![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
MODEL: 1997 Lexus SC300
Modyfikacje Silnik: w trakcie Seria 2JZ-GE -> 1JZGTE -> 1JZGTE na singlu -> teraz powrót do 2JZ VVTi z singlem Modyfikacje głowicy: 2JZ-GE z VVTi -porting by GrzesiekK. -nowe uszczelniacze Supertech -uszczelka GTE OEM -wałki BC 264 -sprężynki BC -pasek Gates Racing -napinacz FTWL Motorsport -złożone u Dziaka (obróbka na 3 katy, docieranie) -dekle zrobione na GTE malowane na kameleon przez Zakład Lakierniczy Ukleja -kółko VVTi złoty chrom natryskowy Modyfikacje bloku: -Tłoki CP 8.5:1 -korby Eagle -panewki KingRacing -nowa pompa oleju OEM po własnym portingu ala Titan -pompa wody GTE obudowa od GE VVTi -śruba podstawki filtra oleju od VVTi -czujniki stuku Bosch -ATI Super Dampener Układ dolotowy: -ori Garrett GT35r .82 T3 z wirnikiem ssacym TX-Performance Turbo GTX35 2gen spec -kolektor dolotowy China + trąbki i wzmocnienie od FAT -przepustnica DBW Audi V8 82mm -FMIC z FMIC.pl -BOV replika TiALa -teflonowa uszczelka pod kolektor SilverProject Układ wydechowy: -kolektor wydechowy by FAT -powłoka Hipeco + bandaż -wydech 3" -> 2x2.5 i dwa tłumiki od Mario Tuning Garage -końcówki wydechu OEM Układ paliwowy: -Siemens 850cc -Pompa Aeromotive 340lph -Pompa Bosch 044 -2x metalowy filtr MagnaFuel -regulator ciś ori Aeromotive -czujnik flex fuel -linie teflon Elektronika: - EMU Black + BT - czujnik ciś paliwa - czujnik ciś oleju - czujnik temp oleju - wiązka Marcin Bieda Garage Układ chłodzenia: -wiatraki z IS300 -chłodnica oleju -chłodniczka wspomy Układ napędowy: -CD009, przekładka i wybierak by FAT -sprzęgło dwutarczowe Ferrari F430 przerobione z custom zamachem -LSD z Supry Mk4 -jednoczęściowy wał -przełożenie 3.266 z LS430 przed liftem -pompa sprzęgła 200SX Zawieszenie: -KW V3 -wachacze z Supry Mk4 + wszystkie śruby wypiaskowane i ocynkowane -stabilizatory Supra Mk4 -magiel po regeneracji, nowe drążki + końcówki -poli od Strongflex w staby, magiel i dyfer Hamulce: -Tarcze ISf 360mm/345mm -Zaciski 8 tłok Audi RS/Phaeton -Adaptery by FAT BODY KIT: done -cudowny nowy lakier z linii PPG + kwarc CAR SPA Warszawa -stock body 97+ -lampy stock z nowymi soczewkami bixenon + xenon w długich -nowe uszczelki listewki duperele OEM WNĘTRZE -kiera Lex IS obszyta KOŁA: -Rays kute 18" z 350Z odmalowane w renowacjafelg.pl Plany: - koła 19" - muszla twin scroll - uszyć nowe wnętrze plus jakies fajne półkubły PODZIĘKOWANIA: Największe na pewno rodzicom, choć na szczęście nie mają pojęcia ile wydałem so far ![]() ![]() ![]() HISTORIA WŁAŚCIWA I TAJMLAJN Zacznę może od tego dlaczego takie a nie inne auto nabyłem. Jest z tym związana zabawna historia, bowiem mój ojciec w latach 90 sprowadził do PL SC300 na handel. Jako przedszkolak pamiętam że wsiadałem, udawałem że kieruje. Ogólnie można sobię wyobrazić jakie wrażenie takie auto robiło w 96 roku w prowincjonalnej Polsce ![]() ![]() ![]() Już w Polsce poskładany ![]() Przejeździłem nim czasy liceum. Po maturze wyleciałem do NYC a auto stało u rodziców. Przy dwóch wizytach w PL była jakaś kumulacja, raz gość wjechał mi w lewy tylny róg, drugim razem