Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Golf 4 FWD camber plates przód
djsuchy
post Sun, 21 Jul 2024 - 12:59
Post #1


User
Dołączył: Mon, 07 December 2009
Skąd: lubelskie





Przeszukuję fora i informacje są szczątkowe...głównie na forach anglojęzycznych.
A chodzi mi mianowicie o montaż camber plates w przednim zawieszeniu.
Nie chodzi mi o sens bo to oczywiste a o sposób montażu.
Niektórzy montują prostopadle do osi pojazdu, a inni pod skosem ku tyłowi.
Jakie będą rożnice i które rozwiązanie będzie korzystniejsze w tej konfiguracji.
Jaki to będzie mieć wpływ na KWSZ?
Dodam że auto służy głównie na tor. Zawias to gwint weitec, stabilizator 22mm montowany do amortyzatora. Opony semi slick 225/45/17. Koła s3 i napewno pójdą jeszcze dystanse...jeszcze nie wiem jakie ale napewno nie mniej jak 20mm na stronę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 21 Jul 2024 - 12:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
opornick
post Sun, 21 Jul 2024 - 21:02
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





Jak będą prostopadle to będą zmieniać camber
Jak będą pod kątem będą zmieniać camber i kwsz

Pomysl o stabie na tył zamiast grubego z przodu żeby powalczyć z podsterownoscia

Dystanse zmienia ci promień zataczania

Zestaw wahaczy zwrotnic itd z TT już masz?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djsuchy
post Sun, 21 Jul 2024 - 23:22
Post #3


User
Dołączył: Mon, 07 December 2009
Skąd: lubelskie





Czyli mam rozumieć że korzystniejsze będzie pod skosem?

Odnośnie stabilizatora na tył już myślałem, ale czy przy belce z tyłu będzie ze stabilizatorem odczuwalna różnica? 22mm z przodu to nie najgrubszy. Od czego szukać na tył?

Co masz na myśli pytając o TT? Czy wymieniłem stalowe na aluminiowe? Jeżeli chodzi o hamulce to mam 312 mm ale na wachaczu stalowym. Wymiana tulejek jeszcze mnie czeka. Dam przednia od s3, tylną poliuretan a sworzeń wzmalniany.

Dodatkowo czeka mnie jeszcze orzeniesienie aku na tył zeby poprawić rozkład masy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
F60
post Mon, 22 Jul 2024 - 08:32
Post #4


Rookie
Dołączył: Sat, 06 April 2013





Przy belce stabilizator będzie jak najbardziej odczuwalny. Leon 1M w wersji Cupra w ramach zmniejszenia podsterowności miał z przodu najcieńszy stab ze wszystkich wersji(18mm) a w belce dodatkowe usztywnienie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Mon, 22 Jul 2024 - 09:59
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





CYTAT(djsuchy @ Sun, 21 Jul 2024 - 23:22) *
Czyli mam rozumieć że korzystniejsze będzie pod skosem?

Zależy co chcesz uzyskać

CYTAT
Odnośnie stabilizatora na tył już myślałem, ale czy przy belce z tyłu będzie ze stabilizatorem odczuwalna różnica? 22mm z przodu to nie najgrubszy. Od czego szukać na tył?

Moim zdaniem w tym przypadku z przodu stab seria a do tyłu dołożyć stab.
Grubszy stab z przodu tylko pogłębi podsterownosc

CYTAT
Co masz na myśli pytając o TT? Czy wymieniłem stalowe na aluminiowe? Jeżeli chodzi o hamulce to mam 312 mm ale na wachaczu stalowym. Wymiana tulejek jeszcze mnie czeka. Dam przednia od s3, tylną poliuretan a sworzeń wzmalniany.

Zwrotnice wahacze w tt są inne
Końcówki drozkow mocowane na odwrót
Już z fabryki poprawione względem 'zwyklych' modeli na tej platformie

CYTAT
Dodatkowo czeka mnie jeszcze orzeniesienie aku na tył zeby poprawić rozkład masy.


