![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 22 June 2007 ![]() |
Mam dziwny problem z moim E92 335i z silnikiem N54. Skrzynia Automat ZF. Przebieg 120 000km
Przy przekroczeniu 4000 obrotów pod obciążeniem wyskakuje check engine i silnik przechodzi w tym awaryjny. Błąd znika po restarcie silnika i tak w kółko. Problem nie występuje na N, czyli bez żadnego obciążenia i zdarza się, że przez pierwszy bieg można przyśpieszać do końca, nastomiast po zmianie na drugi od razu wyskakuje kontrolka. Święta są, serwisy zamknięte, dopiero na wtorek jestem umówiony na jakąś diagnostyke, a problem troche mnie nie pokoi więc może ktoś z was juz spotkał się z podobnym przypadkiem. Z tego co wyczytalem na zagranicznych forach możliwości są dwie: - świece do wymiany (już zamówione), chyba nie były wymieniane wcześniej - nieszczelności w układzie doładowania Pompa paliwa HPFP nie była nigdy wymieniana, ale z tego co wyczytalem to raczej objawy nie pasują bo auto zapala bez żadnego problemu i do w/w obrotów nie ma żadnych dziwnych dźwięków czy zachowań silnika. Objawy przedstawiłem, ale próbowałem np. obciążać silnik wrzucając manulanie bieg M4 przy około 40km/h (1500obr) i wcisnąć gaz - w tym przypadku do tych 4000obr slychać że turbiny pompuja, jeśli zdejmie sie nogę z gazu zanim przekroczę te obroty, to błąd nie wyskoczy. Mieszkam w Toruniu i tutaj cieżko z diagnostyką nowszych BMW, więc może polecicie coś w okolicy gdzie można podjechać i zbadać problem? W ostateczności mogę sie ruszyć do Warszawy. Pytanie, czy nie zrobie krzywdy silnikowi jeżdząc normlanie (święta są, trzeba sie poruszać jakoś), tylko po prostu nie przekraczając tych obrotów żeby błąd nie występował? -------------------- Daily: Porsche Panamera GTS
4Fun: in progress... |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
możesz jezdzic normalnie, nic się nei powinno stać
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 22 June 2007 ![]() |
Sprawa wygląda tak:
Był błąd przeładowania. Auto dostało nowe oprogramowanie w ASO i problem ustąpił. Check nie wyskakuje i można silnik dokręcić do końca. Teraz nadal można doprowadzić do wywalenia check engine (również przeładowanie) ale trzeba iść grubo i to na wysokim biegu, z pedałem w podłodze praktycznie przy 6-7tyś obr i to też nie zawsze (2 razy mi sie zapalił przy predkosciach >200km/h) Z ciekawości wybrałem się na rolki, żeby sprawdzić co pokaże wykres. Wyszło 277ps i 400nm. Seria powinna mieć 306ps przy 5800obr i 400nm przy 1300-5000obr. Moment by sie zgadzał. Moc niestety nie ![]() Może teraz ktoś będzie w stanie pomóc od czego sie zabrać? Według ASO błędów nie ma = auto sprawne, więc czas chyba samemu ogarnąć temat. Generalnie problem check engine, czyli w moim przypadku przeładowania, nie wystąpił od 1000km, co nie znaczy, że sie nie pojawi przy większym upalaniu na autostradzie. Na zagranicznych forach wyczytałem, że przyczyną takiego braku mocy może być zapieczony westgate - jak sie do niego dobrać, wyczyścić, wymienić, czy zrobić cokolwiek żeby auto jeździło tak jak powinno? ![]() -------------------- Daily: Porsche Panamera GTS
4Fun: in progress... |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
na twoim miejscu zglosilbym sie do kogos, kto wie cos wiecej z praktyki z tym silnikiem,
masz tu link do projektu znanego nam i szanowanego Jetronic z wroclawia, przeczytaj sobie: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...477&hl=335i -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 23 July 2025 - 13:30 |