Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [e30] Swap na m50b25 - zebranie wiadomości.
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
Misior
Witam
Śledze to forum od dłuższego czasu i przegladalem duzo tematów w szukajce ale strasznie wszystko jest rozrzucone i moze byc zebrac to w jedną calosc.
Chodzi o to ze przymierzam sie do zakupu e30 i odrazu mam w planie wymiane silnika na m50b25. Auto bedzie służyło do nauki driftu, generalnie bedzie jako drugie auto.
Mysle ze to oco zapytam i jak ktos odpowie to sie przyda wszystkim poszukującym:
1. Jakie e30 wybrac - wiem juz ze najlepiej z silnikiem m44b18 ale moze ktos by podał w jakich rocznikach one wychodzily i jak odróznic od innych is'ów?
2. Z jakiego modelu wziąc silnik - to tez doczytalem ze najlepiej z e34 ze wzgledu na mise olejową ale czy tylko z tego modelu?
3. Gdzie na kupowanym silniku znalezc oznaczenie?
4. Czy silnik z vanosem i bez vanosa ma takie same oznaczenie i obydwa mają po 192KM? Jakiego silnika szukac z myślą na dalszy rozwój i kiedysiejsze uturbienie w miare ze wzrostem umiejetnosci.
5. Łapy pod silnik trzeba jakies dorabiac czy któres pasują?
6. Jak z wiązką elektrzyczną? Trzeba cos przerabiac bo byly opinie ze pasuje?
7. Jaką skrzynie zaaplikowac? Kupowac silnik odrazu ze skrzynią?
8. Czy konieczna jest wymiana dyfra czy tylko wał? Ewentualnie od czego podpasowac?
9. Jakieś podpowiedzi jeszcze smile.gif

Jesli uznacie taki temat za niepotrzebny to prosze moda o usuniecie ale mysle ze moze sie to wszystkim przydac i jak beda sensowne odpowiedzi to mozna by było podwiesic.
Z góry dzieki za pomoc.
Don Pablo

Nie słyszałem, żeby w E30 występował M44B18. W 318iS były M42B18. Jako bazę kup 318iS, lub 325i. Dyfer najlepiej zmienić na tzw. dużą głowę- do driftu może być np. 3,73 (w 325i w serii), ale krótszego już nie wstawiaj. Masz dwa wyjścia- albo szukaj dyfra zeszperowanego( spięcie 25%), albo spawaj. Pod turbo najlepiej M50B25 bez vanosa. Jeśli nie będziesz uturbiał- lepiej wkładaj minimum M52B28- M50 potrafi nie uciec M20B25, ma słabszy przebieg momentu od M52... M50B25 obydwa mają po 192KM. Poszukaj tematów na tym forum, zajrzyj na beemka klub, bo było tego trochę.
Misior
CYTAT(Don Pablo @ Tue, 15 Jul 2008 - 09:48) *
Nie słyszałem, żeby w E30 występował M44B18. W 318iS były M42B18.

oczywiscie o taki silnik mi chodzilo tylko pomylilem cyferki smile.gif
Dzieki za odpowiedz, wiem ze duzo pisalo o tym ale czesci odpowiedzi jeszcze niema, a duzo jest porozrzucane po kilkunastu tematach.
Ktos poda jeszcze jakies odpowiedzi?
pocisk997
Witam! Ja sie podczepiam bo mam podobny plan, lecz z tego co sie dowiedzialem, to lepiej dorzucic kilka groszy do m52b28 , bo roznica jest tylko przy zakupie a pozniej tylko czerpac przyjemnosc z wiekszego niz w m50b25 momentu obrotowego.

Mysle ze to dobry pomysl zeby zsumowac wszystkie informacje na ten temat od ludzi ktorzy juz to robili, bo widze ze jest na tym forum kilku ludzi ktorzy maja nie male pojecie na ten temat, a jest dosc duze zainteresowanie swapami m50 i m52, wiec jesli ktos z ww specialistow mialby ochote i czas to mysle ze bylaby to niezmierna pomoc, chociazby dla mnie i kolegi powyzej rolleyes.gif
rumpel_ski
To zdradzę kilka kasowych info: mój ostatni swap E30 M-Technic jako Body z silnikiem M20b20 w serii. teraz jest M50B25 Vanos.

