Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Opel Omega Swap na T5 Volvo
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > GM Power Corner
lincoln_88
Witam wszystkich biggrin.gif Na wstępie chciałbym zaznaczyć, aby podejść do tematu poważnie, bo to nie jest "kolejny pomysł małolata, który skończy na szrocie", stąd darujmy sobie głupie komentarze i analize stanu technicznego mojego pojazdu laugh.gif Ubzdurałem sobie (a w zasadzie nerwy mi puszczają), że moje V6 w Omedze jest hmm... Łagodnie to nazywając - największą bolączką tego auta. Zatem zacząłem wdrażać temat swapa i do wiosny chcę zebrać do niego graty. Po przeanalizowaniu rynku, moich wymagań, budżetu, jak i przeznaczenia auta (daily) padło na jednostkę 2.3 T5 z Volvo 850. Tak, wiem. Lubie sobie komplikować życie laugh.gif Na marginesie - wiem, że s60 ma to samo, ale chodzi o późniejsze podłączenie całej elektryki. Silnik z miejsca przejdzie rewizje, więc zapewne zakołkuję blok + dam kute korby, aby zrobić w okolicach 400km/~600nm. Tu jednak rodzi się problem skrzyni biegów. Liczę się ze spawaniem dzwona, jednak od czego zaadaptować skrzynię biegów? Seryjne skrzynie, według obiegowej opinii, nie należą do najtrwalszych mellow.gif Tak, wiem że jest Omega z 2.3 Saaba, która ma 370km i lepiej ten silnik pasuje, tak jak i 400 konne 3.2 w biturbo i to działa. Jednak obawiam się tutaj o swój styl jazdy i nie chcę po prostu wyjmować skrzynki raz w tygodniu biggrin.gif . Nie jestem zawodowcem, ale lubię czasem strzelić rondo bokiem, szarpnąć się spod świateł, czy wpaść na Autobahn w DE i mieć przelotowe 200+. Hamulce mam 4ro tłok, koło R16. Ogólnie jestem zwolennikiem dużego balona i nie zakładam semi-slicków o profilu 275 tongue.gif Szukam czegoś o podobnych przełożeniach, aby nie ruszać z drugiego biegu itp. Gotowiec z 960tki, który podejdzie pod T5 kosztuje blisko 3 koła, a to już boli :/ Mam Tiga i pełne zaplecze warsztatowe (tak - będę robił sam), stąd wolę chyba samemu coś ustrugać, niż iść na siłę w koszta. A może jednak ori skrzynia przyjmie taką moc? Byłbym wdzięczny za porady happy.gif

P.S Proszę, a nawet błagam... Proszę nie sugerować do wyboru innego silnika... rolleyes.gif
kris4cars
2.3t czyli b5234t? Miska custom czyli już na dzień dzień dobry problemy. Nie lepiej było by iść w 3.0 z 960? miska przynajmniej prawidłowa.
Skrzynia z omegi z tego co wiem jest dość solidna ale pewnie wcześniej czy później zdechnie. Skrzynia z volvo masz w sumie do wyboru z starych 240/940, pewnie jeszcze jakieś cegły mają podobne. Napęd bankowo jest pancerny (dyfer i półosie).
lincoln_88
Zgadza się, B5234t(5 o ile pamiętam), Miska wiem, że custom. Nie chciałem zmieniać skrzyni, ale pokusa na 400+ jest ogromna. Co do T5 to mam po prostu dawce, szereg zalet dla tego silnika i jestem z nim nieco obyty. Skrzynie modzić ze starego Volva w sumie nie myślałem, a może wyjść ciekawie i wezmę to pod uwagę. Co do 960tki to nie zagłębiałem tematu, ale na pewno dorwać dawce w manualu to nie jest tania sprawa. Przy T5 największym atutem jest cena zakupu, względem tego co oferuje przy małym wkładzie. Dźwięk to przy okazji tongue.gif Zakup czegokolwiek innego (bazy) za ponad 10k, aby mieć nawet uturbione R4 czy jakieś R6 mija się z celem. Wtedy bym wolał już udeptać jakieś chociaż V8 - bardziej z zasady tongue.gif To co mi się podoba odpada - 6.0 LS + manual z GTO. Sam zakup dawcy 25k nie starczy :-D Jednak wracając. Ponoć skrzynie od Omegi zdychają przy 400 kucach. Dyfer z ori szperą jakoś to podobno znosi (taki będę zakładał). Najgorszym elementem jest ta skrzynia :/ Myślałem zrobić sam program na 280km/460nm i to będzie kosmos względem serii i nie dostanie tak w dupe. Ale... Jak silnik na wierzchu i się robi to z fantazji - głupio tak zostawać przy "niskiej" mocy, a koszt modów stosunkowo niewielki mellow.gif
kris4cars
Z tego co wiem to 90% 960 przy 3.0 była w automacie o ile nie wszystkie. Trzeba by poszukać czy dzwon nie jest taki sam jak w starych redblockach. Znajomy ma 940 z 3.0 w manualu i kupił ją za 3k pln (jeżdżące auto z opłatami). Ale tam ktoś wsadził manual bo wiązki od automatu wesoło wisiały pod autem biggrin.gif
kirpek
Jak strach o skrzynie, to zrobić przejściówkę pod skrzynie z bmw. Skrzynie sa do wzięcia już od 50zika +transport.
