![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 October 2017 ![]() |
Witam, przymierzam się do kupna E46 i zastanawiam się między 328 a 330. Z internetu dowiedziałem się tylko, że M54 bierze więcej oleju niż M52 i jest nowszym silnikiem więc mniej awaryjne, ale trudniej znaleźć dobry egzemplarz. Przeczytałem też, że M52 jest mniej awaryjne i po lekkich modach jak np. kolektor od M54 (jak pochwaliłem się jakąś głupotą proszę o poprawienie, na przyszłość będę wiedział, bo orłem w dziedzinie motoryzacji, co tu dużo gadać, nie jestem).
Na sam samochód mam +/-18k Nie spodziewam się jakichś fajerwerków, a jeżeli w tej kwocie nic nie ma sensownego (sklejane z 3, albo z masą ukrytych wad) to się nie obrażę jeżeli zostanie mi to wyperswadowane. Z góry dzięki za odpowiedzi ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: W-wa ![]() |
osiagami 330i deklasuje 328, ale fakt ciezko znalezc ladna, kolega sprzedal teraz ladne 330xi ale w sedanie i przedlift za 17tys wiec raczej ciezko bedzie o coupe w tej kasie.
Brac bierze olej ale to w sumie jedyna wada tego silnika jak sie kupi ladny, no i spalanie w okolicy 14l/100 srednio. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Samochod sam w sobie jest calkiem trwaly.Ale to typowy dresowoz.Wiec kleknac moze doslownie wszystko.Nawet jak kupisz to auto za 18tys zl.To przy niekorzystnym wietrze,polowe spokojnie mozesz wtopic w pierwszym roku uzytkowania.Plus jak wyzej spalanie od 10 do 20litrow.Ubezpieczenie tez swoje kosztuje.Jesli jestes swiadomy kosztow.
Teraz doczytalem.Za 18 tys chcesz znalezc nie skladane z trzech i bez wad?To wez ze soba swieczke.A najlepiej caly kpl. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 October 2017 ![]() |
Może nie sprecyzowałem dokładnie, oczywiście nie oczekuję, że będzie to auto w bardzo dobrym stanie lub coś w tym guście. Ten post jest raczej pytaniem laika, czy z taką kasą jest w ogóle sens szukać tego auta w stanie, który można doprowadzić do fabryki. I raczej bym tu się przychylał to zdania "nie składany z kilku, ale z usterkami, które można ogarnąć i nie będzie to 2 krotnie przewyższało wartości auta".
Dlatego pytam się, czy warto się w ogóle w to pchać czy lepiej sobie odpuścić? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 14 March 2008 Skąd: W-wa ![]() |
mozesz szukac, tak jak mowie raczej sedan lub kombi, przedlitem, nieporozbijany za bardzo i nie w oryginalnym lakierze, w stanie do jazdy z jakims wkladem na start.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 October 2017 ![]() |
Dzięki za wyprostowanie tematu, kombi i sedana w ogóle nie brałem pod uwagę. Wygląda na to, że 46 zostawię na później, jeszcze raz dzięki za pomoc.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Kup sobie e36 2.8, w tej kwocie znajdziesz przyzwoitą sztukę, choć i tak prędzej czy później parę k PLN włożysz, w końcu to BMW. Zadbane e36 przynajmniej jakoś wygląda, bo już nie ma ich jak psów, no i w przeciwieństwie do e46 potrafi dać jakąś frajdę z jazdy.
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Dokladnie e36 328 jest zeszperowane. E46 bedzie deczko szybsze ale non stop pali jednego laka z racji braku szpery.Dodatkow e36 bedzie trzymac cene jesli nie jest skladane z trzech.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
E36 jak ma podłogę i progi, nie daj boże m-pakiet to 20k cenią takie, bo wliczają serwis i paliwo z ostatnich 10 lat.
