![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
2017 Nissan 370Z Nismo manual
![]() Cześć, oto moje 370Z Nismo. Auto posiadam od 2018 roku i jestem pierwszym właścicielem. Zetką staram się jeździć na co dzień, a w weekendy tor ![]() ![]() Kupując Zetkę nie miałem w planach większych modyfikacji, lecz pierwszy raz na torze szybko zweryfikował co pilnie potrzebuje w niej poprawić. Od tego czasu złapałem zajawkę i systematycznie usprawniam Zetkę, ale jednocześnie zachowując gdzieś ten balans pomiędzy torem i ulicą (taki clubsport, a nie dedykowana torówka). Nie rezygnuje z klimy i podobnych udogodnień, nie montuje klatki i po torze jeżdżę na tych samych oponach co w tygodniu do pracy. ![]() Zrobiłem Zetką w 3 lata ponad 100 tyś. km i startowałem w około 100 różnych zawodach time attack. Auto jest przy tym niezawodne i nic za bardzo się nie sypie. Jedynie z czym nadal nie mogę sobie poradzić to problemem z przegrzewania się silnika - olej powyżej 130 stopni i przegrzana woda to smutna norma na każdej imprezie. Dużą nadzieję pokładam w wentylowanej masce, którą jest plan wkrótce zainstalować. ![]() Najlepsze czasy: - Tor Poznań 1:43.561 - Siesia Ring 1:50.674 - Tor Łódź 0:57.507 - Autodrom Most 1:48.756 - Slovakia Ring 2:23.146 Onboardy: 1) Tor Poznań 2) Silesia Ring 3) Tor Łódź 4) Autodrom Most 5) Slovakia Ring Lista modyfikacji: 368 hp / 388 nm / 1550 kg (wszystkie płyny, pół baku, bez kierowcy) - Strojenie EcuTek SU2 Performance (twarda odcinka 7700 RPM, hamowanie lewą nogą, termoblokady, launch control etc.) - Modyfikacje i serwis TurboGato ![]() Zawieszenie: - KW V3 + górne czapki uniball DifTech - SPL PRO komplet regulowanych, tytanowych wahaczy uniball przód/tył - SPL PRO komplet tuleji uniball na całe auto - Hotchkis stabilizator przód / seria nismo tył ![]() ![]() Układ napędowy: - NISMO GT L.S.D. Pro 1.5 way (regulowana szpera płytkowa) - Krótkie przełożenie 4.08 - ZSpeed CMAK (zewnętrzny wysprzęglik) - South Bend Billet Steel jednomas (11 kg) - Sprzęgło Exedy obite w kevlar - Z1 Motorsport poduszki skrzyni i silnika (poliuretan) - Z1 większy dekiel od dyfra (0.5l więcej oleju) - Bell Raceworks dodatkowy brace do dyfra ![]() Zmiany mechaniczne: - Wydech custom Catback X-pipe sterowany na klapach - Decaty Motordyne Artpipes - Dolot custom 3 cale - Przepustnice Nissan Maxima 76mm - Porting kolektorów ssących - Z1 Motorsport Fuel Anti-Starvation kit (na odpływające paliwo na zakrętach) ![]() Układ hamulcowy: - Continental Teves Race ABS (programowalne Mk60E1 z indywidualnym strojeniem pod zetkę. Bardzo udana modyfikacja, działa bezbłędnie, Ice Mode ABS kompletnie wyeliminowany, a przy tym siła i pewność hamowań na duży plus) - Seryjne zaciski Akebono (4 tłok przód + 2 tłok tył) - Klocki Carbone Lorraine RC6 przód/tył - Pływające tarcze od Pizza Brakes - Przewody w oplocie - Z1 Motorsports dodatkowy brace pompy hamulcowej - Tytanowe wkładki pomiędzy zacisk a klocek ![]() ![]() Układ chłodzenia: - Chłodnica wody CSF Radiator - Dwie chłodnice oleju 30 rzędów, po jednej w nadkolu (stąd wycięty przedni zderzak) - Chłodzenie dyfra (Setrab+Mocal) - Większa chłodnica wspomagania - Termostat mishimoto woda 68 stopni - Usunięty wymiennik woda olej - Chłodzenie hamulców - JWT spacer miski oleju ![]() Update. Dzięki otunelowaniu chłodnic, w pełni rozwiązywaliśmy problem przegrzewania się