Shoutbox 0 nowych PW 


341 Stron V  « < 19 20 21 22 23 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Dobrze klejace opony na codzien i na tor
Geno
post Sat, 11 Aug 2012 - 11:29
Post #401


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 September 2010





Po przygrzaniu i starcie z 3k przy około 20 stopniach na zewnątrz uślizgu nie ma, tylko że u mnie jest 235, a nie 365 koni cool.gif
Jeśli chodzi o zakręty, dają radę.

Drugi raz bym ich nie kupił. Majtów nie ściągają, huczą i buczą i piszczą jak głupie.


--------------------
www.mikis525.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 11 Aug 2012 - 11:29
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rasta_fkp
post Sat, 11 Aug 2012 - 11:35
Post #402


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Jak piszczą to sprawdź geometrię. Wszystkie opony typu slick i semi-slick są głośnie i wymagają rozgrzania to prawidłowej pracy, a np. przy RS-R takie Max-Sporty chodzą jak bombowce, są kilka razy głośniejsze.

Trzeba pamiętać też o cenie wiadomo, że R888 lepsze tylko cena 1 szt. w rozmiarze 235/40/18 to ok. 1 kpln. A co tam jebać biedę, jeszcze lepszym wyborem będzie profi slick Michała tylko wtedy 1 opona kosztuje ok. 2 Kpln. Bierzmy pod uwagę co za daną cenę nam oferuje konkretna opona. A jak ktoś od opony do upalania oczekuje by była komfortowa, cicha i starczała na długo to chyba pomylił adres.

No i najważniejsze, wiele osób narzeka na daną oponę, a jak się je zapyta kiedy ostatnio robiły geometrię/zbieżność jakie mają kąty to się oczekuje, że nie mają pojęcia abo robiły to 2 lata temu, a tu jest klucz do sukcesu. Odpowiednie ustawienie zawiasu może spowodować że w aucie, które nie miało trakcji na oponie X nagle okazuje się, że ta sama opona klei jak zła.


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
m6nj
post Sat, 11 Aug 2012 - 12:39
Post #403


Super User
Dołączył: Thu, 14 January 2010
Skąd: lublin





miałem RS-R w hondzie turbo- sprzedałem...
Niestety ta opona jest średnia.. a to co boli w niej najbardziej to budowa bocznej ścianki, która szczególnym osiągnięciem designu nie jest..
Obecnie zmieniłem na advany i jest lepiej.

Do codziennej jazdy wg mnie w różnych warunkach dobrym wyborem będzie R1R.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Sat, 11 Aug 2012 - 12:47
Post #404


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Wygląd bocznej ścianka najważniejszy biggrin.gif


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Sat, 11 Aug 2012 - 14:35
Post #405


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





U mnie RS-R też nie zdała egzaminu . Może przy ciężkich "kobyłach" ma swoje prawo bytu ,ale była przy lekkim aucie to nawet na ułężu w 30"C była poprostu marna sad.gif

Jej jedyna zaleta to twarda ścianka i cena ,w życiu bym jej nie porównał do r888 ,a raczej do parady.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Sat, 11 Aug 2012 - 17:59
Post #406


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





I tu się mogę z tobą zgodzić zauważyłem, że marudzą osoby, które mają małe/lekkie auta oraz jedzą na, małym kole - 15 cali. Sam dobrze wiesz po przykładzie swojego Lotusa, że nie jesteś w stanie dogrzać nim slicka i najlepiej się jeździ na jakiejś bardzo miękkiej mieszance, a RS-R jest twardą oponą. W Focusie, Mini czy EVO ta opona się sprawdza, ale nie od dziś wiadomo, że ten sam model opony różnie zachowuje się na różnych autach, ponadto inaczej jest na oponie 195/50/15, a inaczej na 235/40/18.

Koniec OT.


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Geno
post Sun, 12 Aug 2012 - 06:44
Post #407


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 September 2010





W momencie założenia opon auto miało 8 miesięcy i 11 kkm przebiegu, więc za bardzo przeorane nie było cool.gif Na dniach będę robił geometrię, zobaczymy co się będzie potem działo smile.gif


--------------------
www.mikis525.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rasta_fkp
post Sun, 12 Aug 2012 - 11:17
Post #408


Forum Killer
Dołączył: Tue, 23 January 2007
Skąd: Wawa





Nie ma to znaczenia ja w tym sezonie już 3 razy robiłem geo.


