Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Różnica w mocowaniach amora M3 E36
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
krzysztof325
Witam.

Górne mocowanie amortyzatora w M3 E36 jest przesunięte w stronę kabiny, w stosunku do zwykłej E36, dlaczego jest tak zrobione? Myślałem, żeby takie mocowania, założyć do swojego touringa, ale czy to ma sens, będzie jakaś różnica w prowadzeniu

Pozdrawiam.
k11
Zapewnie chodzi o zmianę kąta wyprzedzenia zwrotnicy, prowadzenie powinno się zmienić (jeśli dobrze to sobie wyobrażam, to auto powinno chętniej skręcać).

r.
Jackson
w M3 jest jeszcze inna guma w wachaczu, wachacz w tej gumie nie jest po środku jak w zwykłej e36, jest różnica w wyprzedzeniu zwrotnicy
czarek
CYTAT("Jackson":mg39zw1w)
w M3 jest jeszcze inna guma w wachaczu, wachacz w tej gumie nie jest po środku jak w zwykłej e36, jest różnica w wyprzedzeniu zwrotnicy




http://www.bmw-syndikat.de/bmw-syndikat ... k_e36.html

w/g tak jest w 3.0 M3
2) M3 3.0 und „AVUS-Serie“: Das Lager ist aus Vollmaterial. Es bietet damit weniger Komfort, ist aber haltbarer und das Ansprechen der Vorachse wird präziser. Zudem ist die Aufnahme für den Querlenkerzapfen zum Fahrzeugäußeren versetzt (exzentrisch). Dadurch verlagert sich das Radführungsgelenk (Querlenkerlager „C“) in Fahrzeugslängsachse nach vorne, der Nachlauf wird vergrößert und der Radstand verlängert. Beides wirkt sich positiv auf die Spurtreue aus. Die Lenkkräfte erhöhen sich dagegen.



3.2 M3 ma tak samo umocowane jak seria, roznica jest w materiale

3) M3 3.2: Das Lager ist nicht ganz aus Vollmaterial, bietet aber die gleiche Haltbarkeit und Festigkeit des Lagers aus dem M3 3.0. Lediglich die Zapfenaufnahme ist hier wieder mittig angebracht, so daß die Geometrie wieder der des Serienlagers entspricht.
shiro
CYTAT("ChEsTeR_N":3a8462pf)
Kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ma z tego co wiem dwa zadania.
Jedno to im wiekrzy ten kont tym wieksza sila prostujaca kola w zakrecie. Druga sprawa to przy wiekrzym koncie zewnetrzne kolo przednie ustawia sie w negatym a wewnetrzne w pozytyw. W rajdach w ośce na przyklad ustawiaja sobie jak najmniejszy kont wyprzedzenia lub nwet przespawuja kielichy zeby było to na zero. Jak juz tyl ucieknie i jedzie sie bokiem to zerowy kont powoduje ze mimo skretu kola caly czas sa prostopadle ustawione wzgledem drogi i opona pracuje cala swoja serokoscia co z tym idzie jest w stanie przeniesc wiecej mocy.


CYTAT("Azrael":3a8462pf)
naprawde sportowe fury mają często bardoz ały kąt wyprzedzenia. Powoduje to nerwowe prowadzenie ale zdecydowanie ciekawsza charaterystykę, dupowozy mają bardzo duże wyprzedzenia.


Krzysztof, polecam Ci temat "dywagacje na temat kątow itp" w dziale o drifcie. Koledzy wyjasnili, jak to jest z wyprzedzeniem. Nie mam pojecia dlaczego w M3 wyprzedzenie jest tak bardzo zwiekszone poprzez mocowanie amorka. E30 i E46 byly raczej bezkompromisowe w kwesti zawieszenia.. To prawda ze guma trzymajaca wachacz w M3 ma dziure z boku zamiast na srodkum jak w zwyklym E36.
keyser
z różnic w zawieszeniu dochodzi jeszcze

stablizator jest inny, a mocowanie końcówek stabilizatora jest do amortyzatora a nie do wachacza jak w zwykłych modelach

(co dziwne, w modelach 91r. sedan, końcówki stabilizatora były również mocowane do amorków)

gumy mają pełne wypełnienie, nie częściowe jak w niektórych modelach E36, a do tego mają dziurę przesuniętą, a nie po środku

górne mocowanie kolumny amortyzatora jest cofnięte w kierunku tyłu samochodu

wachacze są lżejsze, choć nie aluminiowe jak np. w M3 E30 (czy nowszych E46) i mają inny (niewymienny) sworzeń zewnętrzny



ZAZNACZAM, że te opinie są oparte na spostrzeżeniach, a nie z konkretnego wypisu
Allrad
CYTAT("krzysztof325":5atiri3n)
Witam.