lincoln_88
Właśnie te 10% 960tek w manualu sprawia, że skrzynia kosztuje 3k biggrin.gif Dzwon od redblocka na 99% nie jest taki sam i ta od 960 jest jedyna, która pasuje :/ A co do skrzyń od BMW - fajnie jak by miały podobne przełożenia. Ja wiem, że wiele można ugrać dyfrem, ale też nie chciałbym więcej popsuć (bo tak też można) tongue.gif Tylko też teraz pytanie. Czy bawić się w przeróbkę wału i skrzynię BMW, czy nie przerabiać i dojść do wprawy, aby w 10 minut wymieniać raz w tygodniu wymieniać skrzynie z opla biggrin.gif Albo testować i może wytrzyma... cool.gif
pszczelaszkov
Jakie szerokie te opony będą? Powyżej 225 już 2gie biegi raczej będą lecieć w ori omegowej skrzyni. Jakby niepatrzeć to właśnie skrzynia była głównym powodem nie powstania Omegi V8 biggrin.gif
flapjck1
CYTAT(pszczelaszkov @ Tue, 17 Nov 2020 - 22:38) *
Jakie szerokie te opony będą? Powyżej 225 już 2gie biegi raczej będą lecieć w ori omegowej skrzyni. Jakby niepatrzeć to właśnie skrzynia była głównym powodem nie powstania Omegi V8 biggrin.gif



Powstała - jako holden commodore w Australii
lincoln_88
Omega V8 to osobny temat tongue.gif Lotus Omega przeciez powstal, a mial wieksze moce. Wiem, ze to bylo w kolaboracji z Lotusem, ale... chodzi o fakt biggrin.gif Ale wracając... laczki max 225, jak nie 205/215. Tylko tu jest kolejny problem. Pasowałoby zalozyc szersze, dla lepszej trakcji przy 400km w RWD. Tylko to wtedy koliduje z wytrzymałością napędu, a przy jakimś zarzuceniu dupą to już w ogole :/
srbenda
Lotus Omega miał skrzynie z Corvetty.
lincoln_88
Zgadza się. Omega v8 też. Tylko Lotus jeździł, a V8 nie do końca tongue.gif po prostu nie rozumiem inżynierów czemu nie zastosowano skrzyni z poprzedniej generacji, tylko udeptano średnio udany 4 biegowy automat
pszczelaszkov
Holden z V8 to siusiak w porównaniu z tym jak Omega V8 miała być wystrojona, tam gdzie holden się dusi tam Omega miała cisnać, nie było skrzyni która zniesie na wysokich obrotach tyle momentu(to uczucie kiedy ci strojenie siadło zbyt dobrze tongue.gif). Ale wracając do tematu na 205/215 styknie ci ori skrzynia, tylko trzeba by rewizje zrobić czy aby napewno zęby na miejscu, ja bym się jeszcze o wał martwił, x20se przy 1 barze potrafi wykręcać go jak ręcznik jak dobrze skleji biggrin.gif Szpera jest ZF'a i jest podobna jak nie ta sama co chociażby w Audi R8 i na bank ci starczy. No niestety strzały ze sprzęgła już mają to do siebie że czasami pierdalnie.