wody i oleju ![]() Udogodnienia kierowcy: - Coolerworx regulowany shortshifter - RJM Peformance regulowany pedał sprzęgła - MTEC sprężynki skrzyni - Mocowania foteli Recaro spiłowane i obniżone o 3.5 cm - Wysunięta o 3 cm w stronę kierowcy kolumna kierownicy (seryjnie brak takiej regulacji, tylko góra/dół) ![]() ![]() Felgi: - 19 cali kute Rays OEM Nismo (wszystkie tylnie, kwadrat 10.5) - 18 cali Rays 57DR (kwadrat 10.5) ![]() Pozostałe zdjęcia: ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Pięknie. Super mody. Mega ciekawy wątek z tym absrm programowalnym. Kto w Polsce tym się zajmuje i jaki koszt całkowity tego systemu ABS z programowaniem?
Na jakich oponach te czasy na torach? -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Super projekt, tłusty Club racer.
Kompleksowo i z głową, wrażenie robi customowy ABS i ilość chłodnic ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Pięknie. Super mody. Mega ciekawy wątek z tym absrm programowalnym. Kto w Polsce tym się zajmuje i jaki koszt całkowity tego systemu ABS z programowaniem? Na jakich oponach te czasy na torach? Dzięki, auto naprawdę cieszy ![]() Wszystkie podane czasy są na Michelin Pilot Sport Cup 2 (na tym jeżdzę 90% czasu), ale jeszcze przed montażem Race ABS bo to świeży temat. Z nowym ABS-em myślę, że na Poznaniu mam około 2 sekundy do zdjęcia, czekam na ładną pogodę i będziemy weryfikować ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
Fajnie. To widzę klasa aut na semislikach jeszcze istnieje i będę z tobą walczył czasami
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Piękny projekt i bardzo fajne mody. Ja to na Łodzi moją MX-5 jeszcze mogę powalczyć, na Silesii jest przepaść!
-------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Podoba mi się, aż smaka dostałem.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 30 March 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Bardzo fajne autko, ze smakiem i rozwagą zrobiony clubracer
![]() Powodzenia i do zobaczenia na torze (mieliśmy już okazję pogadać w Modlinie kiedyś ![]() -------------------- KZ Kart Łódź 54.1
MX5 Łódź 58.3 / Poznań 1:47.0 / Silesia 1:54.3 Vette C5 Silesia 1:54 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Na mnie wrażenie robi te 100tys km przebiegu , 50 trackday'ów w tym po krótkich i wolnych torach gdzie trudno chłodzić i do tego mimo grzania się i czołgowej wagi auta i takiej mocy codzienny użytek i niezawodność ! Japońska robota
![]() -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Jakiego używasz płynu chłodniczego?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 17 June 2011 Skąd: Warszawa ![]() |
Jeździłbym...
Jak się sprawuje ten short shifter? W tej wersji też jest auto rev match? |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Jeździłbym... Jak się sprawuje ten short shifter? W tej wersji też jest auto rev match? Z początku ciężko było się przyzwyczaić do tego shiftera Coolerworx (jest bardzo toporny), ale teraz nie wyobrażam sobie jeździć na innym. Rev match jest oczywiście - genialna funkcja, działa bezbłędnie w Nissanach i praktycznie nigdy jej nie wyłączam. Po prostu nie jestem w stanie zrobić lepszego i równie powtarzalnego międzygazu co komputer. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 14 July 2004 Skąd: Rz ![]() |
Swietny projekt, kompleksowe podejscie do calego auta.
