![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 May 2015 Skąd: Silesia ![]() |
Cześć,
To mój pierwszy temat na forum. Rozpocząłem też wątek na forum Renault, ale liczę na pomoc tutaj, ponieważ w moim odczuciu modyfikacje dci to temat egzotyczny, mało popularny itp. Mam pytanie dotyczące mocniejszych wtrysków do Silnika 1.9 dci 125 km *okrojone 130 km na rynek francuski. Auto aktualnie dysponuje mocą nieco ponad 160 koni mechanicznych, w planach IC, wydech oraz inne turbo (mam nadziele, że podejdzie GTB 2260) Widziałem już kiedyś taki projekt w lagunie dci 102 km, skrzynia 5b. Paliwo skończyło się przy ok. 180 koniach, dlatego nie chciałbym analogicznej sytuacji u mnie choć osprzęt jest inny. Czy ktoś przerabiał kiedyś taki temat ?? Czy jakieś wtryskiwacze pasują P&P ?? W 2.0 dci widziałem SCENICA na seryjnych gratach zestrojonego na 200 KM/420 Nm i więcej też nie planowałbym osiągnąć w moim. Sądzę,że skrzynia biegów nie da rady a tutaj także nie mam pomysłu czy np. podejdzie skrzynia z 2.0 dci. Z góry dziękuję za wszelką pomoc oraz sugestie czy projekt ma sens w ogóle. Dodam, że samochód posiada jeszcze filtr DPF (myślę, że usunę w najbliższym czasie) oraz nie zaślepiony EGR (jest wyłączony programowo) Samochód z 2006 roku, pierwsze turbo, wtryski i sprzęgło z dwumasem ![]() Wykres z hamowni: ![]() -------------------- Scenic II 160+
|
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Pytanie czy to pompa nie wyrabia z paliwem czy wtryski mają już czasy otwarcia ustawione na max?
U mnie w TDCI po zmianie końcówek wtrysków na wydajniejsze pompa nie była w stanie nabijać ciśnienia na seryjnej mapie paliwowej. Więc zyskałem... niewiele. Być może na seryjnych wtryskach uzyskałbym podobny wynik. Auto również Heko mi stroił. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 May 2015 Skąd: Silesia ![]() |
hmm tego nie wiem może Heko będzie kojarzyć czy tam jest zapas na wtryskach czy max.
Głównie chodzi mi o to żeby przy zmianie IC i wydechu + ew. turbo nie narobiłem sobie problemów. Nie znalazłem granic dla 1.9 dci ale TDI to nie jest. Plus raczej ograniczone pole manewru jak pompa nie da rady ? Czy się mylę? -------------------- Scenic II 160+
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 December 2011 ![]() |
Mało tych silników się robi. A w stosunku do dCi107 to nawet nie ma co porównywać - i sterownik i generację układu wtryskowego masz inną :]
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Zmiana IC, oraz wydech to bezproblemowy zabieg
![]() -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#6
|
![]() |
Ja mam w lagunie 1:
Cały dolot (+duzy ic) Wydech 2.5 po całosci Mapsensor 4b Gtb2260vk 1.45bara 179km i 360nm przez Mumina CTR. Skonczyly sie wtryski, zamknela sie przepływka (podobno nie da sie wystroic dci po mapsensorze, bez przepływki jak TDI). Aktualnie szukam pomału wiekszych wtrysków/końcówek ale ciezki temat.. bo gdzie nie uderze, tam musze godzine wyjasniac po co, czemu i dlaczego.... A pozniej albo ktos nie ma czasu, albo gada ze sie nie da... Temat wiekszej przepływki raczej do ogarniecia. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 May 2015 Skąd: Silesia ![]() |
to ja chyba o twojej lagunie myślałem
U mnie jest inny osprzęt tylko pytanie jakie ma możliwości ![]() Wykombinowałem sobie, że jak coś się zacznie sypać to są jeszcze SCENICI 2.0 dci, one pod 200 koni wytrzymują(skrzynia, sprzęgło wtryski itp.) cenowo przystępne problem polega na tym, że nie widziałem aby ktoś coś takiego dopasował do 1.9. Spróbuję zacząć od IC i zobaczymy jak się sprawa potoczy. -------------------- Scenic II 160+
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 15 September 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Mniejsza temp w dolocie to większa moc
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 May 2015 Skąd: Silesia ![]() |
W każdym bądź razie zobaczymy po wymianie IC i dolotu na ile się go wystroi.