lincoln_88
Na pewno dosyć ma synchronizator 3ciego biegu i trzeba go hmm. No nie szarpać się z nim. Przy normalnej jeździe po prostu działa. Ze sprzęgła rzadko strzelam. A co sądzisz o trakcji? Jak to się może zachować przy takiej mocy? Volvo po samej mapie, dosyć sporym momentem włada. W ośce przy oponie 215 potrafi zgubić trakcje przy 100km/h nawet. A omegowa Kontrola trakcji czasem bardziej przeszkadza, niz pomaga
Lincoln e30ix
Żeby to miało ręce i nogi przy 400ps w RWD to przy tej mocy 265mm musi być ( też mam lekko ponad 400ps, rwd,ciut cięższą budę i schodzę troszkę poniżej 5s do "100")
lincoln_88
Ehh, czyli trzeba będzie wrócić do punktu wyjścia i zostać przy "dobrej" mapie na powiedzmy 280/460. Zmiana całego układu napędowego zacznie się mijać z celem... Bo na ten moment to wielkiego wyboru (bez pchania się w większe koszta) - nie mam. Albo bezsensownie duża moc na małych kołach bez trakcji, albo raz w tygodniu wymiana układu napędowego... A jak bym miał wydawać 15 koła na "przygotowanie" pod mocne T5, wolałbym chyba przeznaczyć na zakup dawcy z V8, z zasady tongue.gif ... Ale to nie w tej chwili dry.gif
Lincoln e30ix
Najlepsza opcja to seryjnie mocniejsze auto które na fabrycznych podzespołach daje rade. U mnie przez 8 lat wymiany wymagał tylko przegub homokinetyczny przed dyfrem, a startowałem na semi z dociążonym bagażnikiem dla lepszej trakcji.
lincoln_88
W takich projektach nie kieruje sie czlowiek rozsądkiem laugh.gif Ale im więcej się zastanawiam, to chyba kupno gotowej skrzyni za 3k, jest pod tą moc najrozsądniejsze i rozwiewa wszystkie problemy
pinin
CYTAT(lincoln_88 @ Fri, 20 Nov 2020 - 08:19) *
W takich projektach nie kieruje sie czlowiek rozsądkiem laugh.gif Ale im więcej się zastanawiam, to chyba kupno gotowej skrzyni za 3k, jest pod tą moc najrozsądniejsze i rozwiewa wszystkie problemy


No tak nie do końca. Za 3kpln kupisz 25-30 letnią skrzynie biegów. Części do nich to problem, tak samo jak dostępność.
Za podobne koszty zrobisz konwersję na skrzynię bmw, których jest masa i kosztują tyle co 0,5 na myszach pędzonej wody ognistej. Jak coś klęknie, to wrzucasz w 2 godziny drugą skrzynkę i po problemie. Lepiej - a kup sobie ze 3-4 sztuki na zapas. Jak coś zmielisz, to bierzesz z garażu skrzynkę i jazda.
Jedyne co mogło by przemawiać za skrzynką z volvo, to jej zajebistość. Ale ta zajebistość się kończy na tym, że ona pasuje do silnika.
lincoln_88
No właśnie tu jest racja co do skrzyni Volvo sad.gif Przy skrzyni z BMW obawiam sie tylko tego, że niezaleznie od dyfra, będzie trzeba ruszać z drugiego biegu, ze względu na jej przełożenia. Opcją jeszcze, którą brałem pod uwagę, to skrzynia z Mustanga. Tylko pytanie czy to też nie będzie bezsensowne zawracanie głowy. A skrzynie od jakiego BMW patrzeć? Jakieś oznaczenia itp? Dyfry mam od 3.27 bodajże do 4.22 do wyboru i po za te wartości nie chcę wychodzić. Z tego co widzę to E90 335i + dyfer bodajże 3.45. I to by mogło zagrać. Tylko pytanie jak tam z wałkiem.
nomad66
BMW ma przełożenia od 2.56 po 4.45. Większość benzyn ma przełożenia 2.93 - 3.45 (mówimy o manualach). Zależy czy chcesz 5 czy 6 biegów. 5 biegów to po taniości 325tds, 6 biegów diesle e60 i e90.
xxMAXIMxx
Zrobiłem o tym film: https://youtu.be/oIguXLF7rZ8
Łącznie wydasz grubo ponad 10k.
