![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Witam
Mam E36 ze sprężynami H&R -40/-15, amortyzatory, stabilizatory i tuleje wahacza przedniego z M-pakietu. Auto jest na ulicę. Auto dobrze się prowadzi, ale chciałbym trochę poprawić: 1. Zmiana tulei wahacza przedniego z gumowych na poliuretanowe. Co to poprawi? 2. Zmiana tulei (mocowań-obejm) stabilizatorów na poliuretanowe. Co to da? Warto coś jeszcze zmienić z takich drobiazgów? Auto ma nie być bardzo twarde. Pozdrawiam -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Jak ma nie być za twarde to wstaw jakieś meyle hd i olej polibusze. Co to da - a to że buda większy wpierdol dostanie :-)
I będzie popiskiwać. Chyba, że zalezy Ci na zawiasie typu beton - go go go :-) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 28 October 2006 Skąd: Wa-wa ![]() |
Witam Mam E36 ze sprężynami H&R -40/-15, amortyzatory, stabilizatory i tuleje wahacza przedniego z M-pakietu. Auto jest na ulicę. Auto dobrze się prowadzi, ale chciałbym trochę poprawić: 1. Zmiana tulei wahacza przedniego z gumowych na poliuretanowe. Co to poprawi? 2. Zmiana tulei (mocowań-obejm) stabilizatorów na poliuretanowe. Co to da? Warto coś jeszcze zmienić z takich drobiazgów? Auto ma nie być bardzo twarde. Pozdrawiam Zmiana tulei wahaczach możne trochę poprawić precyzje prowadzenia auta na drodze i zmniejszyć gumowatość przy hamowaniu, ale jak masz świeże gumy to dużo po zmianie nie odczujesz. Tuleje stabilizatora myślę że będzie to samo, albo wręcz nic nie poczujesz. Na plus dla poliuretanów to to że podobno zniosą więcej przy bardziej ekstremalnej jeździe. Jak ma nie być za twarde to wstaw jakieś meyle hd i olej polibusze. Co to da - a to że buda większy wpierdol dostanie :-) I będzie popiskiwać. Chyba, że zalezy Ci na zawiasie typu beton - go go go :-) Nie mam pojęcia o czym mówisz, mam wszystkie tuleje poliuretanowe + bilstein b8 + eibach -30mm jeżdżę na 17" i do betonu to brakuje jak z tąd do tamtego drzewa i jeszcze wpiz&*. Jedynie tył trochę hałasuje ale to dlatego ze mam wyprute wnętrze częściowo. Mam seryjna ibize FR na 16" i seryjnym zawiasie, komfort jazdy i odgłosy z zawieszenia mam dużo gorsze niż w powyższym setupie w e36. -------------------- e36 328i - Poznań 1.49
Race4Fun.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 17 February 2004 Skąd: KRAKOW ![]() |
zakladaj poliuretany a nie sluchaj jakis glupot usera ktory nie ma pojecia o czym mowi
komfort prowadzenia bedzie bardzo odczuwalny nic praktycznie nic sie nie zmieni pod wzgledem komfortu mam wszystko poskladane w aucie na poliuretanach nic nie piszczy jest twardo ale tak chcialem o twardosci decyduje zaiweszenie ewentualnie kolor poliuretanu |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Nie mam nic do stracenia, a mogę zyskać lepsze prowadzenie więc założę.
Jakiego producenta polecacie? Olkusz z tej strony: http://poliuretany.olkusz.pl/pl/ jest dobry? -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Chyba polowa polski na nich jezdzi wiec o czyms to swiadczy
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
wymiana sworzni na wahaczach przednich na takie bez gumy (mahle HD) komfort jazdy pogarsza bardziej niz Eibachy - 30 i twarde amortyzatory.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Sworzni nie chcę ruszać. Dzięki za odpowiedzi. -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Chyba polowa polski na nich jezdzi wiec o czyms to swiadczy ![]() o cenie? -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Cena rzeczywiście wysoka, ze dwa razy większa od markowego zamiennika.
ww#296 masz jakąś inną zaufaną firmę? -------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 18 August 2009 Skąd: Sobótka ![]() |
http://www.strongflex.vot.pl/ polecam
![]() ![]() -------------------- e36 318Ti zabawka -było
E36 325 sedan - nowa zabawka |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
Ceny wyższe od Olkusza.
