![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
Peugeot 206 niecały 1000kg masy własnej.
Zacisk Lucas 57mm z 306 GTI-6. Tarcza 283x22mm. Auto będzie już raczej użytkowane tylko na trackday'ach na polskich torach i sporadycznie jakieś upalanie wieczorem. Mam trzy nurtujące mnie zagadnienia. Nastawiony jestem na klocki w okolicach maksymalnie 600zł i wybór padł na ds 2500/3000 z przewagą 3000. Czy są w podobnym budżecie jakieś warte uwagi alternatywy ? Carbon Lorraine rc6 pewnie będą przydrogie. Myślałem jeszcze o EBC Yellow Stuff ale miałem kiedyś zielone w astrze i nie do końca byłem zadowolony. Druga sprawa to tarcze... Brać do tego jakąś dobra firmową litą tarczę czy warto jednak kupić coś frezowanego wyższej półki, czy może nie warto się zbytnio spuszczać i wziąć tanie Speedmax'y nawiercane i frezowane ? Ostatnia moja wątpliwość to wzór samego kloca dedykowany do mojego zacisku, na stronie ferodo są dedykowane dwa rodzaje do 306 gti6 na zacisku Lucas i różnią się grubością i wysokością samego klocka, wzór bardzo zbliżony - czy ktoś się orientuje czy pasują zamiennie? 1) FCP406 http://ecat.ferodoracing.com/car-racing/brake-pads/FCP406 2) FCP565 http://ecat.ferodoracing.com/car-racing/brake-pads/FCP565 Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
DS3000 i lite tarcze Brembo - chyba nikt kto używa takiego zestawu nie marudzi na hamulce
![]() Co do EBC sam nie używałem, ale z kim na trackday;ach czy bardziej zorientowanym w tematach sprzedawców klocków nie rozmawiałem, gdy pada "EBC" , to powoduje co najwyżej uśmieszek (politowania ? ![]() Nawiercanie i frezowanie tarcz, o ile wiem sensu nie ma aktualnie w klockach nie produkujących "poduszki gazowej", ale może ktoś wskaże jakieś korzyści z tego. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 May 2009 ![]() |
Również polecam DSy (ja akurat śmigam na 2500 bo nie robią do mojego auta 3000) + dobrej firmy lite tarcze. To jest przepis na najlepszy zestaw pod względem cena/jakość sprawdzony przez wiele osób i nie ma co kombinować.
Tanich nacinanych nie kupuj, szkoda kasy. EBC raczej stosują ludzie w "tuningach" a nie w rajdówkach. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
Zdecydowałem się na pełne tarcze Ferodo i DS 3000 (FCP565R).
Docierać to jakoś specyficznie czy wystarczy kilka hamowań 130-50-130-50-130 itd. ? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Zdecydowałem się na pełne tarcze Ferodo i DS 3000 (FCP565R). Docierać to jakoś specyficznie czy wystarczy kilka hamowań 130-50-130-50-130 itd. ? Hamujesz tak parę razy, aż zaczną śmierdzieć. Później 5 minut jazdy bez hamowania i jest ok ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Ja docierałem z grubsza tak jak piszesz, może pierwsze nie ze 130 ale torchę mniej. O ile wiem, to ważne żeby się nie zatrzymać całkiem między tymi hamowaniami.
-------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Tue, 11 October 2011 ![]() |
1000kg masy.