Pozdro.
lincoln_88
W pierwszej kolejności szacun za film. Pokazane z bliska, bez zbędnego gadania. Efekt finalny zawsze ładnie wygląda, a tu pokazałeś to od kuchni cool.gif Z kosztów zdaję sobie sprawę, ale nieco się pomyliłem laugh.gif Liczyłem wstępnie 8-10k, ale jak podliczyłem całość (przy jedynie samej mapie) to daje okolice 12-15k + 5k na dłubanie tego pod większe moce. Sama rewizja silnika po zakupie, regeneracja turbiny, strojenie, IC + rury, pompa paliwa itd w teorii są tanie, ale po podliczeniu na papierze zrobiły całkiem sporą sumę laugh.gif Ale do czego zmierzam. Pierwszy raz z bliska widziałem swap na T5 i powiem Ci, jest ciekawie. Nie, że się nie da, ale zacznijmy od samej komory. W Omedze jest ona węższa między podłużnicami, ale szersza na górze. Daje to problem co do kolektora, bo wzbraniałem się robić od 0, ale... Chyba będę musiał, a to jednak spory koszt dry.gif Idąc dalej - miskę liczę całkowicie od 0, bo to nie będzie P&P z jednym spawem, jak w Volvo sad.gif Kolejny temat to aparat zapłonowy. Na 90% wpadłyby cewki, bo... Silnik mam bardzo blisko grodzi - kolejna przeróbka + koszta. Wycieraczki są w podszybiu, a nie na wierzchu i niezależnie jaką skrzynie zaadaptuję, będę miał sporą rzeźbę, aby to udeptać. A jak już jesteśmy w temacie skrzyń. M90 mnie zniechęca swoją ceną i hmm. No bałbym się, jak by siadła, a opinie są różne. Te skrzynie jak ktoś napisał - mają 30 lat i kierunek skrzyni od BMW jest całkiem rozsądny, tylko tam prócz dzwona, trzeba pasować wał i biegi. Oczywiście w M90 też trzeba, ale ten, kto centrował silnik ze skrzynią - wie ile jest z tym roboty. Fakt faktów średnio mi się podoba bardzo krótki pierwszy bieg w BMW, ale po przejrzeniu paru przypadków zmielenia ori skrzyni Oplowskiej przy 550 NM (gdzie 480 zrobić idzie dobrą mapą w Volvo) - temat jej modyfikacji i spawania dzwona w ogóle porzuciłem. Ciekawą opcję zarzucili chłopaki na grupie - tworzą flanszę pod T5 i skrzynie z RX8. One nie są może pancerne, ale bardziej wytrzymałe, niż Oplowskie. No i też kosztują grosze. Ogólnie żeby nie było - projekt powstanie, tylko nie wiem czy to będą 2 miesiące czy pół roku tongue.gif Tylko... Posiedziałem z kartką i długopisem, skontaktowałem się z paroma osobami, co swapowały różne cuda do Omegi, pomierzyłem sobie... I coraz mocniej zacząłem rozważać sprowadzenie dawcy z za wielkiej wody, aby wsadzić tam coś, co powinno siedzieć od początku. Oczywiście rozwlec to w czasie, ale zwiększyć satysfakcję tongue.gif Nie ze względu na moc, ale z zasady... Teoretycznie za 15-18k jestem w stanie zorganizować sobie dawce po dzwonie. I mam z niego silnik z osprzętem, skrzynie, dyfer, pompę paliwa, nie muszę wciskać Intercoolera, wiem, że skrzynia wytrzyma... Teoretycznie większy koszt "na start", a finalnie w zasadzie wyszłoby zapewne podobnie, jak dłubanie tego wszystkiego na T5. Dawca o jakim mówię - Pontiac GTO 6.0 V8 (LS2) z manualem.
pszczelaszkov
Kawał kotwicy, inna klasa wagowa niż T5 tongue.gif
lincoln_88
Siądzie akurat mi ładnie przód bez żadnego -30 i gwintów laugh.gif Ale podobno... Pasuje do komory i nie trzeba nic ciąć w co ciężko aż mi uwierzyć... Jedynie ponoć wspomaganie elektryczne z Astry zarzucić rolleyes.gif
xxMAXIMxx
Postawiłem też T5 w Volvo 240. Swap podobny ale na silnik jest mniej miejsca i rura dolotowa nie ma szans się zmieścić z tyłu jak w 740. Poza tym wstawiłem skrzynię z BMW z przespawanym dzwonem. Chodzi jak ta lala. W szwecji są dostępne adaptery z T5 pod M57 z BMW. Koszt jakieś 1500zł.
