Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> BMW M20B25 Mega Stroker
bmwkonin
post Sun, 15 Feb 2009 - 02:32
Post #1


User
Dołączył: Sun, 15 February 2009
Skąd: Konin





Cześć.

Niektórzy już pewnie dostają szczękościsku bo M20 to trochę nielubiany silnik, ale postanowiłem coś w nim nadłubać i nikt nie stanie mi na przeszkodzie :-))) Na codzień mam czym jeździć a ten cudak będzie do zabawy. Ale do rzeczy... Dłubię przy silniku od początku tygodnia i coś już wydłubałem. Mam złożony dół na tłokach 86mm (od S50, podfrezowanych) i wale korbowym od TD (M57) o wykorbieniu 90mm. Korbowody kute dopasowałem, ale o tym później... Problem jest taki, że w seryjnym silniku CR jest na poziomie od 8.5:1 do 11:1 (w zależności od modelu bo kilka ich w historii było...). W M20B25 jak wiadomo tłok jest ukształtowany tak, że częściowo chowa się w głowcy tworząc lekko kulistą (nie czepiajcie się słowa) i przesuniętą w stronę świecy komorę spalania. Przykładowy tłok 2.5 poniżej (foto zapożyczone z google):



Tłoki JE pod turbo o niższym CR (8:1) wyglądają tak:



Ciężko to przyuważyc, ale po prostu są niższe.

Moje tłoki są płaskie - ledwo wystają ponad blok. Fotka poniżej (również zapożyczona, niestety nie robię pełnej dokumentacji projektu):



Pytanie do Was. Czy inny kształt komory spalania wpłynie jakoś negatywnie na spalanie mieszanki i ogólną pracę silnika? Czy olać ten temat? W moim silniku pojemność przekroczyła 3.1 L i pomimo tego, że tłoki mają płaskie denko to CR podskoczyło do ok 13:1 (to już silnik wysokoprężny czy jeszcze nie? hehe). Co o tym sądzicie? Obniżać czy tak zostawić? Mogę jeszcze podfrezować denko tłoka, ewentualnie założyć grubszą uszczelkę pod głowicą, ewentualnie tłoki bez zmian, uszczelka bez zmian, a CR zmniejszyć montująć trochę krótsze korby. Pytanie czy to jest konieczne. Pytanie czy przy CR 13:1 będą jakieś nieprzyjemne efekty typu spalanie stukowe itd.

Silnik ma się kręcić wysoko (okolice 8000 obr) i dlatego planuję Schrick'a 304 stopnie razem z twardszymi sprężynami. Jest jeszcze jeden, pewnie najważniejszy problem. Fabryczne tuleje w bloku mają około 4mm grubości ścianki. Moje zostały przeszlifowane na średnicę tłok 86mm (z nominalnego 84mm) a więc ścianka cylindra ma teraz 3mm. Uturbiać tego cudaka nie zamierzam (hmm... chociaż... może? ale jednak nie..) więc co robić? Zostawić tyle z oryginalnych czy wstawiać nowe tuleje firmy xxx w jakimś autoszlif-marek&jurek?



Tak blok wyglądał przed szlifem cylindrów - jak widać trochę mięsa między cylindrami było.... Teraz jest 2mm mniej. Ale to i tak więcej niż w młodszym "ciotecznym" bloku M3 E46.

Z góry dzięki za wszelkie rady. Pozdrawiam

Kuba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 15 Feb 2009 - 02:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Chris320
post Sun, 15 Feb 2009 - 08:55
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: Chojnice





Bez wysokooktanowego paliwa się nie obędzie,ale i takie może być za mało.Będziesz musiał założyć gaz wink.gif


--------------------
E31
E36 Jegermaister
F150
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sun, 15 Feb 2009 - 09:38
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





ja mam silnik rotax , tam jest stopień sprężania 14.5:1 i działa ale na min. 98 biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 15 Feb 2009 - 10:04
Post #4


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





a korby niewala w blok przy takim wykorbieniu ?

masz juz to zlozone ?


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwkonin
post Sun, 15 Feb 2009 - 12:23
Post #5


User
Dołączył: Sun, 15 February 2009
Skąd: Konin





Faktycznie korby uderzały w blok. Ale wystarczy 15 minut na frezarce i wszystko jest miód malina. Pogoogluj, na zachodzie już dawno to rozkminili. Paliwo mogę lać Vpower Racing, dla mnie to bez różnicy. Ale może jednak zakombinować i zejść z CR w okolice 12:1? Jakie są plusy a jakie minusy tej szczęśliwej 13-ki? Ja to taki garażowy chłopek, od strony teoretycznej kiepsko wyedukowany. Hilfe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VTEC
post Sun, 15 Feb 2009 - 12:32
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Winowrocław