1. Łapy - dorobiłem inne z kwasówki - lepsze manewrowanie położeniem silnika niż na alusach.
2. Sprzęgło zostaje M20B25;B20;B27jednak ja zmieniłem koło zamachowe, na cienkie - grube nie podchodzi - oczywiście od M20B23.
3. Miska olejowa - dla łatwości montażu od E34, zmieniamy tylko smok pompy, oraz należy wywalić podporę smoka{w silnikach z E36}, a także osłonę skrzyni korbowej - Miska z E34 posiada taką z alu wbudowaną więc dwie są zbędne.
4. skrzynia dla efektu i driftu ZF nie wiem jakie przełożenia zależy jak chcemy użytkować auto. Zf ma dwie poduszki na podporze, lub Alpina dla bajeru i klasy.
5. Wał napędowy zostaje
6. grubsze poduszki pod silnik - jedna powinna być z mimośrodem dla ustawienia osi silnika.
7. Chłodnica odpowiednio duża - oryginał oddać do skupu.
8. Wisko - ja nie będę czarował nie ryzykowałem i odkręciłem - zresztą jest opinia że trzyma silnik - zamontowałem wentylator od jakiegoś nissana - strasznie szybki mimo 4 łopatek - w połączeniu z czujnikiem tego wentylatora oczywiście na przekażniku. zasilanie stałe.
9. Wiązka elektryczna - to pracochłonne aby zrobić na oryginał ale tak będzie lepiej aby nie ciąć kabli i osadzić piny od wiązki silnika M50B25 w kostce od E30.
10. Wydech o odpowiedniej pojemności układu ale to mało miarodajne, no chyba że liczymy każdego kucyka. -klient był zadowolony.
11. system wzbogacania mieszanki przez filtr węglowy - zostaja ale zawór z wiązki nowego silnika. niektórzy to usuwają i zaślepiają wlot tej dyszy w bardziej zaawansowanych MODACH. cool.gif
12. Dyfer ze szperą dobraną do przełożeń skrzyni taki aby dawał dużo frajdy.
13 omijam ten punkt nie wiem co źle złożyłem??? biggrin.gif
14. Pompa paliwa os M20B20 daje radę na zdławionym wężu daje jakieś 5 barów.
15. Pompa od wspomy zostaje,
16 klima nikt nie chciał. więc do kosza. nie mocowałem się z tym tematem jeszcze.
17. Podpora skrzyni biegów nowa konstrukcja ponieważ przy zachowaniu należytego ułożenia silnika M50 skrzynia biegów jest bardziej pochylona w stronę pasażera co powoduje także przeróbkę lewarka - lecz w projektach niskobudżetowych można to zostawić - lewarek wtedy udeża o obudowę tunela.
18. jak ktoś chce przełożyć magiel też podchodzi - trzeba dać śrubu z pełnym gwintem,


Ale się napisałem jak coś niech ktoś jeszcze dorzuci do tematu.. Opisany projekt jest najtańszą opcją. Przynajmniej u mnie.


Pozdrawiam i miłego czytania.
rumpel_ski
http://www.metricmechanic.com/pdfs/metric-...ine-booklet.pdf


A to w sprawie silników M44B18 w E36. Jest wszystko o modach wykresy i ciekawostki. POLECAM GORĄCO!!!!!
Misior
Dzięki rumpel za obszerna odpowiedz.
Moze sie jeszcze ktos wypowie odnosnie swapowania z IS'a albo m20b25 bo "podobno" wtedy wiecej rzeczy pasuje.
pocisk997
no noo Rumpel... To sie rozpisales, wlasnie o takie wypowiedzi chodzilo, z tym ze dobrze byloby zeby ktos jeszcze wlaczyl sie w dyskusje, moze na temat m52b28 w 318is?!

Odnosnie tego metric mechanic, to powiem jedna rzecz, jak po przeczytaniu tego i zejsciu na sam dół, gdy spojzalem na ceny to mi sie odechcialo:P
Mysle ze takie zestawy sa chyba dla amerykanow i innych bogatych ludzi , dla ktorych 6000$ to jest nawet mniej niz dla polaka 6000zl. W kazdym razie mysle ze IS jest fajna opcja, ale nie daje zbyt wielkich mozliwosci rozwoju przy stosunkowo niewielkich nakładach, tak wiec chyba lepiej jest wstawic m52b28, ktore wychodzi znacznie taniej (chyba).
pocisk997
Mialem na mysli zakupienie IS-a i zamiast ladowac kase w m42 to wrzucic m52. Moze jest troche ciezszy, ale ma 6 garnków i ten dzwiek, pozatym chyba wychodzi znacznie taniej niz mody na IS-e
rumpel_ski
Witam właśnie jestem w trakcie modów z M52B28 i też przydałoby się troszku podpowiedzi po to sa fora internetowe - sam oczywiście kasuję delikwentów za SWAPY ale mechanika w takim wydaniu nie jest prostą sprawą dla większości, ja nie ukrywam że mam problemy z elektroniką i tu proszę o info co zrobiś z EWS em?? silnik wstawić chcę do rekina E21 a odwagę zabiera mi tylko to ustrojstwo..... angry.gif

Więc jeżeli jest ktoś chętny do wypowiedzi to zaraz zamieszczam nowy temat...