Olej V8 dawaj T5.
Popatrz na mój profil "drift cegła" na FB. Tam masz foty i wszystko.
Pozdro.
Lincoln e30ix
Olej T5 dawaj V8 powinno być. biggrin.gif
lincoln_88
T5 zjada V8 pod wzgledem osiagow. Wiadomo, V8 mozna modzic, ale koooosztaaa. Jednak po prostu jak wszystko sie podliczy, ilosc zabawy, wizyt u tokarzy itd, to V8 da wieksza satysfakcje i nie ma aż tyle drutowania części z różnych marek - w sumie z niewiadomym skutkiem. Omega V8 to takie marzenie, w duzej mierze ze wzgledu na prototyp happy.gif Trudny wybor mam w tej chwili... Sie mi liczyc zachcialo, by problemu nie bylo laugh.gif Ale tlumaczac prosciej z czym mam problem. Jak mi wychodzilo 10k na swap na T5, a 25k na V8, no to byla roznica, warta zabawy. A w tej chwili jak mam mozliwosc ogarniecia dawcy za dajmy 16 koła, a swap na T5 wychodzi 13, to przestaje byc to fajny pomysl. Gdzie przy T5 jest do zmiany skrzynia, prawdopodobnie aparat na cewki, trzeba udeptac IC, zrobić mape i ogolnie kupic sporo gratow. Sam fakt wsadzenia silnika z FWD + pasowanie go ze skrzynią RWD daje sporo rzeźby (chociażby kwestia miski). Pamiętajmy, źe trzeba zrobic remont silnika, uspawac kolektor itd. Wiadomo, ze swojej roboty sie nie liczy, tylko kwestia czasu, ktory trzeba poświęcić. Przy V8 nie mam tego problemu. Mam dawce razem ze skrzynia, dyfrem, pompką paliwa itd. Napęd jest z RWD, więc miske mniej trzeba chociażby mniej modzić... Tu po prostu wiem, ze to bedzie dzialalo, bo to przekladka sprawdzonego ukladu napedowego, a nie układanie puzzli. Teoretycznie zajmuje wiecej pod maską, ale nie bawie sie z mocowaniem IC pod zderzakiem, kolektorami od 0, auto bedzie mialo maly przebieg, a nie 400k km+ wiec prosta rewizja, bez rozbierania silnika. Odchodzi mnostwo takiej dłubaniny, na którą po za kasą - schodzi mnóstwo czasu. Spalanie tez w sumie jest zblizone, wiec tu tez nie moglbym dać plusa T5. Wiem, ze LS wejdzie w komore bez cięcia, w fabryce musieli spełnić normy spalin, a cięli tylko kawalek blachy podszybia. Jednak na + T5tki jest jednak to, ze jest lżejsza, slupek kosztuje 2k, nie 10 i finalnie nawet po udeptaniu IC, jest wiecej miejsca pod maską, co ulatwi zdecydowanie pozniejsze serwisowanie. Różnicy raptem 3-5k, co przy takiej kwocie nie jest wiele, a jedyna roznica, ze na V8 trzeba wydac 15 na raz, a T5 sobie mozna dlubać i powoli dokładać. Musze sie z tym mocno przespać...
Lincoln e30ix
Spójrz jeszcze przyszłościowo - Omega z V8 to będzie rarytas, zwłaszcza że te auta prawie że się pojawiły w sprzedaży (były nawet ulotki w salonach), a nawet z mocnym i udanym T5 to będzie zdecydowanie mniej warte.
