Witajcie, Jako, ze czas dlugi sie zbieram do takiego projektu przyszedl czas aby sie podpytac co warto zrobic, a co jest totalnie beznadziejnym pomyslem. Pacjent silnik m70b50 czyli 5.0 V12 z palety silnikow BMW. Cel: wiadomo dodatkowa moc i moment, osiaganie jak najwyzszych predkosci obrotowych - dlaczego? bo tak chce o ile sie uda. Propozycje zmian: Calkowity remont jednostki Odelzenie i wywazenie calego ukladu korbowo tlokowego Przejscie z hydraulicznej kasacji luzow do mechanicznej Planowanie glowicy z frezowaniem tlokow celem zwiekszenia CR(fabrycznie 8,8) Wieksze zawory, agresywne walki, poprawa kanalow - szczegolnie wydechowych bedacych pieta achillesowa tego motoru (ach ta ekologia), poprawa komory spalania Poprawa smarowania glowicy Pospawanie baranow(ew dobor jakis dostepnych z innych motorow - podejdzie od m20 na jedna strone?) ITB i nowy dolot Map sensor 6 cewek Standalone
Prosze o odpowiedzi osoby z jakims doswiadczeniem w takim temacie. Nie pisac mi o tym, ze moge sobie kupic m60 i zapakowac kompresor bo mnie cos takiego absolutnie nie obchodzi. Budzet nieograniczony, czas wykonania projektu rowniez. Rowniez nie interesuja mnie genialne porady zeby zapakowac do tego silnika turbo. Ja chce takie wlasnie N/A i pytam czy jest sens wykonywac ww przerobki czy nie lub ew prosze o wlasne propozycje co jeszcze mozna zrobic. Docelowo silnik wyladuje w odchudzonej budzie bmw e31 oczywiscie spiety z 6biegowym manualem. Dziekuje za wszelkie rzeczowe porady Pozdrawiam K
spoon
Tue, 24 Nov 2009 - 18:12
CYTAT(Camil @ Mon, 23 Nov 2009 - 23:58)
pytam czy jest sens wykonywac ww przerobki czy nie
Modyfikacja tego motoru jest bez sensu. Ciezki, mocy tyle co w V8. Sztuka dla sztuki. Ale Ty juz i tak zdecydowales, wiec odradzanie jest rowniez bez sensu.
Albert
Tue, 24 Nov 2009 - 19:27
jeśli chcesz to robić to moja rada
poszukaj w europie kogoś kto to już zrobił i wyślij do niego motor, wyjdzie taniej i szybciej niż samemu odkrywać amerykę, bo przy naszych fachowcach co 3 razy wysadzisz motor i się prędzej zniechęcisz niż zrobić do tego ITB i ze stroisz na SA.
artix
Tue, 24 Nov 2009 - 22:16
jedyna rada jaka mi przychodzi do glowy to abys zrobil to wedlug sztuki tuningu silnikow N/A i powinno byc git.
Tylko troche kiepskie efekty jak na 6l pojemnosci i TAKIE koszty...
Chyba, ze to whp, ale te raczej ciezko zmierzyc na hamowni silnikowej
ptq
Wed, 25 Nov 2009 - 08:47
No właśnie mam takie same odczucia. 83k$ to już można sobie kupić niezły kawal fury.
!markos
Wed, 25 Nov 2009 - 08:55
moze ta firma doskonale wie, ze dla ludzi lubiacych dlubac silniki bez sensu nie ma czegos takiego jak gorna granica kosztow
PistonPL
Fri, 04 Dec 2009 - 07:49
ale tacy ludzie lubią raczej sami dłubać niż oddać komuś i zapłacić. co to wetdy za przyjemność?
wg mnie te moce są do osiągnięcia znacznie taniej i od ręki w seryjnie klepanych silnikach. bezsensowny projekt.
Michau9
Thu, 17 Dec 2009 - 22:52
a ja sie zastanawiam (może troche naiwnie) czy nie udałoby się tam dołożyć troche więcej zaworków? tzn. przekładać całe głowice 2x24V
Camil
Thu, 17 Dec 2009 - 22:54
Jak zrobisz odlew glowicy m50 lustrzany to tak. Kanaly sie pokrywaja. Dokonano tego, nie raz. Co do tematu to jednak niektorzy nie potrafia czytac i nabijaja tylko posty. Nie pytalem o sens przebudowy tylko o sens coponiektorych modow. pzdr
Michau9
Thu, 17 Dec 2009 - 23:36
Camil będziesz się w to bawił? Taka operacja, przynajmniej w moim autku dużo pomogło. W twoim przypadku, przy wyższym CR też pewnie byłoby bardzo przydatne. pzdr
Camil
Thu, 17 Dec 2009 - 23:38
Ale jaka operacja? Co dokladnie zrobiles?
