Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Nissan Almera N16
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3
Onyx
MODEL / ROK:
Almera N16 2005r

Auto budowane głównie samodzielnie, ale nie obyło się bez pomocy przyjaciół i zaprzyjaźnionych firm.


-SILNIK / PRZENIESIENIE NAPĘDU:
2.0l SR20DET
Turbo Garrett GT2860RS Ar 0.64
Sprzęgło ACT XT-G6
Szpera Quaife
Układ wydechowy 2,5” ze stali kwasoodpornej oparty na dwóch tłumikach (El-tec)
3" dolot (SSG)
3" elbow i downpipe (SSG)
Spory FMIC z orurowaniem (custom)
Pompa paliwa Walbro 255
Świece irydowe NGK
Wtryskiwacze 550cc (Subaru Impreza)
BOV HKS SSQV2 (z recyrkulacją)
Filtr stożkowy A'PEXi
Dodatkowa chłodnica oleju z termostatem i relokacją (MOCAL)
Sylikonowe węże chłodnicy


-ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:

Nistune + APEXi AVCR - ecu-tune.pl
MAP Sensor Motorola
MAF z 300zx
Turbo Timer HKS

-UKŁAD HAMULCOWY/ZAWIESZENIE:

Hamulce przód z Nissana Skyline R33 GTS-T 296mm (4-tłoczkowe, aluminiowe)
Przewody hamulcowe przód/tył w stalowym oplocie Goodridge
Koni Kit Yellow (amorki Koni + sprężyny H&R) -30mm, regulacja tłumienia
Stabilizatory przód/tył Eibach
Twardsze poduszki silnika wzdłużne: poliuretan
Rozpórka kielichów Ultra Racing


-INNE MODYFIKACJE:

Aluminiowe felgi 7x16" Ultralite G-Spec
Dystanse 10mm
Wskaźniki:
- doładowanie, temperatura oleju, EGT, ciśnienie oleju (STRI)
- AFR (Innovate MTX-L)
Przednie fotele z 350z
Fabryczny Bodykit


-MOC:

po modyfikacjach: ok. 312KM & 400Nm na silniku



-PODZIĘKOWANIA:

JMJ Logistics (Jerzy Jaworski), Nissan Jaworski-Gajewski (Bartosz Jaworski), Daniel, Watson, Chester (ecu-tune.pl)

Oprócz w.w. dziękuję tym wszystkim, którzy podczas budowy auta i eksploatacji znosili moje marudzenie, humory i męczenie moim autem smile.gif


















tomiw
Ładnie! Nic się nie chwaliłeś co planujesz i taka niespodzianka smile.gif
MacGayver
No to mamy już kolejne N16 z DET'em na pokładzie. Zdjęcia trochę ciemne ale co nieco widać. Biała pokrywa nieźle się komponuje z resztą. Przydałby się jakiś onboard i jaśniejesz fotki smile.gif Gratki auta smile.gif
Onyx
CYTAT(tomiw @ Fri, 11 May 2012 - 19:01) *
Ładnie! Nic się nie chwaliłeś co planujesz i taka niespodzianka smile.gif


Skromny jestem tongue.gif


CYTAT(MacGayver @ Fri, 11 May 2012 - 19:04) *
No to mamy już kolejne N16 z DET'em na pokładzie. Zdjęcia trochę ciemne ale co nieco widać. Biała pokrywa nieźle się komponuje z resztą. Przydałby się jakiś onboard i jaśniejesz fotki smile.gif Gratki auta smile.gif



Media będą lepsze - te są niestety w większości z komórki ale mając brudne łapy od smarów, ciężko latać jeszcze z lustrzanką.
W pewnym momencie jedyne wink.gif Ale oficjalnie 2-ie. Ja trochę inną droge wybrałem niż Piotrek odnośnie tego modelu. Z DET'em na pokładzie już ponad 3 lata - czas przyszedł na Stage2.


