![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Siema, Już od najmłodszych lat uwielbiałem wszystko ulepszać, zacząłem od polskiego silnika motoroweru Romet Ogar 205 z którego wydusiłem tyle niesamowitej mocy, że połowe licznikowego przebiegu przepachłem
![]() Krótka historia auta: Kupiłem je za trochę ponad 16k i była to głupota bo auto nie było warte tej ceny jak sie później okazało. Całe było malowane tzn położona nowa warstwa lakieru, wszędzie ok 260-300 mikronów i nie byłoby w tym nic złego gdyby było to zrobione dobrze... Jakiś szpec polerował tak dach, że przegrzał lakier i w niektórych miejscach odłazi od blachy, to samo na tylnej klapie, mniej na masce i na drzwiach na szczęście w ogóle. środek za to nie jest w złym stanie, trzyma się kupy, jedynie fotel kierowcy jest do wymiany. Auto jest mega fajnie wyposażone tzn: solardach, grzane wszystkie fotele, regulowany odcinek lędźwiowy także z tyłu, el roleta tylnej szyby, rolety na szybach bocznych, fotochromowe wszystkie szyby+ atermiczny przód i tył wiadomo jakies tempomaty sraty szmery bajery ogólnei bardzo bogata wersja, brakuje webasto, navi i grzanej przedniej szyby. A teraz konkrety: Skrzynia: Manual 01E oryginał S8 żadne dizlowskie bardziewie pogrubiany wałek sprzęgłowy co jest bardzo rzadkie. Skrzynia złożona chyba z 4 różnych, wybrane najlepsze graty+nowe łożyska uszczelniacze itp itd totalny remont. Głowice: AHC wyremontowane u Dziaków, wszystkie zawory ssące nowe dorabiane u Paradowskich, 2 nowe zawory wydechowe oryginały ściągane z niemiec głowice po moim portingu Metalowe uszczelki pod głowicami od 40v zaadoptowane ![]() Ecu: Emu Black 2x termopara dołożony czujnik temp oleju w miskę Tłoki: ABZ stoczone denka -1mm - CR teoretycznie 9,7:1 - nie mierzyłem Blok: ABZ kupiony za 650zł, przełożony mój wał i moje panewki główne (z mojego AHC) + nowe panewki na korbach - ASO i kosmiczne cena ponad 80zł za 1 panewkę czyli ponad 160zł na korbę... myślałem że padnę ale przebolałem i kupiłem... wał jak i blok przemierzyłem, blok miał owal max poniżej 0,02 na jednym cylindrze na pozostałych okolice 0,01mm Wał owal miał w tysięcznych i były to wartości poniżej dokładności sprzętu pomiarowego jakim dyspokowałem natomiast wał który siedział oryginalnie w tym bloku miał już jakieś tam tysięczne tak czy siak oba wały się nadają. Do kompletu nowe pierścienie tłokowe PRIMA Kolektory: rurowe (chyba nikt nie wyebał tak z motyką na słońce jak ja z tymi kolektorami:)) Układ paliwowy: Wtryski Siemens Deka 630cc regulator 3b od jakigoś VW (mam 4b oryginał jakby było mało) Pompa w baku narazie oryginał (mam kupioną pompę 330lph ale dopiero na wiosnę ją założę) Układ zapłonowy: Seria. Roczne cewki Magneti Marelli, świece irydówki Bosh 0,9mm Turbo T67 http://performance.k64.pl/spec-gt7x-t04z-g...00km-p-100.html Wydech: 3' od turbo narazie na 1 tłumiku + 48mm od WG w asfalt. Dźwięk urywa suty jak otworzy się WG ![]() Dolot: Do turbo 4' z turbo 63mm>76mm do IC w IC wspawany wylot 89mm i tak idzie do przepustnicy. Przepustnica oryginalna wygładzone wsystkie kanty. Hamulce: Seria (na wiosnę D3 360mm albo większe) Body kit: Brak (będzie kratka od BMW E65 w maskę żeby trochę wychłodzić komore silnika ale to bardzo delikatna zmiana, będzie wyglądac jakby tam była od zawsze ![]() Poza tuningiem: Dopicowanie wnętrza Cel: przekroczenie 600hp Chętnie poczytam konstruktywna krytykę porady uwagi itp kilka zdjęć z prac: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Izolacja z resztek promu kosmicznego tylko nikomu nie mówcie! ![]() Po frezowaniu ![]() ![]() Przewód olejowy do turbo ![]() Izolacja termiczna Auto dostało wszystkie nowe rolki łożyska uszczelki itp wszystko co przy silniku się zużywa jest nowe Auto jest złożone, jeździ obecnie bez kontroli doładowania i pompuje 0,8b max (chciałem mniej, trzeba popuścić sprężynę w WG) docieram silnik póxniej zmienię olej i będę finalnie stroił, obecnie jeżdżę na zapłonie ok 8 stopni przy tych 0,8b ale raczej staram się w ogóle nie jeździć w nadciśnieniu dlatego nie jest to wystrojone ![]() Na 6 biegu mam 0,5b od około 2200rpm 2500 mam 0,7b przy normalnej jeździe na niższych biegach 2500 jest 0,5b 3000 pełen boost czyli chyba dość szybko (tak z pamięci) za to z reakcji na gaz nie jestem jakoś meg a zadowolony lag jest spory. W auto włożyłem kupe pieniędzy i jeszcze więcej serca. Gdybym robił to 2 raz zdecydowanie poszedłbym inną drogą ale jak juz jest nie będę tego ciął i przerabiał tylko cieszył się z mega fajnego auta ![]() Niedługo może wrzucę więcej zdjęć z późniejzych prac. Wszystko robię całkowicie sam. Sam to zbudowałem uruchomiłem i wystroiłem jedynie kilka osób z forum udzieliło mi wsparcia merytorycznego. Jak widac da się jeśli się chce ![]() |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
Nie masz łącznika elastycznego pomiędzy dwoma częściami kolektora wydechowego? W wielu projektach widuje się takie harmonijki
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Jest łącznik, bałem się o naprężenia więc też dałem.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Thu, 14 January 2010 Skąd: lublin ![]() |
Bardzo fajnie. Pokaż więcej auta.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 25 January 2015 Skąd: Żyrardów ![]() |
tą dmuchawkę jakoś podwieś jeszcze bo będzie pękać wydech
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Niestety nie mam już możliwości, musiałbym wyciągać silnik a mam już tego dość
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Chyba w domu cie nie kochają
![]() Dobry dzik z Ciebie, że tak na ostro zaatakowałeś temat, szacun za kolektor! |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
jakie sprzeglo?
