![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Czas płynie bardzo szybko. Almera jest już ze mną 10 lat, więc jakieś małe jubileuszowe świętowanie było
![]() ![]() Apropos świeczek, pozbyłem się w końcu badziewnych seryjnych soczewek, które można również spotkać w Toyocie Avensis. Zrobiłem projekt adaptera i wyciąłem na laserze. Nowa soczewka idealnie w nim siadła a adapter w seryjne mocowanie. Teraz mogę śmiało powiedzieć, że światła dobrze świecą a nie tlą się jak znicze. ![]() Przy okazji udało się wybrać na małą pojeżdżawkę. Na rajdowym slicku zupełnie inna jazda, można śmiało łamać prawa fizyki ![]() W tym roku jeszcze wjadą sworznie na uniball'ach oraz końcówki drążków i będę w pełni zadowolony z auta. Auto hamuje i skręca tak jak z założenia chciałem, choć momentami chciałoby się mieć mniej kilogramów z przodu ![]() ![]() ![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Twardszy stab z przodu by się przydał
![]() Czas zapierdziela strasznie to fakt ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Na efekt tripoda wiele elementów się składa to raczej już konsekwencja małego skoku zawiasu (z tyłu) i twardego staba z tyłu i może zbyt miękkiej sprężyny z przodu (ewentualnie staba). Dodatkowo mocno klejąca opona efekt potęguje. Zobacz co się dzieje z przednią oponą na tym zdjęciu i jak odchodzi od rantu
![]() ![]() Sworznie na uniballach gotowe ![]() ![]() ![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
No no, Onyx, widzę to auto pierwszy raz choć na forum juz długo siedzę i muszę przyznać że jestem pod ogromnym wrażeniem
![]() BTW, powiedz mi robiłeś coś z licznikiem? Bo w N16 cholernie zawyżają ![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Dziękuję
![]() ![]() Myślę, że te wrażenia jakie miałeś to kwestia stanu auta, przebiegu auta i przeszłości wypadkowej. To auto jest od początku ze mną. Co do licznika, to względem navi nie zauważyłem jakichś drastycznych odchyłek porównując do innych aut. Może to też kwestia średnicy kół. -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#86
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 09 August 2007 Skąd: Bukowno ![]() |
Co do średnicy kół to się zgodzę, ma znaczenie. Choć akurat ja miałem 'katalogowe' koła seryjne a i tak franca zawyżała przy 180km/h o blisko 20
![]() ![]() ![]() -------------------- Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
|
|
|
![]()
Post
#87
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Może miałeś jakieś dziwne przypadki, u mnie przy 100km/h przeklamuje ok 4-5. Przy 200 ok 8.
U mnie buda ma przebieg 90tys km więc sztywność zdecydowanie może odbiegać od egzemplarzy, z którymi miałeś do czynienia. Co do prowadzenia, seryjnie auto ma dość wysoko położony środek ciężkości, dodatkowo seryjne amorki i miękkie stabilizatory były dla mnie nieporozumieniem. Jednak nie widzę odstępstw w prowadzeniu względem innych marek z belką z tyłu. W tym momencie praktycznie żaden element zawieszenia nie jest seryjny, więc porównywanie jest zgoła bez sensu - to 2 inne światy. Co do korozji, to jej po prostu brak na całym aucie ![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Jak latanie po zakrętach to przydało by się więcej neagatu z przodu...
Ps. kiedyś jak GTiR się robiło to fajny patent był - taki poliuretan od whitelina który zwiększał kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Bardzo miło popatrzeć na twoje auto, takie dopieszczone - stare lata się przypominają, jak dużo wolnego czasu było ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#89
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Obecnie mam 2,5 stopnia z przodu i raczej jest to zdroworozsądkowy kompromis między jazdą na wprost a po zakrętach. Na zdjęciu są prawie maks skręcone koła.
Ogólnie już jakiś czas temu doszedłem do porządku z ustawieniem balansu stabilizatorów przód-tył. Dołożone mam też dystanse, o których piszesz by zmienić WSZ ale zrobiłem je z kwasówki ![]() Dzięki ![]() Tak... stare dobre czasy -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#90
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Prace przy almerze trwają dalej
![]() Kubełek siedzi już na swoim miejscu. ![]() Dodatkowo zostały zainstalowane końcówki drążków kierowniczych na uniballach oraz inne sworznie - w celu przywrócenia geometrii wahaczy (poprawa roll center) oraz pozbycia się tzw. bump steer, co zostało popsute zglebieniem auta. ![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
User Dołączył: Wed, 20 June 2007 Skąd: Śląsk ![]() |
Jakie odczucia po zmianie sworzni na uniball? Pytam o kompromis prowadzenie/komfort. Jakieś negatywne efekty?
I j.w. ale w temacie końcówek drążków kierowniczych. |
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Generalnie auto zrobiło się czulsze na wszelkie ruchy kierownicy. Nie odczułem dyskomfortu z tym związanego.
Oba elementy zakładałem w jednym czasie więc trudno mi rozgraniczać. -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#93
|
|
User Dołączył: Wed, 20 June 2007 Skąd: Śląsk ![]() |
A gdzie coś takiego można dostać/zamówić w dobrej cenie? Szukam do Primery P11.
|
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Unit Racing - sworznie
2JRacing - końcówki Ceny końcówek ze względu na kursy walut masakra, a w przypadku sworzni fakt, że to custom - więc na dobre ceny nie licz za specjalnie. -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#95
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Wizyta almerą na Pozku zaliczona
![]() ![]() Starałem się nie przeginać pałki, bo mimo wszystko chciałem wrócić tym samym sposobem do domu w jaki się dostałem - czyli na kołach ![]() Sprzęt się sprawdził, nie spotkały mnie jakieś głupie awarie z czego się bardzo cieszę, czas poświęcony na przygotowanie auta się opłacił. Można było się skupić tylko na jeżdżeniu. Najlepszy czas na suchym 2:04 i później na mokrym również 2:04. Potencjał w aucie ogólnie jest. Jazda trochę zachowawcza z mojej strony. Walka była bardziej sama ze sobą bardziej żeby nie przestrzelić zakrętu ![]() ![]() Jak będę miał chwilę to postaram się wrzucić onboardy. ![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
-------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#97
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 22 November 2002 ![]() |
Przyjemnie sie oglada, szkoda ze spadl deszcz. Przejazd jest na slabszej mapie?
-------------------- Ecu-Tune.Pl
|
|
|
![]()
Post
#98
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Kierowca mial slabsza mape
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 October 2007 ![]() |
Hehe
![]() ![]() Grunt, że wiem gdzie zjebałem i się to poprawi ![]() -------------------- Almera N16 SR20VE-T
|
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Fajna spooojna oszczedna jazda. wjezdzisz sie to sporo poprawisz.
ps. auto dawalo rade nic sie nie przegrzewalo ?? -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 01 August 2025 - 22:46 |