![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Temat jak dla mnie aktualnie bardzo interesujący. Chodzi mianowicie o jak to określa często Polskie prawo, lub też nadużywa tego sformułowania " zmiany w konstrukcji samochodu" Montując np. klatkę bezpieczeństwa, fotele kubełkowe, pasy szelkowe w swoim aucie nie chciałbym być całkowicie na bakier z prawem i przy każdorazowej kontroli nie chciałbym mieć problemów z niebieskimi.
Temat, aby panował w nim jakiś porządek i nie było "misz-masz i wszystko o niczym w sumie" podzieliłem na punkty i podpunkty. Jak będziecie adresować odpowiedzi pod konkretne podpunkty łatwiej potem będzie można w przyszłości znaleźć konkretną odpowiedz na swoje pytania. 1. Pierwsza część tematu to same konkretne przepisy prawne na rok 2011, dotyczące: 1.1 Klatki bezpieczeństwa montowanej w samochodzie do użytku po drogach publicznych 1.2 Montowania fotela- pełnego kubła 1.3 Wymontowywania oryginalnych przednich pasów bezpieczeństwa i zastępowania ich pasami szelkowymi 1.4 Wymontowywania całkowicie tylnej kanapy i tylnich pasów bezpieczeństwa (jak się dowiedziałem być może określane przez prawo jako zmiany konstrukcyjne auta, z 4/5 miejsc na 2 ![]() 1.5 Czy według prawa posiadając klatkę bezp. w aucie trzeba jeździć w kasku? Jak jest na imprezach motoryzacyjnych ?? 2. Jak to jest w praktyce: 2.1 Z klatkami bezpieczeństwa, czy pospawanie sobie samemu takiej klatki dopuszcza ją wogóle do użytku w samochodzie po drogach publicznych?? Czy jest to samowolna konstrukcja, której ani prawo, ani policja, ani diagnosta nie dopuści do ruchu publicznego ?? 2.2 Z przepisami na imprezach motoryzacyjnych (KJS, Wjazd na tor, 1/4 mili). Czy organizatorzy dopuszczają tam auta z klatkami bezpieczeństwa wykonanymi samodzielnie ?? Czy wtedy bezwzględnie konieczna jest homologacja ?? 2.3 Czy montaż klatki bezp. takiej ale, przy której pasażerownie na tylnich siedzeniach fizycznie o nic nie wadzą głową i innymi częściami ciała, wyklucza bezwzględnie przewożenie osób na tylnim siedzeniu?? jeśli byłby taki kaprys. 2.4 Jaki stosunek ma policja do klatek bezp. foteli kubłów, pasów szelkowych podczas kontroli?? 2.5 Jaki stosunek ma policja do wybebeszonych wnętrz samochodu (kiedy nie będzie kanapy tylniej, półki tylniej, tylnich boczków ?? Fajnie by było zebrać te wszystkie informacje w tym temacie. Czekam na odpowiedzi jakiś osób które są bardziej obeznane w temacie lub mieli już jakieś przygody. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 July 2010 Skąd: Wisła ![]() |
co do podpunktu 2.5 i automatycznie do pytania o miejsca
miałem kontrole, w seju w tym momecie był tylko fotel kierowcy, pozatym nic, policjant nawet sie tym nie zainteresował, a to wynika z tego, ze mając w dowodzie 4/5 miejsc mozesz miec 2 osobowe auto, no i logicznie nie masz kanapy to nie powieziesz ludzi, bo pasażerowie musza być przypięci i bla bla raczej oczywiste, odwrotna sytuacja juz tego nie dopuszcza tak mi to tłumaczyli pewni mądrzy ludzie |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Pojawia się też kwestia tego, co ma być w aucie na przeglądzie a co może być po przeglądzie.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
ad 2.2 odnosnie imprez z patronatem PZM, mozesz sobie wykonać sam, organizator czy jednostka do tego przeznaczona sprawdza zgodność ze znanym załącznikiem J. Homologacja (klatki) jest potrzebna jesli masz klatke niezgodną z załącznikiem J tylko swoim widzimisie.