--------------------
TP 1:49,856 FWD
Focus 1.6 100 km - Daily
Focus 2.0T 370 km - Track
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Sun, 12 Aug 2012 - 11:37
Post #409


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





RSR to opona drogowa UHP, zerknij sobie na stronę producenta a nie importera smile.gif Klei tak sobie, mam na przodzie 235/40/17 w e36 v8 i są one na torze lepsze od cywilnych opon, to fakt. Ale na ulicy zanim chwycą, to są śliskie baaardzo, potem jest lepiej, ale do starych dobrych R888 to PRZEPAŚĆ. Nieporównywalne gumy. Jedyna zaleta dla początkujących, że ładnie płynnie lecą jak już tracą przyczepność, a nie w typowy dla semislicków sposób jak na lodzie, czyli trzyma trzyma a potem nagle leeeeeci i w pizdu wink.gif A FZ201 soft 255/40/17 nadal są nieporównywalne w twardości z R888, jak się rozgrzeją to są ok, zwłaszcza trzymanie boczne, ale na mieście chwile trwa zanim tak się stanie, a do tego momentu jeździsz na 2 plastikowych szpulkach, porównałbym je raczej do slicków Yoko A005 Soft. A R888 prawie od razu działają i na nasze krótkie czasówki lub ćwiarę są lżejsze i lepiej klejące od każdych fedków, na miasto do pałowania w upały można jeździć na fedkach, ale poniżej 20st i do 30min jazdy R888 zamiata. RSR do tego są mega wujowe w hamowaniu, tu są jak cywile. No ale to jak już wspomniałem, to są cywile i tyle.
A jak ktoś chce wyniki robić na paradach, t1r i innych tanich gumach, to niech oczekuje efektu współmiernego do ceny. Nie ma tanich i dobrych nowych semi (nie testowałem nalewek), koniec kropka. A co do Sport Cup, od tygodnia koleś co dzień-dwa sprzedaje po parze na aukcji od 1Eur nowe, wczoraj skończyły się np 235/40/18 za 212Eur para ( http://www.ebay.de/itm/130746327409?ssPage...9#ht_500wt_1203 - ale dziś już pewnie tak słodko nie będzie, niedziela). Na pewno zjedzą każde fedki.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Tue, 14 Aug 2012 - 14:06
Post #410


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





U mnie w lekkim aucie RSR robi mega robotę, nie ma problemu z przyczepnością na zakrętach. Jadą po mieście i waląc ze świateł kleją gorzej niż R1R ale to dlatego, że R1R się szybko grzeje. Na rozgrzanym Federalu klei jak na R888. Kontrolując ciśnienia, nie ma problemu z dogrzaniem w lekkim aucie.

Jeździłem na wszystkich 3 oponach zarówno po zakrętach (Ułęż, Kielce, Poznań, NMnP) jak i na ćwiartkę. Zajeździłem po 2 komplety każdej opony, jeździłem też na mixach tych opon między osiami.

Na zakręty - R888 > RSR > R1R

Na prostą - R888 > R1R > RSR

Auto - Astra, mam nadzieję że okolice 980 kg.


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Tue, 14 Aug 2012 - 19:04
Post #411


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Panowie, jak wypada Federal SS-595 w stosunku do opon UHP typu Conti CSC 3, CSC 5, Pirelli P Zero Nero itp? Czy jest to opona, która może konkurować z w/w zarówno na suchym jak i na mokrym? Miał ktoś z nią do czynienia? Będę wdzięczny za każdą opinię, bo cena jest kusząca smile.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wielki
post Tue, 14 Aug 2012 - 20:31
Post #412


Super User
Dołączył: Tue, 16 November 2004
Skąd: W-wa





Kenet 1tona to nie takie lekkie auto:) pytanie czy na tyle też byłeś z nich zadowolony .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Tue, 14 Aug 2012 - 22:43
Post #413


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





To tak dla fascynatów fedralem. Jak dziś oddawałem felgi do renowacji, okazało się, że jedna z Federali FZ-201 się poddała, nieciekawie... Jeździć się tak da, ale wolałbym wymianę. A już wiem że nie ma potrzeby, wg importera to normalne, tak się zdarza i mam jeździć jakby się nic nie stało... W przyszłym roku podobno tak nie będzie już się działo w nowych oponach. Fajnie.



--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gilotyn@
post Wed, 15 Aug 2012 - 08:42
Post #414


User
Dołączył: Fri, 03 April 2009
Skąd: Łochów





Panowie jakie oponki polecieli byście do sedan klasy średniej (Honda accord) w rozmiarze 215/40 r18. Wiadomo wyścigów to to nie jest. Typowy DD. Z naciskiem na czerpanie przyjemności z pokonywanych szybciej zakręcików. Przerabiałem już Conti CSC 2 CSC 3 i pasują mi te oponki (może w deszcz nie jest za ciekawie tongue.gif). Pewnie wybór padnie na CSC5 tylko chciałbym poczytać co mozna jeszcze rozwarzyć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomkierz
post Wed, 15 Aug 2012 - 09:04
Post #415