-------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 17 February 2004 Skąd: KRAKOW ![]() |
wymiana sworzni na wahaczach przednich na takie bez gumy (mahle HD) komfort jazdy pogarsza bardziej niz Eibachy - 30 i twarde amortyzatory. jak wygladaj sworznie bez gumy ???? to wiadomo ze jak bez gumy to sie jezdzic nie da ![]() troszke wiedzy a pozniej doradzanie boslabo wypadles co to sa eibachy -30 i jakie to sa twarde amortyzatory |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
troszke wiedzy a pozniej doradzanie boslabo wypadles sworzeń to metalowa "kula" osadzona w poliuretania całe to ustrojstwo oblane jest gumą i poprzez blachę przymocowane do wahacza. To serja w cywilnych E36. Ten sam sworzeń w m3 jest niewymienny (teoretycznie) i zamiast osadzenia na gumie jest tylko metalowa kula w poliuretanie przymocowane na sztywno do wahacza. Podobnie w meyle HD nie ma gumy - większa kula w poliuretanie bezposrednio na wcisk do wahacza - przeznaczone do zamieniania serii w zwykłych wrrsjach E36. To sworzeń z gumą - http://allegro.pl/sworzen-sworznie-nowe-bm...1723528067.html A to bez gumy - http://allegro.pl/sworzen-wahacza-krotki-b...1757627763.html Zresztą jak ktoś choć raz widział wahacz to wie o co chodzi. Zwykle wiem o czym i co piszę więc proszę o troszkę kultury bo wiedzy nie wymagam. Ps. Nie znam i nie polecam firmy z poliuretanami ponieważ nigdy nie korzystałem wiec nie doradzam ale generalnie jestem przeciwnikiem jesli chodzi o zamianę gum na poliuretany w aucie cywilnym + okazjonalnie tor. Za to w przypadku np wózka tylnego mostu w m3 E36 poliuretan z Olkusza jest wyraźnie tańszy niż seryjne gumy. Jak miałem "zwykłe" E36 to zawieszenie tuningowałem na bazie elementów lub rozwiązań m3. Czyli sprężyny Eibach - 30mm do seri , bilstein B6 (dopiero teraz zorjentowałem sie że w M3 jest B6 sport wyraźnie twardszy amor niż "zwykła" B6) itp. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 17 February 2004 Skąd: KRAKOW ![]() |
Problem w tym ze piszesz o sworzniu a my piszemy o tulei metalowo gumowej i o ile w serii wystepuje jako guma z duza iloscia ubytkow
![]() A co do sworznia to nie wyobrazam sobie jak ma dzialac owy sworzen nie majac ruchu ............. nie spotkalem sie z rodzajami sworzni poza tym ze firma MYLE dla kasy zrobila wersje HD czyli wzmocnione z wieksza kulka w poliuretanie ktora dziala identycznie jak zwykla i tez ma ruch nie jest zalana zadna guma , sa inne cale wahacze roznica jest w dlugosci i materialu z jakiego jest zrobiony ale mozna zastapic wahacz z M na seryjny ale sworznie sa wszedzie tak samo skonstruowane i dzilaja tak samo inaczej przy przy pierwszym ruchu kola pekl by wahacz albo by go wyrwalo z mocowania pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Xenon - opanuj troche emocje - nie rozróżniasz tulei metalowo gumowej od sworznia, nie znasz konstrukcji wahacza E36, generalnie odnosisz się do mojej wypowiedzi w której nic nie ma o poluretanach ani o tulejach metalowo gumowych.
Pozatym autor tematu powiedział że nie zamierza wymieniać sworzni wiec ja nie mam wiecej nic do dodania ponieważ jeśli chodzi o tuleje zakładałem seryjne gumowe od m3 (z wersji 3.2 otwór centryczny), ąby nie popsuć seryjnej geometrii. Nawet nie chciało Ci sie obejrzeć dokładnie zdjęć z linków które podałem... -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 13 October 2008 ![]() |
ww#296 co wg Ciebie przemawia za komponentami z M3 w porównaniu do poliuretanów? Chodzi tylko o tę tuleję wahacza.
-------------------- Sprzedam części do E36, E39.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Tuleje gumowe realizują ruch obrotowy współpracyjących elementów bez tarcia miedzy przemieszczającymi sie elementami. Wykorzystują w tym celu właściwości na rozciąganie i ściskanie gumy. Nie ma "łożyska" więc dopóki guma nie rozwwulkanizuje się nie ma żadnych luzów, stuków itp. Dodatkowo taka guma powoduje że niewielkie naprężenia wynikajace z np niewłaściwej geometri są kompensowane.
