uxon
Thu, 11 Aug 2022 - 13:39
Nie wiem czy tarcza kotwiczna to wlasciwa nazwa (mi sie zawsze wydawalo, ze to cos innego, ale w internetach tak to nazywaja), ale pytanie dotyczy blaszanych oslon tarcz hamulcowych, montowanych seryjnie w autach. Zastanawiam sie jaki jest ich rzeczywista rola i czy jest sens je demontowac w aucie, ktorym jezdzi sie po torze:
- jaka jest ich funkcja i co moze sie stac po ich demontazu?
- auto tylko do zabawy - zostawiacie czy wywalacie? cos moze sie zepsuc po demontazu?
- auto codzienne czesto uzywane tez do pojezdzawek, w ktorym grzeja sie hamulce; czy usuniecie moze obnizyc temperatury na torze? czy moze cos zepsuc na drodze?
Wydaje mi sie, ze podczas jazdy na torze moga troche chronic elementy zawieszenia przed cieplem z hamulcow (ekran przed podczerwienia), co potencjalnie moze spowodowac zbytni nagrzewanie czegos - nie wiem czy to realne zagrozenie.
Na drodze - ochrona tarcz przed woda, blotem, kamieniami? no ale z drugiej strony tarcze sa odsloniete. Ochrona elementow zawieszenia przed pylem z hamulcow?
InnyLogin
Thu, 11 Aug 2022 - 18:00
Korelacja z ostatnim problemem? Rozwiązany?
W niektórych modelach w przypadku mocniejszych wersji nie ma osłon tarcz, więc odpowiedz sobie sam.
Tarcza kotwiczna to przy bębnach jest.
nomad66
Thu, 11 Aug 2022 - 21:09
w przednich hamulcach w tych osłonach zwykle jest taki kanał który ma doprowadzać powietrze do środka wentylowanej tarczy. Więc może pomagać w chłodzeniu. Każdy przypadek jest inny, trzeba analizować
uxon
Fri, 12 Aug 2022 - 14:44
No, w moich tarczach tez jest pare otworów, ale ich łączna powierzchnia to raptem kilka cm2.
Pytam o przednie tarcze, co kozę się stać jak zdemontuje ich osłony?
Rezor
Fri, 12 Aug 2022 - 15:02
Pierwsza rzecz jaką ja zauważyłem po zdjęciu: pełno syfu z klocków pod
maską błotnikiem
IMO maja też dodatkowo chronić róże elementy zawieszenia znajdujące się blisko tarczy przed nadmiernym ciepłem
jabcok20
Thu, 02 Nov 2023 - 08:37
Tarcze przód tzw rozbryzgujące ( kotwiczne są z tyłu ) w moim mietku mają kształt sugerujący wyłapywanie powietrza i kierowanie go na wewnętrzną stronę tarczy w celu schłodzenia.
Poza tym osłaniają uszczelnienie gumowe sworznia i chronią przed przedwczesnym spękaniem od różnicy temperatur. Dodatkowo myślę chronią tarcze przed nagłym schłodzenie po wjechaniu w kałużę przy mocno zagrzanych tarczach.
tumba
Mon, 18 Dec 2023 - 07:19
Na torze nie ma sensu ich stosować, pod warunkiem że nie doprowadzają zimnego powietrza na piastę/tarczę. Z tego co widziałem to stosuje się je w setupach szutrowych.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.