Przód tarcza 255x22 i ds2500. Tył 263x18 i yellow pady ( nie było ferrodo) Nigdy nie brakowało mi hamulca. Ciekawe czy zestaw wytrzyma próbę czasu z nowym silnikiem. -------------------- MR2 2zz sc (Janusze Tuningu)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 12 May 2005 Skąd: Brachttal / Niemcy ![]() |
Podepnę się pod pytanie: DS2500 czy Pagid RS4-2?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ja docierałem z grubsza tak jak piszesz, może pierwsze nie ze 130 ale torchę mniej. O ile wiem, to ważne żeby się nie zatrzymać całkiem między tymi hamowaniami. Ja dodatkowo ,żeby nie denerowwać innych uczestników ruchu, to robie tak, że jade sobie np 100 czy 120 i jak zjeżdzam z górki, to jade z gazem i hamulcem. Wystarczy tak przejechać ze 200m , hebel sie mocno rozgrzeje i później parę km spokojnie, żeby ochłodzić. Przy hamowaniu ostrym 130-50 można kogoś nadziać na zad ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 10 April 2005 Skąd: WWA/Tripolis ![]() |
Nie dziala w autach odcinajacych gaz przy depnieciu hamulca
![]() -------------------- Kra$
And JDM again... :) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Nie dziala w autach odcinajacych gaz przy depnieciu hamulca ![]() A są takie obecnie? Rozumiem,że mają ograniczniki momentu, ale żeby odcinały całkowicie? ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Tak, np. każdy VAG
![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Tak, np. każdy VAG ![]() Aż mi się wierzyć nie chce ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
czemu polecacie starocie ds2500 ? przeciez to zaden rewelacyjny klocek. mam u siebie i nie odczuwam by byl jakis super.
zrestza wyszli nastepcy o duzo lepszej charakterystyce. http://www.ferodoracing.com/products/car-r...ke-pads/ds1-11/ moim zdaniem dsuno lub ds1.11 bedzie lepszym wyborem takie cos jeszcze znalazlem ![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 28 December 2011 Skąd: Katowice ![]() |
czemu polecacie starocie ds2500 ? przeciez to zaden rewelacyjny klocek. mam u siebie i nie odczuwam by byl jakis super. zrestza wyszli nastepcy o duzo lepszej charakterystyce. http://www.ferodoracing.com/products/car-r...ke-pads/ds1-11/ moim zdaniem dsuno lub ds1.11 bedzie lepszym wyborem takie cos jeszcze znalazlem Nie mam czasu żeby czekać na mieszankę W stąd wziąłem R która jest dostępna od ręki ![]() Inna sprawa że są wyjściowo o 4 stówki droższe więc wykraczają ponad założony budżet. wspomniany zestaw na który się zdecydowałem wyszedł mnie około 840zł więc znośnie nawet. Zaskoczony byłem niską ceną zestawów regeneracyjnych do moich zacisków - śmiesznie tanio za prowadnice, wszystkie gumki, odpowietrzniki i tĺoczki - 94zĺ ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 24 March 2015 ![]() |
Polecamy DS3000.
DS Uno jak dostępne do danego zacisku to jeszcze lepiej, ale nie do każdego wszystkie są dostępne. -------------------- Alfa Romeo 156 Cup 2.0 TS
Westfield SEiW Aerorace 2.0 --> aswestfield.wordpress.com |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Tue, 11 October 2011 ![]() |
Zdecydowanie ds3000 choć 2500 też pozwalają na wiele.
Co z tego że green pady są wyżej niż 2500 w tej tabelce jak będą płonąć ogniem w zakresie gdzie nawet 2500 jeszcze bdb działa. -------------------- MR2 2zz sc (Janusze Tuningu)
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Pyrlandia ![]() |
jeszcze bym polecił Hawk Performance np. serie HP plus ..
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Aż mi się wierzyć nie chce ![]() Dokładnie tak ![]() -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
User Dołączył: Fri, 04 September 2009 Skąd: Pyrlandia ![]() |
Dokładnie tak ![]() Bez przesady - stosowałem LFB w Octavii II TFSI , obecnie w III, i nie jest tak źle . Można się sporo wyczucia nauczyć przy tym systemie. Przy lekkim hamowaniu nie odcina przepustnicy, dopiero jak przekroczysz pewną granicę odcina i to trwale, tzn, musisz odpuścić gaz zupełnie, żebyś mógł znów zacząć przyspieszać . Przy odrobinie treningu trwa to dziesiąte sekundy .. Ogólnie jest to rewelacyjna nauka wyczucia lewej nogi i pracy gazem (zmiana hamulec-gaz itd) . NA początku chciałem dziadostwo wyłączyć - ale obecnie sobie chwalę - i przydaje się to później w aucie na tor - gdzie za dużo hamulca w środku / za mocny trail braking na początku to norma ... |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 01:05 |