![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 17 November 2006 Skąd: Torun ![]() |
witam posiadam bmw e46 323i, silnik nie wkreca sie na obroty, tzn na zimnym silniku jak przygazuje to wkreci sie na 2 tys spadnie na wolne i znow na 2 tys i tak faluje, na cieplym silniku jak przygazuje to slychac jak wypadaja zaplony i nie chce sie wkrecic na obroty jak dodaje gazu bardzo delikatnie to sie wkreci do odcinki, podlaczana byla pod komputer 2 razy i pokazuje uszkodzenie elektronicznej przepustnicy i wypadanie cylindrów, pzepustnica zostala wymieniona juz 3 razy (na 100% sprawne w innym aucie dzialaja) wymienilem rowniez swiece, cewki 6sztuk, pompe paliwa, przeplywomierz, regulator cisnienia paliwa i ciagle to samo caly czas swieci sie kontrolka EML i ASC nie dziala, dodam ze na wolnych obrotach chodzi idealnie, jakies pomysly co to moze byc i czy ma ktos moze schemat instalacji silnika e46 m52b25tu z gory dzieki
-------------------- ///M5e60, FX35, e46v8
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
sprawdz czujnik polozenia walu korbowego
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 14 June 2007 Skąd: lublin ![]() |
kurcze umnie w silniku m50b25 jest to samo ale tylko nieraz tak jak by mu paliwa brakowało nie może sie wkręcić powyżej 2 tys a co najlepsze przełącze na lpg to jest wszystko oki
co to może być ?? (pompa paliwa i filtr nowe i nic to nie dało) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 13 August 2006 ![]() |
a wtryskiwacze sprawne
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
Ja bym obstawiał ACS komp dostaje info od pedału gazu i blokuje moc w silniku tym samym ograniczając moc chwilowo i dlatego - być może - powoli dodając gazu daje radę?? - nie wiem taka diagnoza na szybko???? trzeba by zdjąć gumę z dolotu i na zapalonym zapłonie obserwować jak przepustnica się otwiera.
-------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 17 November 2006 Skąd: Torun ![]() |
okazalo sie ze komputer silnika jest uszkodzony wymienilem komputer (ms42) wrzaz z ews i kostka w kluczyku z 523 e39 99r a moje auto to e46 323 99r, kontrolka EML sie nie swieci auto wkreca sie normalnie na obroty chociaz moim zdaniem za wolno i wolno schodzi z obrotów, do regulatora cisnienia paliwa nie dochodzi podcisnienie przez co nie zwieksza cisnienia paliwa przy dodawaniu gazu (wszystko jest podlaczone a podcisnienia nie ma jak podlaczylem na krotko do weza od serwa to cisnienie paliwa wzrasta), podczas jazdy auto jest zamulone jak przyspieszam (gaz do deski) to do 3 tysiecy obrotow jest slaba przy 3 tys. obr. czuc moment oslabniecia i po chwili zaczyna prawidlowo przyspieszac, ogolnie powyzej 3 tys obr moim zdaniem chodzi dobrze, czy jak przygazuje na postoju to vanos powinien przestawiac walki bo jak podlaczylem KTS500 jest tam wyswietlane przyspieszenie walkow to jak przygazowalem na postoju to przyspieszenie bylo bez zmian?? na jazde z KTS-em nie bylo czasu, KTS pokazuje jeszcze blad czujnika spalania stukowego i zawor powietrza dodatkowego lub jego przekaznik wie ktos gdzie znajduje sie ten zawór(czy chodzi tu o zawor wolnych obrotow) rece mi juz opadaja na ten silnik:(
-------------------- ///M5e60, FX35, e46v8
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
Wydaje się że czujnik dodatkowego powietrza to tak zwany silniczek krokowy jest pod kolektorem ssącym - sterownikiem tego zaworu steruje komputer w połączeniu z innymi sygnałami dostarczanymi do ECU, a Vanos przyśpiesza zawsze jak dodasz gazu nie ma znaczenia czy na postoju czy podczas jazdy - to jest urządzenie mechaniczne. a podciśnienie trzeba podłączyć do zaworu paliwa ponieważ podczas przyśpieszania nie zwiększa się w twoim przypadku dawkowanie paliwa i silnik nie ma kopa. inaczej na biegu jałowym a inaczej przy jeździe. Sprawdź jeszcze czujnik położenia przepustnicy.