Dziękuję za miłe słowa smile.gif
bartasss
Gratki auta smile.gif a co do zawiechy planujesz jeszcze zejść niżej? Wiadomo drogi mamy jakie mamy ale przydałoby się jeszcze troszkę zejść w dół. A SSG jak sie spisało? podobno terminy maja masakryczne...
Onyx
CYTAT(bartasss @ Fri, 11 May 2012 - 20:31) *
Gratki auta smile.gif a co do zawiechy planujesz jeszcze zejść niżej? Wiadomo drogi mamy jakie mamy ale przydałoby się jeszcze troszkę zejść w dół. A SSG jak sie spisało? podobno terminy maja masakryczne...


Dzięki smile.gif

W tym momencie raczej nie, jak się posypię to pewnie zmienię na gwint Weitec'a. Niżej nie chcę opuszczać ze względu na stan naszych dróg, o czym wspomniałeś
Ze współpracy z SSG jestem zadowolony. Nie było problemów czasowych, bo auto dużo wcześniej było umawiane i realizowane stopniowo (jeszcze śniegi leżały) a mi się nie spieszyło. Zakres prac też nie był bardzo duży (w większości spawanie - dolot downpipe, poprawa orurowania, etc.). Sezon się zaczął i mają sporo klientów, to pewnie tłumaczy ten stan rzeczy i odległe terminy.
yapko
spoko FWD z dobrym SR20 smile.gif to jest silvertop z Avenira/Bluebirda U13 ?

osłona kolektora wydechowego jest nieseryjna
chłodnica wody też grubsza deko

pytanie jak wygląda intercooler bez zderzaka ?
jakie sprzegło ? w Nissanach FWD jest tylko 215mm...

Jestem ciekawy jakby nasze samochody wypadły w konfrontacji kiedy "wszystko działa" smile.gif

Chester mówił że bedzie stroił coś takiego.

apropo stage 2 to wtryski duzo jeszcze pewnie mogą smile.gif jakie turbo bedzie ?

Onyx
CYTAT(yapko @ Fri, 11 May 2012 - 21:20) *
spoko FWD z dobrym SR20 smile.gif to jest silvertop z Avenira/Bluebirda U13 ?

osłona kolektora wydechowego jest nieseryjna
chłodnica wody też grubsza deko

pytanie jak wygląda intercooler bez zderzaka ?
jakie sprzegło ? w Nissanach FWD jest tylko 215mm...

Jestem ciekawy jakby nasze samochody wypadły w konfrontacji kiedy "wszystko działa" smile.gif

Chester mówił że bedzie stroił coś takiego.

apropo stage 2 to wtryski duzo jeszcze pewnie mogą smile.gif jakie turbo bedzie ?

Dzięki cool.gif

silver top z avenira u mnie siedzi, w blubirdzie były red topy wink.gif

nieseryjna bo kolektor od GTI-R'a
chłodnica od Almery 2.2Di

FMIC to chińczyk 550x180x65mm - większy nie wejdzie, aby nie było go widać biggrin.gif

Sprzęgło tak jak pisałem: ACT XT-SS (mocny docisk + organiczna tarcza) - robi robotę.

Obecny setup to właśnie stage2 - wcześniej siedziało T25 i wtryski 370cc, czyli seria. Większego wiadra nie planuję ze względu na chęci jazdy po torze - chcę mieć w miarę szybko wstającą sprężarkę smile.gif


O Twoim aucie też mieliśmy okazję pogadać. Z tego co wiem to u Ciebie trochę grubiej jest i trochę korzystniej wypadasz jeśli chodzi o masę biggrin.gif
Można się zawsze złapać, jestem za tongue.gif

yapko
to fakt : jestem chudy smile.gif nie pamiętam żebyśmy gadali smile.gif tyle fanów tongue.gif ale nie o mnie temat tongue.gif

też nie chce żeby było widać ICka

Ja mam akurat problem ze słabym sprzęgłem który rozwiązuje troche inaczej ( wiecej niedługo w moim temacie)

