![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 December 2009 Skąd: lubelskie ![]() |
Przeszukuję fora i informacje są szczątkowe...głównie na forach anglojęzycznych.
A chodzi mi mianowicie o montaż camber plates w przednim zawieszeniu. Nie chodzi mi o sens bo to oczywiste a o sposób montażu. Niektórzy montują prostopadle do osi pojazdu, a inni pod skosem ku tyłowi. Jakie będą rożnice i które rozwiązanie będzie korzystniejsze w tej konfiguracji. Jaki to będzie mieć wpływ na KWSZ? Dodam że auto służy głównie na tor. Zawias to gwint weitec, stabilizator 22mm montowany do amortyzatora. Opony semi slick 225/45/17. Koła s3 i napewno pójdą jeszcze dystanse...jeszcze nie wiem jakie ale napewno nie mniej jak 20mm na stronę. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Jak będą prostopadle to będą zmieniać camber
Jak będą pod kątem będą zmieniać camber i kwsz Pomysl o stabie na tył zamiast grubego z przodu żeby powalczyć z podsterownoscia Dystanse zmienia ci promień zataczania Zestaw wahaczy zwrotnic itd z TT już masz? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 December 2009 Skąd: lubelskie ![]() |
Czyli mam rozumieć że korzystniejsze będzie pod skosem?
Odnośnie stabilizatora na tył już myślałem, ale czy przy belce z tyłu będzie ze stabilizatorem odczuwalna różnica? 22mm z przodu to nie najgrubszy. Od czego szukać na tył? Co masz na myśli pytając o TT? Czy wymieniłem stalowe na aluminiowe? Jeżeli chodzi o hamulce to mam 312 mm ale na wachaczu stalowym. Wymiana tulejek jeszcze mnie czeka. Dam przednia od s3, tylną poliuretan a sworzeń wzmalniany. Dodatkowo czeka mnie jeszcze orzeniesienie aku na tył zeby poprawić rozkład masy. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 06 April 2013 ![]() |
Przy belce stabilizator będzie jak najbardziej odczuwalny. Leon 1M w wersji Cupra w ramach zmniejszenia podsterowności miał z przodu najcieńszy stab ze wszystkich wersji(18mm) a w belce dodatkowe usztywnienie.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Czyli mam rozumieć że korzystniejsze będzie pod skosem? Zależy co chcesz uzyskać CYTAT Odnośnie stabilizatora na tył już myślałem, ale czy przy belce z tyłu będzie ze stabilizatorem odczuwalna różnica? 22mm z przodu to nie najgrubszy. Od czego szukać na tył? Moim zdaniem w tym przypadku z przodu stab seria a do tyłu dołożyć stab. Grubszy stab z przodu tylko pogłębi podsterownosc CYTAT Co masz na myśli pytając o TT? Czy wymieniłem stalowe na aluminiowe? Jeżeli chodzi o hamulce to mam 312 mm ale na wachaczu stalowym. Wymiana tulejek jeszcze mnie czeka. Dam przednia od s3, tylną poliuretan a sworzeń wzmalniany. Zwrotnice wahacze w tt są inne Końcówki drozkow mocowane na odwrót Już z fabryki poprawione względem 'zwyklych' modeli na tej platformie CYTAT Dodatkowo czeka mnie jeszcze orzeniesienie aku na tył zeby poprawić rozkład masy. Szkoda roboty |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
jak nie ma szpery to gruby stabilizator na przodzie nie ma sensu
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 December 2009 Skąd: lubelskie ![]() |
Zależy co chcesz uzyskać Moim zdaniem w tym przypadku z przodu stab seria a do tyłu dołożyć stab. Grubszy stab z przodu tylko pogłębi podsterownosc Zwrotnice wahacze w tt są inne Końcówki drozkow mocowane na odwrót Już z fabryki poprawione względem 'zwyklych' modeli na tej platformie Szkoda roboty No wiadomo że chciałbym jak najlepszy kompromis pomiędzy skrecaniem a stabilnością jazdy na wprost. Czyli jeszcze szukać wachaczy ze zrotnicami + końcówki drążków od audi TT? Rozumiem że od pierwszej serii? Reszta pasuje to tego plug & play? Chodzi mi o amortyzatory, tarcza, jarzmo. A jak będzie z mocowaniem łącznika stabilizatora? Pozostanie do amortyzatora? Sworzeń od TT jest inny niż mk4? Odnośnie akumulatora to czemu szkoda roboty? Zawsze to ok 20 kg zabrane z przodu i przeniesione do lekkiego tyłu. Środek i tak mam zamiar wybebeszać także poprowadzenie kabli na tył plus jakaś używana podstawa akumulatora to żadna robota. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 December 2009 Skąd: lubelskie ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 14 February 2009 Skąd: Oborniki Śląskie ![]() |
Jak nie opłaca się iść w szperę to może lepiej zmienić bazę. No chyba, że to seria 150km.