-------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
gość_pioootr_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
Gratuluję samodzielności !!!
Jeśli chodzi o krytykę, może dasz się namówić na samokrytykę i napiszesz co byś zrobił inaczej, gdybyś zaczynał jeszcze raz od początku? LPG na jakich częściach składasz ? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Fri, 21 June 2013 Skąd: Przemyśl ![]() |
A czy kolektor był w jakiś sposób wygrzewany, aby zapobiec ewentualnym krzywieniu flanszy po pierwszym upalaniu ?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
co to za stal zastosowana do kolektora ? Zwykła czarna stal stosowana w hydraulice, rury i kolanka, rury bezszwowe. jakie sprzeglo? Docisk prawie nówka luk + tarcza obita kevlarem a Makalandzie, powiedzieli mi że możliwe że przy tym docisku zniesie nawet 800 Nm (wysyłałem komplet) Gratuluję samodzielności !!! Jeśli chodzi o krytykę, może dasz się namówić na samokrytykę i napiszesz co byś zrobił inaczej, gdybyś zaczynał jeszcze raz od początku? LPG na jakich częściach składasz ? Na pewno 2 mniejsze turbosprężarki z wbudowanym WG, IC wodny, nie zmieniałbym bloku tylko same tłoki kolektory z nierdzewki i pewnie kilka innych pierdół o których teraz nie pamiętam. Jeśli chodzi o LPG to zostaje to co było - wtryski hana złote, reduktor KME R2 Twin, Stag Q-max+ Oczywiście LPG starczy tylko do podciśnienia, później już tylko PB |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Zwykła czarna stal stosowana w hydraulice, rury i kolanka, rury bezszwowe. Docisk prawie nówka luk + tarcza obita kevlarem a Makalandzie, powiedzieli mi że możliwe że przy tym docisku zniesie nawet 800 Nm (wysyłałem komplet) Na pewno 2 mniejsze turbosprężarki z wbudowanym WG, IC wodny, nie zmieniałbym bloku tylko same tłoki kolektory z nierdzewki i pewnie kilka innych pierdół o których teraz nie pamiętam. Jeśli chodzi o LPG to zostaje to co było - wtryski hana złote, reduktor KME R2 Twin, Stag Q-max+ Oczywiście LPG starczy tylko do podciśnienia, później już tylko PB Kolektory były wygrzewane ale też amatorsko w wielkim ognisku ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
Grubo wątpię że sprzęgło jednotarczowe tu da radę...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Jeśli chodzi o LPG to zostaje to co było - wtryski hana złote, reduktor KME R2 Twin, Stag Q-max+ Oczywiście LPG starczy tylko do podciśnienia, później już tylko PB nie przesadzaj...nie wiem jak duże sa te wtryski, ale mój zestaw na KME Gold i Barracudach bez żadnych dysz w srodku obskakuje 1.8T na nieseryjnym turbo do 6tysięcy (korekty na sondzie do 5%), a to już sa okolice 300KM. Ty masz 2x więcej cylindrów ![]() Jestem pod wrażeniem kolektora ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Z moich doświadczeń wynika że dobrze pospawany kolektor z tego typu kolanek (jest to tzw. stal kotłowa) jest niezniszczalny.
To możesz już to wyciągać i wyspawać kolejny z lepszego materiału -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
No to mamy całkiem odmienne doświadczenia. Ciekawe z czego to wynika.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 25 August 2015 Skąd: 3miasto ![]() |
Przerabiałem czarną stal w niejednym kolektorze, zresztą jak dziesiątki osób zapewne. Żaden z nich nie uszkodził jeszcze turbosprężarki po znacznych przebiegach. Czarna stal jest tak samo "gówniana" jak nierdzewka AISI 304 którą większość ładuje.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Dokładnie to samo wyczytałem zanim zacząłem spawać kolektory. Będę jeździł aż coś się wysra, jak coś będzie opinia z pierwszej ręki
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Nie wmawiam sobie że to zajebisty produkt. Uważam że jest tani i wystarczająco dobry, a do tego mniej upierdliwy w spawaniu (nie trzeba osłaniać grani). 304l też nie jest materiałem na prom kosmiczny. Kilka takich kolektorów zmajstrowałem (najstarszy ma już ze 4 lata) i nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości.
z tego że wmawiasz sobie ze to zajebisty produkt i jest tani i wogole, po co przeplacać.....a ja ci mowie ze dlatego jest tani bo to nie jest material na kolektory wydechowe, mega wysoka temperatura powoduje że ten materiał sie łuszczy, rozwarstwa i pęka . Co najwyzej mozesz sobie w takich rurach puszczać wodę gorącą z centralnego ogrzewania ![]() -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 29 February 2004 Skąd: Pjaseczno ![]() |
No dobra a jaka jest waga takiego kolektora zbudowanego ze ścianki 3 mm ?
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 17:04 |