Górne mocowanie amortyzatora w M3 E36 jest przesunięte w stronę kabiny, w stosunku do zwykłej E36, dlaczego jest tak zrobione? Myślałem, żeby takie mocowania, założyć do swojego touringa, ale czy to ma sens, będzie jakaś różnica w prowadzeniu

Pozdrawiam.

Zwiększenie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy powoduje wytwarzanie podczas jazdy momentu stabilizującego przednie koła. Koła wykazują większą tendencje do ustawiania się na wprost, co jest odczuwalne przy duzych prędkościach i im większy jest kąt skretu kół. Generalnie takie mocowanie zwiększa stabilność pojazdu.
W M3 3.0 i w 3.2 mocowania te są trochę przesunięte w stosunku do siebie. 3.2 ma większy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i zmniejszony negatyw, a jak wiadomo przy większym negatywie lepsze prowadzenie na zakrętach. Przy mniejszym negatywie lepsze prowadzenie na prostej.
g69
Witam.Odświeżę temat... Mam pytanie,czy poduszki mocowania amortyzatora z m3 e36 pasują p&p do zwykłej 325 (amortyzatory sa inne przecież) Chciałem brac od forumowego kolegi amory,ale po wstępnych oględzinach stwierdził,ze nie będa one pasowac do tych poduszek. Jakie wiec amory bym potrzebował? Myslę nad b8,ale czy różnią sie one w jakiś sposób? Pozdrawiam.
Porsche911
u mnie podeszły bez problemu.
g69
Nie będę ukrywał,że własnie Twoim doświadczeniem sie kierowałem smile.gif Kupiłem więc te poduszki i szukałem amorów,miałem brać od kolegi Korony,ale wyszło mu,że nie pasują te które ma do tych poduszek,więc mam problem. W ogóle próbuje jakos poukładac kwestie przedniego zawieszenia w e36 i na razie trace koncept.Jakie Ty masz u siebie Porsche911 amory,że bez problemu podchodzą? Ja myslę o b8 ,ale teraz nie wiem czy podejdą.. Wychodzi tez na to,że mój sedan 91r ma rozwiązanie z mocowaniem stabilizatora do amora,co było równiez stosowane w emkach,co chyba jest lepszym rozwiązaniem (?) mam też juz kupiony stabilizator grubszy ,ale jest przeznaczony do modeli od 92r (chyba inny niż z 91r) ,więc myślałem właśnie by całość przerobić na te nowsze rozwiazanie z uwagi na lepsza dostępność części jednak.Chyba amory,sprężyny i stabilizatory sa inne w modelach do 06.92 i po tym okresie,niech mnie ktoś poprawi jesli sie myle.. Czy poduszki z m3 powinny pasować do obu typów amortyzatora z 91r i pózniejszych?
Porsche911
tak góra na moje będzie taka sama, co do mocować stabi. to ja pomimo że sedes jest z 91' mam do wahaczy ale to może być jakiś "tuning" poprzednich właścicieli bo trudno jest dostać kolumny z mocowaniami stabi. ja teraz po prostu mam dospawane. smile.gif a tak z ciekawości jaki masz ten nowy stabilizator?
g69
Ten stabi jest z po 06.92 r... kombinuje więc jak stworzyć najlepsza kombinacje tego co mam wink.gif
Porsche911
no fajnie ale chodziło mi raczej o jego grubość ... smile.gif
g69
26mm oczywiście.. smile.gif jescze nie sprawdzałem ,bo graty leże i czekaja na montaz ,ale od kolegi który mi to składa wiem,że jest inny niz to co siedzi teraz,zreszta sprężyny i amory tez sa chyba inne stąd moje zamieszanie.
Porsche911
no to jakiegoś szału nie ma... to tylko 1,5 mm wiecej od tego co mam obecnie- ale zawsze więcej smile.gif mi to się marzą jakieś 28mm na przód i co najmniej 24 na tył
Tomek1988
Witam, odgrzeję trochę tongue.gif, mam takie pytanie, czy górne mocowawania amortyzatora przednie (poduszki) są takie same w e36 i e46? Obiło mi sie o uszy, że te z e46 zamontowane w e36 obniżają trochę przód. Czy to prawda? Ktoś to może sprawdzić?
Kajman