13:1 to już dość hardkorowe CR. Zastanów się czy chcesz iść w turbo czy nie. Jak chesz, to od razu wklej sobie inne tłoki, po co sobie utrudniac życie i dwa razy rozbierać silnik. Jak nie chcesz, to zostaw te 13:1 i zapuść jakieś wałki, zakręć bezpiecznie wysoko i będzie fajnie. Może pomyśl nad jakimiś ITB dodatkowo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwkonin
post Sun, 15 Feb 2009 - 12:43
Post #7


User
Dołączył: Sun, 15 February 2009
Skąd: Konin





Turbo nie chcę, nie lubię, nie znam się na tym. Jeszcze nie ten czas. Na pewno kiedyś uderzę w turbo, ale prędzej w E46 w którym mam 4-garka M43 zestrokowanego do 2.1. ITB absolutnie tak, będę próbował dopasować od S50. Chcę też wsadzić mocno wściekły wałek Schrick'a (myślałem o takim 304/304/105, wznios 12.2mm, przy TDC 4.0mm. Czym to Panowie wysterować? Seryjnie jest Bosch DME 1.3.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 15 Feb 2009 - 18:06
Post #8


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





a zastanawiales sie nad tym co stanie sie z silnikiem przy tym koncie miedzy korba a tlokiem gdy zakrecisz go do 8000 ?

ja bym to przemyslal i po Googlowal troche smile.gif


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwkonin
post Sun, 15 Feb 2009 - 21:20
Post #9


User
Dołączył: Sun, 15 February 2009
Skąd: Konin





Hmm...

S50 - średnica tłoka 86.4, wykorbienie 91, CR 11.3 :1
S52 - średnica tłoka 86.4, wykorbienie 89,6, CR 10.5 :1
S54 - średnica tłoka 87, wykorbienie 91, CR 11.5 :1

Wydaje mi się, że blok M20 jest tej samej wysokości co S50/S52/S54 (przynajmniej mierząc od osi wału). Kiedyś pasowałem wszystkie bebechy od M50B25 w bloku M20B25 i wyszło na to, że jest identycznie. W końcu te bloki niewiele się różnią jeśli chodzi o budowę wewnętrzną. Gdyby nie różnice w rozrządzie to głowice od M50/M52 pasowały by do M20 (raptem o 2-3mm przesunięty jest jeden kanał olejowy, ale to spływ więc nie ma się czym przejmować). Googluję googluję...

Póki co jedyna trudność na jaką natrafiłem to korbowody haczące o dolną część tulei cylindrów. Na szczęście frezarka poszła w ruch i tuleje troszkę zmieniły kształt na dole (tłok do tego miejsca i tak nie dochodzi więc powinno być OK).

Sprawa druga... Głowica... Lokalnych przestępców mam już przetestowanych - na siłę wpychali nowe gniazda i wokół nich pojawiły się pęknięcia w kształcie słoneczka... (nie będę komentował bo wierzę w netykietę) Mam głowicę bmw o numerze 1705885 i chciałbym dać komuś sprawdzonemu - trzeba wprawić większe zawory, popracować nad kanałami i wsadzić nowy wałek oraz sprężyny. Polecicie kogoś?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przem
post Sun, 15 Feb 2009 - 23:06
Post #10


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 May 2003
Skąd: wpr/wgm





bardzo fajny projekt ciekaw jestem efektu koncowego.zapewne wiesz rowniez ze slabym punktem tych silników sa dzwigienki zaworowe i przy takich maxymalnych obrotaj jak planujesz moga szybko o sobie dac znac, moze mogl bys zdradzic jaki masz patent na ta dolegliwosc albo jakie komponenty planujesz wykorzystac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwkonin
post Sun, 15 Feb 2009 - 23:20
Post #11


User
Dołączył: Sun, 15 February 2009
Skąd: Konin





Nad tym jeszcze nie myślałem, to zbyt daleko w przód... Ale napiszę jak ten problem rozwiązałem, o ile go rozwiążę. Gdzieś widziałem jakieś wzmacniane dźwigienki, nie wiem czy nie u metric mechanica... Skoro jest problem to ktoś kiedyś na pewno już go rozwiązał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
syncros
post Sun, 15 Feb 2009 - 23:37
Post #12


Super User
Dołączył: Thu, 21 February 2008





Jak dluga masz korbe? Okolo 130mm?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Sun, 15 Feb 2009 - 23:44
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





właśnie co do korb to w m20 b20 ,b25 , b27 były chyba wszystkie 130mm?? czy jestem w błedzie? proszę o info , może się przydać.
też są takie pancerne jak w m50b25?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwkonin
post Mon, 16 Feb 2009 - 00:54
Post #14


