Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> [e30] Swap na m50b25 - zebranie wiadomości., Co dokładnie potrzeba a co pasuje.
Misior
post Tue, 15 Jul 2008 - 10:30
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Witam
Śledze to forum od dłuższego czasu i przegladalem duzo tematów w szukajce ale strasznie wszystko jest rozrzucone i moze byc zebrac to w jedną calosc.
Chodzi o to ze przymierzam sie do zakupu e30 i odrazu mam w planie wymiane silnika na m50b25. Auto bedzie służyło do nauki driftu, generalnie bedzie jako drugie auto.
Mysle ze to oco zapytam i jak ktos odpowie to sie przyda wszystkim poszukującym:
1. Jakie e30 wybrac - wiem juz ze najlepiej z silnikiem m44b18 ale moze ktos by podał w jakich rocznikach one wychodzily i jak odróznic od innych is'ów?
2. Z jakiego modelu wziąc silnik - to tez doczytalem ze najlepiej z e34 ze wzgledu na mise olejową ale czy tylko z tego modelu?
3. Gdzie na kupowanym silniku znalezc oznaczenie?
4. Czy silnik z vanosem i bez vanosa ma takie same oznaczenie i obydwa mają po 192KM? Jakiego silnika szukac z myślą na dalszy rozwój i kiedysiejsze uturbienie w miare ze wzrostem umiejetnosci.
5. Łapy pod silnik trzeba jakies dorabiac czy któres pasują?
6. Jak z wiązką elektrzyczną? Trzeba cos przerabiac bo byly opinie ze pasuje?
7. Jaką skrzynie zaaplikowac? Kupowac silnik odrazu ze skrzynią?
8. Czy konieczna jest wymiana dyfra czy tylko wał? Ewentualnie od czego podpasowac?
9. Jakieś podpowiedzi jeszcze smile.gif

Jesli uznacie taki temat za niepotrzebny to prosze moda o usuniecie ale mysle ze moze sie to wszystkim przydac i jak beda sensowne odpowiedzi to mozna by było podwiesic.
Z góry dzieki za pomoc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 15 Jul 2008 - 10:30
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Don Pablo
post Tue, 15 Jul 2008 - 10:48
Post #2


Super User
Dołączył: Thu, 21 September 2006
Skąd: Z Kresów Wschodnich ( White Stock)






Nie słyszałem, żeby w E30 występował M44B18. W 318iS były M42B18. Jako bazę kup 318iS, lub 325i. Dyfer najlepiej zmienić na tzw. dużą głowę- do driftu może być np. 3,73 (w 325i w serii), ale krótszego już nie wstawiaj. Masz dwa wyjścia- albo szukaj dyfra zeszperowanego( spięcie 25%), albo spawaj. Pod turbo najlepiej M50B25 bez vanosa. Jeśli nie będziesz uturbiał- lepiej wkładaj minimum M52B28- M50 potrafi nie uciec M20B25, ma słabszy przebieg momentu od M52... M50B25 obydwa mają po 192KM. Poszukaj tematów na tym forum, zajrzyj na beemka klub, bo było tego trochę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 15 Jul 2008 - 14:58
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(Don Pablo @ Tue, 15 Jul 2008 - 09:48) *
Nie słyszałem, żeby w E30 występował M44B18. W 318iS były M42B18.

oczywiscie o taki silnik mi chodzilo tylko pomylilem cyferki smile.gif
Dzieki za odpowiedz, wiem ze duzo pisalo o tym ale czesci odpowiedzi jeszcze niema, a duzo jest porozrzucane po kilkunastu tematach.
Ktos poda jeszcze jakies odpowiedzi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pocisk997
post Tue, 15 Jul 2008 - 17:35
Post #4


User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: Strzegom





Witam! Ja sie podczepiam bo mam podobny plan, lecz z tego co sie dowiedzialem, to lepiej dorzucic kilka groszy do m52b28 , bo roznica jest tylko przy zakupie a pozniej tylko czerpac przyjemnosc z wiekszego niz w m50b25 momentu obrotowego.

Mysle ze to dobry pomysl zeby zsumowac wszystkie informacje na ten temat od ludzi ktorzy juz to robili, bo widze ze jest na tym forum kilku ludzi ktorzy maja nie male pojecie na ten temat, a jest dosc duze zainteresowanie swapami m50 i m52, wiec jesli ktos z ww specialistow mialby ochote i czas to mysle ze bylaby to niezmierna pomoc, chociazby dla mnie i kolegi powyzej rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Tue, 15 Jul 2008 - 22:44
Post #5


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





To zdradzę kilka kasowych info: mój ostatni swap E30 M-Technic jako Body z silnikiem M20b20 w serii. teraz jest M50B25 Vanos.