Pozdrawiam -------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 17 November 2006 Skąd: Torun ![]() |
czujnik polozenia przepustnicy znajduje sie w elektronicznej przepustnicy a ja zmienilem juz 3 przepustnice i bez zmian:( nad tym podcisnieniem do regulatora cisnienia paliwa musze popracowac) moze KTS cos zle czyta informacje z vanosa, padly by mi 2 vanosy jednoczesnie
-------------------- ///M5e60, FX35, e46v8
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Mon, 14 August 2006 Skąd: WJ ![]() |
... a podciśnienie trzeba podłączyć do zaworu paliwa ponieważ podczas przyśpieszania nie zwiększa się w twoim przypadku dawkowanie paliwa i silnik nie ma kopa. inaczej na biegu jałowym a inaczej przy jeździe... podciśnienie na regulatorze ma tylko i wyłącznie na celu zdjęcie ciśnienia na listwie na wolych obrotach i przy częściowych uchyleniach przepustnicy, tak aby wyrównać ciśnienie przed i za zaworem paliwowym. gdy nie jest podłączone podciśnienie to może zalewac na dole i przy partialach ale napewno nie będzie brakowało paliwa przy WOT(przecież to jest NA)... raczej obstawiałbym na nieszczelności w dolocie między przepływką a przepustnicą lub przepływkę... pozdro -------------------- "Red Devil" Golf MK2 AWD VR6T, King of Warsaw 2013, 2012, vice King of Warsaw 2011
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
Chciałem napisać, że w momencie dodawania gazu zwiększa się ciśnienie na listwie wtryskowej - wprost proporcjonalnie do ilości powiertza dostarczanego z dolotu. Dzieje sie tak za każdym razem jak dodajemy gazu nawet o 2 stopnie obrotu przepustnicy. Zamontujcie manometr to będziecie pewni. A ciśnienie bada pompę i zawór regulacji na listwie wtryskowej. A co do zjawiska to przecież kolega pisze że powoli się wkręca - najpierw temat i problem trzeba przeczytać.
Pozdrawiam. -------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
Vanosy oba na raz? raczej nie!! jeżeli już to regulator ciśnienia oleju dla Vanosa
-------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 17 November 2006 Skąd: Torun ![]() |
rumpel_ski dzieeki za wszystkie wskazowki
[Vanosy oba na raz? raczej nie!! jeżeli już to regulator ciśnienia oleju dla Vanosa] moze problem lezy w tym ze podstawe do filrta oleju mam zalozona z e36 m52 (jeden VANOS ja mam silnik TU 2 VANOSY) wedlug ETK nie pasuje, moze na VANOSY jest zle cisnienie oleju przez ta podstawe bo domyslam sie ze regulator cisnienia oleju na VANOSY jest w tej podstawie -gdzie znajduje sie ten regulator?? jakie powinno byc cisnienie oleju na tym rebulatorze?? -podejzewam ze moze ciagnac gdzies falszywe powietrze czasami slychac dziwne ssanie w piatek bedzie zdejmowany kolektor ssacy -czasami slychac z vanosow takie zezenie jaby sie cos zacieralo a moze jestem juz przewrazliwiony ![]() -podczas jazdy auto jest zamulone jak przyspieszam (gaz do deski) od 1,5tys do 2,5tys nie ma mocy w ogole od 2,5tys do 3 tys obrotow powoli przyspiesza przy 3 tys moment oslabniecia i powyzej 3 tys przyspiesza juz normalnie -czasami jak jej sie chce to chodzi dobrze -ogolnie jak jade i wcisne gaz przy 1,5tys obr to nie ma wcale sily prawie zero reakcji budzi sie dopiero przy 2,5tys a po 3tys jest ok -------------------- ///M5e60, FX35, e46v8
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
Witam ja już sam nie wiem co dolega w twoim aucie tak na "pisanego" jest ciężko coś wyczaić. Jednak Rzężenia to 100% brak ciśnienia w Vanosach przeważnie na ssącym wałku, na zimnym silniku powinno być mniejsze, co do regulatora ciśnienia w Vanosach to jest w podstawie obudowy Vanosa i lekko zasłania czujnik położenia wałka ssącego taka wielka śrubka. ale jeżeli byłoby za mało to czujnik da o tym znać. Z kolei podstawa filtra? sam nie wiem nie miałem doświadczenia w takiej konfiguracji??. Ciśnienie na VANOSie to 10-15 bar. a to bardzo cięzko sprawdzić bez przyrządu.
Tak sprawdzam w TISie i wszystkie objawy wskazują na zbyt małe ciśnienie paliwa winno być 3.5 bara +/- 0,2. Bez auta ciężko stwierdzić? i jeszcze zobacz - może katalizator jest zapchany?? -------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
Buraki nie myte, w łapaczu korzonków też są. i to w bardzo skomplikowanym urządzeniu. Ciekawe czy kolega kiedyś mierzył ciśnienie w Vanosie? i w jaki sposób chętnie poczytam, a może kolega widział lub słyszał?? zapłacę za przyrząd do mierzenia ciśnienia oleju wewnątrz Vanosa. Może źle koledze doradzam ale tu na forum trzeba postawić "stopę na księżycu" aby móc się w ogóle odezwać ponieważ tylko Ci którzy coś posklejali są WAŻNI I FAJNI I MĄDRZY - inni to dzieciaki!!!!
