![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 10 October 2007 ![]() |
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 20 January 2004 Skąd: warszawa ![]() |
może napisz jaki to samochód, prosimy. Jeśli to są części fotela to nie można
-------------------- GUMIS
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: z krainy 1000 jezior ![]() |
Nie. Pomysl fatalny. Porzadnie zamontowane pasy montuje sie w miejsce mocowan pasow seryjnych. Albo w naspawane wzmocnione miejsca do nadwozia. No chyba ze masz na mysli biodrowe, ale to do szyn jesli juz i trzeba zrobic to naprawde dobrze.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 10 October 2007 ![]() |
Dzięki za szybką odp, tak więc chce to zrobić w domowych dupowozach Golfie 3 i Ibizie, jak to połączyć żeby było dobrze?? np: do tylniego miejsca po napinaczu pasów można zamontować?? i jakie bardziej mi polecacie 3pktowe czy 4pktowe pasy??
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: z krainy 1000 jezior ![]() |
Dzięki za szybką odp, tak więc chce to zrobić w domowych dupowozach Golfie 3 i Ibizie, jak to połączyć żeby było dobrze?? np: do tylniego miejsca po napinaczu pasów można zamontować?? i jakie bardziej mi polecacie 3pktowe czy 4pktowe pasy?? Naprawde dobrze? W rajdowkach wykorzystuje sie seryjne miejsca montazowe, albo naspawuje plytki na bude. Przez jakis czas mialem szelki 3pkt, wywalilem napinacz i zapiecie (przy tunelu) przymocowane do szyn. Tam poszly biodrowe. A czesc tylnia w mocowania pasow tylniej kanapy. Sa tez jakies pasy ktore mozna wpiac w napinacze pasow tylnich, ale tuning nie lezy w kregu moich zainteresowan. Jedna uwaga: nie wiem jak do pasow takich ustosunkowuje sie PoRD. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Winowrocław ![]() |
Montaz pasów do fotela ? Chłopie wyobrax sobie co by się stało podczas wypadku z fotelem i Tobą w takej sytuacji ! Szelki montujesz pod odpowidnim katem ( było o tym na forum już, nawet były specialne załączniki ), częśc biodrową w naspawane nakrętki do budy mniej więcej za szynami fotela.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
nie wiem jak do pasow takich ustosunkowuje sie PoRD. ustosunkuje sie tak, jakby ich nie bylo (a przynajmniej mnie jak pare razy zatrzymala policja i bylem w szelkach - kazali zapiac pasy ![]() co do 4pkt pasow sparco - moga one byc troche za dlugie, zeby je zamocowac na szynie fotela. u mnie przynajmniej tak bylo, ze jak przykrecilem oczko do miejsca mocowania seryjnej zapinki, to po max sciagnieciu pasa nadal bylo luzno. schroth jest np. na tyle krotki, ze daje sie go zamontowac na szynie. u siebie zrobilem tak, ze w tunelu wywiercilem otwor i od spodu mam plytke z nakretka, a po zewnetrznej stronie wykorzystalem dolne mocowanie seryjnych pasow. z tylu oczka poszly w dolne miejsca mocowania tylnych seryjnych pasow. szelki skrzyzowane za fotelem. Montaz pasów do fotela ? Chłopie wyobrax sobie co by się stało podczas wypadku z fotelem i Tobą w takej sytuacji ! pewnie to samo, co przy seryjnych pasach, czyli nic specjalnie niebezpiecznego. bo seryjne tez sa mocowane do fotela, u know?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
CYTAT pewnie to samo, co przy seryjnych pasach, czyli nic specjalnie niebezpiecznego. bo seryjne tez sa mocowane do fotela, u know? na pewno nie wszystkie -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
pokaz mi samochod, w ktorym razem z fotelem nie przesuwa sie zapinka pasow...
