Shoutbox 0 nowych PW 


> Klatka bezpieczeństwa, pasy szelkowe, fotele kubełkowe
dżordżyk
post Sat, 29 Jan 2011 - 16:23
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Temat jak dla mnie aktualnie bardzo interesujący. Chodzi mianowicie o jak to określa często Polskie prawo, lub też nadużywa tego sformułowania " zmiany w konstrukcji samochodu" Montując np. klatkę bezpieczeństwa, fotele kubełkowe, pasy szelkowe w swoim aucie nie chciałbym być całkowicie na bakier z prawem i przy każdorazowej kontroli nie chciałbym mieć problemów z niebieskimi.
Temat, aby panował w nim jakiś porządek i nie było "misz-masz i wszystko o niczym w sumie" podzieliłem na punkty i podpunkty. Jak będziecie adresować odpowiedzi pod konkretne podpunkty łatwiej potem będzie można w przyszłości znaleźć konkretną odpowiedz na swoje pytania.

1. Pierwsza część tematu to same konkretne przepisy prawne na rok 2011, dotyczące:

1.1 Klatki bezpieczeństwa montowanej w samochodzie do użytku po drogach publicznych
1.2 Montowania fotela- pełnego kubła
1.3 Wymontowywania oryginalnych przednich pasów bezpieczeństwa i zastępowania ich pasami szelkowymi
1.4 Wymontowywania całkowicie tylnej kanapy i tylnich pasów bezpieczeństwa (jak się dowiedziałem być może określane przez prawo jako zmiany konstrukcyjne auta, z 4/5 miejsc na 2 angry.gif ) Można dokonać podczas przeglądu tej zmiany, jednak jakbyśmy chcieli kanapę wyjmować i wkładać w zależności od kaprysu, co wtedy?
1.5 Czy według prawa posiadając klatkę bezp. w aucie trzeba jeździć w kasku? Jak jest na imprezach motoryzacyjnych ??

2. Jak to jest w praktyce:

2.1 Z klatkami bezpieczeństwa, czy pospawanie sobie samemu takiej klatki dopuszcza ją wogóle do użytku w samochodzie po drogach publicznych?? Czy jest to samowolna konstrukcja, której ani prawo, ani policja, ani diagnosta nie dopuści do ruchu publicznego ??

2.2 Z przepisami na imprezach motoryzacyjnych (KJS, Wjazd na tor, 1/4 mili). Czy organizatorzy dopuszczają tam auta z klatkami bezpieczeństwa wykonanymi samodzielnie ?? Czy wtedy bezwzględnie konieczna jest homologacja ??

2.3 Czy montaż klatki bezp. takiej ale, przy której pasażerownie na tylnich siedzeniach fizycznie o nic nie wadzą głową i innymi częściami ciała, wyklucza bezwzględnie przewożenie osób na tylnim siedzeniu?? jeśli byłby taki kaprys.

2.4 Jaki stosunek ma policja do klatek bezp. foteli kubłów, pasów szelkowych podczas kontroli??

2.5 Jaki stosunek ma policja do wybebeszonych wnętrz samochodu (kiedy nie będzie kanapy tylniej, półki tylniej, tylnich boczków ??

Fajnie by było zebrać te wszystkie informacje w tym temacie. Czekam na odpowiedzi jakiś osób które są bardziej obeznane w temacie lub mieli już jakieś przygody.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sat, 29 Jan 2011 - 16:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
molo_
post Sat, 29 Jan 2011 - 19:56
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 July 2010
Skąd: Wisła





co do podpunktu 2.5 i automatycznie do pytania o miejsca

miałem kontrole, w seju w tym momecie był tylko fotel kierowcy, pozatym nic, policjant nawet sie tym nie zainteresował, a to wynika z tego, ze mając w dowodzie 4/5 miejsc mozesz miec 2 osobowe auto, no i logicznie nie masz kanapy to nie powieziesz ludzi, bo pasażerowie musza być przypięci i bla bla raczej oczywiste, odwrotna sytuacja juz tego nie dopuszcza

tak mi to tłumaczyli pewni mądrzy ludzie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sat, 29 Jan 2011 - 20:27
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Pojawia się też kwestia tego, co ma być w aucie na przeglądzie a co może być po przeglądzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sat, 29 Jan 2011 - 20:40
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





ad 2.2 odnosnie imprez z patronatem PZM, mozesz sobie wykonać sam, organizator czy jednostka do tego przeznaczona sprawdza zgodność ze znanym załącznikiem J. Homologacja (klatki) jest potrzebna jesli masz klatke niezgodną z załącznikiem J tylko swoim widzimisie.