Czy auto można było na jakichś zawodach oglądać ? jakieś czasy ? bo jestem mega ciekawy (moge pozyczyć koła do zrobienie życiówki biggrin.gif )

swoją drogą kolektor wydechowy masz praktycznie Twin Scrool , a turbo z evo , nawet 9.8, wstawałoby podobnie a moce byłyby lepsze.
albo pomodzić ten kolektor, albo nowy wyspawać. Taki luźny pomysł na stage 3.
Onyx
CYTAT(yapko @ Fri, 11 May 2012 - 21:51) *
to fakt : jestem chudy smile.gif nie pamiętam żebyśmy gadali smile.gif tyle fanów tongue.gif ale nie o mnie temat tongue.gif

też nie chce żeby było widać ICka

Ja mam akurat problem ze słabym sprzęgłem który rozwiązuje troche inaczej ( wiecej niedługo w moim temacie)

Czy auto można było na jakichś zawodach oglądać ? jakieś czasy ? bo jestem mega ciekawy (moge pozyczyć koła do zrobienie życiówki biggrin.gif )

swoją drogą kolektor wydechowy masz praktycznie Twin Scrool , a turbo z evo , nawet 9.8, wstawałoby podobnie a moce byłyby lepsze.
albo pomodzić ten kolektor, albo nowy wyspawać. Taki luźny pomysł na stage 3.


Z Chesterem rozmawiałem, z Tobą nie miałem okazji wink.gif hehe

Coś tam mi się obiło o uszy co masz zamiar zrobić ze sprzęgłem, ale nie będę uprzedzał faktów. Nie startowałem na żadnych oficjalnych zawodach, ale w tym roku mam zamiar. To auto w głównej mierze budowałem sobie na street i pojeżdżawki. Na przedniej osi mam teraz Federale i opony nawet nie zapiszczą, kleją mocno - rozstaw mam 4x114,3, więc Twoje kółka mi nie podejdą.

Odnośnie sprężarki to pozostanie ta co jest bo jest nowa, więc sam rozumiesz wink.gif Pomysł na stage3 całkiem niezły, czas pokaże jak się dalej rozwinie projekt. Na razie chcę się cieszyć bezawaryjną jazdą.
sadam55
jak pasuje ten silnika do budy n16, tjz łapy, skrzynia biegów, półosie.
byłbys w stanie określić jaki jest mniej wiecej koszt samego wsadzenia silnika do tej budy?
Onyx
CYTAT(sadam55 @ Sat, 12 May 2012 - 11:12) *
jak pasuje ten silnika do budy n16, tjz łapy, skrzynia biegów, półosie.
byłbys w stanie określić jaki jest mniej wiecej koszt samego wsadzenia silnika do tej budy?



Jak widać pasuję smile.gif Odnośnie kosztów, to mogę przeprowadzić taką operację. Jeżeli Cię to interesuję to daj znać na PW. Do tego mógłbym zaproponować zrobienie elektryki. Została by kwestia wykonania orurowania do IC, układu wydechowego oraz strojenia - w tej kwestii polecam ecu-tune.pl (profi robota).

Z gratów jakie mi zostały mam na sprzedaż: wtryski, kolektor pod turbo (flansza t25/28) oraz seryjny elbow do poprzecznego SR20DE pod turbo, jeżeli np. masz zamiar uturbiać.
GIB
Onyx a ty nie masz być w USC teraz? wink.gif
sadam55
CYTAT(Onyx @ Sat, 12 May 2012 - 11:50) *
Jak widać pasuję smile.gif Odnośnie kosztów, to mogę przeprowadzić taką operację. Jeżeli Cię to interesuję to daj znać na PW. Do tego mógłbym zaproponować zrobienie elektryki. Została by kwestia wykonania orurowania do IC, układu wydechowego oraz strojenia - w tej kwestii polecam ecu-tune.pl (profi robota).