w drzwi pasażera kurier nie wyrobił na śniegu z górki. W międzyczasie chciałem sprzedać auto, raz nawet za śmieszne wg mnie pieniądze, ale kupujący tak mnie wnerwił że postanowiłem że zostaje już ze mną tak długo jak to możliwe. Anyway. Były jakieś środki, więc jako wymówkę do kupna Soarera z 1JZ użyłem potrzebe nowych drzwi ![]() ![]() ![]() Wszystko praktycznie bolt-on, ale musiałem przedłużyć wiązkę o metr i było to troche pracy dla świeżaka. Nie powiem, niezła satysfakcja kiedy zrobi się coś takiego samemu od A-Z. Śmigało to całkiem fajnie, niezły upgrade po dychawicznym 2JZGE które najczęściej wogóle nie trzyma mocy. O dziwo całkiem fajnie zgrywało się z automatem, spool też mimo 2.5 litra. Zostawiłem auto na pełen repaint i poleciałem do USA. No ale że apetyt rośnie w miarę jedzenia, podjąłem kolejną tym razem chyba najgorszą decyzje w tym projekcie. Single turbo. Dlaczego, do tego wróce. Jako że mieszkałem w USA to kupiłem w dobrej kasie pake gratów, Garretta, Tiala, Aeromotive\\\'y no i robimy! Jako że mechanicznie daje rade, ale spawanie to czarna magia, znalazłem do tego odpowiednią osobę a mianowicie Funa z FAT\\\'u. Piotrek wyczarował naprawdę piękny kolektor wydechowy, wydech, zawiesił fmic\\\'a (wtedy Forge\\\'a) i zrobił masę rzeczy. DET\\\'a podpiałem sam i udałem się na strojenie do Poznania. ![]() Maszyna losująca podczas strojenia wyrzuciła takie cyferki. Jak to się stało, nie pytajcie. Ale z doświadczenia wiem żeby nie stroić więcej z osobą która kontynuuje mimo że coś ewidentnie jest źle. Niestety też w tym samym miejscu zrobiłem na swój koszt rebuild (po którym swoja drogą znikneły stare części ![]() Tak to wyglądało ![]() ![]() No i nie ukrywam byłem strasznie zafixowany że automat ma zostać. Zapierałem się, a tego kompletnie nie dało się wystroić na DETcie. Sezon minął, w sumie na uszczelnianiu silnika po tym rebuildzie. Wiec podjąłem decyzje, DET out, EMU in, automat out, wjeżdza CD009. Udało się wyrwać za darmo praktycznie nowe sprzęgło z F430 Scuderia, wysłałem je do Aliego, on zrobił nowy frez i wytoczył pod to koło zamachowe ze stali. Zanim wleciał manual, podpiąłem samemu EMU a Marcin wystroił. W efekcie automat działał już tylko manualnie, no i na 1.3 bara w krótkim czasie spaliłem dwie skrzynie i połamałem dwa flexplate\\\'y Po przebojach czasowych z FATem w końcu udało się poskładać napęd. Wystroiliśmy to na 1.4 bara i auto naprawdę zaczeło fajnie podawać. Niestety wkrótce klar i lakier zaczeły się łuszczyć i auto poleciało do CAR SPA spędziło 8 miesięcy gdzie kompleksowo zajęto się lakierem z mega efektem. ![]() ![]() ![]() ![]() WYSZŁO TAK PIĘKNIE ZE NA POCZĄTKU BAŁEM SIĘ JEŹDZIĆ!! A więc jest Sierpień 2015 i wydaje się że już wszystko się zgadza. Mam silnik który podaje, napęd który ogarnia i piękną budę. W jeździe na codzień ponad 1600kg samochodem, wyszło niestety że taki wielki Garrett nie jest dobrym połączeniem z 2.5 litrem pojemności. Jak już weszło na boost, to były fajerwerki i ucieszona micha, niestety dół był fatalny. Do dziś nie wiem czy to tylko przez pojemnosc i stopien sprezania 8.5, czy to może było