Michau9
Thu, 17 Dec 2009 - 23:46
nieco inna liga, audi 5cyl w rzędzie, miałem 10V i przeskok na 20V. U mnie do tego wszystkiego dochodzi turbosprężarka więc to troche zmienia, ale wystarczy porównać te 2 silniki w serii, tzn 10V który ma 136KM i 20v ~170KM. No i to jak się wkręcają na obroty i na jakie obroty, 20V oczywiście kręci się wyżej.
Camil
Thu, 17 Dec 2009 - 23:48
wiesz przekladka glowicy w rzedowce a w v to kosmos. ale oczywiscie jest to mozliwe. bede robil to albo rownolegle albo uznam 48v za stage2. pzdr
Szydło
Fri, 18 Dec 2009 - 00:01
Widze, że masz ochotę pójść w n/a. Ja na twoim miejscu zastanowiłbym się czy nie lepiej byłoby trochę w niego dmuchnąć jakąś mechaniczną sprężarką tym bardziej, że masz niewysokie cr. Bez głowic 24V efekty dłubania n/a mogą wyjść mizerne do poniesionych kosztów, głowica 12V nie dostarczy tyle powietrza co 24 zawory. Pozdrawiam i życzę powodzenia.
BeeMiX
Fri, 18 Dec 2009 - 00:02
Mnie najbardziej intryguje czy można zrobić lustrzany takiej głowicy, i czy będzie to trzymało parametry.
Camil
Fri, 18 Dec 2009 - 00:04
Jak sie okazuje koledzy w us potrafia z walkow schricka, 6 podwojnych cewek, wiekszych przepustnic, polerce kanalow, standalone wyciagnac 485RWHP. Aha ma sucha miske. Prosze po raz kolejny. Nie interesuje nas kompresor ani turbo.
Karol_e28
Fri, 18 Dec 2009 - 09:25
no to nie pytaj o sens tylko działaj
Michau9
Fri, 18 Dec 2009 - 11:45
tak się zastanawiam, jaki ma sens wykładanie grubej kasy na seryjne głowice skoro samo dołożenie zaworków da podobny efekt jeśli chodzi o moc i większe możliwości rozwojowe. Sam oceniasz co ma sens dla ciebie a co nie, ale troche nielogiczne by to było.
henry
Fri, 18 Dec 2009 - 17:53
CYTAT(Karol_e28 @ Fri, 18 Dec 2009 - 09:25)
no to nie pytaj o sens tylko działaj
wyrwales sie jak filip z konopii kolega prosi o pomoc w rozbudowie N/A a kazdy na sile chce go na uturbienie namowic, ale wyraznie napisal co chce wiec z dupy takie gadanie, a autor pyta sie o porady na dlubanie w N/A a nie jego SENS
pinin
Sat, 19 Dec 2009 - 00:43
Bez sensu: Porady ma w szukajce - nikt tego nie robił, bo to kompletnie bez sensu, więc jedzie standardowym torem. Najpierw obróbka głowic, wałki, kolektory wydechowe, wydech, dolot i ew. doprężenie, tudzież ITB. Co jeszcze można wymyślić? Nic, a i tak efekty w stosunku do kosztów będą nikłe. W dużej budzie potrzebuje w pytę niutonów, a to mu da tylko dmuchanie tego kloca.
Taffarel
Sat, 19 Dec 2009 - 02:22
CYTAT(pinin @ Sat, 19 Dec 2009 - 00:43)
Bez sensu: Porady ma w szukajce - nikt tego nie robił, bo to kompletnie bez sensu, więc jedzie standardowym torem. Najpierw obróbka głowic, wałki, kolektory wydechowe, wydech, dolot i ew. doprężenie, tudzież ITB. Co jeszcze można wymyślić? Nic, a i tak efekty w stosunku do kosztów będą nikłe. W dużej budzie potrzebuje w pytę niutonów, a to mu da tylko dmuchanie tego kloca.
na tych glowicach efekt i tak bedzie marny... moim zdaniem celem powinno byc przejscie na 48v i od powodzenia tej operacji powinno zalezec to, czy jest sens w ogole pchac sie w ten silnik w N/A. jesli to sie uda, to bedzie sens isc dalej w ITB, jak najwieksze cr, krecic jak najwyzej itd. bo ilez mozna ugrac tym, co kolega napisal powyzej (czyt. standatdem) jesli zostanie 12v na strone bez dmuchania...