Z gratów jakie mi zostały mam na sprzedaż: wtryski, kolektor pod turbo (flansza t25/28) oraz seryjny elbow do poprzecznego SR20DE pod turbo, jeżeli np. masz zamiar uturbiać.


kiedys jak byłem w posiadaniu takiego auta myślało sie nad różnymi rzeczami, ale jakoś stwierdziłem, że do tej almery nic nie pasuje, wiec je sprzedałem i zacząłem szukać hondy które tez sobie odpuściłem z racji chorych cen biggrin.gif
póki co nie mam zamiaru sprzedawać obecnego auta, ale cały czas mam alme na uwadze bo jest bardzo wygodna, niedużo kosztuje, no i jest o dobry rozmiar wieksza od yarisa laugh.gif
Mirage
No no ciekawy pojazd. Można się przejechać
tomiw
CYTAT(Onyx @ Fri, 11 May 2012 - 20:59) *
Dzięki smile.gif

W tym momencie raczej nie, jak się posypię to pewnie zmienię na gwint Weitec'a.


Polecam ten gwint + jeżdzę na takim 2,5 roku i jest naprawdę bardzo dobrze - trzymanie super, resorowanie akceptowalne.

CYTAT(Onyx @ Fri, 11 May 2012 - 21:33) *
Dzięki cool.gif

silver top z avenira u mnie siedzi, w blubirdzie były red topy wink.gif

nieseryjna bo kolektor od GTI-R'a
chłodnica od Almery 2.2Di


Tak myślałem że z Avenira ale mnie ten kolektor zmylił wink.gif
Chester
Bardzo fajne i dopracowane auto. Żadnych drutów, wszystko zrobione z głową, estetycznie tak jak być powinno.

Samochód już na poprzednim setupie na malutkiej T25 robił niezły szał i fajnie jeździł teraz jest jeszcze lepiej.
Jak utrzyma się większe doładowanie pod odcinką, będzie konkretnie.
Niebawem planujemy wyskoczyć na hamownię i zmierzyć co tam wyszło.

MajkelK
Gratuluje wyniku i wytrwalosci modzenia w tym aucie. Efekt prac bardzo ciekawy i interesujacy:)
PS. Fotele z 350z podpasowaly bez wiekszych przerobek?
CYTAT(sadam55 @ Sun, 13 May 2012 - 11:23) *
cały czas mam alme na uwadze bo jest bardzo wygodna, niedużo kosztuje


Niewiele kosztuje - to fakt.
Bardzo wygodne? Robie +/- 3tys miesiecznie podobnym autem i wkurza mnie niesamowicie zawieszenie w tym czyms - masakra jakas. Taka moja subiektywna opinia:)
AS...
Cieszę się że auto zachowało cichociemny stył i pewnie nie jedno szybko wyglądające auto na światłach będzie miało niezły problem z nim.
Grzesiu to kiedy zawitasz nim pod firme i mnie przewieziesz tongue.gif
sadam55
CYTAT(MajkelK @ Mon, 14 May 2012 - 20:49) *
Gratuluje wyniku i wytrwalosci modzenia w tym aucie. Efekt prac bardzo ciekawy i interesujacy:)
PS. Fotele z 350z podpasowaly bez wiekszych przerobek?


Niewiele kosztuje - to fakt.
Bardzo wygodne? Robie +/- 3tys miesiecznie podobnym autem i wkurza mnie niesamowicie zawieszenie w tym czyms - masakra jakas. Taka moja subiektywna opinia:)


no zawieszenie nie należy do najlepszych bo strasznie "agresywnie" wybiera dziury, ale to jedno z niewielu aut gdzie bez problemy znajdowałem własciwą pozycje za kółkiem, nie mówiąc o schowkach uchwytach, podłokietniku itp.no i fotel miał spory zakres regulacji.
za to w yaris skacze mi jak piłka bo wsadziłem sobie koni+weitec + rozpórki, kiera jest za daleko i musze albo sie blisko przysunac i pochylic mocniej oparcie, albo odsunąć i wyprostować oparcie biggrin.gif
gdybym miał dalej do pracy to nie wiem czy nie myslalbym o zmianie, ale to cholerstwo przy swoich niezłych osiagach strasznie mało pali i sam nie wiem czego chcve smile.gif

bede sledził temat bo jestem strasznie ciekawy jak to bedzie wszystko działało smile.gif
Onyx
CYTAT(MajkelK @ Mon, 14 May 2012 - 20:49) *
Gratuluje wyniku i wytrwalosci modzenia w tym aucie. Efekt prac bardzo ciekawy i interesujacy:)
PS. Fotele z 350z podpasowaly bez wiekszych przerobek?