A ja się raczej zapytam, czy bezkarnie mogę zmienić górne mocowanie sztuka za sztukę z takim z 325i i zamocuję wszystko jak należy?
maleckis
Tak, możesz na kolumnę ze zwykłego E36 założyć poduszkę z M3.
Krzysztofff
Czy przednie amory od zwykłych e36 pasują do e36 M3 3.2 ? Dzięki.
Aguirre
Nie pasują.
Misior
A nie różnią się czasem tylko tym, że jedne są w miejscu styku z poduszką płaskie a drugie do stożka?
Krzysztofff
Konkretnie to chodzi o e30 5x120 z całym przodem od 3.2, muszą być amory od 3.2 na przodzie czy niekoniecznie ?
hmm
Witajcie wink.gif Jestem w trakcie zakładania łożysk amortyzatora od m3 3.2 do zwykłego 320 z Bilsteinem b8. Poduszki założone odwrotnie tj. lewa na prawą a prawa na lewą z zachowaniem kierunku przód/tył. Po wstępnej przymiarce mam pytanie. Po pierwsze górny talerzyk od sprężyny ociera o wnętrze kielicha - ale to raczej standard i wystarczy go przyciąć ? Główny problem jaki zauważyłem to to, iż żeby założyć kolumnę na zwrotnicę muszę ją dość mocno naciągnąć co powoduje spore naprężenia na górze. Wygląda to trochę tak jakby kolumna miała za duży KWSZ w stosunku to tego jak może ustawić się zwrotnica. Ogólnie da się to złożyć tylko pojawia się pytanie: tak ma być i się nie przejmować czy coś jest nie tak ?
Pan. B
Jesli masz do tego sprezyne eibacha to ona konczy sie w innym miejscu niz oem. To powoduje ze gorna miska sprezyny ociera o kielich. W e36 mozesz smialo je dociac zeby nie obicierały. Ja mam taki set u siebie. Amor sachs spring eibach prokit i mocowania m3 3.2 zamienione stronami.
gulba
A czy zwrotnica M3 e36 jest inna ??
Pan. B
Z tego co pamiętam to jest inna.
hmm
Tak, mam sprężyny Eibacha i miska obcierała, ale to mały problem. Główny problem był taki, że kolumna i zwrotnica w miejscu skręcania ze sobą były równoległe, ale odsunięte od siebie o kilka cm. Tak jakby wahacz musiał mieć nieco inną geometrię i przesunąć zwrotnicę w tył samochodu. W każdym razie lekko na siłę to poskładałem i zobaczymy. Wszyscy piszą, że tak jeżdżą to powinno być ok smile.gif
Blaid
Wahacz ten banan z M3 jest inny niż w zwykłych
matteusz
Zakładał ktoś poduszki M3 style firmy OdesaCNC? Jak wypadają jakościowo? Kosztują 300 PLN za komplet, więc sporo taniej niż OEM.
Misiek1394
Właśnie sam się zastanawiam czy kupić te poduszki czy cambery i założyć odwrotnie aby wyregulowac KWSZ.
w0jta5
CYTAT(Misiek1394 @ Sun, 27 Mar 2022 - 14:50) *
Właśnie sam się zastanawiam czy kupić te poduszki czy cambery i założyć odwrotnie aby wyregulowac KWSZ.
Montowałeś może już te z Odesa CNC? Robiłeś pomiar ile zwiększył się KWSZ?
Misiek1394
CYTAT(w0jta5 @ Tue, 05 Apr 2022 - 08:43) *
Montowałeś może już te z Odesa CNC? Robiłeś pomiar ile zwiększył się KWSZ?


Własnie dzisiaj zamawiam ale nie Odesa CNC tylko cambery zeby była regulacja
kylo
CYTAT(Misiek1394 @ Fri, 08 Apr 2022 - 15:52) *
Własnie dzisiaj zamawiam ale nie Odesa CNC tylko cambery zeby była regulacja

Jakiej firmy bierzesz? Też chce coś kupić do swojej i zastanawiam się w jakie warto pojść.
gulba
na tulejach wachacza M3 ,górne mocowania m3( zamienione lewe na prawe), podkładki po dolne śruby amortyzatora przy zwrtonic, górna śruba amortyzatora zmieniona na zwykłą przy zwrotnicy (bez pogrubienia), dało mi takie wynikim: pochylenie koła -3*10', KWSZ +6*55', zbieżność na -0*11'
Misiek1394
Gorne mocowania SWAGIER. Plus tuleje acentryczne poliuretan. Jeszcze nie ustawiałem geometrii musze znaleźć stacje.

To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.