-------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
jeżeli chodzi o moje własne doświadczenie oraz rozmowy z diagnostami, serwisantami z RSMP* i RPP* oraz policjantami z drogówki to tak:
1.1 nielegalka tolerowana przez drogówkę (w tym rajdówki w ruchu ulicznym podczas RSMP/RPP, ale nie wiem czy dotyczyło rundy WRC' 2009) 1.2 nielegalka tolerowana przez drogówkę 1.3 nielegalka tolerowana przez drogówkę 1.4 nie wiem (sam bez problemu robię przegląd takim autem, jednym z klatką, innym bez 1.5 nie- nie trzeba (ani prywatnie, ani w RSMP/RPP) 2.1 nie ma znaczenia kto zbudował klatkę 2.2 nie ma znaczenia kto zbudował klatkę (do RSMP/RPP wymagane jest wykonanie klatki zgodnie z zał.J i z praktyki mogę powiedzieć, że jeżeli klatka przejdzie jej pierwsze BK1 i dostanie naklejkę to na następnych rajdach będzie już lżej, ale nie jest to regułą. Na Rajdzie Zamkowym RPP/2010 przyczepili się nam do klatki, która przedtem przeszła prawie cały sezon RPP. Chodziło o minimany brak spawu (3x5mm) w miejscu dostępnym tylko za pomocą stomatologicznego lusterka). Jasne jest, że klatka zbudowana przez renomowanego tunera nie będzie na jej pierwszym BK ostro brana pod lupę a sędzia przeważnie pyta kto ją budował. Renomownych tunerów jest w PL kilku jeżeli chodzi o klatki 2.3 sens tego pytania pominę- bez obrazy 2.4 tolerancyjny** 2.5 tolerancyjny** *dla niewtajemniczonych RSMP- Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski RPP- Rajdowy Puchar Polski **dotyczy cywilizowanych właścicieli samochodów z klatką -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Dzięki wielkie Pavel za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Przed napisaniem tego tematu no i rzecz jasna przed rozpoczęciem takich prac, tak z nudów wpisałem w google słowa mnie interesujące i jak poczytałem na necie niektóre wypowiedzi odnośnie przepisów prawnych to się sam zdziwiłem i wolałem się lepiej upewnić, czy takie auto które by się samemu w garażu zbudowało mogło by sobie przypadkiem pojeździć, ale tylko po podwórku
![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 19 February 2003 Skąd: Lublin ![]() |
Ja u siebie objezdzilem 3 stacje i w kazdej kazal mi zamontowac kanape i dzialajace pasy bo inaczej mi nie podbija ;/ ,
-------------------- Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3 2005--> ET 17,4 2006--> ET 14,7 2007-->13.xx??? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 March 2008 ![]() |
No właśnie to jak to jest z pasami szelkowymi? Mogę całkiem wymontować seryjne a na ich miejsce użyć szelkowych z homologacją drogową? Czy mam zostawić te i te? Jak to prawnie wygląda?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 23 September 2009 Skąd: Łódź ![]() |
No właśnie to jak to jest z pasami szelkowymi? Mogę całkiem wymontować seryjne a na ich miejsce użyć szelkowych z homologacją drogową? Czy mam zostawić te i te? Jak to prawnie wygląda? Jak robilem przeglad Asteroidy w Nastapol, to diagnosta sprawdzil czy szelkowe maja wszywke ze znaczkiem E (seryjnych nie ma), pomarudzil ze kanape musze zamontowac spowrotem ![]() -------------------- EJ20G, EJ253, C16SE
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Info z OSKP, dziś pytałem:
zmiana liczby miejsc - deklarujesz zmianę z 5 na 2, dostajesz papierek, idziesz do WK> już szelki - jak mają E, to luzik fotele - luzik o ile sa rozsądnie zamontowane klatka - powiedział, że nie będzie robił scen o ile nie będzie ewidentnych głupot narobionych -------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Oczywiście podpieram swoją świadomość już informacjami tu otrzymanymi, jednak za niedługo muszę pojechać tym autem na przegląd to wyjdzie w realu czy się ktoś będzie rzucał i o co. Jak na razie są kubły, pasy szelkowe i brak tylniej kanapy i tylnich pasów, brak półki tylniej. Nad klatką się będę zastanawiał, bo auto stanie się bezwzględnie dwu miejscowe potem, a że też po części ma służyć do niedzielnych przejażdżek to kwestia do rozważenia, plusów i minusów. To auto akurat jest raczej bardziej universalne niż takie które jest budowane do konkretnego celu, jak np. KJS czy rajdy, czy 1/4.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Jak chcesz możesz sobie poczytać więcej o pasach w tym temacie. Ogólnie rób auto z głową i staraj się zrobić to porządnie po zasięgnięciu jakieś wiedzy zamiast machnąć ręką "tak bedzie". Niebiescy też nie są wielkim problemem, jak wiesz o czym mówisz i gadasz z sensem to 90% da Ci spokój.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Dokładnie tak. Ja pasy szelkowe przytwierdziłem praktycznie na ori mocowania, więc są pewne. Fotele mam firmy nie "no name" więc luz, pasy schroth też luz na pewno mają "E", a klatka jak wogóle będzie to też profi. Jakby ktoś miał jakieś materiały o budowaniu klatki to śmiało mógłby tu wrzucić. Może uda się zrobić mega temat o takich modyfikacjach z przepisami prawnymi i poradami włącznie
![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
No właśnie to jak to jest z pasami szelkowymi? Mogę całkiem wymontować seryjne a na ich miejsce użyć szelkowych z homologacją drogową? Czy mam zostawić te i te? Jak to prawnie wygląda? Kumpel jechał zapiety w szelkach i miał zostawione ori pasy to dostał mandat za jazde bez pasow bo niebieski powiedzial ze jak są ori to mają byc zapiete i juz. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Innymi słowy kumpel dał się zrobić w ciula.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Niewiem czy on sie dał zrobic w ciula ale jesli tak to niebiescy to ciule i wykorzystuja niewiedze obywatela (i swoja).
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Niewiem czy on sie dał zrobic w ciula ale jesli tak to niebiescy to ciule i wykorzystuja niewiedze obywatela (i swoja). Albo jak ktoś im podpadnie na drodze to szukają haka(nie koniecznie mającego podstawy prawne). Jak zwał tak zwał. Dlatego powstał ten temat, żeby potem się nie dać zrobić w c*ula na drodze z byle jakiego powodu ![]() -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 17 February 2004 Skąd: KRAKOW ![]() |
Ja mam w E30 klatke nie mam kanapy auto mam przerejstrowane na 2 osoby oraz wiem ze male ma to znaczenie ale zaswiadczenie od diagnosty ze w pojezdzie zamontowano wewnetrzne wzmocnienie karoserii pasy musza miec homologacje E
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Duzo jest zachodu zeby przerejestrowac auto na 2 osoby?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 18:16 |