![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 20 August 2003 Skąd: Szczytno ![]() |
Witam.
Górne mocowanie amortyzatora w M3 E36 jest przesunięte w stronę kabiny, w stosunku do zwykłej E36, dlaczego jest tak zrobione? Myślałem, żeby takie mocowania, założyć do swojego touringa, ale czy to ma sens, będzie jakaś różnica w prowadzeniu Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Zapewnie chodzi o zmianę kąta wyprzedzenia zwrotnicy, prowadzenie powinno się zmienić (jeśli dobrze to sobie wyobrażam, to auto powinno chętniej skręcać).
r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 22 September 2003 Skąd: Radom ![]() |
w M3 jest jeszcze inna guma w wachaczu, wachacz w tej gumie nie jest po środku jak w zwykłej e36, jest różnica w wyprzedzeniu zwrotnicy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 05 January 2003 ![]() |
CYTAT("Jackson":mg39zw1w) w M3 jest jeszcze inna guma w wachaczu, wachacz w tej gumie nie jest po środku jak w zwykłej e36, jest różnica w wyprzedzeniu zwrotnicy
http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat ... k_e36.html w/g tak jest w 3.0 M3 2) M3 3.0 und „AVUS-Serie“: Das Lager ist aus Vollmaterial. Es bietet damit weniger Komfort, ist aber haltbarer und das Ansprechen der Vorachse wird präziser. Zudem ist die Aufnahme für den Querlenkerzapfen zum Fahrzeugäußeren versetzt (exzentrisch). Dadurch verlagert sich das Radführungsgelenk (Querlenkerlager „C“) in Fahrzeugslängsachse nach vorne, der Nachlauf wird vergrößert und der Radstand verlängert. Beides wirkt sich positiv auf die Spurtreue aus. Die Lenkkräfte erhöhen sich dagegen. 3.2 M3 ma tak samo umocowane jak seria, roznica jest w materiale 3) M3 3.2: Das Lager ist nicht ganz aus Vollmaterial, bietet aber die gleiche Haltbarkeit und Festigkeit des Lagers aus dem M3 3.0. Lediglich die Zapfenaufnahme ist hier wieder mittig angebracht, so daß die Geometrie wieder der des Serienlagers entspricht. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 July 2004 Skąd: wawa ![]() |
CYTAT("ChEsTeR_N":3a8462pf) Kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ma z tego co wiem dwa zadania. Jedno to im wiekrzy ten kont tym wieksza sila prostujaca kola w zakrecie. Druga sprawa to przy wiekrzym koncie zewnetrzne kolo przednie ustawia sie w negatym a wewnetrzne w pozytyw. W rajdach w ośce na przyklad ustawiaja sobie jak najmniejszy kont wyprzedzenia lub nwet przespawuja kielichy zeby było to na zero. Jak juz tyl ucieknie i jedzie sie bokiem to zerowy kont powoduje ze mimo skretu kola caly czas sa prostopadle ustawione wzgledem drogi i opona pracuje cala swoja serokoscia co z tym idzie jest w stanie przeniesc wiecej mocy. CYTAT("Azrael":3a8462pf) naprawde sportowe fury mają często bardoz ały kąt wyprzedzenia. Powoduje to nerwowe prowadzenie ale zdecydowanie ciekawsza charaterystykę, dupowozy mają bardzo duże wyprzedzenia.