-------------------- `05 Renault Sport Megane 225 5d
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 December 2009 Skąd: lubelskie ![]() |
Jak nie opłaca się iść w szperę to może lepiej zmienić bazę. No chyba, że to seria 150km. Nie odbiegajmy od tematu. Bo wyjdzie że trzeba 50k wyłożyć na mk4 co jest śmieszne tak jak szpera w tym samochodzie. Narazie pozostawiając w spokoju te wachacze i zwrotnice od TT to co da się jeszcze zrobić aby polepszyć prowadzenie tej platformy? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Poczytaj sobie mój temat
http://www.racingforum.pl/A3-g4-tt-itd-na-tor-t154671.html |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 December 2009 Skąd: lubelskie ![]() |
Poczytaj sobie mój temat http://www.racingforum.pl/A3-g4-tt-itd-na-tor-t154671.html Czytałem ten wątek i z całym szacunkiem ale tam wiekszość odpowiedzi jest nie na temat. Narazie powalcze z camber i kwsz oraz usztywnię zawieszenie na poziomie tuleii zawieszenia oraz masą z przodu na tył. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Po co przenosić akumulator do bagażnika jak litowo jonowy waży z 1kg?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 06 April 2013 ![]() |
załóż wahacze i zwrotnice z audi TT/S3/Cupra R, to będziesz miał regulacje PK oraz kwsz w okolicy 7/8 stopni.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 December 2009 Skąd: lubelskie ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 December 2009 Skąd: lubelskie ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 06 April 2013 ![]() |
Są inne sworznie. Mocowanie stabilizatora jest do amortyzatora a nie do wahacza, więc łączniki i stabilizator raczej do wymiany.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
Odnośnie akumulatora to czemu szkoda roboty? Zawsze to ok 20 kg zabrane z przodu i przeniesione do lekkiego tyłu. Środek i tak mam zamiar wybebeszać także poprowadzenie kabli na tył plus jakaś używana podstawa akumulatora to żadna robota. Kolega Ci napisał - lepiej zmień aku na lekki - oszczędzasz 18 kg na masie aku, możesz odchudzić podstawę akumulatora - zyskasz kolejne 1-2kg, ( czyli odchudzisz przód oraz całe auto o te 19-20 kg )a jak będziesz przenosił aku na tył to dołożysz 10 kg przewodu przez całą długość nadwozia, będziesz pewnie wsadzał duże aku - czyli balans wyrównasz ale masy nie ujmiesz zupełnie, a może nawet dołożysz, a do tego się narobisz ![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 December 2009 Skąd: lubelskie ![]() |
Są inne sworznie. Mocowanie stabilizatora jest do amortyzatora a nie do wahacza, więc łączniki i stabilizator raczej do wymiany. W tej chwili mocowanie stabilizatora też mam do amortyzatora. Końcówki drążka kierowniczego trzeba brać od audi TT? Czy wystarczy zamienić lewy z prawym? |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 07 December 2009 Skąd: lubelskie ![]() |
Kolega Ci napisał - lepiej zmień aku na lekki - oszczędzasz 18 kg na masie aku, możesz odchudzić podstawę akumulatora - zyskasz kolejne 1-2kg, ( czyli odchudzisz przód oraz całe auto o te 19-20 kg )a jak będziesz przenosił aku na tył to dołożysz 10 kg przewodu przez całą długość nadwozia, będziesz pewnie wsadzał duże aku - czyli balans wyrównasz ale masy nie ujmiesz zupełnie, a może nawet dołożysz, a do tego się narobisz ![]() W obecnej chwili mam jeden z mniejszych akumulatorow czyli 44Ah i powiem szczerze czy nie wolałbym zostać przy takiej samej masie a lepszym rozkładzie masy niż iść w zaparte iść jak najniżej w dół. Tył mk4 jest i tak lekki w porównaniu do przodu a przy redukcji masy ze środka jeszcze bardziej zwiększę tą różnice...wiec aku na tył staje sie naturalnym wyborem jeżeli nie mam zamiaru walczyć na wszelkie sposoby z masą. Dodam że klatki nie mam. Może kiedyś rollbar wleci z możliwościa mocowania pasów ale to może kiedyś... mimo że sens posiadania tego jest dyskusyjny. A przy okazji... z czego wykonać lekkie boczki w drzwiach? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 04:45 |