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Sun, 30 Jan 2011 - 00:23
Post #5


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





jeżeli chodzi o moje własne doświadczenie oraz rozmowy z diagnostami, serwisantami z RSMP* i RPP* oraz policjantami z drogówki to tak:

1.1 nielegalka tolerowana przez drogówkę (w tym rajdówki w ruchu ulicznym podczas RSMP/RPP, ale nie wiem czy dotyczyło rundy WRC' 2009)
1.2 nielegalka tolerowana przez drogówkę
1.3 nielegalka tolerowana przez drogówkę
1.4 nie wiem (sam bez problemu robię przegląd takim autem, jednym z klatką, innym bez
1.5 nie- nie trzeba (ani prywatnie, ani w RSMP/RPP)

2.1 nie ma znaczenia kto zbudował klatkę
2.2 nie ma znaczenia kto zbudował klatkę (do RSMP/RPP wymagane jest wykonanie klatki zgodnie z zał.J i z praktyki mogę powiedzieć, że jeżeli klatka przejdzie jej pierwsze BK1 i dostanie naklejkę to na następnych rajdach będzie już lżej, ale nie jest to regułą. Na Rajdzie Zamkowym RPP/2010 przyczepili się nam do klatki, która przedtem przeszła prawie cały sezon RPP. Chodziło o minimany brak spawu (3x5mm) w miejscu dostępnym tylko za pomocą stomatologicznego lusterka). Jasne jest, że klatka zbudowana przez renomowanego tunera nie będzie na jej pierwszym BK ostro brana pod lupę a sędzia przeważnie pyta kto ją budował. Renomownych tunerów jest w PL kilku jeżeli chodzi o klatki
2.3 sens tego pytania pominę- bez obrazy
2.4 tolerancyjny**
2.5 tolerancyjny**

*dla niewtajemniczonych
RSMP- Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
RPP- Rajdowy Puchar Polski

**dotyczy cywilizowanych właścicieli samochodów z klatką


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sun, 30 Jan 2011 - 12:41
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Dzięki wielkie Pavel za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Przed napisaniem tego tematu no i rzecz jasna przed rozpoczęciem takich prac, tak z nudów wpisałem w google słowa mnie interesujące i jak poczytałem na necie niektóre wypowiedzi odnośnie przepisów prawnych to się sam zdziwiłem i wolałem się lepiej upewnić, czy takie auto które by się samemu w garażu zbudowało mogło by sobie przypadkiem pojeździć, ale tylko po podwórku laugh.gif


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Spawos
post Sun, 30 Jan 2011 - 21:37
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 19 February 2003
Skąd: Lublin





Ja u siebie objezdzilem 3 stacje i w kazdej kazal mi zamontowac kanape i dzialajace pasy bo inaczej mi nie podbija ;/ ,


--------------------
Prawdopodobnie Najszybsze Daewoo w Polsce
2004--> ET 18,3
2005--> ET 17,4
2006--> ET 14,7
2007-->13.xx???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wb78
post Sun, 30 Jan 2011 - 22:11
Post #8


Frequent User
Dołączył: Tue, 25 March 2008





No właśnie to jak to jest z pasami szelkowymi? Mogę całkiem wymontować seryjne a na ich miejsce użyć szelkowych z homologacją drogową? Czy mam zostawić te i te? Jak to prawnie wygląda?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzywaczewski
post Sun, 30 Jan 2011 - 23:10
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Wed, 23 September 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(wb78 @ Sun, 30 Jan 2011 - 22:11) *
No właśnie to jak to jest z pasami szelkowymi? Mogę całkiem wymontować seryjne a na ich miejsce użyć szelkowych z homologacją drogową? Czy mam zostawić te i te? Jak to prawnie wygląda?

Jak robilem przeglad Asteroidy w Nastapol, to diagnosta sprawdzil czy szelkowe maja wszywke ze znaczkiem E (seryjnych nie ma), pomarudzil ze kanape musze zamontowac spowrotem wink.gif i przeglad podbil. Moze na plus bylo, ze wszystkie mechanizmy antyka dzialaly jak zyleta.