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
ztcp to tico :-)
a znajdzie sie tez sporo gdzie tylko zapinka jest z fotelem a mocowanie od drzwi oddzielnie ale to generalnie nie istotne -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
mocowanie od strony drzwi zawsze jest przy slupku b, albo troche przed nim, mowilem o tym mocowaniu od wewnatrz, ktore z kolei zawsze jest na szynach fotela. i nie mowilem o tico
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 22 March 2005 Skąd: Zgierz ![]() |
tico to nie auto
![]() ![]() -------------------- "JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger." |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 14 May 2003 Skąd: wpr/wgm ![]() |
markos takie uogólnianie nie jest najlepsze
![]() w bmw e30 mocowanie pasa bardzo często jest w oryginalnych fotelach przykręcone do fotela, zapinka również. natomiast jak dobrze kojaze chociażby w konstrukcjach typu 126p czy lada 2107 zapinki było przykręcane do tunelu środkowego ![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 03 July 2003 Skąd: z krainy 1000 jezior ![]() |
tico to nie auto ![]() ![]() Wyjatek potwierdza regule ![]() Sprawa wyglada tak jak wspomnial markos. Jesli masz oryginalne fotele to wykorzystujesz wspomniane miejsca montazowe. Jesli masz kubelki naspawujesz plytki z nakretkami na bude. W astrze 3D zapinka przy tunelu byla przykrecona do szyn, podobnie jak fotel... Ja bym raczej kombinowal z seryjnymi miejscami montazowymi albo spawal do budy. Jedyne bezpieczne rozwiazanie. A co do katow... Trzeba bylo uzyc szukajki: http://www.streetracing.pl/forum/index.php...=46528&st=0 To ten watek. A co do rysunku z katami: -------------------- |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 26 November 2004 Skąd: Warsaw ![]() |
Markos w CRX np. jest do tunelu.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
co do kata pasow tylnych to zaleca sie zeby nie byl mniejszy niz 45 (miedzy linia oparcia fotela a linia pasow)
mowie tu o cywilu a nie o zal J -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
gość_toivias_* |
![]()
Post
#17
|
![]() |
Żeby nie zakładać nowego tematu, to "trochę" odgrzeje.
Opel astra gsi - 3pkt pasy schroth z elektrycznym napinaczem, strona pasażera. Napinacz chcę zamontować w seryjne mocowania, ale nie wiem które rozwiązanie jest lepsze: - mocowania w podłodze pod tylną kanapą. - mocowania na tylnych słupkach. Bardziej skłaniam się do tej drugiej opcji. z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
Oba rozwiązania są poprawne (mocowanie w miejsce mocowania seryjnych pasów - więc ok), każde ma swoje plusy i minusy:
do słupka: +mniejszy kąt między oparciem fotela a pasami -pasy idą w bok na ukos -przy dzwonie zawsze wg mnie łatwiej o uszkodzenie tylnego słupka (i przemieszczenia mocowania pasów) niż o uszkodzenie mocowania w podłodze do podłogi pod kanapą: +pasy idą w miarę równo w linii za fotelem +wg mnie bezpieczniejsze miejsce niż słupek -trochę większy kąt "w dół", ale jak najbardziej akceptowalny |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Mon, 20 December 2010 ![]() |
Pierwsze co zrób to przeczytaj od deski do deski ten poradnik Schroth'a. Znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje dotyczące montażu i użytkowania takich pasów.
Ogólnie rzecz biorąc, żeby zrobić to profesjonalnie i bezpiecznie musisz minimum: zamontować pasy zgodnie z zaleceniami i wstawić do tyłu rollbar z poprzeczką do montażu pasów. Jeśli zamontujesz szelki bez pełnej klatki lub rollbar'a ryzykujesz życiem przy ewentualnym dachowaniu. W szelkach siedzisz wyprostowany, bez możliwości odchylenia się na bok jaką masz z klasycznymi 3-punktowymi pasami. Jeśli wydachujesz i dojdzie do naruszenia kabiny twoja głowa będzie pierwszą rzeczą, w którą grzmotnie dach. Tak samo od razu zapomnij o mocowaniu pasów do punktów tylnej kanapy, ponieważ kąt montażowy będzie za ostry. Dużo ludzi tak robi ale to poważny błąd, który może skończyć się kompresyjnym uszkodzeniem kręgosłupa lub jakimś dzikim uszkodzeniem fotela, które będzie równie niebezpieczne. W mojej opinii kąt pasów barkowych powinien wynosić zero i tego się trzymaj. Sam fotel dobrze żeby posiadał w oparciu otwory na pasy. Nie montowałbym szelek bez co najmniej półkubłów z otworami. Najważniejsze żebyś podszedł do sprawy rygorystycznie i nie stosował półśrodków, w końcu to żadna sztuka zabić się lub zostać kaleką, a jeśli nie możesz spełnić jakiegoś warunku to najlepiej zrezygnuj z tego pomysłu. Źle zamontowane szelki mogą być równie niebezpieczne co jazda bez jakichkolwiek pasów. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 12 June 2009 ![]() |
Wedlug stronki schrotha, do Astry F nalezy napinacz montowac do miejsca przy kanapie, a nie nalezy do slupka c.
http://english.schroth.com/tuning/vrlue.php |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 03:34 |