lincoln_88
No moja to taki połowiczny prototyp, bo to przedlift laugh.gif



Znaczy osobiście bardziej mi sie podoba, ale, to moje zdanie. Foto nie do końca aktualne (inne koła są dziś, heble itp). tongue.gif Jednak fakt. Z T5 nie będzie warta więcej jak 8-10, bo sam silnik jest tani i nikt nie doceni ilości pracy, przeróbek i nie odda za to. A V8 samo w sobie jest znacznie droższe i ogólnie - robi większe wrażenie sleep.gif Też nikt nie odda, ale wiadomo o co chodzi. I teoretycznie łatwiej później ewentualnie sprzedać i strata mniejsza Z tym, że V8 mogę zacząć dłubać okolice kwietnia, bo dziś aby go kupić i się nie zablokować, muszę coś sprzedać. Czyli realnie w styczniu zaczne szukać dawcy, w lutym kupie i na kwietnia przypłynie sad.gif Jednak mimowolnie im więcej o tym myślę i analizuję, jestem chyba jednak bliższy właśnie tej opcji (V8). T5 by wyszło fajnie, jak by było chociaż za 1/2 tego budżetu, a tak to zawisły na nim czarne chmury.
Driftman
Moim zdaniem przy Volvo będziesz musiał kopać w sprzęgło. Masa problemów związanych z turbo będzie zniechęcać. Koszty pomnóż realnie przez słynne półtora albo dwa..Projekt na bazie V8 o wiele bardziej mi się podoba. Ambitny z mega dołem bez proszenia o jechanie, mniej irytacji a waga omegi da o sobie znać niema mowy.
Nie bądź łosiem bierz V8 wink.gif

Mam taki zwyczaj, że nigdy nie robie zdjęć ani filmów, nie mam facebooka, nie publikuje żadnych fotek, ale jak zobaczyłem w siedlcach prawdziwą amerykańską omegę V8 to z miejsca wysłałem jej fotki "swoim psycholom"
Dla mnie bajka, reakcja ludzi zafiksowanych była mega pozytywna. Pojemność robi swoje i nie trzeba nic więcej, ewentualnie jakieś dostrojenie, przesunięcie limiterów i kagańców, dostrojenie do naszego paliwa na 98 i to wszystko.
lincoln_88
No właśnie jak wspominałem. Przy malej roznicy cen, to T5 nie jest chyba warte tej dlubaniny, ktora niewiadomo i tak, na ile bedzie dzialac. Duzo chorob wieku dzieciecego, z ktorymi (podkresle, przy tak malej roznicy ceny), nie bedzie mi sie chcialo bawic. Temat V8 jest w Omedze ogolnie czesto poruszany, tylko wiecznie konczy sie wysmianiem autora, ze "chyba śnisz, za duzo prospektow sie naoglądałeś". Po czym idą dłubać o 5 koni swoje V6, o ile wczesniej się nie zesrało. Nie chcialbym aby ten pomysł został tak odebrany tongue.gif Źródeł jest mało, a 'zapaleńców' wiele. Zastanawiało mnie zawsze, czemu tak mało osób to swapuje, gdzie silnik z Saaba, czy uturbianie V6 jest moim zdaniem ani ekonomiczne, ani nie do końca rozsądne. Nie, że chce kogoś obrazić, bo każdy robi co lubi i sam zacząłem temat T5, ale koszty są ogromne, a mimo to więcej osób modzi serie. Zastanawia mnie to po prostu. A tak ogolnie, wiesz cos wiecej o tej Omedze spod Siedlec? Nie, ze chce jechac i jej szukac, bo mam raptem 50km, ale od czego tam siedział silnik, czy miala jakies rozwiazania np, ktore Cie zaskoczyly i przykuły uwagę, czy po prostu zwykly swap?
Driftman
Nie umiem nic Ci powiedzieć auto widziałem przez 2 minuty bo odjechało. Był to Caddilac Catera. Fotki usunełem.
Skoro masz taką wizję to zrób to. Będzie to z pewnością niezła rzeźba ale żyje się raz. Niechcę Cię zniechęcać ale jeżeli masz ciasny budżet to możesz odpuścić w trakcie. Nie wiem jakie masz doświadczenie i zaplecze techniczne.

