Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: S8 D2 Turbo totalnie amatorski projekt
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Projekty i modyfikacje aut
Stron: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
nomaster
Siema, Już od najmłodszych lat uwielbiałem wszystko ulepszać, zacząłem od polskiego silnika motoroweru Romet Ogar 205 z którego wydusiłem tyle niesamowitej mocy, że połowe licznikowego przebiegu przepachłem smile.gif, później ETZ 150 tu już było znacznie lepiej, ok 22km z tego co pamiętam wydusiłem z tego silnika jakies 7 lat temu, ETZ dalej jeździ i ma sie świetnie, nie odpuściłem też urządzeniom elektronicznym np wzmacniacze itp itd i przyszła pora na S8 które mam od ponad 1,5 roku.
Krótka historia auta:
Kupiłem je za trochę ponad 16k i była to głupota bo auto nie było warte tej ceny jak sie później okazało. Całe było malowane tzn położona nowa warstwa lakieru, wszędzie ok 260-300 mikronów i nie byłoby w tym nic złego gdyby było to zrobione dobrze... Jakiś szpec polerował tak dach, że przegrzał lakier i w niektórych miejscach odłazi od blachy, to samo na tylnej klapie, mniej na masce i na drzwiach na szczęście w ogóle. środek za to nie jest w złym stanie, trzyma się kupy, jedynie fotel kierowcy jest do wymiany. Auto jest mega fajnie wyposażone tzn: solardach, grzane wszystkie fotele, regulowany odcinek lędźwiowy także z tyłu, el roleta tylnej szyby, rolety na szybach bocznych, fotochromowe wszystkie szyby+ atermiczny przód i tył wiadomo jakies tempomaty sraty szmery bajery ogólnei bardzo bogata wersja, brakuje webasto, navi i grzanej przedniej szyby.
A teraz konkrety:

Skrzynia:
Manual 01E oryginał S8 żadne dizlowskie bardziewie pogrubiany wałek sprzęgłowy co jest bardzo rzadkie. Skrzynia złożona chyba z 4 różnych, wybrane najlepsze graty+nowe łożyska uszczelniacze itp itd totalny remont.

Głowice:
AHC wyremontowane u Dziaków, wszystkie zawory ssące nowe dorabiane u Paradowskich, 2 nowe zawory wydechowe oryginały ściągane z niemiec głowice po moim portingu
Metalowe uszczelki pod głowicami od 40v zaadoptowane


Ecu:
Emu Black 2x termopara dołożony czujnik temp oleju w miskę

Tłoki:
ABZ stoczone denka -1mm - CR teoretycznie 9,7:1 - nie mierzyłem

Blok:
ABZ kupiony za 650zł, przełożony mój wał i moje panewki główne (z mojego AHC) + nowe panewki na korbach - ASO i kosmiczne cena ponad 80zł za 1 panewkę czyli ponad 160zł na korbę... myślałem że padnę ale przebolałem i kupiłem... wał jak i blok przemierzyłem, blok miał owal max poniżej 0,02 na jednym cylindrze na pozostałych okolice 0,01mm
Wał owal miał w tysięcznych i były to wartości poniżej dokładności sprzętu pomiarowego jakim dyspokowałem natomiast wał który siedział oryginalnie w tym bloku miał już jakieś tam tysięczne tak czy siak oba wały się nadają.
Do kompletu nowe pierścienie tłokowe PRIMA

Kolektory:
rurowe (chyba nikt nie wyebał tak z motyką na słońce jak ja z tymi kolektorami:))

Układ paliwowy:
Wtryski Siemens Deka 630cc regulator 3b od jakigoś VW (mam 4b oryginał jakby było mało)
Pompa w baku narazie oryginał (mam kupioną pompę 330lph ale dopiero na wiosnę ją założę)

Układ zapłonowy:
Seria. Roczne cewki Magneti Marelli, świece irydówki Bosh 0,9mm

Turbo T67 http://performance.k64.pl/spec-gt7x-t04z-g...00km-p-100.html

Wydech:
3' od turbo narazie na 1 tłumiku + 48mm od WG w asfalt. Dźwięk urywa suty jak otworzy się WG smile.gif

Dolot:
Do turbo 4' z turbo 63mm>76mm do IC w IC wspawany wylot 89mm i tak idzie do przepustnicy.
Przepustnica oryginalna wygładzone wsystkie kanty.

