Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Ruski armijny klasyk - GAZ 69 V8 - by GZW
SebastianS
post Wed, 02 May 2007 - 19:55
Post #1


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





GAZ 69A (czterodrzwiowy)

[list]- Silnik Rover V8 3.5l 128 KM/5200 286 Nm/1880
- Całkowicie szczelny układ ssący przystosowany do zamocowania snorkela
- Skrzynia Range Rover LT94 + reduktor z blokowanym centralnym mechanizmem różnicowym
- Mosty Range Rover z mocowaniami do resorów gazika
- Układ hamulcowy: 4x tarcza, zaciski przód - 4-tłoczkowe, tył: 2-tłoczkowe. Wszystkie przewody hamulcowe wykonane w GZW pod projekt.
- Amortyzatory gazowe - przód: tylne Range Rover, tył: tylne lublin III
- Stały napęd 4x4
- Podwieszane pedały RR
- Skrócona bezpieczna kolumna kierownicza RR
- Wspomaganie kierownicy i przekładnia kier. RR
- Układ chłodzenia: chłodnica opel omega obrócona o 90 stopni, wentylator pchający renault laguna II, zbiornik wyrównawczy audi 80
- Czteropunktowa klatka bezpieczeństwa wykonana od podstaw w GZW
- Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa
- Opony Maxi Cross 235 85 R16
- Mocowanie zapasowego koła na tylnej ścianie, uchylane, wykonane od podstaw w GZW
- Podwójny układ wydechowy 52/45 mm, wykonany od podstaw w GZW - po dwa tłumiki przelotowe na stronę
- V max szosa/reduktor: 168/75 km/h[list]
- przysp 0-100: ok 16s.











Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 02 May 2007 - 19:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
srbenda
post Wed, 02 May 2007 - 21:40
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka






RESPECT!


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GRE
post Thu, 03 May 2007 - 01:02
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: www.dogbox.pl





kawał dobrej roboty, ale autko mło streetracingowe


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skowron
post Thu, 03 May 2007 - 10:03
Post #4


Rookie
Dołączył: Mon, 09 April 2007
Skąd: Olsztyn





nie! mam! pytan!!!
wspaniale wykonane autko, powodzenia zycze przy nastepnych projektach!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Thu, 03 May 2007 - 12:45
Post #5


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("grencan":1wl39vri)
kawał dobrej roboty, ale autko mło streetracingowe

Chyba że za "street" przyjmiesz szlak zrywki drewna z lasu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Thu, 03 May 2007 - 13:00
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Grencan, na wasze wrocławskie street'y to w sam raz, na warszawaskie zresztą też
Pozdro Dziku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stux16v
post Thu, 03 May 2007 - 14:00
Post #7


User
Dołączył: Tue, 05 December 2006
Skąd: Chelm





V8 3.5l i tylko 128 KM - powaznie?


--------------------
AUTO SZLIF Dziak - http://www.auto-szlif.pl - Centrum Obróbki Silników

MyGallery - http://www.gti.peugeot205.pl/gallery/stef1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Thu, 03 May 2007 - 14:06
Post #8


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





To jest Rover V8, amerykańska konstrukcja oparta na aluminiowym bloku, przejęta przez Rovera od Buicka... Jak na tę pojemność moc jest jak najbardziej w normie, tym bardziej, że silnik wywodzi się jeszcze z głębokich lat 60. Ważniejszy jest du jednak moment...

Projekt jest świetny. Po obejrzeniu Warszawy i Gazika doszedłem do wniosku, że czym prędzej powinienem wpaść do was do firmy i zobaczyć co się dzieje
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Thu, 03 May 2007 - 14:47
Post #9


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("240Z":z4ay9hr2)
To jest Rover V8, amerykańska konstrukcja oparta na aluminiowym bloku, przejęta przez Rovera od Buicka... Jak na tę pojemność moc jest jak najbardziej w normie, tym bardziej, że silnik wywodzi się jeszcze z głębokich lat 60. Ważniejszy jest du jednak moment...

Projekt jest świetny. Po obejrzeniu Warszawy i Gazika doszedłem do wniosku, że czym prędzej powinienem wpaść do was do firmy i zobaczyć co się dzieje


Hm... Pozwolę sobie trohcę więcej napisać na ten temat.

