Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> SWAP BMW e21 rekin 2.8 czy 3.5?
KONDZIOR
post Sun, 17 May 2009 - 09:41
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 17 May 2009
Skąd: Chodków k.Tarnobrzega





Witam!

Kilka dni temu kupiłem BMW e21 rekin 1980r. Rozmawiając z popszednim właścicielem mówił ze początkowo był zamontowany silnik 1.6 na gaźniku, natomiast później on zmienił na 1.8 wtrysk. I tutaj pojawia sie moje pytanie ponieważ chce zrobić SWAP na silnik 2.8 albo 3.5 intersuje mnie ile będzie kosztowac cała wymiana wraz ze szkrzynią, zawieszeniem i całym osprzętem potrzebnym do takiej zamiany. Bardziej przekonany był bym do silnika 2.8;) (193KM)
Jeżeli ktos orientuje sie co trzeba kolejno wymieniac przy takim swapie to prosił bym o napisanie kosztorysu.

Z góry dzięki czekam na podpowiedzi co zrobic i jak zrobic:) PZDR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 17 May 2009 - 09:41
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kremat0r
post Sun, 17 May 2009 - 11:15
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





Jak już swapować na coś z rodziny m30 to zdecydowanie m30b35 . Masz już na starcie ponad 200KM 300NM, większa pojemność, sterownik motronik, sam silnik jest nowszy i łatwiej o części.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 17 May 2009 - 12:02
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Nie ten dział! Błagam, ludzie! Czytajcie co jest napisane pod nazwami działów na stronie głównej!


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maxZ
post Sun, 17 May 2009 - 12:49
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 November 2006
Skąd: Warszawa/Poznan





Skoro kupiłeś i chcesz zrobić swap to dział chce kupić/kupiłem auto - "lub właśnie kupiłeś auto sportowe i potrzebujesz porad " jest chyba bardziej adekwatny.


--------------------
___/==\*/==\___\ 75 nowy nabytek, wymaga trochę pracy

(Oo( =I= )oO) 123 perfect condition
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Sun, 17 May 2009 - 14:01
Post #5


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Przeniosłem temat do BMW. Prosiłbym o respektowanie regulaminu, bo w pewnym momencie moderatorzy mogą stracić cierpliwość...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Sun, 17 May 2009 - 14:25
Post #6


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





CYTAT(kremat0r @ Sun, 17 May 2009 - 11:15) *
Jak już swapować na coś z rodziny m30 to zdecydowanie m30b35 . Masz już na starcie ponad 200KM 300NM, większa pojemność, sterownik motronik, sam silnik jest nowszy i łatwiej o części


Koledze zapewne chodziło o 2.8 m52b28.

Silnik, skrzyia, wiązka to ok 4 tys. Nowszy i lżejszy niż m30.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bono-e30
post Mon, 18 May 2009 - 09:06
Post #7


User
Dołączył: Tue, 12 May 2009





CYTAT(Karol_e28 @ Sun, 17 May 2009 - 14:25) *
Nowszy i lżejszy niż m30.


.... i mniej idiotoodporny jak m30, alu blok, przy swapie wiecej roboty.

m30 wyjdzie Cie jakies.... 500-1000zł ze skrzynią kablami, przepływką, i wszystkimi pierdołami, dokupisz chłodnice, dyfer, wał przerobisz, do tego pogmerasz z zawiasem troche hamulcami... 3-4 kzł za gotowo na nowych teilach.

m52b28 - 6-7 kzł silnik + robota z odpaleniem, a dolicz do tego koszt zawiasu, hamulcy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luk325
post Mon, 18 May 2009 - 09:13
Post #8


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 February 2004
Skąd: Tarnobrzeg





bono skad masz takie ceny ?? ja za sama przeplywke placilem 400 do m30. zalatw caly komplet ze skrzynia za 1000 to biore 2 odrazu.

Ja bym szedl w m52 lzejszy , nowszy ,krotszy( obejdzie sie bez ciecia ).


--------------------
www.MGARAGE.pl - SWAPY , MODYFIKACJE , CZESCI -BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Mon, 18 May 2009 - 10:01
Post #9


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





Bono myślisz, że m30 wejdzie do e21 bez bólu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KONDZIOR
post Mon, 18 May 2009 - 12:36
Post #10


Rookie
Dołączył: Sun, 17 May 2009
Skąd: Chodków k.Tarnobrzega





dobra ale koszt m52 ze wszystkim to koło 7000-7500zł a m30 4000zł wiec jest różnica troche w cenie. który polecacie silnik?? osiągami sie różnią te silniki??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KONDZIOR
post Mon, 18 May 2009 - 12:38
Post #11


Rookie
Dołączył: Sun, 17 May 2009
Skąd: Chodków k.Tarnobrzega





rekin będzie miał robiony cały kompletny remont blachy wiec myśle jeszcze czy pierw zrobic silnik i później przez malowaniem wyjąc, czy moze lepiej pomalowac i później załozyc dopiero silnik???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Mon, 18 May 2009 - 13:04
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





Jeśli znajomy się zdecyduje, będzie do sprzedania m54 z wymienionym kolektorem dolotowym na ten od m50. Na hamowni wyszło 200KM. Za wszystko na swapa chce 5 tys.
M30 to koszt 2,5 tys.
Najpierw przymierzyć silnik a dopiero później malowanie.