Przepraszam ale tak jak kolega wyżej radzi zmień mechanika. -------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
Buraki nie myte, w łapaczu korzonków też są. i to w bardzo skomplikowanym urządzeniu. Ciekawe czy kolega kiedyś mierzył ciśnienie w Vanosie? i w jaki sposób chętnie poczytam, a może kolega widział lub słyszał?? zapłacę za przyrząd do mierzenia ciśnienia oleju wewnątrz Vanosa. Może źle koledze doradzam ale tu na forum trzeba postawić "stopę na księżycu" aby móc się w ogóle odezwać ponieważ tylko Ci którzy coś posklejali są WAŻNI I FAJNI I MĄDRZY - inni to dzieciaki!!!! Przepraszam ale tak jak kolega wyżej radzi zmień mechanika. podpowiem tylko że ciśnienie w vanosie nie może być większe od tego które podaje pompa olejowa na cały silnik gdyż vanos jest z niej "zasilany" ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
Witam pompa pompą a ciśnienie ciśnieniem. więc jeśli silnik jest ciepły to ma takie samo ciśnienie jak na zimnym ciekawe??
Przecież olej gęstnieje wraz ze spadkiem temperatury - więc jakie te ciśnienie ktoś wie?? W moim BMW na zimnym silniku przy 900obr/min ciśnienie to 4bar. a przy temp 87*C to 1.4 bara więc jak wiadomo Vanos przyśpiesza wraz ze wzrostem ciśnienia oleju. To pytanie mam - do hz10 jak przy dużym ciśnieniu na zimnym silniku Vanos nie podstawia rozrządu?? może to kwestia wiary lub innego urządzenia o tajemniczej nazwie?? Chętnie sie dowiem?? a może jakiś zaworek?? może jakaś pompka?? Ja jednak nie wierzę że kręcący się wałek wydechowy i ssący jest w stanie przekręcić ciśnienie 4 bary lub max 6 bar jakie podaje pompa. Więc jak działa VANOS?? kto to ogarnie to bez przyrządów będzie umiał ustawiać rozrząd z Vanosami. Ale tu szacunek dla kolegi od E46 323i za wytrwałość. Już nie będe więcej pisał w tym temacie - w zasadzie to nic nie wiem. pozdrawiam. -------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Thu, 26 April 2007 ![]() |
witam
ja odnosnie tez 323i ale z pytankiem. moze mi ktos polecic warsztat w wawie gdzie mi podlacza e46 i zdiagnozuja? -------------------- e46 323i Limo
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 16 March 2008 Skąd: Płock ![]() |
odnośnie pytanka to: Bavaria Motors lub BMW FUS, czasami mają promocje za 100zł i prześwietlają całe auto
Kiedyś tam pojechaliśmy z kolegą autem E36 z silnikiem M50B31 - M3 USA - i nie dali rady cieniasy. ale sprzęt mają jak na serwis przystało OK. Jednak jest jeszcze serwis BMW na Jagiellońskiej za PIMOTem w stronę ZOO. więcej nie znam. w tym ostatnim miałem szkolenia i ludzie mili , i pomogą za free w razie potrzeby, ale to już jakiś czas temu było. -------------------- BMW SWAPY MECHANIKA DIAGNOSTYKA. 790 641 416
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 17 November 2006 Skąd: Torun ![]() |
czujnik spalania stukowego wymieniony auto jezdzi bez zmian i wywala blad czujnika
wczoraj wymienilem VANOS i tez bez zmian ale podczas jazdy z wymienionym vanosem po zatrzymaniu zauwazylem ze jeden katalizator jest czerwony czyli pewnie zapchany a po podlaczeniu komputera wyszlo ze katalizatory maja 96% sprawnosci teraz moje pytanie mam 4 sondy 2 przed katalizatorami i 2 za katami czytalem kiedys na forum ze zeby sondy za katalizatorami nie pokazywaly bledow jak przbije katalizatory to trzeba je wspawac w tulejki 10cm zeby odsunac je od spalin czy dobrze pamietam i czy moge dac krotsze tujejki np 5cm? czy moze mozna te sondy kopmuterem odlaczyc?? -------------------- ///M5e60, FX35, e46v8
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 11 August 2025 - 09:44 |