Pozdrawiam.
pocisk997
Widze ze cos dyskusja zamarła, a przydaloby sie rozkrecic troszke ten temat...sad.gif
rumpel_ski
Jasne że nikt nie napisze to alkowa - przecież za takie info - Swapowcy kasują w swoich warsztastach. Ale to już inna bajka u mnie SWAP to koszt około jeden stary KOPERNIK. ale tylko w przypadku M50B25. to już pospolite..... .

Pozdrawiam czytających zaoszczędzi wam to kasy i czasu.
mcgiver
czy ma ktoś rozpiskę do dużego złącza z wiazki silnika w m50b25?? Bardzo by mi się przydała .
Marcin_Gdynia
witam podłączam sie pod temat i mam kilka pytań:
1.czy można konkretnie podpasować poduszki silnika pod m50b25 chodzmi mi dokładniej z jakich model oraz z jakich wersi silnikowych bez przerabiania... bo widziałem u kolegi że ma z e34 i chyba z e36 ale u niego silnik jest krzywo a ja chcial bym mieć prosto.
2. czy trzeba przerabiać wiązke zeby go podłączyć... a jeśli już to co dokładnie...
3. słyszałem że przy swapach naj lepiej mieć kompa BOSHA.... bo z SIMENSAMI jest problem a jeśli już to jaki??
Wojtek
EWS jak podpiac ?
prosze smile.gif
Grey box
-EWS 1 (black/yellow) to black/yellow on ignition switch
-EWS pin 3 (big black/green) to large green wire on ignition switch
-EWS 4 (green) to X20 #7 & #8
-EWS 5 (red/yellow) to +12V power (hot all the time)
-EWS 7 (brown) to ground
-EWS 12 (black) to X20 #20
-EWS 13 (light blue) to EWS transmit box wire #1 (blue)


EWS transmit box
-1 to EWS 13
-2 to +12V power (hot position 2)
-3 to ground
Marcin_Gdynia
Dzięki Wielkie
Marcin_Gdynia
może ktoś był by taki miły i powiedzial jak z tymi poduszkami bo nie wiem od czego pod pasować a nie chce prze kombinować
jeszcze raz dzięki wielkie
rifresz
Jesli jest ktos z ainteresowany silnikami m52b28 calymi kompletami na swap plus wsadzenie silnika profi pod kluczyk to zapraszam na gg 666823 smile.gif

Mozliwosc swapow 2.8 do e36 i e30 po dobrych cenach za czesci i robicizne.

Rumpel bardzo dobrze rozwinal temat i wszystkie wazniejsze zeczy zostaly przedstawione przez niego smile.gif

A co do ewsu jaki jest sens placic po 300 380 zl za wywalenie go skoro mozna to podlaczyc bez problemu.


Michał550
Łapy z e36 jakiegoś R6 oczywiście, a poduszki z e34 (ja miałem od m50) silnik będzie prosto wiem bo u mnie tak był i skrzynia nie była przechylona w zadna stronę. Pozdro
Wojtek
raz ze mozna go podlaczyc a dwa z tego co znalazlem na jakis zagranicznych forach toa cale wywalenie tego ewsu to
mktech
Hej !

A to ciekawe - fajnie by było by ktoś to sprawdził.

Generalnie to co napisali rozwiązuje problem "kręcenia" rozrusznikiem, natomiast ni jak ma się do poprawnej pracy DME.

Pozdr
M.K.
rumpel_ski
wydaje się że to tylko zworka przy okazji wywalonego ewsa.
pro_car
Odgrzewam kotleta
Czy można zastosować wiązkę silnika wraz z komputerem i wszystkimi czujnikami od m50 nv do m52b28/25 z usuniętym vanosem?
Wojtek
Jak usuneliscie vanosa ? jak ustawiony jest walek ssacy po usunieciu vanosa ??
Gusiew
Ponawiam pytanie przedmowcy wypowie sie ktos?
M-Technic
Podłącze sie pod topic
Problem przy swapie silnik siedzi ale wyjscie z przepustnicy dosc konkretnie blokuje zbiorniczek plynu hamulcowego huh.gif
Czy macie jakis pomysl bo narazie swita przeniesienie zbiorniczka troche wyzej wink.gif
Kali___
ja u siebie podniosłem zbiorniczek wyżej , tylko mam cały czas problem z przewodami łączącymi zbiornik z pompą.
Miałem juz 3 komplety i wszystkie przepuszczają płyn.
M-Technic
Ja chyba w pmpe wsadze miedziane rurki bo mam idealnej srednicy i uszczelnie silikonem wink.gif Powinno wytrzymac a przewod na opaski
tak jak na fotce:
Kali___
Mam zrobione podobnie , tylko zaniosłem do tokarza zbiorniczek i mi porobił takie króćce z kołnierzem wkładasz w pompę i temat z bani, tylko mam problem z przewodami miałem 3 komplety i wszystkie po ok. miesiącu czasu zaczynają się pocić na całej długości. Normalnie przesiąka przez nie płyn.
mck
nawiercić dziury w grodzi i pochylić zbiorniczek w stronę kielicha?
M-Technic
CYTAT(mck @ Thu, 30 Sep 2010 - 02:10) *
nawiercić dziury w grodzi i pochylić zbiorniczek w stronę kielicha?


