![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Hej,
Od niedawna jestem posiadaczem powyższego auta Golf 7 GTI USA i mam pewną zagwostkę co zadanego doładowania w sofcie. Samochód jeździ normalnie, ładuje okolice 1,2bara jednak po podłączeniu po kompa dzieje się dziwna rzecz z zadanym doładowaniem. Zakład, który go diagnozuje pierwszy raz się z tym spotyka. Mianowicie zadane doładowanie niezależnie od obciążenia i obrotów nie zmienia się i stoi sztywno na 0,8bara czyli poniżej ciśnienia atmosferycznego. Dodam, że w aucie siedzi turbina IS20 a o ile dobrze wiem w US wersjach była montowana mniejsza IS12. Czy macie jakieś pomysły/doświadczenia z czego to może wynikać. Druga rzecz to błąd p2004 z którym walczę od zakupu czyli "stale otwarte klapy kolektora". Doszło do tego, że zostałem namówiony na zakup nowego kolektora ssącego wraz z czujnikami. Po odbiorze auta przez jakieś 50km było ok a następnie ponownie wywaliło ten sam błąd. Będę ogromnie wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Pzdr |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 01 October 2015 ![]() |
Odepnij n75 i jeszcze raz sprawdź ile pompuje. Może ktoś ustawił gruszkę na sztywno.
-------------------- EG4 D16T AWD 380+ >>
MK4 VRT 4motion >> 80 B4 V8TT |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Może niejasno się wyraziłem. Turbina ładuje tak jak należy. Doładowanie, które "stoi" jest w sofcie.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 01 October 2015 ![]() |
Wg tego wypełnienie sygnału n75 powinno wynosić zero, skoro masz zadane podciśnienie a mimo to pompuje. Jeśli po odpięciu n75 doładowanie nie spadnie, to by znaczyło, że ktoś przy okazji wymiany turbiny ustawił gruszkę na docelowe doładowanie.
-------------------- EG4 D16T AWD 380+ >>
MK4 VRT 4motion >> 80 B4 V8TT |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
Kolega wyżej chce powiedzieć że soft swoje a mechanika swoje
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 07 March 2013 ![]() |
Po pierwsze masz 0.8 bezwzględnego? Czyli ze 100 kunia i osiągi fiata z lat 90-tych z 1.6 pod maską? Bo ja zgaduję że to jednak doładowania, czyli nie atmosferycznego (bezwzględnego).
2. To co mierzy zakład to 1.2 doładowania gdy ECU pokazuje 0.8? Stawiam na 1) Jakiś dziwny soft. 2) Zdycha ECU. 3. ECU pokazuje "zadane" 0.8 a to tylko życzenie a nie efekt. ![]() 4. MAP był podmieniany na próbę? 5. Co do klap to wiązka do sprawdzenia |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
cisnienie zadane podaje w mbar czy bar ? Daj poprostu loga. Klapy czyszczenie lub usuniecie z softu i kolektora/glowicy
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Wg tego wypełnienie sygnału n75 powinno wynosić zero, skoro masz zadane podciśnienie a mimo to pompuje. Jeśli po odpięciu n75 doładowanie nie spadnie, to by znaczyło, że ktoś przy okazji wymiany turbiny ustawił gruszkę na docelowe doładowanie. OK rozumiem. Po pierwsze masz 0.8 bezwzględnego? Czyli ze 100 kunia i osiągi fiata z lat 90-tych z 1.6 pod maską? Bo ja zgaduję że to jednak doładowania, czyli nie atmosferycznego (bezwzględnego). 2. To co mierzy zakład to 1.2 doładowania gdy ECU pokazuje 0.8? Stawiam na 1) Jakiś dziwny soft. 2) Zdycha ECU. 3. ECU pokazuje "zadane" 0.8 a to tylko życzenie a nie efekt. ![]() 4. MAP był podmieniany na próbę? 5. Co do klap to wiązka do sprawdzenia ad1. Według zakładu, który go wstępnie diagnozował jest to ciśnienie bezwzględne ale mam wrażenie, że nie do końca wiedzą co robią. Auto jeździ jak wściekłe i bardziej skłaniam się ku opcji, że nie ma tam fabrycznej mocy tylko wyższa. ad3. Realnie doładowanie przekraczało 1bar ad4. Jeszcze nie ad5. Właśnie tym tropem chcę pójść cisnienie zadane podaje w mbar czy bar ? Daj poprostu loga. Klapy czyszczenie lub usuniecie z softu i kolektora/glowicy Co do tego w jakich jednostkach podaje to niestety nie wiem gdyż nie było mnie na miejscu a jedynie dostałem relację. Dostałem info, że było to 0,8 bara. Klapy na pewno czyszczenia nie wymagają ponieważ cały kolektor jest nówka sztuka i zrobiłem na nim kilkadziesiąt km. Panowie dzięki za wstępne podpowiedzi i mam pytanie czy ktoś z Was z trójmiasta chciałby się tym autem zająć? Ewentualnie jest ktoś kogo możecie polecić z czystym sumieniem? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tam nie ma n75, jest elektroniczny nastawnik wg na turbo.
Pokaż logi tutaj z vcdsa - engine speed + boost request + boost measured. Klapki można wyłączyć i będziesz miał spokój. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Tam nie ma n75, jest elektroniczny nastawnik wg na turbo. Pokaż logi tutaj z vcdsa - engine speed + boost request + boost measured. Klapki można wyłączyć i będziesz miał spokój. Ok postaram się znaleźć kogoś w Gdyni z VCDS'em. To człowieka u którego byłem raczej wracać nie będę. Odnośnie klapek czy można je wyłączyć bez ich usuwania czy muszę rozbebeszyć nowy kolektor? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Można, ale trzeba zlogować ich pozycję w kolektorze.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sun, 15 June 2014 ![]() |
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 19:25 |