Siema, Już od najmłodszych lat uwielbiałem wszystko ulepszać, zacząłem od polskiego silnika motoroweru Romet Ogar 205 z którego wydusiłem tyle niesamowitej mocy, że połowe licznikowego przebiegu przepachłem , później ETZ 150 tu już było znacznie lepiej, ok 22km z tego co pamiętam wydusiłem z tego silnika jakies 7 lat temu, ETZ dalej jeździ i ma sie świetnie, nie odpuściłem też urządzeniom elektronicznym np wzmacniacze itp itd i przyszła pora na S8 które mam od ponad 1,5 roku.
Krótka historia auta:
Kupiłem je za trochę ponad 16k i była to głupota bo auto nie było warte tej ceny jak sie później okazało. Całe było malowane tzn położona nowa warstwa lakieru, wszędzie ok 260-300 mikronów i nie byłoby w tym nic złego gdyby było to zrobione dobrze... Jakiś szpec polerował tak dach, że przegrzał lakier i w niektórych miejscach odłazi od blachy, to samo na tylnej klapie, mniej na masce i na drzwiach na szczęście w ogóle. środek za to nie jest w złym stanie, trzyma się kupy, jedynie fotel kierowcy jest do wymiany. Auto jest mega fajnie wyposażone tzn: solardach, grzane wszystkie fotele, regulowany odcinek lędźwiowy także z tyłu, el roleta tylnej szyby, rolety na szybach bocznych, fotochromowe wszystkie szyby+ atermiczny przód i tył wiadomo jakies tempomaty sraty szmery bajery ogólnei bardzo bogata wersja, brakuje webasto, navi i grzanej przedniej szyby.
A teraz konkrety:
Skrzynia:
Manual 01E oryginał S8 żadne dizlowskie bardziewie pogrubiany wałek sprzęgłowy co jest bardzo rzadkie. Skrzynia złożona chyba z 4 różnych, wybrane najlepsze graty+nowe łożyska uszczelniacze itp itd totalny remont.
Głowice:
AHC wyremontowane u Dziaków, wszystkie zawory ssące nowe dorabiane u Paradowskich, 2 nowe zawory wydechowe oryginały ściągane z niemiec głowice po moim portingu
Metalowe uszczelki pod głowicami od 40v zaadoptowane
Ecu:
Emu Black 2x termopara dołożony czujnik temp oleju w miskę
Tłoki:
ABZ stoczone denka -1mm - CR teoretycznie 9,7:1 - nie mierzyłem
Blok:
ABZ kupiony za 650zł, przełożony mój wał i moje panewki główne (z mojego AHC) + nowe panewki na korbach - ASO i kosmiczne cena ponad 80zł za 1 panewkę czyli ponad 160zł na korbę... myślałem że padnę ale przebolałem i kupiłem... wał jak i blok przemierzyłem, blok miał owal max poniżej 0,02 na jednym cylindrze na pozostałych okolice 0,01mm
Wał owal miał w tysięcznych i były to wartości poniżej dokładności sprzętu pomiarowego jakim dyspokowałem natomiast wał który siedział oryginalnie w tym bloku miał już jakieś tam tysięczne tak czy siak oba wały się nadają.
Do kompletu nowe pierścienie tłokowe PRIMA
Kolektory:
rurowe (chyba nikt nie wyebał tak z motyką na słońce jak ja z tymi kolektorami:))
Układ paliwowy:
Wtryski Siemens Deka 630cc regulator 3b od jakigoś VW (mam 4b oryginał jakby było mało)
Pompa w baku narazie oryginał (mam kupioną pompę 330lph ale dopiero na wiosnę ją założę)
Układ zapłonowy:
Seria. Roczne cewki Magneti Marelli, świece irydówki Bosh 0,9mm
Turbo T67 http://performance.k64.pl/spec-gt7x-t04z-g...00km-p-100.html
Wydech:
3' od turbo narazie na 1 tłumiku + 48mm od WG w asfalt. Dźwięk urywa suty jak otworzy się WG
Dolot:
Do turbo 4' z turbo 63mm>76mm do IC w IC wspawany wylot 89mm i tak idzie do przepustnicy.
Przepustnica oryginalna wygładzone wsystkie kanty.
Hamulce:
Seria (na wiosnę D3 360mm albo większe)
Body kit:
Brak (będzie kratka od BMW E65 w maskę żeby trochę wychłodzić komore silnika ale to bardzo delikatna zmiana, będzie wyglądac jakby tam była od zawsze )
Poza tuningiem:
Dopicowanie wnętrza
Cel:
przekroczenie 600hp
Chętnie poczytam konstruktywna krytykę porady uwagi itp
kilka zdjęć z prac:
Izolacja z resztek promu kosmicznego tylko nikomu nie mówcie!
Po frezowaniu
Przewód olejowy do turbo
Izolacja termiczna
Auto dostało wszystkie nowe rolki łożyska uszczelki itp wszystko co przy silniku się zużywa jest nowe
Auto jest złożone, jeździ obecnie bez kontroli doładowania i pompuje 0,8b max (chciałem mniej, trzeba popuścić sprężynę w WG) docieram silnik póxniej zmienię olej i będę finalnie stroił, obecnie jeżdżę na zapłonie ok 8 stopni przy tych 0,8b ale raczej staram się w ogóle nie jeździć w nadciśnieniu dlatego nie jest to wystrojone no ale wiadomo - kusi.
Na 6 biegu mam 0,5b od około 2200rpm 2500 mam 0,7b przy normalnej jeździe na niższych biegach 2500 jest 0,5b 3000 pełen boost czyli chyba dość szybko (tak z pamięci) za to z reakcji na gaz nie jestem jakoś meg a zadowolony lag jest spory.
W auto włożyłem kupe pieniędzy i jeszcze więcej serca.
Gdybym robił to 2 raz zdecydowanie poszedłbym inną drogą ale jak juz jest nie będę tego ciął i przerabiał tylko cieszył się z mega fajnego auta
Niedługo może wrzucę więcej zdjęć z późniejzych prac.
Wszystko robię całkowicie sam. Sam to zbudowałem uruchomiłem i wystroiłem jedynie kilka osób z forum udzieliło mi wsparcia merytorycznego. Jak widac da się jeśli się chce