Niewiele kosztuje - to fakt.
Bardzo wygodne? Robie +/- 3tys miesiecznie podobnym autem i wkurza mnie niesamowicie zawieszenie w tym czyms - masakra jakas. Taka moja subiektywna opinia:)



Dzięki, może jeszcze coś się wystruga jeszcze wink.gif

Żeby włożyć te fotele tragedii nie było. Najbardziej się cieszę że pozostała ich pełna funkcjonalność, jak w aucie z którego pochodzą smile.gif


Te auto w serii do komfortowych nie należy, ale za to na pewno lepiej się prowadzi i ma trwalszy zawias niż większość aut w klasie z tamtych lat - jak dla mnie udany kompromis.


Mały on-board:

http://www.youtube.com/watch?v=y9f6sUmBcHA
GIB
Widziałem na żywo, fajny sleeperek bez oszczędzania na gratach, żadnych drutów, fotele rewelacja. Tylko Onyx dziwnie postrzegasz stwierdzenie "ciche auto" wink.gif
Onyx
CYTAT(GIB @ Tue, 22 May 2012 - 22:28) *
Widziałem na żywo, fajny sleeperek bez oszczędzania na gratach, żadnych drutów, fotele rewelacja. Tylko Onyx dziwnie postrzegasz stwierdzenie "ciche auto" wink.gif


Dzięki wink.gif

biggrin.gif ciche jest... na wolnych, a w trasie też głowy nie urywa - dla mnie to zdrowy kompromis
Chester
Bez przesady, auto nie jest głośne. Wydeszek przyjemnie sobie mruczy nie męcząc podczas jazdy smile.gif
Onyx
CYTAT(Chester @ Wed, 23 May 2012 - 22:23) *
Bez przesady, auto nie jest głośne. Wydeszek przyjemnie sobie mruczy nie męcząc podczas jazdy smile.gif


W stosunku do serii na pewno jest wink.gif Ale tak jak piszesz, ma swój charakter ale nie męczy.


P. S. Jak wszystko pójdzie dobrze, to za ok 2-3 tyg. miejsce seryjnego mechanizmu różnicowego zajmie Quaife - czyli klasyczny Torsen
Onyx
No to czas na mały update smile.gif Szpera prawie on board. Jestem tym bardziej szczęśliwy, że wszystko pasuję. Teoretycznie nie ma przewidzianego LSD do skrzyni jaka siedzi u mnie. Jednak trochę wertowania serwisówek, nutka hazardu i mamy efekt <czarodziej>




Onyx
W połowie lipca byłem gościnnie na zlocie... Mazdy tongue.gif Udało się wykręcić 13.9X na 1/4. Muszę jeszcze potrenować starty i wjeździć się w auto. Ogólnie impreza bardzo udana.





sadam55
ważyłeś może auto?
Onyx
CYTAT(sadam55 @ Thu, 16 Aug 2012 - 19:59) *
ważyłeś może auto?


Nigdy nie miałem okazji. Na papierze jest 1180, ponad 1200kg na obecną chwilę na pewno będzie wink.gif Na 1/4 nic z auta nie wyjmowałem, w bagażniku jeszcze miałem dodatkowo jakieś klamoty biggrin.gif
sadam55
dużo jest jeszcze do urwania na ćwiartke?bo tak pytam o ta wage bo troche zawiedziony jestem tym czasem tongue.gif
Onyx
CYTAT(sadam55 @ Thu, 16 Aug 2012 - 22:19) *
dużo jest jeszcze do urwania na ćwiartke?bo tak pytam o ta wage bo troche zawiedziony jestem tym czasem tongue.gif



Nie tylko Ty wink.gif Myślę, że jest realna niska 13 na tym setupie, ale trzeba jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć i wywalić śmietnik, który podróżuje ze mną na co dzień. Autem po wszystkich modach jechałem może 6-7 raz smile.gif W międzyczasie jeszcze jeden projekt był kończony i ciężko było się rozdwoić tongue.gif
Z drugiej strony te auto nigdy nie było budowane pod kątem 1/4. To jest szybki sleeper smile.gif
yapko
po zdjęciach widać że potrzebne mocniejsze amortyzatory na tył i fajnie byłoby krótsze sprężyny na przód.