Krzysztof, polecam Ci temat "dywagacje na temat kątow itp" w dziale o drifcie. Koledzy wyjasnili, jak to jest z wyprzedzeniem. Nie mam pojecia dlaczego w M3 wyprzedzenie jest tak bardzo zwiekszone poprzez mocowanie amorka. E30 i E46 byly raczej bezkompromisowe w kwesti zawieszenia.. To prawda ze guma trzymajaca wachacz w M3 ma dziure z boku zamiast na srodkum jak w zwyklym E36. -------------------- Rajdowy mistrz gminy Stare Babice '04, '05, '06 ; ))
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Thu, 28 August 2003 Skąd: z przypadku ![]() |
z różnic w zawieszeniu dochodzi jeszcze
stablizator jest inny, a mocowanie końcówek stabilizatora jest do amortyzatora a nie do wachacza jak w zwykłych modelach (co dziwne, w modelach 91r. sedan, końcówki stabilizatora były również mocowane do amorków) gumy mają pełne wypełnienie, nie częściowe jak w niektórych modelach E36, a do tego mają dziurę przesuniętą, a nie po środku górne mocowanie kolumny amortyzatora jest cofnięte w kierunku tyłu samochodu wachacze są lżejsze, choć nie aluminiowe jak np. w M3 E30 (czy nowszych E46) i mają inny (niewymienny) sworzeń zewnętrzny ZAZNACZAM, że te opinie są oparte na spostrzeżeniach, a nie z konkretnego wypisu |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 March 2004 ![]() |
CYTAT("krzysztof325":5atiri3n) Witam.
Górne mocowanie amortyzatora w M3 E36 jest przesunięte w stronę kabiny, w stosunku do zwykłej E36, dlaczego jest tak zrobione? Myślałem, żeby takie mocowania, założyć do swojego touringa, ale czy to ma sens, będzie jakaś różnica w prowadzeniu Pozdrawiam. Zwiększenie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy powoduje wytwarzanie podczas jazdy momentu stabilizującego przednie koła. Koła wykazują większą tendencje do ustawiania się na wprost, co jest odczuwalne przy duzych prędkościach i im większy jest kąt skretu kół. Generalnie takie mocowanie zwiększa stabilność pojazdu. W M3 3.0 i w 3.2 mocowania te są trochę przesunięte w stosunku do siebie. 3.2 ma większy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i zmniejszony negatyw, a jak wiadomo przy większym negatywie lepsze prowadzenie na zakrętach. Przy mniejszym negatywie lepsze prowadzenie na prostej. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Witam.Odświeżę temat... Mam pytanie,czy poduszki mocowania amortyzatora z m3 e36 pasują p&p do zwykłej 325 (amortyzatory sa inne przecież) Chciałem brac od forumowego kolegi amory,ale po wstępnych oględzinach stwierdził,ze nie będa one pasowac do tych poduszek. Jakie wiec amory bym potrzebował? Myslę nad b8,ale czy różnią sie one w jakiś sposób? Pozdrawiam.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 04 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
u mnie podeszły bez problemu.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Nie będę ukrywał,że własnie Twoim doświadczeniem sie kierowałem
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 04 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
tak góra na moje będzie taka sama, co do mocować stabi. to ja pomimo że sedes jest z 91' mam do wahaczy ale to może być jakiś "tuning" poprzednich właścicieli bo trudno jest dostać kolumny z mocowaniami stabi. ja teraz po prostu mam dospawane.
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
Ten stabi jest z po 06.92 r... kombinuje więc jak stworzyć najlepsza kombinacje tego co mam
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 04 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
no fajnie ale chodziło mi raczej o jego grubość ...
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 20 July 2008 ![]() |
26mm oczywiście..
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 04 June 2004 Skąd: Poznań ![]() |
no to jakiegoś szału nie ma... to tylko 1,5 mm wiecej od tego co mam obecnie- ale zawsze więcej
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 14 July 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam, odgrzeję trochę
![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 04 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
A ja się raczej zapytam, czy bezkarnie mogę zmienić górne mocowanie sztuka za sztukę z takim z 325i i zamocuję wszystko jak należy?
-------------------- Evo IX 545KM/689,W215 63AMG,Delta HPE HF Evo500,W245 Sport,W166 D6S, 635csi,Ritmo 130TC Abarth
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Tak, możesz na kolumnę ze zwykłego E36 założyć poduszkę z M3.
-------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Sun, 09 May 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Czy przednie amory od zwykłych e36 pasują do e36 M3 3.2 ? Dzięki.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Nie pasują.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 07:09 |