Są też inne bardziej kompaktowe V8. Może to jest wyjście. V8 o mniejszym kącie rozwarcia ? nie wiem
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/V8_(silnik)
pszczelaszkov
Wyobraź sobie że dla mnie swapowanie R4 na R6 to za dużo bo mam pierdolca na punkcie masy na przodzie tongue.gif Takie V8 jedyne gdzie miałbym zajawke wstawić to windsora do Omegi A Caravan i to dla samego dzwieku i powolnych objazdów. Omega B to już wyjechała jako przerośnięta Omega A, a ta miała mase dzisiejszego hothatcha(1200-1400) i zawias przedni jest ciut za lichy. Myślę że to jest jeden z powodów dla których V8 nie ląduje tam często. Do twoich zastosowań V8 pasuje, ale przypuszczam że niektórzy chcieliby też skręcać biggrin.gif Wszystko to na końcu i tak kwestia zajawki i stylu jazdy. Omega B jakby niepatrzeć coraz rzadsza i V8 lepiej dopełni całokształtu jak zacznie być uzywana 2x w tygodniu dla odprężenia.
lincoln_88
To nie tak, ze mam ciasny budzet. Licze jedynie wstepne koszty, aby sobie zycie zaplanowac po za autem tongue.gif Jak juz zaczne, to ja to skoncze. I wtedy nie zwroce uwagi co ile wyszlo. Po prostu wydawanie po 2k do danej sumy, jest wygodniejsze, niz wywalenie calosci na hura biggrin.gif Zaplecze mam, uwazam za konkretne. 2 stanowiska, kanal, podnosnik, migomat, TIG, lakiernia... No warsztat z prawdziwego zdarzenia, gdzie jednoczesnie pracuje tongue.gif Nie lubie takich tematow poruszac w necie, bo tu rzadko kiedy komus idzie wytlumaczyc, ze to nie jest tylko snucie marzen. Z tą roznica, ze mowimy o kwotach rzedu 20k+, a nie 1500zl. Stad wole sie poradzic, bo wielu rzeczy sie akurat mozna dowiedziec. happy.gif Windsora mam w innym aucie rolleyes.gif No bulgocze fajnie, ale to nie jedzie... tongue.gif Dobry pomysl na swapa do jakiegos Poloneza laugh.gif Co do innego V8, to w Rosji wsadzili 1, albo 3UZ od Lexusa do Omegi. Trafialo sie tez no Rb25DET itp (bez problemu na Yt). Z tym, ze z racji, ze to takie troche naciaganie historii, pasowaloby skonczyc, co Opel zacząl. Ten LS nie bylby do konca racjonalny. Potencjal itd. owszem, ale to przy okazji. Taki silnik bardziej z zasady wybieram wub.gif Co do zawiecha i wagi... Temat owiany legendą... Zacznijmy od wagi. Ori V6 jest cholernie ciezkie. Jak robilem u siebie remont i przenosilem slupek od V6, wagowo jest porownywalny z 5.7 od Toyoty na aluminiowym bloku. A LS2 wlasnie jest caly alu i druga sprawa - wyciagam z osobowki, do osobowki, wiec nie mam az tyle rzezbienia np dolotu i miski, jak bym to wyjmowal z wiekszego auta, typu Hummer czy Escalade. A zawiecho... Racja. Jest to rozwiazanie z lat 50tych. Opel Rekord i te sprawy. Jednakze... ja mam u siebie 370k na blacie. Ja dalej mam oryginalne sworznie z przodu na nitach, sztywne tuleje, łączniki OEM z tylu nawet. A caly pic, ze ja lubie duzy balon na oponie. Kolo ma zbierac, potem wygladac. A jak wiele posiadaczy zaklada R19 na profilu "prezerwatywa extra-slim", to nie ma co sie dziwic, ze potem jest placz na grupach, bo poliuretany trzeba wsadzac i jezdzic na betonie... Teraz mam heble 4ro tloczek. Wszystko robilem, aby weszlo mi na R16. No okej, przy V8 to 17 minimum, ale tez nie mam zlych drog itp. Wiec powinmo to chodzic.
pszczelaszkov
Hmm, no balon może dużo wybaczyć, nie no aż takiej prymitywności nie miałem na myśli w zawieszeniu tongue.gif Omega miała na nowo projektowany zawias, w rekordzie się chyba przy hamowaniu koła w negatyw nie składają biggrin.gif. Z resztą to była ich duma stąd motyw torów w prospektach.
Chodziło mi tylko o wagę, ale jak piszesz że jeszcze masz na nity to balony faktycznie ratują dużo. Nie sądziłem że V6 też zrobili takie ciężkie w porownaniu do ameliniowych V8, R6 to wiedziałem że swoje ma.
Moja A na 14stkach balonach latała i po 33 latach jeden wahacz mam dalej na nitach, przebieg do ustalenia. Coś w tym jest.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.