![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Ma ktoś doświadczenie z platformą a3 8l/golf4 itd w warunkach torowych? Wiem że z fabryki nigdy nie były to zjadacze zakrętów.
Chodzi mi konkretnie o a3 1.8t fwd. Tak dla odmiany od samych peugeotów ![]() Nie myślę o gruntownej przebudowie po której z oryginalnej a3 zostaje tylko przednia szyba raczej coś w stylu odelzyc, zmienić to czy tamto w zawieszeniu, poprawić geometrię, opony i jazda. Tylko czy da się z tego coś sensownego zrobić czy baza jest aż taka zła? Czy lewa noga na hamulcu skutkuje w nich odcięciem mocy? Za wszystkie sugestie z góry dzięki. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 30 December 2009 ![]() |
Myslę, że lepszą i lzejsza opcją bedzie polo/ibiza z 1.8t
Na starcie jestes juz dobre 150kg do przodu. Lewa noga na OEM programie skutkuje odcieciem mocy. Po zmiane tylnego staba na grubszy, poprawie zawiasu i geometrii z dobra oponą nie bedzie źle, ale i tak nie bedzie to Peugeot/Renault w zakrętach. -------------------- @CoiloversPL
MR2 Spyder 1ZZ Tor łódź 1:00:9 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 May 2005 Skąd: mam? Nie powiem ![]() |
Bierz a3 1.8t 4x4, lżejsza od leona, trafisz z aum czy auq w standardzie, z tyłu wielowahacz, nie ważne czy skrzynia 5b czy 6b masz już sprzęgło 240mm.
Na start konwersja przedniego zawiasu (wahacze, zwrotnice i sworznie) + hamulce 312 z S3 + bilstein b12 + tylny stabilizator z r32 + insert + soft na 200-210km i masz w zależności od stanu sprzęgła 6-6,5s do pakietu i fajnie to pomyka na takim zestawie na zakrętach ze względu na wwielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Dalej ogranicza Cię już tylko budżet, sprzęgło jednomas valeo z tdi, tylne hamulce z s3, szpera na tył, turbo. Myslę, że lepszą i lzejsza opcją bedzie polo/ibiza z 1.8t Na starcie jestes juz dobre 150kg do przodu. Lewa noga na OEM programie skutkuje odcieciem mocy. Po zmiane tylnego staba na grubszy, poprawie zawiasu i geometrii z dobra oponą nie bedzie źle, ale i tak nie bedzie to Peugeot/Renault w zakrętach. Szukałem w zeszłym roku takiej izki 6l 1,8t i do 15k są same chrupki, a ostatecznie kupiłem 2x starszą a4 aeb z quattro za 1/3 ceny bez rdzy, może polo ale takie polo gti 1,8t to bliżej 30k teraz stoi. Ze wszystkich aut na płycie g4 najlepiej wypada tt. ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Mam s3 8l, ale nigy nie jezdzilem nia po torze, chyba pod wplywem opinii z netu, ze sie nie nadaje
![]() Z minusow, to takie s3 (quattro) jest dosc ciezkie (w dowodzie 1410kg, nie wazylem ile realnie), chociaz to podobnie jak inne hatchbacki w tym rozmiarze (np. megane 3 rs). Na szybszych torach naped na 4 kola pewnie by bardziej przeszkadzal niz pomagal (straty mocy), dodatkowe pluzenie przy spieciu. Z plusow w s3 zawias ma seryjnie calkiem niezla geometrie, np. caster jest w ok. 6-7 stopni, negatyw z przodu ustawia sie sworzniami na fasolki (ale nie wiem w jakim zakresie, ja mam 1,5stopnia), z tylu wielowahacz; silnik tanio mozna zrobic na 250(sam soft)-300KM(DP, IC, hybryda, wtryski). Jest tu na forum gdzies opisany projekt Audi S3 rajdowki, ktora wlasciciel wozil ludzi na imprezach integracyjnych itp. Mozna by go podpytac jak sie spisuje w jezdzie na czas. Mi sie wydaje, ze takie s3/a3 quattro jest dobra baza na rajdowke (naped 4x4 daje przewage), typowo na tor chyba nie bez przyczyny sie tego nie spotyka, bo przewagi gina (4x4 potencjalnie przeszkadza, podobnie jak masa). Widzialem, ze gdzies na podkarpaciu jezdzi rajdowy leon 4x4 (z tych lat) i jest bardzo konkurencyjny w amatorskich rajdach. Tamten leon jest zrobiony na pewno bardziej kompleksowo, ale pod katem dziurawych rajdow, to nawet seryjny zawias jest niezle zestrojony. Robisz mape, twardsze sprezyny i tylny stab, wywalasz wnetrze, wsadzasz insert do haldexa i mysle ze mozna calkiem niezle latac. Na tor by sie przydalo twardszy zawias, wiekszy hamulec (312x26 seryjne) i najlepiej wywalic tylny naped a dolozyc szpere z przodu. Potencjal na odchudzanie raczej ma (ciezkie elementy nadwozia, klimatroniki, audio, ciezkie fotele itp., ew. naped). |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 May 2005 Skąd: mam? Nie powiem ![]() |