E36 fajne auto, ale oglądałem sporo sztuk po 7-10-15-18k i generalnie żadne nie było bez wkładu i znaleźć takie które będzie naprawdę fajnym stanie - ciężki temat. To stare auta, fakt - mało ma się co tam psuć, bo mało co tam na wyposażeniu jest. Przecież elektryczne szyby się nie popsują xD E46 330Ci w m-paku potrafi jeszcze obrócić głowę, z ładną felgą. Ale budżet 18k to taki trochę szukanie "okazji" i BMW z topowymi silnikami często mają pecha co do posiadaczy - trzeba będzie pewnie nie jedną wycieczkę zaliczyć. Nie ma sensu sugerować się ceną - czasem tańsze są w lepszym stanie niż te "igły". A ceny windują bo doliczają trzepanie dywaników. Nie interesowałbym się 328Ci, a raczej szukał sensownej 330Ci, która nawet troszkę kulejąca ma te 210-215 koni, a po serwisie i modyfikacjach te 240+ da się zobaczyć. -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 October 2017 ![]() |
Nad E36 też jest wyborem, ale jak patrzę po łotomototo i oeliksach to nic nie ma, jedną widziałem z 2.8 ale ogłoszenie bo dobie zniknęło, zgaduję, że się sprzedała. 2 możliwością jest is200, który według mnie wygląda od E36/46 w sedanie o niebo lepiej, jednak ich też tak dużo nie ma. Ale z tego co słyszałem są w lepszym stanie średnio niż BMW z racji poprzednich właścicieli ich podejścia do auta.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Miałem IS200, super auto, ale objedzie Cię 323i (i 320i nowe pewnie też, ale jednak po 20 latach bardziej ufam ISowi w trzymanie mocy, biorac pod uwage przecietny styl jazdy i serwisowanie BMW i lexusa...), więc równie dobrze możesz poszerzyć poszukiwania BMW i o te wersje (choć to bez sensu).
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
przedlifta golasa w tej kasie bez problemu kupi. Mam 3.0 m54 i nie wiem jak trzeba by było jeździć żeby spaliła 20/100. Średnio po mieście z bardzo ciężką nogą to 16-17 LPG. Żeby zrozumieć dlaczego ładne e36 drożeje trzeba zobaczyć jak podrożały na zachodzie. A i tak dalej da się kupić w Polsce e36 za 4k, ale zwykle to gruz a nie auto.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
z jednej strony masz praktycznie pancerne M52 (już nie wspomnę, że na pewnym forum i mityczne), a z drugiej strony problematyczne M54 ulepione chyba z guana,
przy tylu letnich autach, nie wiem nad czym się tu zastanawiać... -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Samochod sam w sobie jest calkiem trwaly.Ale to typowy dresowoz.Wiec kleknac moze doslownie wszystko.Nawet jak kupisz to auto za 18tys zl.To przy niekorzystnym wietrze,polowe spokojnie mozesz wtopic w pierwszym roku uzytkowania.Plus jak wyzej spalanie od 10 do 20litrow.Ubezpieczenie tez swoje kosztuje.Jesli jestes swiadomy kosztow. nie wiem na czym opierasz swoją opinię nt. trwałości E46. Jest wprost przeciwnie - auto ma masę usterek: czujnik oleju często strajkuje, legendarna mata pod siedzeniem pasażera, które sygnalizuje kontrolkę airbagu, moduł komfortu, awaryjne podnośniki szyb - to były usterki, które były na porządku dziennym jakieś 8 lat temu, a teraz pewnie jest gorzej. O nietrwałym zawieszeniu nie ma sensu się rozpisywać, bo to chyba każdy wie.I nie zależy to od stylu jazdy. E46 było awaryjne i małe szanse, by auto stało się jak wino - im starsze tym lepsze ![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 March 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Mam e46 330i w touingu, 2001 300tys nalotu, nie mam zadnych wyzej wymienionych usterek,silnik chodzi ladnie rowno a zadnych vanosow nikt nigdy nie robil, a nie jak czytam ze 200tys i juz vanosu, chyba skrecony z 400,pali to fakt 2l na 10000 oleju, mialem e36 to wlasnie tam podnosniki szyb lecialy i progi gnily, w e46 rdza wychodzi rowniez ale nie zre progow i podlogi
-------------------- m30b35
m54b30 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 25 October 2017 ![]() |
Dzięki za odpowiedzi, powiedzcie tylko proszę jak bardzo niemożliwe jest znaleźć E36 z 2.8 w niezłym stanie w Polsce? Trafiają się egzemplarze czy są to mega wyjątki?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 04 September 2008 Skąd: Łódź ![]() |
myślę, że spokojnie coś trafisz w okolicach 15k, ceny zaczynają się od 7-8k, wiec myślę że się da.