Karol_e28
Sat, 19 Dec 2009 - 10:22
CYTAT(Camil @ Mon, 23 Nov 2009 - 23:58)
Witajcie... Ja chce takie wlasnie N/A i pytam czy jest sens wykonywac ww przerobki czy nie lub ew prosze o wlasne propozycje co jeszcze mozna zrobic.
oooo jednak pyta o sens... Jak się już tak mocno nastawił i zdecydował na n/a to niech to robi. Z dupy to są takie tematy. Wymienił większość przeróbek jakie można wykonać przy zabawach z atmosferycznym silnikiem. Chyba, że czeka na stwierdzenia pt "jesteś hardcorem, zajeb.. projekt" ( małpka Keysera )
PS Rozebrałeś już ten silnik czy dopiero go kupisz? Szukałeś na zagranicznych forach podobnych projektów?
S.A
Sat, 19 Dec 2009 - 11:56
CYTAT(pinin @ Sat, 19 Dec 2009 - 00:43)
Bez sensu: Porady ma w szukajce - nikt tego nie robił, bo to kompletnie bez sensu, więc jedzie standardowym torem. Najpierw obróbka głowic, wałki, kolektory wydechowe, wydech, dolot i ew. doprężenie, tudzież ITB. Co jeszcze można wymyślić? Nic, a i tak efekty w stosunku do kosztów będą nikłe. W dużej budzie potrzebuje w pytę niutonów, a to mu da tylko dmuchanie tego kloca.
Może zeby zrobic cos innego niz wszyscy? Nie bierzesz takiej ewentualnosci pod uwage? Po co Morten robił wolnossaka, skoro mógł isc w turbo?
Camil
Sun, 20 Dec 2009 - 12:03
Proste. Bo lubie ten motor, uwazam, ze ma potencjal, stosunkowo tanie V12. Noi pionierstwo w PL.
Czacza
Sun, 20 Dec 2009 - 20:41
Zanim kupisz, popatrz jak jest z dostępnością gratów do tego, bo robienie customowych wałków itp może być kłopotliwe nieco. Chcesz robić remont - są nadwymiarowe tłoki, panewki, zestawy uszczelek tudzież inne drobiazgi?
Trzymam kciuki, też uważam że w tuningu ciekawie jest przecierać szlaki, a niekoniecznie iść w to, co już dawno rozpracowane do ostatniej śrubki i kupuje sie gotowy kit.
Fawor
Mon, 21 Dec 2009 - 00:56
Camil, ten silnik pokazuje, że nie ma potencjału. Potencjał to ma K20 Hondy. Jak to mowi przysłowie " power is in the head" i koledzy tutaj zaczynają dobrze radzić. Obojętnie czego bys nie wydumał w osprzęcie te głowice są tak ch*jowo skonstruowane, że nie zassiesz przez nie na tyle dużo powietrza, żeby zrobić jakąś konkretną moc z litra. Nie bez kozery ostatni stage w tej firmie ( za kompletnie chore pieniądze, BTW ) to właśnie customowe głowice. I dopiero wtedy jest zaledwie 100KM z litra...
Wg mnie - pojechać kanały w głowicy ile się da, podbić stopień sprężania na jakąś sensowną wartość, bo 10:1 w NA to żart, wałki, wydech i to by było na tyle, żeby coś zrobić, ale nie wyrzucić wora pieniędzy. Bo jak pokazuje przykład można wyrzucić wór, ale efekty też takie sobie.. Ja bym to dmuchnął
VTEC
Mon, 21 Dec 2009 - 10:09
Troche bez sensu. Ten temat przypomina na siłę kręcenie z gówna bata, bo właściciel chce być pionierem. Laureaci nagród Darwina też sa pionierami i każdy się z nich śmieje, tutaj jest raczej żal. Nie lepiej po prostu kupić 48 zaworowy ?
guzior
Mon, 21 Dec 2009 - 19:23
CYTAT
Potencjał to ma K20 Hondy
Po wymianie calego silnika na customowy odpowiednik chyba
Fawor
Mon, 21 Dec 2009 - 19:50
No własnie "chyba" to Ty się znasz na Hondzie. Ale to raczej nie o niej temat?
guzior
Mon, 21 Dec 2009 - 20:55
CYTAT
No własnie "chyba" to Ty się znasz na Hondzie.