Rozumiem że ciśnienia w oponach też standardowe 2 bary.... Wydaje mi się że pojechałeś na Jana Kowalskiego biggrin.gif "dzień dobry, jade"
Jakie opony?

Nie jest dobrze jak Cię Speedster bierze. Dej mie te auto ! żarcik smile.gif

13.5 przy dobrych wiatrach poleci, ale niskie 13 to już musi być dużo lżejsze na lepszej oponie
Jakie RT ? i podaj wszystkie czasy smile.gif
Onyx
CYTAT(yapko @ Thu, 16 Aug 2012 - 23:22) *
po zdjęciach widać że potrzebne mocniejsze amortyzatory na tył i fajnie byłoby krótsze sprężyny na przód.

Rozumiem że ciśnienia w oponach też standardowe 2 bary.... Wydaje mi się że pojechałeś na Jana Kowalskiego biggrin.gif "dzień dobry, jade"
Jakie opony?

Nie jest dobrze jak Cię Speedster bierze. Dej mie te auto ! żarcik smile.gif

13.5 przy dobrych wiatrach poleci, ale niskie 13 to już musi być dużo lżejsze na lepszej oponie
Jakie RT ? i podaj wszystkie czasy smile.gif




Hahaha biggrin.gif Fotka była z samego startu, potem zrobiło się ciekawie tongue.gif Chyba masz świadomość jak startuje lekkie RWD? tongue.gif Speedster nie dał rady już od połowy wink.gif RT na poziomie 0,4-0,7 z przewagą tych 0,4. Miałem bardzo dużo przejazdów, większość w okolicach 14,1-2. Ciśnienie seryjne, opona RSR595 (słabo rozgrzane) przód / RE050 tył.
Ja już jestem za stary na napinanie się na 1/4, szczerze dla mnie to tylko zabawa i dobrze mi z tym biggrin.gif Na pewno nie będę psuć prowadzenia tego auta żeby raptem 0,5 sek pojechać odcinek 1/4 mili, więc zawiasu ruszać nie będę wink.gif
Następnym razem wyrzucę z auta zbędny balast i zrobię czas, aby wszyscy byli happy tongue.gif
specu
13.9 to wcale nie jest wolno!!! Na sleepera w sam raz smile.gif
jackkpl
Jechalem z onyxem raz w parze swoim saabem, ja robilem 15.1 , a gdy wywalilem z bagaznika rzeczy to 14.78 udalo sie pojechac. Nawet jak onyx zaspal start (ja mialem rt wtedy jakies 0.3-0.4), to w polowie dystansu przejechal obok swobodnie. Fura ze startu idzie niezle,ale ci co startowali na slickach (nawet fwd) odjezdzali bardzo mocno. Sam start to brakujace 0.5s (np na jakims slicku).
Onyx
CYTAT(jackkpl @ Fri, 17 Aug 2012 - 08:47) *
Jechalem z onyxem raz w parze swoim saabem, ja robilem 15.1 , a gdy wywalilem z bagaznika rzeczy to 14.78 udalo sie pojechac. Nawet jak onyx zaspal start (ja mialem rt wtedy jakies 0.3-0.4), to w polowie dystansu przejechal obok swobodnie. Fura ze startu idzie niezle,ale ci co startowali na slickach (nawet fwd) odjezdzali bardzo mocno. Sam start to brakujace 0.5s (np na jakims slicku).