Szkoda roboty
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Mon, 22 Jul 2024 - 10:32
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



jak nie ma szpery to gruby stabilizator na przodzie nie ma sensu


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djsuchy
post Mon, 22 Jul 2024 - 11:08
Post #7


User
Dołączył: Mon, 07 December 2009
Skąd: lubelskie





CYTAT(opornick @ Mon, 22 Jul 2024 - 09:59) *
Zależy co chcesz uzyskać


Moim zdaniem w tym przypadku z przodu stab seria a do tyłu dołożyć stab.
Grubszy stab z przodu tylko pogłębi podsterownosc


Zwrotnice wahacze w tt są inne
Końcówki drozkow mocowane na odwrót
Już z fabryki poprawione względem 'zwyklych' modeli na tej platformie



Szkoda roboty


No wiadomo że chciałbym jak najlepszy kompromis pomiędzy skrecaniem a stabilnością jazdy na wprost.

Czyli jeszcze szukać wachaczy ze zrotnicami + końcówki drążków od audi TT? Rozumiem że od pierwszej serii?
Reszta pasuje to tego plug & play? Chodzi mi o amortyzatory, tarcza, jarzmo. A jak będzie z mocowaniem łącznika stabilizatora? Pozostanie do amortyzatora? Sworzeń od TT jest inny niż mk4?

Odnośnie akumulatora to czemu szkoda roboty? Zawsze to ok 20 kg zabrane z przodu i przeniesione do lekkiego tyłu. Środek i tak mam zamiar wybebeszać także poprowadzenie kabli na tył plus jakaś używana podstawa akumulatora to żadna robota.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djsuchy
post Mon, 22 Jul 2024 - 18:10
Post #8


User
Dołączył: Mon, 07 December 2009
Skąd: lubelskie





CYTAT(kidzio_r5gtt @ Mon, 22 Jul 2024 - 10:32) *
jak nie ma szpery to gruby stabilizator na przodzie nie ma sensu

To jest mk4 tu żadnej szpery itd itp nie opłaca się inwestować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drag_op
post Mon, 22 Jul 2024 - 19:56
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sat, 14 February 2009
Skąd: Oborniki Śląskie





Jak nie opłaca się iść w szperę to może lepiej zmienić bazę. No chyba, że to seria 150km.


--------------------
`05 Renault Sport Megane 225 5d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djsuchy
post Mon, 22 Jul 2024 - 20:31
Post #10


User
Dołączył: Mon, 07 December 2009
Skąd: lubelskie





CYTAT(drag_op @ Mon, 22 Jul 2024 - 19:56) *
Jak nie opłaca się iść w szperę to może lepiej zmienić bazę. No chyba, że to seria 150km.

Nie odbiegajmy od tematu. Bo wyjdzie że trzeba 50k wyłożyć na mk4 co jest śmieszne tak jak szpera w tym samochodzie.

Narazie pozostawiając w spokoju te wachacze i zwrotnice od TT to co da się jeszcze zrobić aby polepszyć prowadzenie tej platformy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Thu, 25 Jul 2024 - 21:55
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





Poczytaj sobie mój temat
http://www.racingforum.pl/A3-g4-tt-itd-na-tor-t154671.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djsuchy
post Fri, 26 Jul 2024 - 22:41
Post #12


User
Dołączył: Mon, 07 December 2009
Skąd: lubelskie





CYTAT(opornick @ Thu, 25 Jul 2024 - 21:55) *

Czytałem ten wątek i z całym szacunkiem ale tam wiekszość odpowiedzi jest nie na temat.
Narazie powalcze z camber i kwsz oraz usztywnię zawieszenie na poziomie tuleii zawieszenia oraz masą z przodu na tył.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Fri, 26 Jul 2024 - 23:15
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Po co przenosić akumulator do bagażnika jak litowo jonowy waży z 1kg?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
F60
post Sat, 27 Jul 2024 - 07:56
Post #14


Rookie
Dołączył: Sat, 06 April 2013





załóż wahacze i zwrotnice z audi TT/S3/Cupra R, to będziesz miał regulacje PK oraz kwsz w okolicy 7/8 stopni.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djsuchy
post Sun, 28 Jul 2024 - 13:01
Post #15


User
Dołączył: Mon, 07 December 2009
Skąd: lubelskie





CYTAT(done4 @ Fri, 26 Jul 2024 - 23:15) *
Po co przenosić akumulator do bagażnika jak litowo jonowy waży z 1kg?