Hamulce:
Seria (na wiosnę D3 360mm albo większe)

Body kit:
Brak (będzie kratka od BMW E65 w maskę żeby trochę wychłodzić komore silnika ale to bardzo delikatna zmiana, będzie wyglądac jakby tam była od zawsze smile.gif)

Poza tuningiem:
Dopicowanie wnętrza

Cel:
przekroczenie 600hp

Chętnie poczytam konstruktywna krytykę porady uwagi itp

kilka zdjęć z prac:










Izolacja z resztek promu kosmicznego tylko nikomu nie mówcie!

Po frezowaniu


Przewód olejowy do turbo

Izolacja termiczna
Auto dostało wszystkie nowe rolki łożyska uszczelki itp wszystko co przy silniku się zużywa jest nowe
Auto jest złożone, jeździ obecnie bez kontroli doładowania i pompuje 0,8b max (chciałem mniej, trzeba popuścić sprężynę w WG) docieram silnik póxniej zmienię olej i będę finalnie stroił, obecnie jeżdżę na zapłonie ok 8 stopni przy tych 0,8b ale raczej staram się w ogóle nie jeździć w nadciśnieniu dlatego nie jest to wystrojone smile.gif no ale wiadomo - kusi.

Na 6 biegu mam 0,5b od około 2200rpm 2500 mam 0,7b przy normalnej jeździe na niższych biegach 2500 jest 0,5b 3000 pełen boost czyli chyba dość szybko (tak z pamięci) za to z reakcji na gaz nie jestem jakoś meg a zadowolony lag jest spory.
W auto włożyłem kupe pieniędzy i jeszcze więcej serca.
Gdybym robił to 2 raz zdecydowanie poszedłbym inną drogą ale jak juz jest nie będę tego ciął i przerabiał tylko cieszył się z mega fajnego auta smile.gif

Niedługo może wrzucę więcej zdjęć z późniejzych prac.
Wszystko robię całkowicie sam. Sam to zbudowałem uruchomiłem i wystroiłem jedynie kilka osób z forum udzieliło mi wsparcia merytorycznego. Jak widac da się jeśli się chce smile.gif
bielawa
Nie masz łącznika elastycznego pomiędzy dwoma częściami kolektora wydechowego? W wielu projektach widuje się takie harmonijki
nomaster
Jest łącznik, bałem się o naprężenia więc też dałem.
m6nj
Bardzo fajnie. Pokaż więcej auta.
Linarr
tą dmuchawkę jakoś podwieś jeszcze bo będzie pękać wydech
nomaster
Niestety nie mam już możliwości, musiałbym wyciągać silnik a mam już tego dość tongue.gif
Lincoln e30ix
Chyba w domu cie nie kochają tongue.gif
Dobry dzik z Ciebie, że tak na ostro zaatakowałeś temat, szacun za kolektor!
kuki_VU
jakie sprzeglo?
pioootr
Gratuluję samodzielności !!!

Jeśli chodzi o krytykę, może dasz się namówić na samokrytykę i napiszesz co byś zrobił inaczej, gdybyś zaczynał jeszcze raz od początku?

LPG na jakich częściach składasz ?
Fiat Turbo I.E
A czy kolektor był w jakiś sposób wygrzewany, aby zapobiec ewentualnym krzywieniu flanszy po pierwszym upalaniu ?
nomaster
CYTAT(aw69 @ Mon, 04 Dec 2017 - 20:20) *
co to za stal zastosowana do kolektora ?

Zwykła czarna stal stosowana w hydraulice, rury i kolanka, rury bezszwowe.

CYTAT(kuki_VU @ Mon, 04 Dec 2017 - 21:34) *
jakie sprzeglo?

Docisk prawie nówka luk + tarcza obita kevlarem a Makalandzie, powiedzieli mi że możliwe że przy tym docisku zniesie nawet 800 Nm (wysyłałem komplet)

CYTAT(pioootr @ Mon, 04 Dec 2017 - 22:43) *
Gratuluję samodzielności !!!

