Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Golf 7 GTI dziwne wskazania zadanego doładowania + P2004
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
sophisty
Hej,

Od niedawna jestem posiadaczem powyższego auta Golf 7 GTI USA i mam pewną zagwostkę co zadanego doładowania w sofcie. Samochód jeździ normalnie, ładuje okolice 1,2bara jednak po podłączeniu po kompa dzieje się dziwna rzecz z zadanym doładowaniem. Zakład, który go diagnozuje pierwszy raz się z tym spotyka. Mianowicie zadane doładowanie niezależnie od obciążenia i obrotów nie zmienia się i stoi sztywno na 0,8bara czyli poniżej ciśnienia atmosferycznego. Dodam, że w aucie siedzi turbina IS20 a o ile dobrze wiem w US wersjach była montowana mniejsza IS12.

Czy macie jakieś pomysły/doświadczenia z czego to może wynikać.

Druga rzecz to błąd p2004 z którym walczę od zakupu czyli "stale otwarte klapy kolektora". Doszło do tego, że zostałem namówiony na zakup nowego kolektora ssącego wraz z czujnikami. Po odbiorze auta przez jakieś 50km było ok a następnie ponownie wywaliło ten sam błąd.

Będę ogromnie wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Pzdr
krzysiek50
Odepnij n75 i jeszcze raz sprawdź ile pompuje. Może ktoś ustawił gruszkę na sztywno.
sophisty
Może niejasno się wyraziłem. Turbina ładuje tak jak należy. Doładowanie, które "stoi" jest w sofcie.
krzysiek50
Wg tego wypełnienie sygnału n75 powinno wynosić zero, skoro masz zadane podciśnienie a mimo to pompuje. Jeśli po odpięciu n75 doładowanie nie spadnie, to by znaczyło, że ktoś przy okazji wymiany turbiny ustawił gruszkę na docelowe doładowanie.
bolus1
Kolega wyżej chce powiedzieć że soft swoje a mechanika swoje wink.gif
duct tape
Po pierwsze masz 0.8 bezwzględnego? Czyli ze 100 kunia i osiągi fiata z lat 90-tych z 1.6 pod maską? Bo ja zgaduję że to jednak doładowania, czyli nie atmosferycznego (bezwzględnego).

2. To co mierzy zakład to 1.2 doładowania gdy ECU pokazuje 0.8? Stawiam na 1) Jakiś dziwny soft. 2) Zdycha ECU.

3. ECU pokazuje "zadane" 0.8 a to tylko życzenie a nie efekt. rolleyes.gif Ile pokazuje realnego?

4. MAP był podmieniany na próbę?

5. Co do klap to wiązka do sprawdzenia
RasPL
cisnienie zadane podaje w mbar czy bar ? Daj poprostu loga. Klapy czyszczenie lub usuniecie z softu i kolektora/glowicy
sophisty
CYTAT(krzysiek50 @ Wed, 05 Feb 2020 - 20:02) *
Wg tego wypełnienie sygnału n75 powinno wynosić zero, skoro masz zadane podciśnienie a mimo to pompuje. Jeśli po odpięciu n75 doładowanie nie spadnie, to by znaczyło, że ktoś przy okazji wymiany turbiny ustawił gruszkę na docelowe doładowanie.


OK rozumiem.

CYTAT(duct tape @ Wed, 05 Feb 2020 - 20:52) *
Po pierwsze masz 0.8 bezwzględnego? Czyli ze 100 kunia i osiągi fiata z lat 90-tych z 1.6 pod maską? Bo ja zgaduję że to jednak doładowania, czyli nie atmosferycznego (bezwzględnego).

2. To co mierzy zakład to 1.2 doładowania gdy ECU pokazuje 0.8? Stawiam na 1) Jakiś dziwny soft. 2) Zdycha ECU.

3. ECU pokazuje "zadane" 0.8 a to tylko życzenie a nie efekt. rolleyes.gif Ile pokazuje realnego?

4. MAP był podmieniany na próbę?

5. Co do klap to wiązka do sprawdzenia


ad1. Według zakładu, który go wstępnie diagnozował jest to ciśnienie bezwzględne ale mam wrażenie, że nie do końca wiedzą co robią. Auto jeździ jak wściekłe i bardziej skłaniam się ku opcji, że nie ma tam fabrycznej mocy tylko wyższa.
ad3. Realnie doładowanie przekraczało 1bar
ad4. Jeszcze nie
ad5. Właśnie tym tropem chcę pójść

CYTAT(RasPL @ Thu, 06 Feb 2020 - 01:28) *
cisnienie zadane podaje w mbar czy bar ? Daj poprostu loga. Klapy czyszczenie lub usuniecie z softu i kolektora/glowicy


Co do tego w jakich jednostkach podaje to niestety nie wiem gdyż nie było mnie na miejscu a jedynie dostałem relację. Dostałem info, że było to 0,8 bara. Klapy na pewno czyszczenia nie wymagają ponieważ cały kolektor jest nówka sztuka i zrobiłem na nim kilkadziesiąt km.

Panowie dzięki za wstępne podpowiedzi i mam pytanie czy ktoś z Was z trójmiasta chciałby się tym autem zająć? Ewentualnie jest ktoś kogo możecie polecić z czystym sumieniem?
Mis
Tam nie ma n75, jest elektroniczny nastawnik wg na turbo.

Pokaż logi tutaj z vcdsa - engine speed + boost request + boost measured.

Klapki można wyłączyć i będziesz miał spokój.
sophisty
CYTAT(Mis @ Thu, 06 Feb 2020 - 10:14) *
Tam nie ma n75, jest elektroniczny nastawnik wg na turbo.

Pokaż logi tutaj z vcdsa - engine speed + boost request + boost measured.

Klapki można wyłączyć i będziesz miał spokój.


Ok postaram się znaleźć kogoś w Gdyni z VCDS'em. To człowieka u którego byłem raczej wracać nie będę.

Odnośnie klapek czy można je wyłączyć bez ich usuwania czy muszę rozbebeszyć nowy kolektor?
Mis
Można, ale trzeba zlogować ich pozycję w kolektorze. wink.gif
sophisty
CYTAT(Mis @ Thu, 06 Feb 2020 - 11:49) *
Można, ale trzeba zlogować ich pozycję w kolektorze. wink.gif


Ok sam tego nie ogarnę smile.gif Muszę znaleźć kogoś kompetentnego w trójmieście. Jesli możecie kogoś polecić będę ogromnie wdzięczny.
sophisty
Niestety wygląda na to, że Amerykanie tam byli i nie da się zrobić logów. Czy dobrze myślę, że to nie seria i założyli klucz?


bolus1
biggrin.gif pojedź do kogoś kto ma legalnego i aktualnego VCD'sa - Robert z Tune-upu powinien to ogarnąć bez problemu
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.