Shoutbox 0 nowych PW 


> Ile mocy z M42?
kowal1992
post Sun, 15 Aug 2010 - 21:34
Post #1


User
Dołączył: Sun, 10 August 2008





Witam. Planuje zrobić swap w swojej e30 w której mam obecnie M40B16 na M42B18 z e30 lub M50B25 z e34/e36. W każdym z tych silników będzie montowana turbina. Z M42 chciałbym uzyskać 300+ KM. I teraz takie pytanie czy dzięki podwyższeniu pojemności do 2 litrów, modyfikacji głowicy, ostrzejszych wałków, programu, turbiny itp. Mógłbym wycisnąć 300+? Jeśli tak to czy będzie potrzeba kupna kutych tłoków i czy będzie to w miarę bezpieczne 300KM? Jeśli nie to wybór pada na M50 i koniec tematu.

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Sun, 15 Aug 2010 - 21:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
PioterW
post Sun, 15 Aug 2010 - 21:43
Post #2


Administrator
Dołączył: Wed, 17 August 2005
Skąd: go brać, skąd go brać?





Ja tam specjalistą od turbo nie jestem, ale chcesz mu 3 razy zwiększyć moc i pytasz czy to będzie bezpieczne? Może teoretycznie się da, ale chyba tańszym i pewniejszym rozwiązaniem będzie wstawienie po prostu mocniejszego silnika.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowal1992
post Mon, 16 Aug 2010 - 07:26
Post #3


User
Dołączył: Sun, 10 August 2008





Pytam się bo słyszałem że M42 ma kuty wał na 8 przeciwwagach i do tego włożyć np tłoki/korby od innego silnika który w serii jest mocniejszy. W tedy zyskamy przy dobraniu odpowiednich tłoków/korb większą pojemność oraz wytrzymałość. Uparłem się tego M42 bo chciałem mieć mocną i dobrze kierującą się e30 biggrin.gif, a wyczytałem że M50 trochę pogorszy rozkład mas. Myślałem też żeby wpakować S14B20 ale to już wyższa półka :/ Jeśli zbudowanie M42 300+ jest nie opłacalne to wpada M50.

<edit>
Co myślicie o takim strokerze w M42? Blok z M44+wał z M47 90mm+tłoki z S50B32+korby z M50B25. Będzie wszystko pasować? Wał w M47 jest kuty, korby wytrzymują 400KM, tłoki również wytrzymają. Nie wiem co z blokiem. Czy wytrzyma 300KM? Zna ktoś wzór lub mógł by mi policzyć jaki wyjdzie stopień sprężania? Chciałbym żeby było tak ok 8.5:1 pod turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jaskulwwa
post Mon, 16 Aug 2010 - 20:25
Post #4


User
Dołączył: Fri, 29 January 2010





http://www.m42club.com/forums/showthread.php?t=6866 tu masz fajnie opisane podobne kombinacje tłoków, wałów itd.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowal1992
post Tue, 17 Aug 2010 - 10:41
Post #5


User
Dołączył: Sun, 10 August 2008





Dzieki ale czytałem już ten temat. Wie ktoś jak policzyć CR?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Tue, 17 Aug 2010 - 13:09
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Stopien sprezania (CR) jest to stosunek pojemnosci całkowitej do pojemnosci komory spalania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Foinix
post Sun, 22 Aug 2010 - 14:24
Post #7


User
Dołączył: Mon, 09 November 2009
Skąd: Osby, Szwecja





CYTAT
W każdym z tych silników będzie montowana turbina. Z M42 chciałbym uzyskać 300+ KM. I teraz takie pytanie czy dzięki podwyższeniu pojemności do 2 litrów, modyfikacji głowicy, ostrzejszych wałków, programu, turbiny itp. Mógłbym wycisnąć 300+? Jeśli tak to czy będzie potrzeba kupna kutych tłoków i czy będzie to w miarę bezpieczne 300KM?


BMW zrobiło z M42 315 KM bez turbo tongue.gif tzw. S42B20



Jest to silnik zbudowany wyłącznie do sportu, za bazę do budowy posłużył M42, pojemność zwiększona do 1999 ccm. moc 315km :]

Link z opisem budowy repliki S42B20
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=433471


--------------------
Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Mon, 23 Aug 2010 - 13:21
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





wow, genialne. Małe OT. Która buda lepsza do zakrętów z M42 na pokładzie: e30 czy e36?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Mon, 23 Aug 2010 - 14:10
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





s42b20 KOZA !!

tu jeszcze kilka innych godnych uwagi tongue.gif

http://www.racingforum.pl/index.php?showto...5494&st=100


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Foinix
post Mon, 23 Aug 2010 - 15:48
Post #10


User
Dołączył: Mon, 09 November 2009
Skąd: Osby, Szwecja





CYTAT
wow, genialne. Małe OT. Która buda lepsza do zakrętów z M42 na pokładzie: e30 czy e36?