240Z ma słuszność - silnik jest przejęty od Buicka, który skonstruował go do modelu Skylark z 1961 roku. Konstruował go wspólnie z Oldsmobilem, który w swojej wersji stosował nieco inne rozwiązania w zakresie regulacji stopnia sprężania - Buick wersje różniące się CR osiągał poprzez modyfikację denka tłoka (w różnym stopniu wklęsłe, do płaskiej - 10.25:1). Olds u siebie zachowywał jeden typ tłoka, za to różne głowice, nota bene wszystkie z dodatkową szpilką mocującą od strony kolektora ssącego. Stąd - w juesej istnieją spore możliwości mataczenia stopniem sprężania, poprzez używanie różnych tłoków Buicka i różnych głowic - w tym Oldsa, a także - pojemnością, z uwagi na użycie podstaw konstrukcyjnych tego silnika do jego żeliwnej nieco większej modyfikacji w 1963 roku, kiedy hamerykanie musieli przyznać, że nie umieją odlewać bloków z alu...

Tak czy owak - silnik kupili angole w połowie lat 60 od Buicka, w konfiguracji CR 10,25:1, z mocą (teoretycznie przynajmniej bo te hamerykańskie HP są jakieś niepociumane...) 185 koni. Zastosowano silnik w Roverze P5, zmieniając nieco czasy rozrządu, stosując własne gaźniki CD firmy SU i uzyskjąc 167 KM (już tym razem prawdziwe, nie hamerykańskie). W tej postaci silnik trafił do rovera P6, oraz do land rovera serii II, w którym z uwagi na zbyt duży moment ukręcający półosie mostów, moc obniżono do... 96 KM. Z tego miejsca mają początek dwie ewolucje tego silnika - jedna, w firmie rover - obejmująca rovera SD1, w którym pomimo obniżenia CR do 9.35:1 i zastosowania gaźników Zenith Stromberg, dzięki modyfikacji układu wydechowego (podwójne kolektory - 4-2-1), przestrojeniu rozrządu i bezstykowemu zapłonowi, uzyskano 157 KM i bardzo dobry moment 277 Nm/2200 obr/min. Istniała też ewolucja do SD1 Vitesse - 9.75:1, inne zawory ssące i czasy rozrządu - 185 KM i 272 Nm przy 4000 obr/min.
Druga ewolucja dotyczy pojazdów Land Rovera. Tam zastosowano CR 8.13:1 i swoje nastawy rozrządu, które dały ten niesamowicie płaski przebieg momentu ze szczytowym punktem przy jedynie 1850 obr./min.
Ceną za to jest oczywiście moc maksymalna - owe 128 koni. Pogodzenie korzystnego momentu z wyższą mocą umożliwiło dopiero zastosowanie wtrysku paliwa - wersja EFI osiągała przy CR 9.35:1 niemal równie korzystny moment, rozwijając jednak 175 koni.

Dalsza ewolucja silnika to rozwój produktów Land Rovera, gdzie silnik otrzymał lekki pimp poprzez rozwiercenie do 3.9, następnie poważniejszy pimp poprzez przekonstruowanie bloku, dające lepszą sztywność łożyskowania wału (pokrywy panewek głównych na 4 śruby) i zapewniające możliwość wiercenia bloku do pojemności nawet 5.2 litra w wersji custom, wychodząc z fabrycznego 4.6

240Z - jeśli chodzi o Twoje wnioski końcowe - doszedłem do wniosku, że jesteś mile widziany i zapraszam serdecznie Jako że jest tu gdzie przekimać, zapraszam na spokojnie na dwa dni Jeśli zmieścisz w aucie jakieś płcie żeńskie, to daj znać, my ze wsi jesteśmy, to gumofilce wyglansujemy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
240Z
post Thu, 03 May 2007 - 15:05
Post #10


SHIFT_oldschool
Dołączył: Sun, 14 November 2004





Dzięki! Jak tylko skończymy się babrać z moim projektem, to wpadnę żeby się pochwalić - żeby nie było że mam dwie lewe ręce Świetnie napisany tekst o V8 - w końcu jest to silnik, który do niedawna napędzał połowę angielskich aut. Spodobało mi się sformułowanie "lekki pimp" i 'większy pimp" - mam nadzieję że nie będziesz miał obiekcji, jeżeli zacznę to wykorzystywać?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Thu, 03 May 2007 - 20:34
Post #11