Jeśli chodzi o krytykę, może dasz się namówić na samokrytykę i napiszesz co byś zrobił inaczej, gdybyś zaczynał jeszcze raz od początku?

LPG na jakich częściach składasz ?


Na pewno 2 mniejsze turbosprężarki z wbudowanym WG, IC wodny, nie zmieniałbym bloku tylko same tłoki kolektory z nierdzewki i pewnie kilka innych pierdół o których teraz nie pamiętam.
Jeśli chodzi o LPG to zostaje to co było - wtryski hana złote, reduktor KME R2 Twin, Stag Q-max+ Oczywiście LPG starczy tylko do podciśnienia, później już tylko PB
nomaster
CYTAT(nomaster @ Tue, 05 Dec 2017 - 06:43) *
Zwykła czarna stal stosowana w hydraulice, rury i kolanka, rury bezszwowe.


Docisk prawie nówka luk + tarcza obita kevlarem a Makalandzie, powiedzieli mi że możliwe że przy tym docisku zniesie nawet 800 Nm (wysyłałem komplet)



Na pewno 2 mniejsze turbosprężarki z wbudowanym WG, IC wodny, nie zmieniałbym bloku tylko same tłoki kolektory z nierdzewki i pewnie kilka innych pierdół o których teraz nie pamiętam.
Jeśli chodzi o LPG to zostaje to co było - wtryski hana złote, reduktor KME R2 Twin, Stag Q-max+ Oczywiście LPG starczy tylko do podciśnienia, później już tylko PB


Kolektory były wygrzewane ale też amatorsko w wielkim ognisku tongue.gif
farmer91
Grubo wątpię że sprzęgło jednotarczowe tu da radę...
Fawor
CYTAT(nomaster @ Tue, 05 Dec 2017 - 07:43) *
Jeśli chodzi o LPG to zostaje to co było - wtryski hana złote, reduktor KME R2 Twin, Stag Q-max+ Oczywiście LPG starczy tylko do podciśnienia, później już tylko PB

nie przesadzaj...nie wiem jak duże sa te wtryski, ale mój zestaw na KME Gold i Barracudach bez żadnych dysz w srodku obskakuje 1.8T na nieseryjnym turbo do 6tysięcy (korekty na sondzie do 5%), a to już sa okolice 300KM. Ty masz 2x więcej cylindrów smile.gif Ja bym to porządnie wystroił na gazie z dotryskiem benzyny tam, gdzie bedzie juz brakowało. Oczywiście do jazdy na co dzień, żeby nie bać się wciśnięcia WOT.
Jestem pod wrażeniem kolektora smile.gif Musiałeś się ładnie narobić, zeby tak to spasować. Spawy równiez całkiem ładne. Daj jakies zdjęcia całości i efekty na drodze.
Al Ed Upek
Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Z moich doświadczeń wynika że dobrze pospawany kolektor z tego typu kolanek (jest to tzw. stal kotłowa) jest niezniszczalny.

CYTAT(aw69 @ Tue, 05 Dec 2017 - 19:35) *
To możesz już to wyciągać i wyspawać kolejny z lepszego materiału

Al Ed Upek
No to mamy całkiem odmienne doświadczenia. Ciekawe z czego to wynika.
sophisty
Przerabiałem czarną stal w niejednym kolektorze, zresztą jak dziesiątki osób zapewne. Żaden z nich nie uszkodził jeszcze turbosprężarki po znacznych przebiegach. Czarna stal jest tak samo "gówniana" jak nierdzewka AISI 304 którą większość ładuje.
nomaster
Dokładnie to samo wyczytałem zanim zacząłem spawać kolektory. Będę jeździł aż coś się wysra, jak coś będzie opinia z pierwszej ręki tongue.gif
Al Ed Upek
Nie wmawiam sobie że to zajebisty produkt. Uważam że jest tani i wystarczająco dobry, a do tego mniej upierdliwy w spawaniu (nie trzeba osłaniać grani). 304l też nie jest materiałem na prom kosmiczny. Kilka takich kolektorów zmajstrowałem (najstarszy ma już ze 4 lata) i nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości.