Brałem przyklad z uturbionych hond - gdzie praktycznie wszystko jest jakis custom (Darton glównie ?).
mianem "praktycznie wszystko jest jakis custom" okresliles tuleje. benson to czlowiek, ktory obsluguje maszyny, na ktorych obsadza tuleje darton i podobno robi to najlepiej. reszta obrobki jest dosc standardowa i nie wykracza poza to, co robi sie w wiekszosci porzadnie zakuwanych silnikow.
a jesli juz nawiazales do k20, to silnik, ktory po paru prostych modach, bez otwierania go, z fabrycznych 200 koni moze miec ich 240-250, to jest silnik z potencjalem. niezaleznie od tego co na ten temat napiszesz.
a masz jakis konkretny pomysl, czy tak tylko ci sie zdaje i sobie piszesz co ci slina na klawiature przyniesie ?? m70 to nie m20 i nie k20, wiec jesli nie masz nic konkretnego do dodania na temat konkretnie tego silnika, o ktorym tu rozmawiamy, to nie dodawaj nic.
guzior
Tue, 22 Dec 2009 - 18:03
Taffarel Przeciez wlasnie na bazie M20 powstal M70. Ja tu widze analogie.
CYTAT
a masz jakis konkretny pomysl, czy tak tylko ci sie zdaje i sobie piszesz co ci slina na klawiature przyniesie ??
Standardowo, te same procedury co przy dlubaniu innych wolnossaków.
rennen
Fri, 25 Dec 2009 - 11:34
Główny problem z M70, właśnie między innymi przez chu.. głowice podobne do tych z M20 to że nie lubią obrotów.. Są jak diesle, przy 5000 rpm już czuć, że silnik wcale nie chce się kręcić za bardzo..
Wojtek
Fri, 25 Dec 2009 - 11:53
daje rade to m20 na filmiku jak na m20
Taffarel
Sat, 26 Dec 2009 - 15:43
mialem okazje zarowno m20 jak i m70 spalowac i o ile m20 jakkolwiek powyzej 5krpm jeszcze sie kreci, o tyle m70 zupelnie nie ma ochoty. pamietam tez jak jezdzily poprawiane w n/a m20, za to m70 nie i nie widze tego na tych glowicach.
thorez
Sun, 27 Dec 2009 - 08:57
cudowny temat - zaczal sie od sensu pionierskich modow w trupie m70 konczy na filmikach yt...
zet340i
Tue, 29 Dec 2009 - 00:39
Samochód to nie natura-czyli przy nieograniczonych kosztach możesz dosłownie wszystko ,a przy ograniczonych głowice out///
guzior
Mon, 01 Feb 2010 - 22:26
Wiem ze juz szmat czasu minal, ale pozwole sobie podbic temat. Dlaczego, nie mozna by bylo zostawic glowic 2 zawororwych w tym silniku, po odpowiedniej obrobce oczywiscie? Skoro na takich glowicach: http://www.udobeckertuning.de/picsparts/wedge2k.jpg mozna uzyskac ok 260koni z silnika 2.1-2.4 litra, to dlaczego nie podlubac glowic w M70, tylko koniecznie kombinowac z glowicami 4zaworowymi?
Camil
Mon, 01 Feb 2010 - 22:34
Da sie, ale nikt nie probowal.
artix
Mon, 01 Feb 2010 - 23:09
nie probuja bo bardziej nadaja sie do tego
nawet pod turbo sa grubo obrabiane i spawane na kanalach wodnych
mcgiver
Tue, 02 Feb 2010 - 07:58
podobno ze jest juz gdzieś zrobiona v12 z głowicami z m50nv. jedna podobno pasuje p&p a w drugiej trzeba przenieśc na druga strone łańcuch . jeden uzytkownik tego forum w tajemnicy własnie zaczyna walkę z m73.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.