coś elektronicznego. Jeździłem sobie tak radośnie przez parę miesięcy, strasząc niewinnych przechodniów strzałami z wydechu. Któregoś listopadowego wieczoru, podczasu powrotu do domu, wjezdzam w zabudowany, redukcja i kle kle kle. 1JZ obrócił panewkę. Olej zlałem w bardzo dziwnej konsystencji. Podejrzewam że po tym jak u Mestwina zdemontowałem chłodniczkę (bo ciekła) i nie założyłem nowej, musiałem kilkukrotnie przegrzać olej. A lekko nie miał. Za bardzo się nie przejmując, bo czułem niedosyt i chciałem i tak coś zmienić, wytargałem motor. Jako że od dłuższego czasu szykowałem się na 2JZ VVTi i głowica już dawno czekała na półce, przystąpiłem do działania. Kupiłem kompletne 2JZGE na grubej korbie i zamowiłem pakę w USA ![]() ![]() Malowanie bloku ![]() Wszystko na błysk, czysty Dipper + wrzątek z czajnika ![]() ![]() ![]() ![]() Cały przód rozebrałem, wyczyściłem. oprócz miejsca na aku ZERO rdzy w 19 letnim aucie. Nie jedno kilkuletnie mogło by się zawstydzić. Przy okazji złożyłem nowe wachacze z Supry, piaskowane, malowane itp. Śrubki cynkowane ![]() ![]() ISC Street ![]() Dół silnika złożyłem sam. Głowice GrzesiekK po portingu wysłał bezpośrednio do FAT i tam chłopaki wrzucili ją na blok. Pomalowalem i wyczyściłem wszystko co sie dało. Dodatkowo rozrusznik i altek po regeneracji. ![]() ![]() ![]() Dekle ![]() Złożyłem poczyściłem odmalowałem poskręcałem wszystko co mogłem w marcu ![]() Zawiozłem auto do FAT i tam czeka od maja na swoja kolej ![]() ![]() Dlaczego żałuje singlowania 1JZ ? Bo to nie ma sensu. 1JZ ma sens jak zostawia się go seryjnym. A na duże moce zawsze lepiej uturbić 2JZ, podejść kompleksowo a nie na raty tak jak ja. Zaoszczedził bym sobie dużo wiecej czasu i pieniędzy gdybym na starcie odprezył i uturbił ten motor co miałem seryjnie. A wybrałem drogę do okoła. No ale seryjne 1JZ miało starczyć, miał być manual bla bla bla 30 Listopada strzeli 9 lat jak mam to auto. Podsumowując cały projekt, mam ogromny sentyment do tego auta, kupe czasu i wspomnien, no i satysfakcja z realizowania jakiejś wizji którą sobie wymarzyłem ponad 10 lat temu ![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 10 June 2016 Skąd: Gdańsk ![]() |
Dużo drożej wychodzi 2JZ w modyfikacji i obsłudze od 1JZ?
Gratulacje, że aż tyle lat z jednym autem wytrzymujesz:) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
No wlasnie koszty modyfikacji sa identyczne. Przy takim zakresie przeróbek wg mnie lepiej isc w 2jzge. Poza tym głowica 2JZGE po portingu niczym nie ustępuje 2JZGTE a sporo przewyższa 1JZGTE.
Kółko 36-1 by FAT ![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 16 March 2014 ![]() |
Ten opis czyta się jak dobrą książkę
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Ten opis czyta się jak dobrą książkę ![]() Złożyliśmy rozrząd. Andrzej zaczal robic kolektor wydechowy a Funo kończy projekt dolotowego, jak sie uda to co wymyślił to bedzie bomba ![]() ![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Świetne auto, świetna historia!
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Thu, 15 April 2004 ![]() |
piękna fura. kibicuję!