Dlatego myślę, że to kwestia "ustawienia" auta pod ćwiartkę. Zmniejszyć ciśnienie w oponach z przodu, trochę je podgrzać przed startem i opróżnić bagażnik. Tylko tak szczerze ja jeżdżę bez napinki. Patrząc na to obiektywnie, jeżdżąc po mieście nie będę wypakowywał wszystkich zbędnych rzeczy tylko żeby komuś złoić skórę, dlatego też na zawodach tego nie robię wink.gif
Chester
To auto zdecydowanie ma potencjał na średnio niskie 13s. Kwestia tylko i wyłącznie opanowania startów bo podaje zdecydowanie lepiej niż wygląda to na papierku. Jednak właściciela nie kręcą czasy, o czym świadczy chociażby to że startował z bagażnikiem pełnym klamotów hehe smile.gif.
freestyler
CYTAT(Chester @ Mon, 20 Aug 2012 - 14:44) *
To auto zdecydowanie ma potencjał na średnio niskie 13s. Kwestia tylko i wyłącznie opanowania startów bo podaje zdecydowanie lepiej niż wygląda to na papierku. Jednak właściciela nie kręcą czasy, o czym świadczy chociażby to że startował z bagażnikiem pełnym klamotów hehe smile.gif.



zgadza sie auto podobne do mojego wiec niskie 13 da rade zrobic

u mnie 1340kg/309km/372nm ET13,48

a almera duzo lzejsza... biggrin.gif
Onyx
Myślę, że w tym roku jeszcze uda sie pojechać na jakieś zawody - czas się zrobi wink.gif
Onyx
Czas na mały Up wink.gif

Nareszcie udało się założyć spowalniacze ze Sky'a R33 (4-tłoczki, 296mm i 30mm gruba tarcza). Oczywiście nie mogłem ich nie pomalować proszkiem tongue.gif Zestaw DBA 4000 nacinana 6x6 + Hawk HPS będzie robił robotę.





Wiem wiem, felgi brudne ;P

Ponadto wjechało:

- 6-łapkowy spiek by ACT z dociskiem XT
- shortshifter
- zawieszenie oparte zostało na zestawie KONI (yellow + springi H&R + śruby monroe do zwrotnic żeby trochę geometrię ustawić pod jazdę po torze)
- Nistune (niedługo strojenie, podjedziemy deko z doładowaniem, sterowaniem boostu zajmie się AVCR Apexi i tym samym Ecumaster opuści swoje miejsce) - temat ogarnia oczywiście spec od Nissanów i nie tylko, czyli Chester (ecu-tune.pl) cool.gif
michalp21
Powiedz mi od czego jest ta tarcza?
Onyx
Podobnie jak zacisk, od sky'a r33
Onyx
Czas na mały up smile.gif Tak się będzie prezentować Almera MY'14

Już niedługo nowe serce zawita w almerze. Podstawą jest SR20VE z jakimś znikomym przebiegiem. Został rozpruty na części pierwsze i poddany obróbce. Zastosowany został wał z poprzedniej motorowni wraz ze wzmocnieniem bloku. Całość okraszona zostanie tłokami CP i korbowodami Manley - złożona na panewkach ACL Race, szpilkach ARP i uszczelce Cometica. Plan na moc bliżej nie określony. Potencjał zostanie zbadany jak wjedzie docelowa suszarka z serii GTX, to tego momentu zostanie poczciwy RS.













W układzie hamulcowym też zostaną wprowadzone zmiany. Zaciski z R33 ustąpią miejsca zaciskom Brembo rodem z Porsche 996, a średnica tarcz zostanie zwiększona do 324mm. Mimo bdb stanu zostały zrewitalizowane wg mojej koncepcji i po części z moim udziałem smile.gif



Podobny los spotkał felgi. W końcu upragnione i długo poszukiwane OZ Ultraleggery w 17" w rzadko spotykanym rozstawie 4x114,3 <jupi> Srebrne felgi już dawno mi się opatrzyły. Zostały polakierowane proszkowo na kolor Bronze Gold





Komplet poliuretanów na całe auto w aluminiowych tulejach wraz z elementami do stabilizatora gotów na wsad smile.gif





