![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
Nie wiem czy tarcza kotwiczna to wlasciwa nazwa (mi sie zawsze wydawalo, ze to cos innego, ale w internetach tak to nazywaja), ale pytanie dotyczy blaszanych oslon tarcz hamulcowych, montowanych seryjnie w autach. Zastanawiam sie jaki jest ich rzeczywista rola i czy jest sens je demontowac w aucie, ktorym jezdzi sie po torze:
- jaka jest ich funkcja i co moze sie stac po ich demontazu? - auto tylko do zabawy - zostawiacie czy wywalacie? cos moze sie zepsuc po demontazu? - auto codzienne czesto uzywane tez do pojezdzawek, w ktorym grzeja sie hamulce; czy usuniecie moze obnizyc temperatury na torze? czy moze cos zepsuc na drodze? Wydaje mi sie, ze podczas jazdy na torze moga troche chronic elementy zawieszenia przed cieplem z hamulcow (ekran przed podczerwienia), co potencjalnie moze spowodowac zbytni nagrzewanie czegos - nie wiem czy to realne zagrozenie. Na drodze - ochrona tarcz przed woda, blotem, kamieniami? no ale z drugiej strony tarcze sa odsloniete. Ochrona elementow zawieszenia przed pylem z hamulcow? |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 02 April 2020 ![]() |
Korelacja z ostatnim problemem? Rozwiązany?
W niektórych modelach w przypadku mocniejszych wersji nie ma osłon tarcz, więc odpowiedz sobie sam. Tarcza kotwiczna to przy bębnach jest. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
w przednich hamulcach w tych osłonach zwykle jest taki kanał który ma doprowadzać powietrze do środka wentylowanej tarczy. Więc może pomagać w chłodzeniu. Każdy przypadek jest inny, trzeba analizować
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 29 October 2012 ![]() |
No, w moich tarczach tez jest pare otworów, ale ich łączna powierzchnia to raptem kilka cm2.
Pytam o przednie tarcze, co kozę się stać jak zdemontuje ich osłony? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Pierwsza rzecz jaką ja zauważyłem po zdjęciu: pełno syfu z klocków pod
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 02 June 2009 Skąd: Lębork ![]() |
Tarcze przód tzw rozbryzgujące ( kotwiczne są z tyłu ) w moim mietku mają kształt sugerujący wyłapywanie powietrza i kierowanie go na wewnętrzną stronę tarczy w celu schłodzenia.
Poza tym osłaniają uszczelnienie gumowe sworznia i chronią przed przedwczesnym spękaniem od różnicy temperatur. Dodatkowo myślę chronią tarcze przed nagłym schłodzenie po wjechaniu w kałużę przy mocno zagrzanych tarczach. -------------------- Mercedes W201 M104
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: Rzeszów ![]() |
Na torze nie ma sensu ich stosować, pod warunkiem że nie doprowadzają zimnego powietrza na piastę/tarczę. Z tego co widziałem to stosuje się je w setupach szutrowych.
-------------------- 306 GTI-6
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 13:37 |