CYTAT(aw69 @ Wed, 06 Dec 2017 - 10:36) *
z tego że wmawiasz sobie ze to zajebisty produkt i jest tani i wogole, po co przeplacać.....a ja ci mowie ze dlatego jest tani bo to nie jest material na kolektory wydechowe, mega wysoka temperatura powoduje że ten materiał sie łuszczy, rozwarstwa i pęka . Co najwyzej mozesz sobie w takich rurach puszczać wodę gorącą z centralnego ogrzewania wink.gif

G-Rad
No dobra a jaka jest waga takiego kolektora zbudowanego ze ścianki 3 mm ? biggrin.gif
Al Ed Upek
Kolektor do 4 cylindrów waży tyle co mała turbina, czyli jakieś 5-7 kilo. Mocno powywijany do r6 waży ok. 15.
marszall
CYTAT(sophisty @ Wed, 06 Dec 2017 - 11:34) *
Przerabiałem czarną stal w niejednym kolektorze, zresztą jak dziesiątki osób zapewne. Żaden z nich nie uszkodził jeszcze turbosprężarki po znacznych przebiegach. Czarna stal jest tak samo "gówniana" jak nierdzewka AISI 304 którą większość ładuje.

A czy 304 odchodzi platami jak pojezdzi pod bandarzem? Niby nic ale estetyka straszna
Al Ed Upek
Pod względem estetyki nie ma tu czego porównywać i to nie podlega dyskusji. Z mojej strony twierdzę tylko, że da się z czarnej stali pospawać działający, trwały kolektor.
Tarantula
No tak, najlepiej robic odlewy wink.gif
PAFFCIU
Ciekawe jak by takie A8 ogołocić że wszystkiego tylko kubełek kierownica i 700km
marszall
Cp-tunig juz to zrobil z 2.2T
PAFFCIU
Z 2.2T już kilka projektów widziałem
Interesuje mnie jak to będzie działać z V8 pod maska
sophisty
CYTAT(marszall @ Wed, 06 Dec 2017 - 19:55) *
A czy 304 odchodzi platami jak pojezdzi pod bandarzem? Niby nic ale estetyka straszna

Pewnie odchodzi ale dla mnie bandaż na kolektorze to tak samo jakościowe rozwiązanie jak skarpetki na zbiorniczkach:) Ja nie twierdzę, że stal czarna jest najlepsza ale zdecydowanie wolę ją niż spożywczą kwasówkę, którą większość wybiera.
nomaster
Samochód z zewnątrz:



Ciekawostką jest, że wszyscy ładują super hiper opaski a ja z braku czasu i dostępności od ręki władowałem co było pod ręką - jakies topexy i o dziwo trzyma się to kupy tongue.gif ciekawe przy jakim doładowaniu zacznie strzelać smile.gif
Z zewnątrz szału nie ma auto poskładane na szybko bo jak widzicie pewnie za oknami ciepło nie jest a samochód składałem pod wiatą. Poprawki na wiosnę.
W komorze silnika:


I przerabiany pas. Z tym pasem to w ogóle ciekawa historia. Wszyscy tną belki żeby upchać IC a ja chcąc oszczędzić belkę (bo jednak to element który podczas stłuczki ma chronić silnik i resztę auta z pasażerami włącznie) pociąłem przedni pas żeby pomieścić wszystko. Uciąłem mocowania do podłużnic, wsunąłem pas ok 3,5cm wgłąb, pospawałem mocowania, uciąłem górę pasa, wysunąłem 3,5cm spowrotem do przodu (żeby pasowały zamki maski, lapmy itp) pospawałem, powzmacniałem i taki to przeszczep wyszedł tongue.gif