Jest tu na forum gdzies opisany projekt Audi S3 rajdowki, ktora wlasciciel wozil ludzi na imprezach integracyjnych itp. Mozna by go podpytac jak sie spisuje w jezdzie na czas. Mi sie wydaje, ze takie s3/a3 quattro jest dobra baza na rajdowke (naped 4x4 daje przewage), typowo na tor chyba nie bez przyczyny sie tego nie spotyka, bo przewagi gina (4x4 potencjalnie przeszkadza, podobnie jak masa). Widzialem, ze gdzies na podkarpaciu jezdzi rajdowy leon 4x4 (z tych lat) i jest bardzo konkurencyjny w amatorskich rajdach. zwykłe znane tutaj a3 4x4 wyjmowało generalki na pts w 2017 i 2018 ![]() https://www.youtube.com/watch?v=uT7VhYaAvao |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
A to a3 znane tutaj, ma swoj jakis watek? Albo znane komu
![]() A tu wspomniany leon: https://www.youtube.com/watch?v=ZteLP9IccV0 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 May 2005 Skąd: mam? Nie powiem ![]() |
Z południa tych leonów 4x4 turbo jest więcej
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 February 2017 ![]() |
Myslę, że lepszą i lzejsza opcją bedzie polo/ibiza z 1.8t Na starcie jestes juz dobre 150kg do przodu. Raczej to nie jest prawda, kolega 2 tygodnie temu w Inspekcji Transportu ważył Golfa IV FWD 1,8T to razem z kierowcą ok 80 kg wyszło 1275 kg, to ile waży Polo 9n3 GTI? 1000 kg? raczej mało realne, poza tym jego cena 20k+ to raczej odbiega od ceny zwykłej A3 czy Golfa. To jest właśnie ten fake news że Ibiza czy Polo z 1,8T to ważą jak Seicento a one ważą może 50 kg mniej niż taki Golf czy A3. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 May 2005 Skąd: mam? Nie powiem ![]() |
Jako ciekawostkę mogę podać dane z wag złomowych posiadanych w przeszłości samochodów, masa bez kierowcy z około 1/4 baku:
ibiza 6k 1,9 tdi - 1150kg ibiza 6l fr 1,8t 150 - 1250kg a3 8l 1.8t 4x4 - 1380kg golf 4 1,9tdi asz 4x4 - 1450kg a4 b5 avant 1.8t 4x4 - 1400kg |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
Temat był o fwd, wiem że awd ma wielowahacz z tyłu, i że na południu lata szybki Leon, bo to moje rejony
![]() Nie znalazłem w sieci niestety żadnego projektu torowego bazującego na fwd co by mieć pogląd jak to jeździ. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 May 2005 Skąd: mam? Nie powiem ![]() |
To nie jest przypadkiem 5f?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
ładne tam g nawet do 1.6 dobija ![]() -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Temat był o fwd, wiem że awd ma wielowahacz z tyłu, i że na południu lata szybki Leon, bo to moje rejony ![]() Nie znalazłem w sieci niestety żadnego projektu torowego bazującego na fwd co by mieć pogląd jak to jeździ. A te nowsze nie miały przypadkiem wielowahacza z tyłu? Coś na pewno miało z fwd, tylko nie pamiętam co... |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Wielowahacz czy belka skrętna to w MQB zależała od mocy silnika. W platformie PQ nie było chyba belki a Golfer 4 i pochodne mają wielowahacz tylko przy AWD. A4 i pochodne to całkiem inna historia
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Wielowahacz czy belka skrętna to w MQB zależała od mocy silnika. W platformie PQ nie było chyba belki a Golfer 4 i pochodne mają wielowahacz tylko przy AWD (tak jak A4 i pochodne)
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Może właśnie warto wejść w A4 jeżeli to ma być budżetowe ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Miałem golfy 4 i s4b5, dramatyczne prowadzenie tych aut było, dramatyczne. Szukaj albo coś nowszego albo starszawe BMW, będzie sie 10x lepiej prowadziło.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jak widać stare A4 w kombi potrafi coś wygrać. A pamiętam takie dokoksowane 1.8T AWD na Służewcu jeździło to robiło MEGA robotę.
https://rallyandrace.pl/a4-w-kombi-wygrywa-...insk-rally-day/ -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:17 |