Zainteresowało mnie skąd dwa tak różne podejścia do wykonania wlotów powietrza? 1) ten w odcieniach czerwonego ![]() 2) ten w odcieniach zieleni, powierzchnia wlotu 2-3 krotnie większa niz powierzchnia przekroju rury, powoduje ze więcej wpada niż moze przepłynąć i powoduje turbulencje na wejsciu i zaburzenie przepływu. ![]() -------------------- Quality means doing it right when no one is looking.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Swietny projekt, kompleksowe podejscie do calego auta. Zainteresowało mnie skąd dwa tak różne podejścia do wykonania wlotów powietrza? 1) ten w odcieniach czerwonego ![]() 2) ten w odcieniach zieleni, powierzchnia wlotu 2-3 krotnie większa niz powierzchnia przekroju rury, powoduje ze więcej wpada niż moze przepłynąć i powoduje turbulencje na wejsciu i zaburzenie przepływu. ![]() Taki akurat zrobiliśmy otwór w zderzaku na chłodzenie hamulców i chcieliśmy go na szczelnie dopasować z nawiewami, żeby jeszcze to jakoś estetycznie wyglądało. Ponadto przed tym wlotem jest dość cienka siateczka, żeby odfiltrować kamienie lecących na tarcze, która na pewno cos pogarsza przepustowość, a tak liczyliśmy, że może większy otwór zrekompensuje siateczkę. Jednocześnie nie neguje, że mniejszy wlot mógłby być jeszcze bardziej efektywny, ale od kiedy jezdze na CL RC6 nie mam problemu z przegrzanym heblem i stąd brak mobilizacji na jakieś poprawki. ![]() Wylot w nadkolach z chłodnic oleju oczywiście obecny ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Jeszcze w ramach krótkiej aktualizacji. W zeszłym tygodniu, bo 3 latach walki z przegrzewaniem w końcu udało się ogarnąć temat i śmiało autem można pałować sesję non stop po +45 min z olejem nie przekraczającym 105 stopni (test na torze modlin, gdzie z uwagi na niskie prędkości jest równie słaby air flow) . Great success:)
V1 chłodzenia ![]() V2 chłodzenia (dorzucone prowadnice/otunelowanie chłodnic wody i oleju, relokacja chłodnicy wspomagania z przed chłodnicy wody na "kurnik", relokacja klaksonów z przed chłodnic wody, oraz wywalony wymiennik woda olej) ![]() ![]() ![]() Ostatnie modyfikacje przyniosły do tego stopnia radykalny efekt na poprawę chłodzenia, że trasa do pracy 60km już nie wystarcza, aby zagrzać olej powyżej 70 stopni. Z jednej skrajności na kolejną, ale z dwojga złego już lepiej w tą stronę - muszę jedynie pomyśleć do jazdy daily, nad najlepiej takimi elektrycznymi żaluzjami/roletami, żeby móc szybko guziczkiem z środka otwierać i zamykać chłodnice oleju. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
... Ostatnie modyfikacje przyniosły do tego stopnia radykalny efekt na poprawę chłodzenia, że trasa do pracy 60km już nie wystarcza, aby zagrzać olej powyżej 70 stopni. Z jednej skrajności na kolejną, ale z dwojga złego już lepiej w tą stronę - muszę jedynie pomyśleć do jazdy daily, nad najlepiej takimi elektrycznymi żaluzjami/roletami, żeby móc szybko guziczkiem z środka otwierać i zamykać chłodnice oleju. Taki "ducting" szczelny faktycznie przynosi spektakularne rezultaty, jest niedoceniany trochę (dominują wielkości chłodnic zwiększanie, grubości , wiatraków itp w walce z temperaturą ) Ale dlaczego wyrzucenie wymiennika olej woda pomogło ? akurat to dobre rozwiązanie na daily i krótkie niewysilone przejazdy - olej się szybciej grzeje (od wody) wiec mniejsze zużycie silnika no bo niedogrzany mniejszy % swego przebiegu jeździ. Wstawia się czasem wręcz _zamiast" chłodnicy oleju sportowe wymienniki woda - olej (laminowa) , o ile jest miejsce. A olej do chłodnic idzie nie przez termostat? z nim dopiero po zagrzaniu by był chłodzony. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Wed, 15 September 2021 ![]() |