Natomiast Poliuretan nawet "miekki" nie ma takich właściwości. Dlatego stosując go musi być skonstruowany jak łożysko - czyli mamy poruszające się względem siebie elementy miedzy którymi musi być minimalny luz. Poliuretan ma dobre właściwości ślizgowe - dlatego to działa, do tego ma też pewną elastyczność węc nadaje się w sumie do zawieszen. Jednak mamy elementy współpracujące niczym niezabezpieczone narażone na to że między nie dostanie się woda, piasek itp - stąd pojawiające się informacje o skrzypieniach, piskach itp. Do tego poliuretan musi być właściwie zamontowany (tak aby umożliwić ruch) właśnie z powodu niewłaściwego montażu, blokującego współpracujące elementy dochodzi do zniszczenia bardzo szybko. Co zyskujemy? mniejszą podatność koła na przemieszzenie np na nierówności czy pod wpływem innego czynnika. Tuleja gumowa z M3 jest i tak znacznie sztywniejsza niż seria E36 dlatego uważam że w amatorskich warunkach lepsza jest guma - w końcu konstruktorzy przewidzieli konieczność jakiejś elastyczności w tym miejscu obliczyli ją z zaprojektowali element. A poliuretan? przypadkowe właściwości. Stosowany w aucie które generalnie jest w kiepskiej kondycji, ma zwykle tak bardzo obniżone zawieszeie, które nie jest w stanie pracowac bo "leży" na odbojach do tego zużyte lub chińskie amortyzatory typu "gwint" za 1000 zł, rozpadające się nadwozie, głośny wydech który i tak zakłóca wszelkie inne dzwięki - stąd generalnie opinie - "nie ma różnicy". Jednak odnośnie poliuretanu to teoretczne wnioski - nigdy nie miałem więc mogę sie mylić. No i jazda typowo po torze np Poznań czy nawet Kielce i świadome zastosowanie- na dobrej nawierzchni ta odrobina wieksza sztywność koła może minimaLNIE poprawic osiągi. Ps. na tor chętnie zastosowałbym sztywniejsze poduszki tylnych amortyzatorów - moga być poliuretanowe - przy twardszych amortyzatorach najpierw około pół cm pracuje poduszka , potem dopiero zaczyna amor. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 17 February 2004 Skąd: KRAKOW ![]() |
O jakie emocje Ci chodzi ???? jestes z tych co reafuja na kazdy post emocjonalnie ???? A i wracajac do kultory nie zauwazylem zadnego niegrzecznego zachownaia z mojej strony chyba ze zwrucenie uwagi o braku wiedzy jest czyms obrazliwym
![]() Temat jest o tulejach metalowo gumowych piszesz o sworzniach masz teorie spsikowe o istnieniu jakis nadzwyczajnych (totalnie zwyklych i takich samych konstrukcyjnie ) w kazdej E36 ktora mam lub ktora robilem zakladalem wlasnie takie wzmocnione sworznie rowniez do E46 do wachaczy w ktorych jest mozliwosc jej wymiany sworzni ktore opisujesz maja zasade dzialania taka sama i sa tak samo zbudowane , zarzucasz mi ze sie emocjonuje Prosze Cie popatrz jeszcze raz dokladnie o czym piszesz o czym jest temat popatrz dokladnie na zdjecia jakie zamiesciles bo moze nie patrzyles w przeciwienstwie do mnie i powiedz jaka jest roznica w wygladzie ??? owszem jeden jest starego typu drugi wzmocniony nowego typu Jesli bardzo Ci na tym zalezy to moge spacjalnie dla Ciebie kupic niby mega kosmiczne M3 sworznie i swykle przekroic na pol i porównamy ze roznia sie tylko wielkascia koli na koncu sworznia i na tym koniec ...... Pozdrawiam czasami warto sie obudzic chodz na chwile A posty czytaj ze zrozumieniem bo ja w zaden sposob do tego emocjonalnie w przeciwienstwie do Ciebie nie podchodze z mojej strony koniec tematu bo znowu napiszesz o czyms innym wiec dalsza dyskusja jest bez sensu |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
tłumaczę jak mogę słowami, pokazuje na zdjęciach - przyznaje - słabo wypadam, brak mi wiedzy bo chyba śpię i nie potrafię przekazać Ci budowy zwykłego, seryjnego krótkiego sworznia stosowanego w BMW E36. EOT.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 13:54 |