Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tarcze kotwiczne/oslony tarcz - sens zostawiania lub wyrzucania
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Technika jazdy samochodem po zakrętach
uxon
Nie wiem czy tarcza kotwiczna to wlasciwa nazwa (mi sie zawsze wydawalo, ze to cos innego, ale w internetach tak to nazywaja), ale pytanie dotyczy blaszanych oslon tarcz hamulcowych, montowanych seryjnie w autach. Zastanawiam sie jaki jest ich rzeczywista rola i czy jest sens je demontowac w aucie, ktorym jezdzi sie po torze:
- jaka jest ich funkcja i co moze sie stac po ich demontazu?
- auto tylko do zabawy - zostawiacie czy wywalacie? cos moze sie zepsuc po demontazu?
- auto codzienne czesto uzywane tez do pojezdzawek, w ktorym grzeja sie hamulce; czy usuniecie moze obnizyc temperatury na torze? czy moze cos zepsuc na drodze?

Wydaje mi sie, ze podczas jazdy na torze moga troche chronic elementy zawieszenia przed cieplem z hamulcow (ekran przed podczerwienia), co potencjalnie moze spowodowac zbytni nagrzewanie czegos - nie wiem czy to realne zagrozenie.

Na drodze - ochrona tarcz przed woda, blotem, kamieniami? no ale z drugiej strony tarcze sa odsloniete. Ochrona elementow zawieszenia przed pylem z hamulcow?
InnyLogin
Korelacja z ostatnim problemem? Rozwiązany?

W niektórych modelach w przypadku mocniejszych wersji nie ma osłon tarcz, więc odpowiedz sobie sam.
Tarcza kotwiczna to przy bębnach jest.
nomad66
w przednich hamulcach w tych osłonach zwykle jest taki kanał który ma doprowadzać powietrze do środka wentylowanej tarczy. Więc może pomagać w chłodzeniu. Każdy przypadek jest inny, trzeba analizować
uxon
No, w moich tarczach tez jest pare otworów, ale ich łączna powierzchnia to raptem kilka cm2.
Pytam o przednie tarcze, co kozę się stać jak zdemontuje ich osłony?
Rezor
Pierwsza rzecz jaką ja zauważyłem po zdjęciu: pełno syfu z klocków pod maską błotnikiem wink.gif IMO maja też dodatkowo chronić róże elementy zawieszenia znajdujące się blisko tarczy przed nadmiernym ciepłem
jabcok20
Tarcze przód tzw rozbryzgujące ( kotwiczne są z tyłu ) w moim mietku mają kształt sugerujący wyłapywanie powietrza i kierowanie go na wewnętrzną stronę tarczy w celu schłodzenia.
Poza tym osłaniają uszczelnienie gumowe sworznia i chronią przed przedwczesnym spękaniem od różnicy temperatur. Dodatkowo myślę chronią tarcze przed nagłym schłodzenie po wjechaniu w kałużę przy mocno zagrzanych tarczach.
tumba
Na torze nie ma sensu ich stosować, pod warunkiem że nie doprowadzają zimnego powietrza na piastę/tarczę. Z tego co widziałem to stosuje się je w setupach szutrowych.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.