Taki "ducting" szczelny faktycznie przynosi spektakularne rezultaty, jest niedoceniany trochę (dominują wielkości chłodnic zwiększanie, grubości , wiatraków itp w walce z temperaturą ) Ale dlaczego wyrzucenie wymiennika olej woda pomogło ? akurat to dobre rozwiązanie na daily i krótkie niewysilone przejazdy - olej się szybciej grzeje (od wody) wiec mniejsze zużycie silnika no bo niedogrzany mniejszy % swego przebiegu jeździ. Wstawia się czasem wręcz _zamiast" chłodnicy oleju sportowe wymienniki woda - olej (laminowa) , o ile jest miejsce. A olej do chłodnic idzie nie przez termostat? z nim dopiero po zagrzaniu by był chłodzony. Olej idzie przez termostat Mocala 70 stopni i w mieście to działa i olej wstaje w miarę normalnie, lecz jadąc w trasie układ się robi zbyt wydajny i nawet przy prędkościach +200km/h olej nie drgnie powyżej 70 stopni - dopiero jak stanę w korku to widać jakiś ruch na wskazówce, ale co z tego bo jak tylko ruszę to znowu jest spadek poniżej 70 ![]() Wyrzuciliśmy wymiennik woda-olej, bo u mnie w pierwszej kolejności grzała się woda, a później olej nadrabiał, więc chcieliśmy jeszcze to zweryfikować i skreślić z listy potencjalnych winowajców. Teraz jak ten ducting przyniósł taki efekt oszałamiający, myślimy o zrobieniu kroku w tył i wrzuceniu z powrotem wymiennika, tylko nie jestem pewien czy to u mnie ma sens, bo wymiennik woda olej jest w obiegu przed chłodnicami oleju i gdy upalam potencjalnie grzeje wodę olejem który jeszcze nie miał szansy się wystudzić na chłodnicach oleju. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Olej idzie przez termostat Mocala 70 stopni i w mieście to działa i olej wstaje w miarę normalnie, lecz jadąc w trasie układ się robi zbyt wydajny i nawet przy prędkościach +200km/h olej nie drgnie powyżej 70 stopni - dopiero jak stanę w korku to widać jakiś ruch na wskazówce, ale co z tego bo jak tylko ruszę to znowu jest spadek poniżej 70 ![]() Wyrzuciliśmy wymiennik woda-olej, bo u mnie w pierwszej kolejności grzała się woda, a później olej nadrabiał, więc chcieliśmy jeszcze to zweryfikować i skreślić z listy potencjalnych winowajców. Teraz jak ten ducting przyniósł taki efekt oszałamiający, myślimy o zrobieniu kroku w tył i wrzuceniu z powrotem wymiennika, tylko nie jestem pewien czy to u mnie ma sens, bo wymiennik woda olej jest w obiegu przed chłodnicami oleju i gdy upalam potencjalnie grzeje wodę olejem który jeszcze nie miał szansy się wystudzić na chłodnicach oleju. No do cywilnej jazdy tak położony wymiennik ma sens bo woda ogrzeje olej i silnik ma lepiej , a co torowej to jak jednocześnie wzrosła wydajność chłodnicy wody dzięki obudowaniu i prowadzeniu powietrza to może też będzie ok, jak jest tak dobrze to moze jedną z 2 chłodnic oleju można wywalić - zawsze mniejsza komplikacja i mniej punktów mogących puścić olej... (jakoś mam uraz bo na jednym z pierwszych TD na jakich byłem jedno z aut puściło olej właśnie na łączeniu z chłodnicą). -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
U mnie podobna sytuacja obecnie. Olej 150stopni podgrzewa wodę poprzez wymiennik na torze do 120stopni więc co to da.i wymieniana chłodnicy na grubsza i dukt jest ale wydolności układu wodnego przy wymienniku woda olej brak.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 11:30 |