User
Dołączył: Sun, 15 February 2009
Skąd: Konin





W m20 bywało różnie. Mam wszystkie możliwe setupy z M20 i wygląda to tak że 2.0 ma 140mm, 2.5 135mm, 2.7 130mm. Korby są pancerne bo to odlew. Nowsze korby (np. w M52) bywają kute, poza tym są jakby inaczej wykonane. Najbardziej polecam korby od M52B28, są kute - wał ponoć też. Korby w M52B28 mają chyba 135mm, ale nie dam sobie głowy uciąć.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Mon, 16 Feb 2009 - 07:44
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(bmwkonin @ Mon, 16 Feb 2009 - 00:54) *
W m20 bywało różnie. Mam wszystkie możliwe setupy z M20 i wygląda to tak że 2.0 ma 140mm, 2.5 135mm, 2.7 130mm. Korby są pancerne bo to odlew. Nowsze korby (np. w M52) bywają kute, poza tym są jakby inaczej wykonane. Najbardziej polecam korby od M52B28, są kute - wał ponoć też. Korby w M52B28 mają chyba 135mm, ale nie dam sobie głowy uciąć.




Co do m52b28 to raczej wał jest kuty ,a korby wątpię , rozstaw i średnice otworów w korbach są takie same jak w m50b25.

Wiem bo mam taki zestaw z m52 (wał, tłoki i korby) bo kupiłem na stokera , z tym że korby wyglądają na mniej wytrzymałe niż w m50b25, tak więc u mnie jest wał z m52 a korby z m50.


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Wed, 18 Feb 2009 - 00:14
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Korby:

M50B25 135mm
M50B25TÜ 140mm
M52B25 140mm
M52B28 135mm
M54B30 135mm

M20B20 130mm
M20B23 130mm
M20B25 135mm
M20B27 130mm


Korby w M50B25 non-vanos będą chyba najmocniejsze z "cywilnych" silników M5x i ich pochodnych.


Więcej nie wiem jak można by było ale do M50 jest przepis na 3.2l w tym że to jest baaardzo teoretyczne

Variante 1 auf 3.2l (Basis: M50 Graugußblock):
Kurbelwelle vom M54B30 (z.B. 330i) 89,6 mm Hub
Pleuel 135mm bzw. US-M3 3.0/3.2
Kolben vom US-M3 3.2
Block muss auf 86,4mm aufgebohrt werden.
ZK-Dichtung ist natürlich vom US-M3 3.0/3.2 zu verwenden (11 12 1 405 106)
Verdichtung 10,5:1 wie US M3 3.2
Kurbelgehäuse ggf. nacharbeiten (Anstoßgefahr)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 18 Feb 2009 - 00:22
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





tak tylko ze z tego przepisu to scianki między cylindrami zostaja jakieś 2,2-2,5 mm więc niezły hard coor.
miałem wkłdać tłoki z M3 86,4 ale dałem sobie spokój. Ciekawe czy ktos jeżdzi , i to jeżdzi bezawaryjnie na tak zmodyfikownym m50b25...?


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmwkonin
post Wed, 18 Feb 2009 - 02:24
Post #18


User
Dołączył: Sun, 15 February 2009
Skąd: Konin





Przecież w M3 odległość między cylindrami jest taka sama :-)

Panowie, pozostaje jeszcze do dyspozycji wał od 3.0D (M57) w dwóch wersjach - o wykorbieniu 88mm i 90mm. Co prawda może nie wytrzymać wysokich obrotów, za to na co dzień wytrzymuje gigantyczny moment obrotowy. Tłoki z powodzeniem 85mm od M44 - są dość tanie a wyglądają całkiem solidnie.

http://photos03.allegro.pl/photos/oryginal...79/15/533791574
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Wed, 18 Feb 2009 - 06:26
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





CYTAT(bmwkonin @ Wed, 18 Feb 2009 - 02:24) *
Przecież w M3 odległość między cylindrami jest taka sama :-)

Panowie, pozostaje jeszcze do dyspozycji wał od 3.0D (M57) w dwóch wersjach - o wykorbieniu 88mm i 90mm. Co prawda może nie wytrzymać wysokich obrotów, za to na co dzień wytrzymuje gigantyczny moment obrotowy. Tłoki z powodzeniem 85mm od M44 - są dość tanie a wyglądają całkiem solidnie.

http://photos03.allegro.pl/photos/oryginal...79/15/533791574


włśnie zrobiłem szlif pod m43TUb19 tyle że wychodzi na to że bedę musiał planować blok , bo z konfiguracją z wałem m52b28 CR wyszło około 8:1


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Fri, 20 Feb 2009 - 16:19
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Generalnie to nie nalezy patrzeć na współczynnik między wykorbieniem a średnicą tłoka, tylko na wykorbienie/długość korby.
To jest R/S ratio i głównie to określa charakterystykę danego silnika (jak wysoko można "dół" zakręcić).
Oczywiście to jest jeden z wielu aspektów, ale na tym stopniu Twojego projektu bym głównie narazie na to patrzył. Oczywiście przy takich planowanych obr. musowo bym już wstawił ARP na cały dół (oczywiście o ile są dostępne).

pozdrawiam


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 23:23