np https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-b...=olx#xtor=SEC-8 i ja bym sedana nie odrzucał, sam mam coupe 323 i jest ładniejsze ale mniej praktyczne, głośniejsze w trasie przez szyby bez ramek i cięższe od sedana i to sporo (poszukaj). z resztą miałem identycznego sedana i miałbym nadal gdyby mi pani w d.. nie wjechała.. -------------------- V8
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
Fajnie wygląda mistrzowie z Gubina by się nie powstydzili takiego przygotowania auta do sprzedaży natomiast ten korbotronic na tyle w topowej wersji cywilnego bmw trochę razi, tym niemniej jeśli to nie poskładany z 3 ulep z podrobionym m-pakiem warty zainteresowania
![]() -------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
Powiem szczerze, że mega mi się widzi ten sedan, dziwi mnie natomiast jedna kwestia: świeżo po sprowadzeniu (kilka miesięcy temu) był wystawiony w Przysusze, kilka tygodni temu we Wrocławiu, a teraz w Warszawie. Nie wiem czy tak szybko zmienia właściciela, czy o co chodzi, w każdym razie sugeruje to żeby zachować wzmożoną czujność. Oczywiście to tylko moje domysły, bo auta na żywo nie oglądałem. Gdybym szukał 328i to na pewno bym się zainteresował, bo jak na obecne czasy wygląda bardzo przyzwoicie, jedynie przedliftowy grill psuje obraz ideału
![]() -------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
nie wiem na czym opierasz swoją opinię nt. trwałości E46. Jest wprost przeciwnie - auto ma masę usterek: czujnik oleju często strajkuje, legendarna mata pod siedzeniem pasażera, które sygnalizuje kontrolkę airbagu, moduł komfortu, awaryjne podnośniki szyb - to były usterki, które były na porządku dziennym jakieś 8 lat temu, a teraz pewnie jest gorzej. O nietrwałym zawieszeniu nie ma sensu się rozpisywać, bo to chyba każdy wie. I nie zależy to od stylu jazdy. E46 było awaryjne i małe szanse, by auto stało się jak wino - im starsze tym lepsze ![]() E46 330ci mojego znajomego to widze minimum 300 dni w roku.Tak od 7 lat.I tak jak ktos wyzej wspomnial,rowniez nie ma zadnych z wyzej wymienionych usterek.Za to mial jakies usterki typu uszkodzony czujnik walka wydechowego,jakies bledy wynikajace z nieszczelnego dolotu.Czy uszkodzony wirnik pompy wody(auto sie gotowalo i to przez dlugi okres czasu-uszczelka pod glowica nie padla) Jesli wspominasz o airbagach to fakt,1.6 miliona e46 wyprodukowanych w latach 99-2006 jest wzywane do servisu na bezplatna wymiane poduszki pasazera(po otwarciu jest obawa ze moze wybuchnac). Wracajac do samochodu..Wlasciciel typowy dres,gaz w podloge na zimnym silniku to norma,palenie gumy do odcinki na oponach 255 rowniez(nawet wylamal wozek tylnego zawieszenia)Olej najzwyklejszy wymieniany raz na 2-3 lata.Ostatnio mu sprawdzalem,bo nie sprawdzal od pol roku.Poltora litra trzeba bylo dolac.Sam jestem zdziwiony ze ten samochod jeszcze jezdzi.Przebieg 300 tys km,ale bez lpg.Dlatego uwazam ze samochod w normalnych rekach bedzie bardzo trwaly.Od 7 lat nadal nie bylo wymieniane sprzeglo.Ale jest juz na wykonczeniu.Nigdy nie padl dyfer.Luzow na krzyzakach nie ma.Skrzynia 5 speed nadal ta sama.Kazdy sie dziwi ze ten samochod jeszcze jezdzi.Awarie sie zdarzaja,ale glowne podzespoly sa wytrzymale. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 15:00 |