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("240Z":y0z7mx0i)
Dzięki! Jak tylko skończymy się babrać z moim projektem, to wpadnę żeby się pochwalić - żeby nie było że mam dwie lewe ręce Świetnie napisany tekst o V8 - w końcu jest to silnik, który do niedawna napędzał połowę angielskich aut. Spodobało mi się sformułowanie "lekki pimp" i 'większy pimp" - mam nadzieję że nie będziesz miał obiekcji, jeżeli zacznę to wykorzystywać?

Wykorzystuj na zdrowie z biegiem czasu pewnie w odpowiednich kontekstach zacznę wrzucać to i inne hasła zawiązane z branżą. Trochę ich jest. Zaproszenia zaś - zawsze aktulne.

Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wroniasty
post Fri, 04 May 2007 - 00:17
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 31 October 2005
Skąd: Białystok





Genialny projekt... musi zdrowo ganiać ten Gazik;)

Tak jak napisał 240Z Roverowskie V8 do niedawno napędzało niemalże połowę Angielskich aut: od Land i Range Roverów, przez Rovery po MG i TVR. Świetny agregat, w dodatku bardzo lekki.


--------------------
MX-5 NB 1.8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Fri, 04 May 2007 - 07:45
Post #13


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("Wroniasty":251yest7)
Genialny projekt... musi zdrowo ganiać ten Gazik;)

Tak jak napisał 240Z Roverowskie V8 do niedawno napędzało niemalże połowę Angielskich aut: od Land i Range Roverów, przez Rovery po MG i TVR. Świetny agregat, w dodatku bardzo lekki.

waga przebija wszystko co znam... Goły silnik waży.. 140 kg!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tr4b33r
post Fri, 04 May 2007 - 15:44
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Wawa





Gratulacje, coś wspaniałego
Gazik 69B to moj pierwszy "upalacz", tyle, ze wersja 3 drzwiowa i z cudowną, seryjną przekładnią ślimakową - mniud :]
Czemu nie poszliscie w strone Mercedesa, popularnie ladowanego np do UAZow? Taka pięciolitrowa V8 od W140 ladnie napedzala klocka


--------------------
Pozdrawiam, Konrad
the sonic re-creation of the end of the world
www.umt.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Fri, 04 May 2007 - 15:55
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





CYTAT("tr4b33r":nf9kgeq5)
Gazik 69B


Nie było czegos takiego jak GAZ 69B!
Były wersje 69, 69A( dolne) i 69M, 69AM(górne silniki).

CYTAT("tr4b33r":nf9kgeq5)
Czemu nie poszliscie w strone Mercedesa, popularnie ladowanego np do UAZow? Taka pięciolitrowa V8 od W140 ladnie napedzala klocka


Pewnie dlatego:

CYTAT("SebastianS":nf9kgeq5)
waga przebija wszystko co znam... Goły silnik waży.. 140 kg!


zastanawiałes sie ile waży taki kloc jak 5,0 OHC z żeliwa?
z tego samego powodu częsciej wkładali 240D niz 300D, bo moc mniejsza, ale mase też i to DUŻO. Wiem, bo troche się w te klocki bawiłem i nie warto phać sie w silnik, króry sprawia że rama składa sie jakkartka papieru, bo silnik waży tone.

Pozdro Dziku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Fri, 04 May 2007 - 16:57
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





OT - silniki V8 w MB sa wykonywane z aluminium od czasow W126 (mowiac inaczej od 1981). silnik V8 z W126 500SE (nie znam oznaczenie silnika) wazy mniej-wiecej tyle co R4 z W123 240D


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tr4b33r
post Fri, 04 May 2007 - 17:40
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sat, 23 August 2003
Skąd: Wawa





[quote="Dziku":1rhfbtxt]
Nie było czegos takiego jak GAZ 69B!
Były wersje 69, 69A( dolne) i 69M, 69AM(górne silniki).
[/quote]