i dawac pedaly na osobne sruby, nie dziekuje tongue.gif
mck
CYTAT(M-Technic @ Sat, 02 Oct 2010 - 14:59) *
i dawac pedaly na osobne sruby, nie dziekuje tongue.gif


Nic z tych rzeczy?
M-Technic
Teraz cie nie kumam, nawiercajac nowe sruby w grodzi i przechylajac serwo z pompa bede musial przykrecic wczesniej pedaly na osobnych srubach inaczej tez je pochyle a serwa tez nie bardzo mi sie chce przerabiac.
Ale teraz wiem ze nie to serwo mam co bym chcial miec dry.gif
mck
Hmm, ale przecież pedał hamulca jest przykręcany do "widełek", które to widełki są na gwincie i możesz je sobie ustawić żeby pasowały, jeśli masz serwo od e34/e32 to trzeba tylko skrócić ten gwint na który się je nakręca. Jak dobrze wymierzysz to wejdzie bez problemu i będzie wsio pasować, a i guma przepływomierza się zmieści przy zbiorniczku. Szukam własnie fotki, żeby Ci to zobrazować





wprawdzie to m52b28, ale mysle, ze i przy m50 patent powinien się sprawdzić. Dodam, że po takim zabiegu heble są jak najbardziej sprawne, hamują poprawnie, odpowietrzają się, z pedałem nic się głupiego nie dzieje itp.
M-Technic
Robiles to czy slyszales ???
caly wspornik pedalow hamulca i sprzegla trzyma sie na tych 4 szpilkach wychodzacych z serwa tongue.gif

Ja dzi odpowietrzylem uklad jutro zrobie tylko jakies mocowanie zeby nie dyndal zbiorniczek wink.gif
mck
CYTAT(M-Technic @ Mon, 04 Oct 2010 - 22:15) *
Robiles to czy slyszales ???
caly wspornik pedalow hamulca i sprzegla trzyma sie na tych 4 szpilkach wychodzacych z serwa tongue.gif

Ja dzi odpowietrzylem uklad jutro zrobie tylko jakies mocowanie zeby nie dyndal zbiorniczek wink.gif


Zdjęcia mojego autorstwa ofc. Nie wiem jaki widzisz problem w tym, że pedały trzymają się na tych czterech śrubach seryjnego serwa. Teraz będą się trzymać na dwóch.

BTW. Jakie masz serwo? Oryginał IX czy e32/e34?
Argosan
Elo poczytalem troche forum ale wlasnie tak jak w tym temacie swap dotyczy nowszych silników. Interesuje mnie swap E30 318 touring z 89 roku na na silnik R6 tyklko nie M50 tylko m20 2.0 albo 2.5. i teraz pytanko dużo trzeba zmieniać ? co pasuje a co nie tak po łebkach smile.gif był bym wdzięczny za odpowiedz smile.gif
arek-lin
Jeśli silnik wychodził fabrycznie to wszystko pasuje i nic nie trzeba przerabiać, kwestia tylko częsci skompletować. Zostaje kwestia zawieszenia i hamulców (b25 ma z tyłu tarcze i jest na grubszej ladze)
maruda
Pomyśl troche, co może pasować a co nie. Przeciez to oczywiste ze musisz miec silnik z osprzetem, łapami, wał, mechanizm zmiany biegów, skrzynia, elektryką itd. Nie wspominajac o zawiasie i heblach.
marek.s
Hamulce zostają ponieważ touring ma standardowo tarczo bębny z tyłu a z przodu tarcze wentylowane .Amortyzatory są na grubej ladze więc pozostaje jedynie wymiana przednich sprężyn na takie od r6.
Argosan
Oki spoko smile.gif odpuszczam i kupuje poprostu 325 smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.