Shoutbox 0 nowych PW 


> Przebudowa, tuning silnika 5.0 V12 BMW, Czyli hardcore tuning m70b50
Camil
post Mon, 23 Nov 2009 - 23:58
Post #1


Super User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Torun





Witajcie,
Jako, ze czas dlugi sie zbieram do takiego projektu przyszedl czas aby sie podpytac co warto zrobic, a co jest totalnie beznadziejnym pomyslem.
Pacjent silnik m70b50 czyli 5.0 V12 z palety silnikow BMW.
Cel: wiadomo dodatkowa moc i moment, osiaganie jak najwyzszych predkosci obrotowych - dlaczego? bo tak chce o ile sie uda.
Propozycje zmian:
Calkowity remont jednostki
Odelzenie i wywazenie calego ukladu korbowo tlokowego
Przejscie z hydraulicznej kasacji luzow do mechanicznej
Planowanie glowicy z frezowaniem tlokow celem zwiekszenia CR(fabrycznie 8,8)
Wieksze zawory, agresywne walki, poprawa kanalow - szczegolnie wydechowych bedacych pieta achillesowa tego motoru (ach ta ekologia), poprawa komory spalania
Poprawa smarowania glowicy
Pospawanie baranow(ew dobor jakis dostepnych z innych motorow - podejdzie od m20 na jedna strone?)
ITB i nowy dolot
Map sensor
6 cewek
Standalone

Prosze o odpowiedzi osoby z jakims doswiadczeniem w takim temacie. Nie pisac mi o tym, ze moge sobie kupic m60 i zapakowac kompresor bo mnie cos takiego absolutnie nie obchodzi. Budzet nieograniczony, czas wykonania projektu rowniez. Rowniez nie interesuja mnie genialne porady zeby zapakowac do tego silnika turbo. Ja chce takie wlasnie N/A i pytam czy jest sens wykonywac ww przerobki czy nie lub ew prosze o wlasne propozycje co jeszcze mozna zrobic.
Docelowo silnik wyladuje w odchudzonej budzie bmw e31 oczywiscie spiety z 6biegowym manualem.
Dziekuje za wszelkie rzeczowe porady
Pozdrawiam
K
Go to the top of the page
 
+Quote Post
3 Stron V   1 2 3 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Wspieraj forum
post Mon, 23 Nov 2009 - 23:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
spoon
post Tue, 24 Nov 2009 - 18:12
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Fri, 02 May 2003
Skąd: Warszawa





CYTAT(Camil @ Mon, 23 Nov 2009 - 23:58) *
pytam czy jest sens wykonywac ww przerobki czy nie


Modyfikacja tego motoru jest bez sensu.
Ciezki, mocy tyle co w V8.
Sztuka dla sztuki.
Ale Ty juz i tak zdecydowales, wiec odradzanie jest rowniez bez sensu. smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 24 Nov 2009 - 19:27
Post #3


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





jeśli chcesz to robić to moja rada

poszukaj w europie kogoś kto to już zrobił i wyślij do niego motor, wyjdzie taniej i szybciej niż samemu odkrywać amerykę, bo przy naszych fachowcach co 3 razy wysadzisz motor i się prędzej zniechęcisz niż zrobić do tego ITB i ze stroisz na SA.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Tue, 24 Nov 2009 - 22:16
Post #4


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





jedyna rada jaka mi przychodzi do glowy to abys zrobil to wedlug sztuki tuningu silnikow N/A i powinno byc git.


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Tue, 24 Nov 2009 - 23:01
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Ech. Są tacy co "umią"

http://www.racingpowerplant.com/bmw_m70.htm


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 24 Nov 2009 - 23:04
Post #6


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





to bym się nie zastanawiał, na statek i robimy


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kras
post Wed, 25 Nov 2009 - 07:53
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 10 April 2005
Skąd: WWA/Tripolis





Tylko troche kiepskie efekty jak na 6l pojemnosci i TAKIE koszty...