Jest to pierwszy kompletny set do tego auta w PL, w pełni osiągalny i wykonany profesjonalnie. Jednocześnie bardzo polecam kolegę Michała z Unit Racing ---> http://www.proracingtechnology.com/html/prt.html za bardzo skrupulatne podejście do tematu smile.gif

Felgi dopieszczone będą nakrętkami Muteki, które już w szafie ze 3 lata leżą tongue.gif
Coobcio
No no no czekałeś zbierałeś i się doczekałeś - będzie ciekawie i będzie można wysoko kręcić piec - brak y-reków biggrin.gif
Onyx
W planach i tak miałem mały remont motorowni i upgrade w postaci wałków - miały wjechać JWT S3. Jednak VE zapewniało równie fajne wałeczki, wydajniejszą pompę oleju i łeb na mechanice. W rezultacie, przy obecnych kursach walut, niewiele trzeba było dołożyć do wałków by kupić całe VE. Decyzja była prosta smile.gif
baniakwwa
ładnie to wszystko wygląda, ale odrazu Ci podpowiem, żebyś zwrócić uszczelkę Cometica do sprzedawcy!
Przerabialiśmy temat uszczelek tego producenta co najmniej w kilku silnikach VE i DET i za każdym razem uszczelka puszcza olej po całym obwodzie.
Nie wiem jak w innych markach aut ale do Nissana to pomyłka.
Szkoda Twojej pracy, lepiej zainwestuj w HKS-a albo Cosworth-a
baniakwwa
od czego tarcza hamulcowa 324mm?
Onyx
Dzięki smile.gif

Dziwna sprawa z tymi uszczelkami. Moich 2 znajomych z nich korzystało w VE i nie zaobserwowało nic dziwnego a jeżdżą do dziś. Mojej żony Mazda również ma Cometica i żadnych problemów. Może trafiliście na jakąś wybrakowaną serię? Puściła od razu czy po jakimś czasie? Jaka grubość?
Cosworth nie robi uszczelki do VE (przynajmniej nie znalazłem takiego numeru), ta uszczelka pasuje tylko do DE i DET (brak kanału olejowego zmiennej fazy) - trzeba by puszczać olej do solenoidów jak w konwersjach blok DE i czapa VE. Trochę się zaniepokoiłem tongue.gif
Tarcza hamulcowa jest z 350Z


Edit:
Czy blok, jeżeli był planowany, to razem z pompą? Jak dokręcaliście głowicę? Wg tego co było w rozpisce ze szpilkami ARP? Czy może zgodnie z tym co w serwisówce Nissana?

ARP:
Tighten the nuts in three equal steps to 90 ft lbs (ok. 122Nm) with ARP ULTRA-TORQUE FASTENER ASSEMBLY LUBRICANT

Nissan:
Tightening torque N×m (kg-m, ft-lb)
a. 39 (4.0, 29)
b. 78 (8.0, 58)
c. 0 (0, 0)
d. 39 (4.0, 29)
e. 90 - 95 degrees (90 degrees preferred)
f. 90 - 95 degrees (90 degrees

Baniak bez szczerej odpowiedzi na te pytania, ciężko mi stwierdzić czy Cometic zawiódł czy też osoba to składająca...
baniakwwa
Może jest tak jak piszesz, że była jakaś feralna seria - nie wiem. W każdym razie blok, pompa, głowica ect wszystko po obróbce. Efekt był taki, że po przejechaniu 300-400 km od złożenia na całym obwodzie styku głowica blok uszczelka puszczała olej! Silnik całkowicie sprawny ( zero wody w oleju itd) tylko, że sporo oliwy lało się po bloku!
Taka sytuacja miała miejsce w 1xVE, 1xVET i 1xDET.
W każdym razie po wymianie uszczelki na HKS problem ustał.
Nie chce pisać, że Cometic jest zły ale ja nie jestem z niego zadowolony.
Nie wiem jak inni.
Onyx
Dzięki za odpowiedź. Będę się musiał nad tym mocno zastanowić. A jak wyglądała sprawa momentów?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.