Najbardziej boję się że cos się zapali, bo turbo siedzi dość głęboko ale narazie nic nie śmierdzi poza bandażem który już 2 tydzień się wypala...
Al Ed Upek
Filtr powietrza trochę mały jak na planowane moce.
marszall
Braciak kiedys zajaral cywilnego passata b5fl 2.8 30v podczas strojenia gazu przy ponad 30st. C na zewnatrz.
Wychodzi na to ze cos lezalo na lewej rurze za kolektorem tuz pod grodzia. Najprawdopodobniej byl to stary olej po wycieku. Ugasil. Teraz owinol bandarzem...nie wiem czy lepiej zrobil.
Ja bym sobie chyba zrobil prosty system gasniczy
pinin
Co do tych opasek, to te szerokie wcale takie idealne nie są. Ja zawsze stosowałem wąskie i nie było z nimi problemu.
nomaster
Wiem, że filtr trochę mały, zacznie się zapychać już przy 500hp. Docelowo chcę zbudować airbox na 2 filtry od S8 albo jakiś filtr/filtry papierowe które podołają z zapasem do 700hp. Ciekawe ile teraz jest mocy. Niestety powyżej 6tys brakuje już paliwa i lambda guard kończy zabawę. Pompę mam 330lph tylko nie zamontowaną, o dziwo oryginalna pompa daje radę dość nieźle, nie spodziewałem się, że do takiego doładowania da radę. Przejechałem już 300km a te głupie bandaże dalej kopcą i okopcają mi wszystko na biało-niebiesko pod maską...
O jakim systemie gaśniczym mówisz?
kirpek
Bandaz +wyciek =pożar
farmer91
Przy takiej pogodzie będą raczej się ciągle wypalać bo jest wilgoć w powietrzu którą wchłaniają.
marszall
Nie wiem czy to by zdalo egzamin ale mozna by miedziana czy inna rurke poprowadzic nad zagrozone miejsce i podlaczyc do zaworu w gasnicy. Wyzwalane linka. Tak mniej wiecej wyflada to w rajdowkach ale pewnie roznic jest wiecej. Nie wiem bo w tym nie siedze.
Jakby nie bylo to jednak chyba lepiej zapobiegac pozarom
pinin
CYTAT(marszall @ Sun, 10 Dec 2017 - 15:17) *
Nie wiem czy to by zdalo egzamin ale mozna by miedziana czy inna rurke poprowadzic nad zagrozone miejsce i podlaczyc do zaworu w gasnicy. Wyzwalane linka. Tak mniej wiecej wyflada to w rajdowkach ale pewnie roznic jest wiecej. Nie wiem bo w tym nie siedze.
Jakby nie bylo to jednak chyba lepiej zapobiegac pozarom


Na Litwie chłopaki biorą zwykłe gaśnice, rurki miedziane klepią na kowadle w kształt dyszy i system gaśniczy gotowy biggrin.gif

Ale nie idźcie tą drogą.
nomaster
Powstał pewien problem... Stuk. Auto nie chce przyjmować zapłonu. O co chodzi?

dorzucam cały log Emu Black jakby ktoś chciał przejrzeć.
https://megawrzuta.pl/download/d088fbf64bd5...9b8a79003e.html
log jest na LPG podlewanym 40% PB95 w wyższych partiach bo nie mam jeszcze założonej pompy paliwa. No i mam cały zbiornik PB 95 to musze je wypalić.
W ogóle to cały czas zdejmuję zapłon i cały czas stuk sporadycznie występuje a przecież jest jeszcze zimno to co bedzie w lato?
Mis
Ile chciałbyś mieć zapłonu przy 5400rpm, na 0,75b boostu, na stopniu 9,7:1, starej benzynie 95 w baku, brakiem kompensacji ZA wtryskiwaczami LPG?
Masz chociaż pewność, że wtryski od benzynowe i gazowe dozują równo?
Popraw proszę temat według wzoru, bo nic nie widać na jakich klamotach to złożone, więc ciężko pomóc.
nomaster
Rzeczywiście nic nie ma o wtryskach itp. Poprawię zaraz temat. Wtryski 630cc nówki siemens deka więc raczej wykluczam, że nie leją równo, roczne cewki magneti marelli świece może 1000km przebiegu irydówki bosh teraz nie podam symbolu bo nie pamiętam ale przerwa chyba 0,9mm wtryski LPG hana złote pompa paliwa oryginał ale AFR nie wchodzi przy podlewaniu benzyny jakoś wysoko więc wykluczam za ubogo. Wtryski LPG niedawno czysciłem IAT był na poziomie 30~35C i wydaje mi się że przy 0,8b 5000rpm 11,5 stopnia to jednak mało? Czy mylę się i raczej tak to będzie wyglądac? Ile mi zmieni PB98? w ogóle czy takie pojedyncze stuki to też ryzyko uwalenia półek w tłokach czy to przy strojeniu norma i nie muszę jeździć w pampersie kiedy stroję auto?
tom cio
30*C w dolocie przy okolicy 0*C na zewnatrz? Mi sie wydaje czy to jakas masakra? Tyle mialem u siebie przy 20*C na zewnatrz.
nomaster
Niestety taki urok tego auta, i tak poprawiłem sytuację bo oryginalnie dochodziło do 70C bez turbo smile.gif. Wielki kolektor leżący na rozgrzanych głowicach i bloku ciasno upakowany, brak wentylacji komory silnika i takie są efekty. Przy otwartej masce temp spada od razu ale przecież nie będe jeździł bez maski. Na wiosnę zamontuję kratkę w maskę.
volski1
CYTAT(tom cio @ Sun, 24 Dec 2017 - 15:45) *
30*C w dolocie przy okolicy 0*C na zewnatrz? Mi sie wydaje czy to jakas masakra? Tyle mialem u siebie przy 20*C na zewnatrz.