--------------------
EJ20G, EJ253, C16SE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Mon, 31 Jan 2011 - 15:46
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Info z OSKP, dziś pytałem:

zmiana liczby miejsc - deklarujesz zmianę z 5 na 2, dostajesz papierek, idziesz do WK> już
szelki - jak mają E, to luzik
fotele - luzik o ile sa rozsądnie zamontowane
klatka - powiedział, że nie będzie robił scen o ile nie będzie ewidentnych głupot narobionych


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Tue, 01 Feb 2011 - 16:50
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Oczywiście podpieram swoją świadomość już informacjami tu otrzymanymi, jednak za niedługo muszę pojechać tym autem na przegląd to wyjdzie w realu czy się ktoś będzie rzucał i o co. Jak na razie są kubły, pasy szelkowe i brak tylniej kanapy i tylnich pasów, brak półki tylniej. Nad klatką się będę zastanawiał, bo auto stanie się bezwzględnie dwu miejscowe potem, a że też po części ma służyć do niedzielnych przejażdżek to kwestia do rozważenia, plusów i minusów. To auto akurat jest raczej bardziej universalne niż takie które jest budowane do konkretnego celu, jak np. KJS czy rajdy, czy 1/4.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markko_m
post Tue, 01 Feb 2011 - 18:23
Post #12


User
Dołączył: Mon, 20 December 2010





Jak chcesz możesz sobie poczytać więcej o pasach w tym temacie. Ogólnie rób auto z głową i staraj się zrobić to porządnie po zasięgnięciu jakieś wiedzy zamiast machnąć ręką "tak bedzie". Niebiescy też nie są wielkim problemem, jak wiesz o czym mówisz i gadasz z sensem to 90% da Ci spokój.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Wed, 02 Feb 2011 - 00:04
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





Dokładnie tak. Ja pasy szelkowe przytwierdziłem praktycznie na ori mocowania, więc są pewne. Fotele mam firmy nie "no name" więc luz, pasy schroth też luz na pewno mają "E", a klatka jak wogóle będzie to też profi. Jakby ktoś miał jakieś materiały o budowaniu klatki to śmiało mógłby tu wrzucić. Może uda się zrobić mega temat o takich modyfikacjach z przepisami prawnymi i poradami włącznie smile.gif


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markko_m
post Wed, 02 Feb 2011 - 12:44
Post #14


User
Dołączył: Mon, 20 December 2010





Jak zbudować klatkę zgodnie ze sztuką.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Fri, 04 Feb 2011 - 11:23
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





CYTAT(wb78 @ Sun, 30 Jan 2011 - 22:11) *
No właśnie to jak to jest z pasami szelkowymi? Mogę całkiem wymontować seryjne a na ich miejsce użyć szelkowych z homologacją drogową? Czy mam zostawić te i te? Jak to prawnie wygląda?


Kumpel jechał zapiety w szelkach i miał zostawione ori pasy to dostał mandat za jazde bez pasow bo niebieski powiedzial ze jak są ori to mają byc zapiete i juz.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markko_m
post Fri, 04 Feb 2011 - 21:55
Post #16


User
Dołączył: Mon, 20 December 2010





Innymi słowy kumpel dał się zrobić w ciula.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sat, 05 Feb 2011 - 08:11
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Niewiem czy on sie dał zrobic w ciula ale jesli tak to niebiescy to ciule i wykorzystuja niewiedze obywatela (i swoja).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Sat, 05 Feb 2011 - 18:56
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(Misior @ Sat, 05 Feb 2011 - 08:11) *
Niewiem czy on sie dał zrobic w ciula ale jesli tak to niebiescy to ciule i wykorzystuja niewiedze obywatela (i swoja).

Albo jak ktoś im podpadnie na drodze to szukają haka(nie koniecznie mającego podstawy prawne). Jak zwał tak zwał. Dlatego powstał ten temat, żeby potem się nie dać zrobić w c*ula na drodze z byle jakiego powodu happy.gif Za niewiedzę się płaci nie koniecznie słusznie.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
X_E_O_N
post Sat, 05 Feb 2011 - 20:31
Post #19


Frequent User
Dołączył: Tue, 17 February 2004
Skąd: KRAKOW





Ja mam w E30 klatke nie mam kanapy auto mam przerejstrowane na 2 osoby oraz wiem ze male ma to znaczenie ale zaswiadczenie od diagnosty ze w pojezdzie zamontowano wewnetrzne wzmocnienie karoserii pasy musza miec homologacje E
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Sun, 06 Feb 2011 - 11:41
Post #20


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Duzo jest zachodu zeby przerejestrowac auto na 2 osoby?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 18:11