Oczywiscie, pomylka

[quote]
zastanawiałes sie ile waży taki kloc jak 5,0 OHC z żeliwa?
z tego samego powodu częsciej wkładali 240D niz 300D, bo moc mniejsza, ale mase też i to DUŻO. Wiem, bo troche się w te klocki bawiłem i nie warto phać sie w silnik, króry sprawia że rama składa sie jakkartka papieru, bo silnik waży tone.
Pozdro Dziku[/quote]
Co do masy, to nie wiem ile może ważyć ten silnik.
Jednak, jeździłem taką wydumką, właśnie z UAZa, na mostach od G (albo Patrola - już nie pamietam), z automatem. Samochód ten poruszał się w zasadzie bez problemów, używany do rekreacyjnego off-road jako zabawka. Problemami z masą przodu właściciel się nie chwalił
A co do 300D, znam przypadek zatarcia tego silnika - co powinno być odnotowane w księdze rekordów Guinessa. Silnik jeździł w Gklasie [/quote]


--------------------
Pozdrawiam, Konrad
the sonic re-creation of the end of the world
www.umt.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dziku
post Fri, 04 May 2007 - 22:46
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





OT ciąg dalszy w gelenzie to jest 6-cio cylindrowy siesel z w124... to nie ten beczkowy niezabijalny.

Ale OT mozna by usunać, bo temat fajny, a my go psujemy.
Moze jakies orientacyjne koszta? fotki mostów, bo moje gazowe długo nie pochulaja już, a chciałem zobaczyc jak jest zrobione.
Pozdro Dziku
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Sat, 05 May 2007 - 11:26
Post #19


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





CYTAT("Dziku":1frrpz73)
CYTAT("tr4b33r":1frrpz73)

Gazik 69B


Nie było czegos takiego jak GAZ 69B!
Były wersje 69, 69A( dolne) i 69M, 69AM(górne silniki).

Małe sprostowanie: Oznaczenie A to czterodrzwiowy (komandorka alias sztabówka). Oznaczenie M - silnik M21B - czyli dolny ale o zwiększonej pojemności (średnica tłoka 88 zamiast 82 mm). Górnych gazików zasadniczo nie było, z wyjątkiem króciutkiej serii przejściowej tuż przed wypuszczeniem UAZ-a

CYTAT("Dziku":1frrpz73)
CYTAT("tr4b33r":1frrpz73)
Czemu nie poszliscie w strone Mercedesa, popularnie ladowanego np do UAZow? Taka pięciolitrowa V8 od W140 ladnie napedzala klocka


Pewnie dlatego:

CYTAT("SebastianS":1frrpz73)
waga przebija wszystko co znam... Goły silnik waży.. 140 kg!


zastanawiałes sie ile waży taki kloc jak 5,0 OHC z żeliwa?
z tego samego powodu częsciej wkładali 240D niz 300D, bo moc mniejsza, ale mase też i to DUŻO. Wiem, bo troche się w te klocki bawiłem i nie warto phać sie w silnik, króry sprawia że rama składa sie jakkartka papieru, bo silnik waży tone.

Pozdro Dziku

To jedno. A drugie - jeśli masz skrzynię biegów RR, mosty RR i silnik RR - jaki jest sens motania silnika merca, który:
1) Ma słabej jakości łańcuch rozrządu, który cudownie się urywa
2) Wychodził wyłącznie z automatem, czyli trzebaby wykonywać koło zamachowe, dopasowywać wieniec pod rozrusznik oraz sprzęgło (zapewne sensownie z RR)
3) Wymaga wykonania adaptera pomiędzy silnik a skrzynię
4) Jest na mechanicznym wtrysku, co na wyjebach w terenie nie jest najlepszym rozwiązaniem z uwagi na wpływ wstrząsów na pracę mechanicznego przepływomierza
5) Ma maksymalny moment obrotowy w okolicach 4000 obr/min.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SebastianS
post Wed, 09 May 2007 - 14:34
Post #20


User
Dołączył: Wed, 02 May 2007
Skąd: Śląsk - rejon Gliwic





ok, chcieliśta, proszę szanownej publiczności jakieś filmiki - proszę bardzo
Oto jeden z próby generalnej auta.

[url:3t39qwxv]http://gzw.pl/zdjecia/gaz_69_v8/[/url:3t39qwxv]
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 29 June 2025 - 14:07