To bardzo dobry wynik.
Al Ed Upek
Zadam może banalne pytanie, ale słyszysz ten stuk na słuchawkach czy stwierdzasz na podstawie logów z jakoś tam (jak?) skonfigurowanych czujników?
pinin
No i jeszcze dochodzi kwestia wtrysków - Siemensy nie słyną z trzymania parametrów fabrycznych. Jeśli ich nie mierzyłeś, to nie masz pewności, że komplet leje tak samo.
kkkacper
Pinin a jakie slyna? Tylko nie mow, ze Bosche, bo strzele fikolka.. temat walkowany 700 razy, a z tego 699 przypadkow niepopartych zadnymi pomiarami wink.gif
L5turbo
CYTAT(nomaster @ Sun, 24 Dec 2017 - 17:03) *
Niestety taki urok tego auta, i tak poprawiłem sytuację bo oryginalnie dochodziło do 70C bez turbo smile.gif. Wielki kolektor leżący na rozgrzanych głowicach i bloku ciasno upakowany, brak wentylacji komory silnika i takie są efekty.


jakie triki zastosowales, aby ostudzic kolektor ssacy? u mnie zazwyczaj nie da sie na dluzej dotknac reka, taki goracy. jaies podkladki dystansowe, przekladka pomuedzy silnikiem a calym kolektorem?
nomaster
CYTAT(Al Ed Upek @ Sun, 24 Dec 2017 - 22:15) *
Zadam może banalne pytanie, ale słyszysz ten stuk na słuchawkach czy stwierdzasz na podstawie logów z jakoś tam (jak?) skonfigurowanych czujników?

Tylko czujniki stuku, też zaczynam mieć pewne wątpliwości czy to nie jakieś luzy napędu/obijjąca się rura ale wydaje się to wiarygodne przy jednostajnym przyspieszaniu co miałoby się obijać. Jestem w trakcie budowy stetoskopu pod laptopa.

Kolektor zaizolowałem podkładkami z teflonu od firmy z reklamy na naszym forum smile.gif. Dodatkowo wyłożyłem całą przestrzeń pod kolektorem wełną do ocieplania pieców tak by nie przechodziło ciepło od bloku i znacząco zbiło to temp dolotu, jak latam w trasie spada do jakichś 15C teraz przy 5C na zewnątrz. Różnica w seryjnym aucie była mega zauważalna po izolacji dolotu.
nomaster
Konfiguracja knock:
nomaster
Wydaje mi się tez że wypadanie zapłonu chyba też może powodować stuk. Przynajmniej z tym spotkałem się w praktyce w 2t. Mam już tak cofnięty zapłon, że auto nie jedzie i trochę to smutne bo wiadomo po co się pakuje turbo... A wracając do strojenia czy jak mi czasem zastuka i od razu cofa zapłon to silnik nie jest zagrożony czy mimo wszystko pojedynczy stuk może mi zrobić masakrę przy takim doładowaniu?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.