![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#121
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
bardzo się cieszę że w końcu zaktualizowałeś temat, świetna robota - czekam na więcej!
![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#122
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
bardzo się cieszę że w końcu zaktualizowałeś temat, świetna robota - czekam na więcej! ![]() Dzięki Jacku za miłe słowa. Wciąż mam nadzieję, że kiedyś staniemy obok siebie na torze ![]() Mocowanie silnika/skrzyni. Projekt powstał wraz z moim znajomym z Holandii. On zaprojektował wersję pod skrzynię 085 z Polo, ja skupiłem się na 02A/J. Standardowe założenie - masa + sensowne usztywnienie silnika. Użyliśmy tulei poliuretanowej Powerflex serii Heritage, która jest przyjemnie miękka. Z definicji nie lubię podkładek, a śruby kołnierzowe nie występują we wszystkich potrzebnych mi wymiarach. Wtedy najczęściej sięgam po oryginały VW, które występują w niestandardowych długościach. Krótsza śruba, mniejsza masa = sukces ![]() Projekt: ![]() ![]() Wydruk 3D w celu weryfikacji: ![]() Spawanie: ![]() ![]() Rezultat. Niestety spawy mimo, ze super, nie zostały właściwie oczyszczone przed cynkowaniem, stąd wygląda to tak, a nie inaczej. ![]() ![]() Tylna łapa i łapa od strony rozrządu: ![]() ![]() ![]() Wahacze. Na rynku jest kilka opcji. W mojej opinii lepszych i gorszych, dlatego postanowiłem zrobić własne i poprawić słabsze strony innych konstrukcji. Wykonane zostały jako kombinacja stali 25CrMo4 i Toolox wykorzystywanej w motorsporcie (w zasadzie została także użyta bardzo wytrzymała 40CrMnMo7 na tylne mocowania). Z jakiegoś powodu trudno jest kupić wałki 25HM do wykonania tulei gwintowanych (nie posiadali ich nawet ci, którzy wykonują takie wahacze (?)), więc było trochę doktoryzowania się i padło na Toolox + dość rzadki drut do łączenia różnoimiennych materiałów. Wszystkie detale, wliczając rurki zostały wykonane na CNC - oprawka uniballa zwrotnicy jest wstępnie pochylona dla poprawienia zakresu działania łożyska, więc zależało mi na powtarzalności. To, co było możliwe do wykonania z aluminium, jak tuleje zostało wykonane z Pa9. Podkładki Nord-lock i Fluro Motorsport zamykają temat. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#123
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
zawsze sie zastanawiam jak dużo potrafią wytrzymać te przedłużone sworznie.
Poza tym porno i duszno ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#124
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Sam drut nie pomoże, trzeba to było wygrzać przed spawaniem i od razu do pieca na odpuszczenie
-------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#125
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
zawsze sie zastanawiam jak dużo potrafią wytrzymać te przedłużone sworznie. Nie słyszałem, żeby były z tym problemy. Myślę, że dobrym przykładem był Pinderwagen, w którym Nigel wspawał piny wykonane że stali 42CrMo4. Zwrotnice są wykonane że stali C40, więc teoretycznie dwa bardzo trudno spawalne materiały, a nie poddały się mimo setek kółek na Nurbie. Sam drut nie pomoże, trzeba to było wygrzać przed spawaniem i od razu do pieca na odpuszczenie Wahacze były wygrzane do spawania. Zwrotnice i piny będą wygrzane i prawdopodobnie odpuszczone. |
|
|
![]()
Post
#126
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Wiem że to chodzi. Wątpię że Albert tak to robi i działa ale to nie znaczy że jest to zrobione dobrze.