A po to że szkoda mi kasy na to. To nie rajdówka i żaden samochód do wygrywania. A przeniesienie aku nic mnie nie będzie kosztować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djsuchy
post Sun, 28 Jul 2024 - 13:03
Post #16


User
Dołączył: Mon, 07 December 2009
Skąd: lubelskie





CYTAT(F60 @ Sat, 27 Jul 2024 - 07:56) *
załóż wahacze i zwrotnice z audi TT/S3/Cupra R, to będziesz miał regulacje PK oraz kwsz w okolicy 7/8 stopni.

Po za zakupem wachaczy i zwrotnic coś jeszxze trzeba zmieniać? Reszta pasuje bez przeróbek?
Bo widze że sworzeń idzie inny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
F60
post Sun, 28 Jul 2024 - 23:38
Post #17


Rookie
Dołączył: Sat, 06 April 2013





Są inne sworznie. Mocowanie stabilizatora jest do amortyzatora a nie do wahacza, więc łączniki i stabilizator raczej do wymiany.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Mon, 29 Jul 2024 - 00:30
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





CYTAT(djsuchy @ Mon, 22 Jul 2024 - 11:08) *
Odnośnie akumulatora to czemu szkoda roboty? Zawsze to ok 20 kg zabrane z przodu i przeniesione do lekkiego tyłu. Środek i tak mam zamiar wybebeszać także poprowadzenie kabli na tył plus jakaś używana podstawa akumulatora to żadna robota.


Kolega Ci napisał - lepiej zmień aku na lekki - oszczędzasz 18 kg na masie aku, możesz odchudzić podstawę akumulatora - zyskasz kolejne 1-2kg, ( czyli odchudzisz przód oraz całe auto o te 19-20 kg )a jak będziesz przenosił aku na tył to dołożysz 10 kg przewodu przez całą długość nadwozia, będziesz pewnie wsadzał duże aku - czyli balans wyrównasz ale masy nie ujmiesz zupełnie, a może nawet dołożysz, a do tego się narobisz smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djsuchy
post Mon, 29 Jul 2024 - 17:38
Post #19


User
Dołączył: Mon, 07 December 2009
Skąd: lubelskie





CYTAT(F60 @ Sun, 28 Jul 2024 - 23:38) *
Są inne sworznie. Mocowanie stabilizatora jest do amortyzatora a nie do wahacza, więc łączniki i stabilizator raczej do wymiany.

W tej chwili mocowanie stabilizatora też mam do amortyzatora.

Końcówki drążka kierowniczego trzeba brać od audi TT? Czy wystarczy zamienić lewy z prawym?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
djsuchy
post Mon, 29 Jul 2024 - 18:02
Post #20


User
Dołączył: Mon, 07 December 2009
Skąd: lubelskie





CYTAT(flapjck1 @ Mon, 29 Jul 2024 - 00:30) *
Kolega Ci napisał - lepiej zmień aku na lekki - oszczędzasz 18 kg na masie aku, możesz odchudzić podstawę akumulatora - zyskasz kolejne 1-2kg, ( czyli odchudzisz przód oraz całe auto o te 19-20 kg )a jak będziesz przenosił aku na tył to dołożysz 10 kg przewodu przez całą długość nadwozia, będziesz pewnie wsadzał duże aku - czyli balans wyrównasz ale masy nie ujmiesz zupełnie, a może nawet dołożysz, a do tego się narobisz smile.gif

W obecnej chwili mam jeden z mniejszych akumulatorow czyli 44Ah i powiem szczerze czy nie wolałbym zostać przy takiej samej masie a lepszym rozkładzie masy niż iść w zaparte iść jak najniżej w dół. Tył mk4 jest i tak lekki w porównaniu do przodu a przy redukcji masy ze środka jeszcze bardziej zwiększę tą różnice...wiec aku na tył staje sie naturalnym wyborem jeżeli nie mam zamiaru walczyć na wszelkie sposoby z masą. Dodam że klatki nie mam. Może kiedyś rollbar wleci z możliwościa mocowania pasów ale to może kiedyś... mimo że sens posiadania tego jest dyskusyjny.

A przy okazji... z czego wykonać lekkie boczki w drzwiach?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 04:45