Frequent User
Dołączył: Tue, 15 May 2012
Skąd: Wrocław





@matteusz, miałem pzero nero i 595 evo (które wg. innych osób są lepsze od ss-595) i moim zdaniem federale na suchym są dużo lepsze. Jedyny minus federali to podatność na aquaplanning. Sam mam opony w rozmiarze 205/40/17 i jeśli chodzi o wygląd, to federal jest dużo szerszy niż Pzero nero w tym samym rozmiarze. Do tego ścianka w 595 evo nie jest wcale jakaś mega twarda, jak można przeczytać w różnych ogłoszeniach. Moim zdaniem fajna opona na suche i mokre nawierzchnie bez kałuż. Średnio nadaje się do auta, które jeździ nawet okazyjnie w trasy, bo naprawdę, przy 110 na drodze z kałużami robi się już nieciekawe i trzeba się wlec, co jest trochę wkurzające. Jeśli auto na miasto, to powinny być świetne. Nie wiem jak wygląda teraz ich cena, bo sam kupowałem je po 300 z lekkim haczykiem, w okolicach chyba kwietnia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kenet
post Wed, 15 Aug 2012 - 12:22
Post #416


Forum Killer
Dołączył: Tue, 27 July 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT(wielki @ Tue, 14 Aug 2012 - 20:31) *
Kenet 1tona to nie takie lekkie auto:) pytanie czy na tyle też byłeś z nich zadowolony .


Hehe no niestety w porównaniu do np. lotusa to ciężka krowa.

Z tyłem miewałem problemy, ale tylko na hamowaniach. W zakrętach nigdy nie narzekałem na nadmierną nadsterowność. Zazwyczaj upuszczałem powietrza deliktanie tak na 1,5-1,7 bara żeby się szybciej dogrzewała opona i było git.

Natomiast na bardzo specyficznych Kielcach wyjechałem w zestawieniu przód R888, a tył Federal i szybko musiałem zamienić te opony na osiach żeby się auto ustabilizowało.


Niestety trzeba testować, jak się samemu nie sprawdzi to się człowiek nigdy prawdy nie dowie wink.gif


--------------------
Pure driving, real racing...that makes me happy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 15 Aug 2012 - 13:06
Post #417


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT(rasta_fkp @ Thu, 09 Aug 2012 - 11:48) *
ja pisałem o RS-R, i do nich nie ma podejścia żadna uliczna opona.

CYTAT(rasta_fkp @ Fri, 10 Aug 2012 - 09:12) *
RS-R oczywiście troszkę słabiej klei od R888 ale to nie oznacza, że jest złą oponą.

Litości. Miałem na Mini 595 RSR na chwilę założone na przód, żeby je sprawdzić, bo moje R888 do jazdy na co dzień były dość kosztownym wydatkiem dwa razy w roku. Po dniu jazdy oddałem, bo to piramidalne gówno nie opona. Na R888 auto zrywało mi przy zmianie 1/2, na 595 RSR traciło przyczepność przy zmianach z 3 na 4 (a ma raptem 210? KM i 250 Nm). Zmieniałem sobie ciśnienia w zakresie od 1.9 do 2.8 bar i na tym czymś nie da się jeździć, jak na niskich ciśnieniach łapało trakcję na prostej, to zakręty dramat, na wyższych ciśnieniach i brak trakcji na wprost, i nie skręca, co w aucie ważącym tonę200 na oponach 215/45R17 nie powinno się zdarzać. Trakcyjnie 595 RSR są na poziomie Pirelli P6000, nie wyżej, w zakrętach nie lepsze. Porównywanie tych opon z R888 to żart, bo porównać można tylko to, że są okrągłe i zakłada się je na felgi.
Sporo ludzi jeżdżących mocnymi samochodami KJSy typu Rakietowa czy SuperOes wskoczyło w te RSR i jeszcze szybciej z nich wyskoczyło, bo to szmata. Mam to teraz niestety na kolejnym aucie i nawet nim nie jeżdżę tylko czekam na R888 w moim rozmiarze, bo te Federale mam zamiar wykończyć na Słomce raz na zawsze.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kajman
post Wed, 15 Aug 2012 - 13:09
Post #418


I live here !
Dołączył: Mon, 04 November 2002
Skąd: Bydgoszcz





Na poznaniu trzymały lepiej niż cywilne conti, a zużywały się wolniej od nich, to jedyna ich zaleta. Ale gdzie im do R888. Też szukam czegoś co działa jak R888 a kosztuje mniej/wystarcza na dłużej. I dupa, się chyba nie da.


--------------------
Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Wed, 15 Aug 2012 - 16:05
Post #419


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





No chyba się nie da się. Najlepszy stosunek price/performance do codziennej jazdy to chyba RE050 w rejonach deszczowych, RE070 w suchszych, ale to nie torowe opony. Trzeba kupować felgi i płakać albo udawać, że nie pada i ładować R888 wink.gif


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ziperr
post Wed, 15 Aug 2012 - 17:45
Post #420


Super User
Dołączył: Wed, 03 March 2004
Skąd: Gliwice





A Neova AD08 do tego jak się ma?


--------------------
'Nigdy nie jest żle, ale zawsze może być lepiej' ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

341 Stron V  « < 19 20 21 22 23 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 23:51