E36 Coupe z silnikiem M42 ma idealny rozkład masy 50/50 + dożo lepsze tylne zawieszenie... do tego upchać turbo, żeby "zniwelować" różnice w wadze... i jest malina tongue.gif


--------------------
Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kowal1992
post Mon, 23 Aug 2010 - 21:11
Post #11


User
Dołączył: Sun, 10 August 2008





CYTAT(Foinix @ Mon, 23 Aug 2010 - 15:48) *
E36 Coupe z silnikiem M42 ma idealny rozkład masy 50/50 + dożo lepsze tylne zawieszenie... do tego upchać turbo, żeby "zniwelować" różnice w wadze... i jest malina tongue.gif

Ale za to M42 z e36 jest zbudowany z gorszego materiału. M42 e30 ma kuty wał i na 8 przeciwwagach. Jeśli się pomyliłem to proszę poprawić. Foinix
Taffarel dzięki za linki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Foinix
post Mon, 23 Aug 2010 - 21:47
Post #12


User
Dołączył: Mon, 09 November 2009
Skąd: Osby, Szwecja





CYTAT
Ale za to M42 z e36 jest zbudowany z gorszego materiału. M42 e30 ma kuty wał i na 8 przeciwwagach. Jeśli się pomyliłem to proszę poprawić.


tak pomyliłeś się... M42 w E36 różni się tylko komputerem i kolektorem dolotowym, który został zmieniony w 1992 roku, dzięki czemu moc 140 km, a nie 136 km jak w E30, natomiast następca M42, czyli M44 który pojawił się przełom roku 95/96 jest z gorszych materiałów, odlewane korby i 4 przeciwwagi na wale...


--------------------
Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ziemczon
post Sat, 04 Sep 2010 - 14:40
Post #13


User
Dołączył: Sat, 05 March 2005
Skąd: zza węgła





CYTAT(kowal1992 @ Mon, 16 Aug 2010 - 07:26) *
Pytam się bo słyszałem że M42 ma kuty wał na 8 przeciwwagach i do tego włożyć np tłoki/korby od innego silnika który w serii jest mocniejszy. W tedy zyskamy przy dobraniu odpowiednich tłoków/korb większą pojemność oraz wytrzymałość.


Jesli srednica tloka i wal pozostana takie same, to pojemnosc sie nie zwiekszy. Zeby uzyskac wieksza pojemnosc, trzeba albo rozwiercic pod wieksze tloki, albo dac wal o innym wykorbieniu..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
quattro3
post Sun, 05 Sep 2010 - 15:21
Post #14


User
Dołączył: Thu, 23 November 2006
Skąd: Kraków





m42 w e30 rozni sie dosc znacznie od tego z e36 ( wiem bo sam rozebralem po kilka takich silnikow). w e36 wal(4 przeciwwagi),korby i tloki sa delikatniejsze, glowica ma szersze kanaly, zawory 6mm a nie 7 jak w e30.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Sun, 05 Sep 2010 - 16:05
Post #15


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





A nie porównywałeś czasem M42 z M44?

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kremat0r
post Sun, 05 Sep 2010 - 18:02
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sat, 07 March 2009
Skąd: Czechy





M42 w e30 i e36 rożni sie tym że do 1989 roku m42 miał natrysk na denka. Pomijam już kompa i inne kolektor.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
quattro3
post Sun, 05 Sep 2010 - 22:33
Post #17


User
Dołączył: Thu, 23 November 2006
Skąd: Kraków





Pewny jestes z tym natryskiem? bo nawet m43b16 ma natrysk na denko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Sun, 05 Sep 2010 - 22:37
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





CYTAT(kremat0r @ Sun, 05 Sep 2010 - 18:02) *
M42 w e30 i e36 rożni sie tym że do 1989 roku m42 miał natrysk na denka. Pomijam już kompa i inne kolektor.


powiedz mi w jakim to samochodzie przed '89 byl montowany m42???


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Foinix
post Mon, 06 Sep 2010 - 09:22
Post #19


User
Dołączył: Mon, 09 November 2009
Skąd: Osby, Szwecja





CYTAT
m42 w e30 rozni sie dosc znacznie od tego z e36 ( wiem bo sam rozebralem po kilka takich silnikow). w e36 wal(4 przeciwwagi),korby i tloki sa delikatniejsze, glowica ma szersze kanaly, zawory 6mm a nie 7 jak w e30.


na pewno ?

a nie jest tak jak k11 wcześniej spytał... czy to nie był M44 ? z tego co ja wiem to M42 w e30 i e36 różni się kolektorem dolotowym i komputerem... a inne korby i wał pojawiły się w M44


--------------------
Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_M-Technic_*
post Mon, 06 Sep 2010 - 22:38
Post #20









ETK BMW mówi jasno Czapka ta sama uklad korbowo tłokowy tez ten sam cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:04