1. Łapy - dorobiłem inne z kwasówki - lepsze manewrowanie położeniem silnika niż na alusach.
2. Sprzęgło zostaje M20B25;B20;B27jednak ja zmieniłem koło zamachowe, na cienkie - grube nie podchodzi - oczywiście od M20B23.
3. Miska olejowa - dla łatwości montażu od E34, zmieniamy tylko smok pompy, oraz należy wywalić podporę smoka{w silnikach z E36}, a także osłonę skrzyni korbowej - Miska z E34 posiada taką z alu wbudowaną więc dwie są zbędne.
4. skrzynia dla efektu i driftu ZF nie wiem jakie przełożenia zależy jak chcemy użytkować auto. Zf ma dwie poduszki na podporze, lub Alpina dla bajeru i klasy.
5. Wał napędowy zostaje
6. grubsze poduszki pod silnik - jedna powinna być z mimośrodem dla ustawienia osi silnika.
7. Chłodnica odpowiednio duża - oryginał oddać do skupu.
8. Wisko - ja nie będę czarował nie ryzykowałem i odkręciłem - zresztą jest opinia że trzyma silnik - zamontowałem wentylator od jakiegoś nissana - strasznie szybki mimo 4 łopatek - w połączeniu z czujnikiem tego wentylatora oczywiście na przekażniku. zasilanie stałe.
9. Wiązka elektryczna - to pracochłonne aby zrobić na oryginał ale tak będzie lepiej aby nie ciąć kabli i osadzić piny od wiązki silnika M50B25 w kostce od E30.
10. Wydech o odpowiedniej pojemności układu ale to mało miarodajne, no chyba że liczymy każdego kucyka. -klient był zadowolony.
11. system wzbogacania mieszanki przez filtr węglowy - zostaja ale zawór z wiązki nowego silnika. niektórzy to usuwają i zaślepiają wlot tej dyszy w bardziej zaawansowanych MODACH. cool.gif
12. Dyfer ze szperą dobraną do przełożeń skrzyni taki aby dawał dużo frajdy.
13 omijam ten punkt nie wiem co źle złożyłem??? biggrin.gif
14. Pompa paliwa os M20B20 daje radę na zdławionym wężu daje jakieś 5 barów.
15. Pompa od wspomy zostaje,
16 klima nikt nie chciał. więc do kosza. nie mocowałem się z tym tematem jeszcze.
17. Podpora skrzyni biegów nowa konstrukcja ponieważ przy zachowaniu należytego ułożenia silnika M50 skrzynia biegów jest bardziej pochylona w stronę pasażera co powoduje także przeróbkę lewarka - lecz w projektach niskobudżetowych można to zostawić - lewarek wtedy udeża o obudowę tunela.
18. jak ktoś chce przełożyć magiel też podchodzi - trzeba dać śrubu z pełnym gwintem,


Ale się napisałem jak coś niech ktoś jeszcze dorzuci do tematu.. Opisany projekt jest najtańszą opcją. Przynajmniej u mnie.


Pozdrawiam i miłego czytania.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Tue, 15 Jul 2008 - 23:14
Post #6


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





http://www.metricmechanic.com/pdfs/metric-...ine-booklet.pdf


A to w sprawie silników M44B18 w E36. Jest wszystko o modach wykresy i ciekawostki. POLECAM GORĄCO!!!!!


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 16 Jul 2008 - 08:27
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Dzięki rumpel za obszerna odpowiedz.
Moze sie jeszcze ktos wypowie odnosnie swapowania z IS'a albo m20b25 bo "podobno" wtedy wiecej rzeczy pasuje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pocisk997
post Wed, 16 Jul 2008 - 13:55
Post #8


User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: Strzegom





no noo Rumpel... To sie rozpisales, wlasnie o takie wypowiedzi chodzilo, z tym ze dobrze byloby zeby ktos jeszcze wlaczyl sie w dyskusje, moze na temat m52b28 w 318is?!

Odnosnie tego metric mechanic, to powiem jedna rzecz, jak po przeczytaniu tego i zejsciu na sam dół, gdy spojzalem na ceny to mi sie odechcialo:P
Mysle ze takie zestawy sa chyba dla amerykanow i innych bogatych ludzi , dla ktorych 6000$ to jest nawet mniej niz dla polaka 6000zl. W kazdym razie mysle ze IS jest fajna opcja, ale nie daje zbyt wielkich mozliwosci rozwoju przy stosunkowo niewielkich nakładach, tak wiec chyba lepiej jest wstawic m52b28, ktore wychodzi znacznie taniej (chyba).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pocisk997
post Wed, 16 Jul 2008 - 13:59
Post #9


User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: Strzegom





Mialem na mysli zakupienie IS-a i zamiast ladowac kase w m42 to wrzucic m52. Moze jest troche ciezszy, ale ma 6 garnków i ten dzwiek, pozatym chyba wychodzi znacznie taniej niz mody na IS-e
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Wed, 16 Jul 2008 - 20:37
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





Witam właśnie jestem w trakcie modów z M52B28 i też przydałoby się troszku podpowiedzi po to sa fora internetowe - sam oczywiście kasuję delikwentów za SWAPY ale mechanika w takim wydaniu nie jest prostą sprawą dla większości, ja nie ukrywam że mam problemy z elektroniką i tu proszę o info co zrobiś z EWS em?? silnik wstawić chcę do rekina E21 a odwagę zabiera mi tylko to ustrojstwo..... angry.gif

Więc jeżeli jest ktoś chętny do wypowiedzi to zaraz zamieszczam nowy temat...