Odpuszczamy od razu. Teoretycznie powinno być do temperatury pieca ogrzane a właściwie w piecu spawane. Kwestia jest czy spawacz wie co robi -------------------- Hondy i Mercedesy AirRide modyfikacje seryjnego Airmatica
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Zawodowo -obrabiarki przemysłowe. Z pasji -samochody, elektronika Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników |
|
|
![]()
Post
#127
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
zawsze sie zastanawiam jak dużo potrafią wytrzymać te przedłużone sworznie. Z pewnością strzelą przy np. wpadnięciu na krawężnik uliczny. Ale to nawet lepiej, niż rozszarpać budę w miejscu mocowania wahaczy. Profi konstrukcje celowo mają takie słabe punkty. To ogranicza skalę zniszczeń, w razie czego tylko wymieniasz wahacz. |
|
|
![]()
Post
#128
|
|
User Dołączył: Sun, 08 November 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#129
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#130
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 12 July 2005 Skąd: śląsk ![]() |
W końcu ruszyła blacharka.
Bardzo długo rozważałem kwestie centralnej poprzeczki podłogi. Rozmawiałem z wieloma osobami, którzy usunęli ją w swoich wyścigowych Golfach lub Scirocco i nikt nie żałował tej decyzji, ale wciąż miałem wątpliwości. Chcę zamontować pedalbox na podłodze, a tylna część podłogi, która także usztywniała podłogę zostaje usunięta na stałe. Fabryczna belka waży tylko 1676gram, co nie ułatwiało decyzji. Rozwiązaniem będzie carbon, który waży tylko 399g, co daje satysfakcjonujące 1277gram różnicy. ![]() ![]() ![]() ![]() W związku z usunięciem podłogi, brakuje pionowej jej części. Bez niej podłoga dość mocno straciła sztywność, więc należało ją czymś zastąpić. Fabryczny element się nie nadawał, ponieważ był za niski, a moim celem jest płaska podłoga z paneli carbonowych wewnątrz. Tylne podłużnice, na których ma leżeć carbon są wyżej niż fabryczna pionowa ściana podłogi tylnej. Zaprojektowałem więc nową część, która miała zapewnić sztywność i połączyć fabryczny z motorsportowym charakter, więc promienie gięcia i część wytłoczeń są takie same, jak fabryczne. Wiele osób, twierdziło, ze nie da się tego dzisiaj wykonać w jednym kawałku, aż w końcu znalazł się ktoś, kto potrafił. ![]() ![]() ![]() ![]() Naprawdę długo czekałem na moment, w którym użyję zrobionych przez siebie dimple die. Osobne podziękowania dla Jacka, który użyczył pary swoich na wzór, dzięki czemu mogłem wykonać średnice, których potrzebowałem. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mój samochód nie będzie miał hamulca ręcznego (na pewno nie na linkę, a zobaczymy czy w ogóle), więc usunąłem zbędne elementy i zastąpiłem je kolejnymi otworami - 699g mniej z samych blach (nie wliczając linek etc.) ![]() ![]() ![]() W moim roczniku nie było wzmocnień podłogi, ale znajdują się w miejscu, gdzie będzie pedalbox, więc uważam, ze warto je dodać. Także znalazło się w nich kilka otworów. ![]() Sprawdziłem wagę karoserii (niestety z wózkiem do transportu), wspawałem zastrzały usztywniające i stworzyłem manual dla blacharza, ponieważ jak mówił "jesteśmy z dwóch różnych bajek". Ostatnie czego bym chciał, to spotkać się z nim za jakiś czas i stwierdzić, ze miało być inaczej, bo źle się zrozumieliśmy. ![]() ![]() ![]() ![]() Prace trwają, a najbardziej cieszy mnie podłoga: ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#131
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 January 2011 ![]() |
ciesze sie że nadal są takie tematy na forum, mocno kibicuje bo masz świetne podjscie i sporo wiedzy!
![]() CYTAT Osobne podziękowania dla Jacka, który użyczył pary swoich na wzór, dzięki czemu mogłem wykonać średnice, których potrzebowałem ciesze sie że mogłem pomóc ![]() -------------------- insta: @blackcartel.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 17:24 |