M52b28, M54b30 wystarczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bono-e30
post Mon, 18 May 2009 - 14:36
Post #13


User
Dołączył: Tue, 12 May 2009





CYTAT(luk325 @ Mon, 18 May 2009 - 09:13) *
bono skad masz takie ceny ?? ja za sama przeplywke placilem 400 do m30. zalatw caly komplet ze skrzynia za 1000 to biore 2 odrazu.

Ja bym szedl w m52 lzejszy , nowszy ,krotszy( obejdzie sie bez ciecia ).


Luk, jan ie wiem co tam u was takie drogie wszystkie teile, e30tki i w ogóle, naprawde jak sie zorientowałem jakie ceny ludzie dają to głowa mała, ostatnio z kumplem pogoniliśmy e32 za 1800 zł co prawda z automatem ale to nic

Teraz przyjechało e32 z manualem, wyrejestrowane do koleszki, odkupilismy silnik za 500zł ze wszystkim, zdrowe m30 od prawdziwego dziadka co nie stac go było na jazde tym i kupił matiza a to wyrejstrował postawił na działce i stało z miecha, a kumpel przyuwazył i juz jest u nas, silnik teraz do wąskiej wjeżdża.

Luk, powiedz na kiedy :-) to postaram sie cos ogarnąć.

Aha, chyba jeszcze jest 5 km odemnie całe e32 za 2000zł do negocjacji też m30b35 w manualu, rozbite ale silnik cały


CYTAT(Karol_e28 @ Mon, 18 May 2009 - 10:01) *
Bono myślisz, że m30 wejdzie do e21 bez bólu?

Tak bez bólu to nie , ale wole sie pobawic z mechaniką, łapkami itdp niz z elektroniką w m52, EWS, i takie tam. mechanika to mniejsze koszta.

CYTAT(KONDZIOR @ Mon, 18 May 2009 - 12:36) *
dobra ale koszt m52 ze wszystkim to koło 7000-7500zł a m30 4000zł wiec jest różnica troche w cenie. który polecacie silnik?? osiągami sie różnią te silniki??


m30b35 305 Nm przy 4000 obr/min bez kata 315 Nm przy 4000 obr/min i 211KM - spalanie...ile wlejesz
m52b28 280 Nm przy 3950 obr/min i chyba 194KM spalanie stosunkowo do pojemnosci baaardzo małe to potrafi w trasie w e30 do 8L bodajże zejsć


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 18 May 2009 - 22:30
Post #14


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(Karol_e28 @ Mon, 18 May 2009 - 13:04) *
Jeśli znajomy się zdecyduje, będzie do sprzedania m54 z wymienionym kolektorem dolotowym na ten od m50. Na hamowni wyszło 200KM.

M54 ? z 231 KM na 200 KM przez kolektor od M50? Co to za zbaieg? Czy ja czegoś nie rozumiem, czy wkradła się literówka? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Mon, 18 May 2009 - 22:36
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





literówka smile.gif
jeśli masz problem z EWSem to chętnie ci pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KONDZIOR
post Tue, 19 May 2009 - 15:56
Post #16


Rookie
Dołączył: Sun, 17 May 2009
Skąd: Chodków k.Tarnobrzega





decyduje sie raczej na m52b28 280 Nm przy 3950 obr/min i chyba 194KM. Za ile kupie cały komplet do swapa??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bono-e30
post Wed, 20 May 2009 - 09:55
Post #17


User
Dołączył: Tue, 12 May 2009





3,5 - 4kzł - kompletne silnik skrzynia wiazka , wszystko po prostu smile.gif

Widzę że z ok. Tarnobrzega jesteś - rozmawiaj z lukiem325 smile.gif

prawda luk ? smile.gif smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KONDZIOR
post Wed, 20 May 2009 - 16:37
Post #18


Rookie
Dołączył: Sun, 17 May 2009
Skąd: Chodków k.Tarnobrzega





noo rozmawiałem z chłopakami z mgarage juz:D musze sie wybrac do nich kiedys i dogadac wszystko.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
luk325
post Wed, 20 May 2009 - 16:37
Post #19


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 February 2004
Skąd: Tarnobrzeg





oczywiscie zapraszam wink.gif


--------------------
www.MGARAGE.pl - SWAPY , MODYFIKACJE , CZESCI -BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KONDZIOR
post Wed, 20 May 2009 - 16:38
Post #20


Rookie
Dołączył: Sun, 17 May 2009
Skąd: Chodków k.Tarnobrzega





niemam kiedy kurka zabiegany jestem strasznie..
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 02:38