![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Witam wszystkich
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() P.S Proszę, a nawet błagam... Proszę nie sugerować do wyboru innego silnika... ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
2.3t czyli b5234t? Miska custom czyli już na dzień dzień dobry problemy. Nie lepiej było by iść w 3.0 z 960? miska przynajmniej prawidłowa.
Skrzynia z omegi z tego co wiem jest dość solidna ale pewnie wcześniej czy później zdechnie. Skrzynia z volvo masz w sumie do wyboru z starych 240/940, pewnie jeszcze jakieś cegły mają podobne. Napęd bankowo jest pancerny (dyfer i półosie). |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Zgadza się, B5234t(5 o ile pamiętam), Miska wiem, że custom. Nie chciałem zmieniać skrzyni, ale pokusa na 400+ jest ogromna. Co do T5 to mam po prostu dawce, szereg zalet dla tego silnika i jestem z nim nieco obyty. Skrzynie modzić ze starego Volva w sumie nie myślałem, a może wyjść ciekawie i wezmę to pod uwagę. Co do 960tki to nie zagłębiałem tematu, ale na pewno dorwać dawce w manualu to nie jest tania sprawa. Przy T5 największym atutem jest cena zakupu, względem tego co oferuje przy małym wkładzie. Dźwięk to przy okazji
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Z tego co wiem to 90% 960 przy 3.0 była w automacie o ile nie wszystkie. Trzeba by poszukać czy dzwon nie jest taki sam jak w starych redblockach. Znajomy ma 940 z 3.0 w manualu i kupił ją za 3k pln (jeżdżące auto z opłatami). Ale tam ktoś wsadził manual bo wiązki od automatu wesoło wisiały pod autem
![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Szczecin ![]() |
Jak strach o skrzynie, to zrobić przejściówkę pod skrzynie z bmw. Skrzynie sa do wzięcia już od 50zika +transport.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Właśnie te 10% 960tek w manualu sprawia, że skrzynia kosztuje 3k
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Jakie szerokie te opony będą? Powyżej 225 już 2gie biegi raczej będą lecieć w ori omegowej skrzyni. Jakby niepatrzeć to właśnie skrzynia była głównym powodem nie powstania Omegi V8
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Omega V8 to osobny temat
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 05 September 2005 Skąd: Katowice / Banja Luka ![]() |
Lotus Omega miał skrzynie z Corvetty.
-------------------- #włoszczyzna
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Zgadza się. Omega v8 też. Tylko Lotus jeździł, a V8 nie do końca
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Holden z V8 to siusiak w porównaniu z tym jak Omega V8 miała być wystrojona, tam gdzie holden się dusi tam Omega miała cisnać, nie było skrzyni która zniesie na wysokich obrotach tyle momentu(to uczucie kiedy ci strojenie siadło zbyt dobrze
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Na pewno dosyć ma synchronizator 3ciego biegu i trzeba go hmm. No nie szarpać się z nim. Przy normalnej jeździe po prostu działa. Ze sprzęgła rzadko strzelam. A co sądzisz o trakcji? Jak to się może zachować przy takiej mocy? Volvo po samej mapie, dosyć sporym momentem włada. W ośce przy oponie 215 potrafi zgubić trakcje przy 100km/h nawet. A omegowa Kontrola trakcji czasem bardziej przeszkadza, niz pomaga
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Żeby to miało ręce i nogi przy 400ps w RWD to przy tej mocy 265mm musi być ( też mam lekko ponad 400ps, rwd,ciut cięższą budę i schodzę troszkę poniżej 5s do "100")
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ehh, czyli trzeba będzie wrócić do punktu wyjścia i zostać przy "dobrej" mapie na powiedzmy 280/460. Zmiana całego układu napędowego zacznie się mijać z celem... Bo na ten moment to wielkiego wyboru (bez pchania się w większe koszta) - nie mam. Albo bezsensownie duża moc na małych kołach bez trakcji, albo raz w tygodniu wymiana układu napędowego... A jak bym miał wydawać 15 koła na "przygotowanie" pod mocne T5, wolałbym chyba przeznaczyć na zakup dawcy z V8, z zasady
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Najlepsza opcja to seryjnie mocniejsze auto które na fabrycznych podzespołach daje rade. U mnie przez 8 lat wymiany wymagał tylko przegub homokinetyczny przed dyfrem, a startowałem na semi z dociążonym bagażnikiem dla lepszej trakcji.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
W takich projektach nie kieruje sie czlowiek rozsądkiem
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
W takich projektach nie kieruje sie czlowiek rozsądkiem ![]() No tak nie do końca. Za 3kpln kupisz 25-30 letnią skrzynie biegów. Części do nich to problem, tak samo jak dostępność. Za podobne koszty zrobisz konwersję na skrzynię bmw, których jest masa i kosztują tyle co 0,5 na myszach pędzonej wody ognistej. Jak coś klęknie, to wrzucasz w 2 godziny drugą skrzynkę i po problemie. Lepiej - a kup sobie ze 3-4 sztuki na zapas. Jak coś zmielisz, to bierzesz z garażu skrzynkę i jazda. Jedyne co mogło by przemawiać za skrzynką z volvo, to jej zajebistość. Ale ta zajebistość się kończy na tym, że ona pasuje do silnika. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
No właśnie tu jest racja co do skrzyni Volvo
![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
BMW ma przełożenia od 2.56 po 4.45. Większość benzyn ma przełożenia 2.93 - 3.45 (mówimy o manualach). Zależy czy chcesz 5 czy 6 biegów. 5 biegów to po taniości 325tds, 6 biegów diesle e60 i e90.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 23:08 |