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Zasiałeś ziarno ciekawości... ![]() ![]() Ogólnie super autko... To będzie prototyp, Funo ma pomysł na szczelinowy kolektor w wiekszości odlewany a potem frezowany. Zobaczymy jak to wyjdzie. ![]() ![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Coś się w końcu zaczęło ruszać, chłopaki z FAT ruszyli Lexa z tych krzaczorów na podnośnik i nowy większy IC z FMIC.PL już wisi. Wlatuje także duża chłodnica oleju, jest plan żeby realizować jej obieg za pomocą pompy dyfra z S13. Pytanie, czy to wydali ?
![]() ![]() W między czasie zapadła decyzja o ostrzejszych wałkach, BC 264 już są w Polsce powinienem je mieć na początku tygodnia. Do kompletu dokupiłem stalowy napinacz od FTWL Motorsport i mocniejsze sprężynki BC. Zostało zamówić jeszcze mocniejszy pasek rozrządu. ![]() ![]() Znajomy zrobił mi pokrywkę na cewki, zdjęcia nie oddają jak ladnie sie komponuje z deklami w kameleonie ![]() ![]() Mały bling bling od FELGEN GARAGE, polecam ![]() ![]() ![]() Odkopałem fotkę sprzęgła z Ferrari z zamachem ![]() ![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 30 October 2010 ![]() |
A co to za pomysł umieszczenia chłodnicy oleju przed ic.?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
słabe rozwiązanie z chłodnicą oleju
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Co do pompy dyfra z s13/14 to może mieć mało wydajności jak na produkcję ciepła w 3.0T
Przepływ oleju kiedys tam mierzyłem i wyszło koło 2L/min. Mało bo jak zakłada się podstawki między filtr i blok oleju to cały przepływ idzie przez chłodnicę (10~70L/min) Także działać będzie ale wydajność nie bardzo. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
ZUCZEKTT to inwencja Andrzeja z FAT, mowil ze musi byc przed ?
Tomek89 tak wlasnie przypuszczałem ze bedzie lipa. Myślałeś o jakis innych rozwiązaniach? Sa jakieś dostępne wydaje pompy ? Czy zostaje podkładka pod filtr ? Mam taka podkładkę tylko myslalem ze zabija przepływ troche. Przyszły walki, dzis jade do chlopakow składać ![]() ![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Jeśli chodzi o zabicie przepływu to myślę że nie ma źle.
Mam mocala leżeć i trochę jest to wąskim gardłem, ale na gorącym oleju,dobrych przewodach i dużej nie restrykcyjnej chłodnicy nie będzie to jakoś krytyczne. Zawsze można wrzucić pompę mocala, opcja dla wymagających lub z funduszami ![]() Wydajność tych pomp to 10L/min Jeszcze inna opcja to elektryczna pompa wspomagania z opla astry II. Temat wymagający dalszy resarch. Najprościej dowalić większą pojemność miski olejowej, pomoże to zniwelować skoki temperatury |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Miska powiększona o ~4L także teraz bedzie około 10l oleju w układzie. No dobra, to sobie chyba odpuszczę i zrobimy spod podkładki. A gdzie najlepiej umieścić czujnik temp oleju ? Miska czy podkładka ?
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 18 May 2009 Skąd: Gm. Głogówek ![]() |
Podkłaka
+4L i jeszcze się grzeje? Japierdziu. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Nie nie, to dopiero teraz taki mod po tej obróconej panewce nauczka
![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
Projekt obłędny i nic tylko czekam na filmy juz po zabiegu. Powodzenia!
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Jak będzie dobrze poskładany motor to seryjna miska wystarczy... Znajomy miał seryjną miskę, bez żadnych przegród dodatkowych, podstawka pod filtrem z wyjściem na chłodnicę i wszystko było w porządku, auto upalne było regularnie w drifcie. Rozumiem że skoro turbisz GE to dorabiane były natryski oleju na tłoki tak jak w ori GTE?
Co do chłodnicy oleju to tak, powinna być z przodu, ale gdzieś z boku, bo tak ja teraz to będzie Ci grzać cooler i wodę, bo jest najbardziej rozgrzaną chłodnicą, też przez to przechodziliśmy. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 02 July 2025 - 01:40 |