Pozdrawiam.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pocisk997
post Thu, 17 Jul 2008 - 19:57
Post #11


User
Dołączył: Mon, 23 June 2008
Skąd: Strzegom





Widze ze cos dyskusja zamarła, a przydaloby sie rozkrecic troszke ten temat...sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rumpel_ski
post Fri, 18 Jul 2008 - 20:59
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 16 March 2008
Skąd: Płock





Jasne że nikt nie napisze to alkowa - przecież za takie info - Swapowcy kasują w swoich warsztastach. Ale to już inna bajka u mnie SWAP to koszt około jeden stary KOPERNIK. ale tylko w przypadku M50B25. to już pospolite..... .

Pozdrawiam czytających zaoszczędzi wam to kasy i czasu.


--------------------
BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mcgiver
post Thu, 02 Oct 2008 - 06:55
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2008
Skąd: żywiec





czy ma ktoś rozpiskę do dużego złącza z wiazki silnika w m50b25?? Bardzo by mi się przydała .


--------------------
mój stroker m50b29T się robi _http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-68.html

TYLNY NAPĘD JEST JAK SEX; po co jechac na ręcznym , jak mozna dać w p...e :).
Śmierć jeżdzi szybko więc trzeba być szybszym od niej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_Gdynia
post Sat, 17 Oct 2009 - 04:38
Post #14


Rookie
Dołączył: Sat, 17 October 2009





witam podłączam sie pod temat i mam kilka pytań:
1.czy można konkretnie podpasować poduszki silnika pod m50b25 chodzmi mi dokładniej z jakich model oraz z jakich wersi silnikowych bez przerabiania... bo widziałem u kolegi że ma z e34 i chyba z e36 ale u niego silnik jest krzywo a ja chcial bym mieć prosto.
2. czy trzeba przerabiać wiązke zeby go podłączyć... a jeśli już to co dokładnie...
3. słyszałem że przy swapach naj lepiej mieć kompa BOSHA.... bo z SIMENSAMI jest problem a jeśli już to jaki??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sat, 17 Oct 2009 - 10:42
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





EWS jak podpiac ?
prosze smile.gif
Grey box
-EWS 1 (black/yellow) to black/yellow on ignition switch
-EWS pin 3 (big black/green) to large green wire on ignition switch
-EWS 4 (green) to X20 #7 & #8
-EWS 5 (red/yellow) to +12V power (hot all the time)
-EWS 7 (brown) to ground
-EWS 12 (black) to X20 #20
-EWS 13 (light blue) to EWS transmit box wire #1 (blue)


EWS transmit box
-1 to EWS 13
-2 to +12V power (hot position 2)
-3 to ground


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_Gdynia
post Sat, 17 Oct 2009 - 15:33
Post #16


Rookie
Dołączył: Sat, 17 October 2009





Dzięki Wielkie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin_Gdynia
post Sun, 18 Oct 2009 - 04:07
Post #17


Rookie
Dołączył: Sat, 17 October 2009





może ktoś był by taki miły i powiedzial jak z tymi poduszkami bo nie wiem od czego pod pasować a nie chce prze kombinować
jeszcze raz dzięki wielkie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rifresz
post Mon, 19 Oct 2009 - 01:02
Post #18


User
Dołączył: Thu, 06 November 2008





Jesli jest ktos z ainteresowany silnikami m52b28 calymi kompletami na swap plus wsadzenie silnika profi pod kluczyk to zapraszam na gg 666823 smile.gif

Mozliwosc swapow 2.8 do e36 i e30 po dobrych cenach za czesci i robicizne.

Rumpel bardzo dobrze rozwinal temat i wszystkie wazniejsze zeczy zostaly przedstawione przez niego smile.gif

A co do ewsu jaki jest sens placic po 300 380 zl za wywalenie go skoro mozna to podlaczyc bez problemu.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał550
post Mon, 19 Oct 2009 - 06:57
Post #19


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 August 2009





Łapy z e36 jakiegoś R6 oczywiście, a poduszki z e34 (ja miałem od m50) silnik będzie prosto wiem bo u mnie tak był i skrzynia nie była przechylona w zadna stronę. Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Mon, 19 Oct 2009 - 15:40
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





raz ze mozna go podlaczyc a dwa z tego co znalazlem na jakis zagranicznych forach toa cale wywalenie tego ewsu to


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 08:56