Chyba, ze to whp, ale te raczej ciezko zmierzyc na hamowni silnikowej biggrin.gif


--------------------
Kra$
And JDM again... :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Wed, 25 Nov 2009 - 08:47
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





No właśnie mam takie same odczucia. 83k$ to już można sobie kupić niezły kawal fury.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Wed, 25 Nov 2009 - 08:55
Post #9


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





moze ta firma doskonale wie, ze dla ludzi lubiacych dlubac silniki bez sensu nie ma czegos takiego jak gorna granica kosztow tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PistonPL
post Fri, 04 Dec 2009 - 07:49
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: Piaseczno





ale tacy ludzie lubią raczej sami dłubać niż oddać komuś i zapłacić. co to wetdy za przyjemność?

wg mnie te moce są do osiągnięcia znacznie taniej i od ręki w seryjnie klepanych silnikach. bezsensowny projekt.


--------------------
'92 Pontiac Trans Sport 3.8 V6
'87 Dodge Daytona Pacyfica R4 2.2 IC Turbo II
'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC TwinTurbo (in progress)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Thu, 17 Dec 2009 - 22:52
Post #11


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





a ja sie zastanawiam (może troche naiwnie) czy nie udałoby się tam dołożyć troche więcej zaworków? tzn. przekładać całe głowice 2x24V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Camil
post Thu, 17 Dec 2009 - 22:54
Post #12


Super User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Torun





Jak zrobisz odlew glowicy m50 lustrzany to tak. Kanaly sie pokrywaja. Dokonano tego, nie raz.
Co do tematu to jednak niektorzy nie potrafia czytac i nabijaja tylko posty. Nie pytalem o sens przebudowy tylko o sens coponiektorych modow.
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Thu, 17 Dec 2009 - 23:36
Post #13


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





Camil będziesz się w to bawił? Taka operacja, przynajmniej w moim autku dużo pomogło. W twoim przypadku, przy wyższym CR też pewnie byłoby bardzo przydatne.
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Camil
post Thu, 17 Dec 2009 - 23:38
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Torun





Ale jaka operacja? Co dokladnie zrobiles?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Thu, 17 Dec 2009 - 23:46
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





nieco inna liga, audi 5cyl w rzędzie, miałem 10V i przeskok na 20V. U mnie do tego wszystkiego dochodzi turbosprężarka więc to troche zmienia, ale wystarczy porównać te 2 silniki w serii, tzn 10V który ma 136KM i 20v ~170KM. No i to jak się wkręcają na obroty i na jakie obroty, 20V oczywiście kręci się wyżej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Camil
post Thu, 17 Dec 2009 - 23:48
Post #16


Super User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Torun





wiesz przekladka glowicy w rzedowce a w v to kosmos. ale oczywiscie jest to mozliwe. bede robil to albo rownolegle albo uznam 48v za stage2.
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Szydło
post Fri, 18 Dec 2009 - 00:01
Post #17


Frequent User
Dołączył: Wed, 02 September 2009
Skąd: WWY





Widze, że masz ochotę pójść w n/a. Ja na twoim miejscu zastanowiłbym się czy nie lepiej byłoby trochę w niego dmuchnąć jakąś mechaniczną sprężarką tym bardziej, że masz niewysokie cr.
Bez głowic 24V efekty dłubania n/a mogą wyjść mizerne do poniesionych kosztów, głowica 12V nie dostarczy tyle powietrza co 24 zawory.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Fri, 18 Dec 2009 - 00:02
Post #18


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Mnie najbardziej intryguje czy można zrobić lustrzany takiej głowicy, i czy będzie to trzymało parametry.


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Camil
post Fri, 18 Dec 2009 - 00:04
Post #19


Super User
Dołączył: Fri, 10 February 2006
Skąd: Torun





Jak sie okazuje koledzy w us potrafia z walkow schricka, 6 podwojnych cewek, wiekszych przepustnic, polerce kanalow, standalone wyciagnac 485RWHP. Aha ma sucha miske.
Prosze po raz kolejny. Nie interesuje nas kompresor ani turbo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Karol_e28
post Fri, 18 Dec 2009 - 09:25
Post #20


Super User
Dołączył: Mon, 16 June 2008
Skąd: TheDark





no to nie pytaj o sens tylko działaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 16:46