Pojawiła się teraz duża turbo dziura przy dynamicznej zmianie biegów ![]() Stawiam, że coś z turbo ale mogą też być jakieś nieszczelności + plecionka rozwalona u mnie. Widziałem tu już taki temat identyczny problem miał użytkownik w AGR/ARL i tam były typy na zapieczone kierownice, gruszkę i N75. Przyznam szczerze, że dostęp do silnika w Scenicu nie jest przyjemny, trzeba dużo rozebrać aby dostać się do konkretnej części. -------------------- Scenic II 160+
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 May 2015 Skąd: Silesia ![]() |
Sprawdź orurowanie idące do IC - często pęka/przeciera się i tam powstają nieszczelności. Bardziej jednak obstawiałbym zdychający EGR ![]() Dziś samochód podpiąłem pod CLIPA. Byłem pewny, że EGR wyłączony programowo, ale na kompie ukazuje się jego praca, jest zawalony pewnie i stąd problem. Będę go zaślepiać. -------------------- Scenic II 160+
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
No to jeśli w programie nie jest to ogarnięte to po zaślepieniu będzie pięknie check'iem walił po oczach
![]() Jeśli rzeczywiście EGR ciągle funkcjonuje, to do czyszczenia pewnie jest również cały kolektor ssący... -------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#12
|
![]() |
Jak go zaslepi, to nie bedzie walił po oczach..
![]() Zmieniajac cały dolot i ic na tej sprezarce duzo nie ugrasz.. ![]() zamiast gtb22 lepiej wrzucic jakies gt20. Szybciej wstanie, a mocy z niej starczy do 220-240km.. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A nie bierzesz pod uwagę tego że nowsze ECU sprawdzają przepływ powietrza i jeśli ten się nie zgadza to wiedzą że coś musi być z EGRem nie tak?
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#14
|
![]() |
Napewno nie edc15 z 1.9dci
![]() ![]() Zeby sterownik mierzył przepływ potrzebna jest jeszcze przepustnica zeby wymusiła wieksze zassanie spalin. A w 1.9dci nie ma ![]() Btw, jak chcesz zaslepiac egr, to najlepiej jest wrzucic kolektor ssacy z laguny 1.9dti. Ma duzo wieksza srednice, niz te z dci ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 May 2015 Skąd: Silesia ![]() |
Jak go zaslepi, to nie bedzie walił po oczach.. ![]() Zmieniajac cały dolot i ic na tej sprezarce duzo nie ugrasz.. ![]() zamiast gtb22 lepiej wrzucic jakies gt20. Szybciej wstanie, a mocy z niej starczy do 220-240km.. Myślałem na już o gotowej zaślepce ![]() Są sprzedawane na allegro. Racja z tym, że turbo nie da rady tylko teraz muszę znaleźć kogoś kto dopasuje gtb 20 pod Scenica ![]() Napewno nie edc15 z 1.9dci ![]() ![]() Zeby sterownik mierzył przepływ potrzebna jest jeszcze przepustnica zeby wymusiła wieksze zassanie spalin. A w 1.9dci nie ma ![]() Btw, jak chcesz zaslepiac egr, to najlepiej jest wrzucic kolektor ssacy z laguny 1.9dti. Ma duzo wieksza srednice, niz te z dci ![]() Dziękuje za cenną informację ! Pytanie czy się zmieści bo u mnie ciasnoo Ja mam chyba EDC 16 -------------------- Scenic II 160+
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 20 December 2011 ![]() |
Nie było wozów z EDC15 i DPFem nawet...
|
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#17
|
![]() |
w 1.9dci DPF był dopiero w 130km na EDC16. Cała reszta dci była na EDC15. Tak jest w lagunach 2, może w scenicach jest inaczej ale wątpie..
Taką zaślepke mozesz kupic, jak bedziesz miał kolektor ssacy z dti. Ty masz EGRa wsadzanego w kolektor ssacy, tak? Musisz mi pokazać jak to wygląda u Ciebie, bo było tyle patentów stosowanych, że masakra.. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
To że w VAGach tak jest i innych, nie znaczy ze w starej renówce ma być tak samo
![]() Potwierdzone zaślepka , egr obok i nic nie wywala błędów. w VAGu jak zaślepisz EGR bez usuwania programowo będzie walić błędem bo przepływomierz mierzy większy przepływ. Ale to nie VAG panowie. DCI jest na EDC15. Nowsze tak jak mat13power piszę jest na 16tce z DPFem. -------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
gość_mat13por_* |
![]()
Post
#19
|
![]() |
Dokładnie
![]() Nie mat13power :E mat13por |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 06 May 2015 Skąd: Silesia ![]() |
Sprawdziłem na naklejce silnika mój to F9Q E804 (w zależności od osprzętu/przepisów to 110, 125, 131 KM) na pewno nie 120 KM.
Podobno nie ma problemów z zaślepieniem EGR. Czekam tylko na odpowiedź Heko czy jechać do niego aby mechanicznie to robić i potem program, czy mogą być to dwa oddzielne procesy. EGR SCENIC To jest chyba 120 KM na filmiku ale tam nie ma większych różnic jeśli chodzi o EGR, dostęp tak samo słaby.. Jutro zrobię zdjęcie jak to u mnie wygląda nie mam takiego, mam foto wtryskiwaczy tylko.. -------------------- Scenic II 160+
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 13:43 |