![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
MODEL: SEAT IBIZA III 2002r wersja Sport 1.9 Tdi ASZ 130km 3 furtki
Silnik: W pełni Seryjny Po Wymianie Tłoków z pierścieniami bo były popękane + nowe panewki (sputtery) Modyfikacje głowicy: W pełni Seryjna jedynie wzmacniane Szklanki Ina - Wałek AE Modyfikacje bloku: BRAK Układ dolotowy: GTB2260Vk + FMIC Ibiza Cupra BPX całość nierdzewka. Brak EGR (wspawana Flansza) , Wtrysk Metanolu Snow Performance stage 2 , wtrysk Nitro NX main line (przerobiona instalacja z benzynowej) Układ wydechowy: 2.75 bez zbędnych tłumików Układ wtryskowy: Race783 Elektronika: Seria , Gałgany Boost + EGT AG Układ chłodzenia: Seria Układ napędowy: Skrzynia 6gang Aktualnie FSM/FJW (FSM przerobiona pod czujnik prędkosci) Sprzegło Jednomas + Sachs Racing (pro-tune) , Lekkie Felgi z A3 (5,5kg 1szt) + Semi Slicki Margum/R888 Zawieszenie: Przód Monroe Reflex , tył Bilstein B6 . Seryjne Sprężyny (Zimowy Setup) BODY KIT: Seria + Zderzak przód FL przerobiony Chałupniczo przezemnie PODZIĘKOWANIA: CTR Tuning za montaż , strojenie Turbo + wtrysk metanolu . SOFT-CAR za późniejsze Korekty ![]() Witam , nie jest to jakiś świeży projekt - Samochód w sumie od ponad roku przerabiany stopniowo - Na początku zaczeło się od remontu Silnika po zajechaniu przez poprzedniego Właściciela (ale opisu ani zdjęć niechce mi sie przedstawiać bo nie ma sensu - przeszło mi już ) Następnie po doprawadzniu do używalności samochód dostał nowe wtryski (seryjne AL niechcialy wypluć wiecej niż 185km) Race783(najechane aktualnie około 30tys km) . W kwietniu zeszłego roku pojechałem do CTR tuning gdzie samochód dostał Nowe Turbo GTB2260vk oraz Wtrysk Metanolu Snow Performance stage 2 (+ oczywiscie Strojenie) wynik : ![]() Następnie po powrocie Samochód dostał wiekszy układ wydechowy (okazało się że poprzedni nawet nie był w pełni 2,5cala) czyli full przelot 2,75 , oraz zostałą przerobiona Flansza od EGR pod 2,5cala razem z całą rurą nierdzewki do FMIC (z poprzednią ciągle był problem ze względu na nieszczelności) Przed : ![]() ![]() Po : ![]() ![]() (aktualnie jest już inne kolanko - niestety chwilowo była tylko taka kibel rura) Po czym nastąpiła Korekta Programu (już przez Soft-car) : ![]() Przez jakiś czas jeździłem z takim Setupem - ale niestety padła pompa Metanolu a przez brak Dostępu do samej pompy zmusiło mnie do zakupu Instalacji Nitro NX : ![]() ![]() ![]() ![]() Dysza +50km(pomiar oczywiscie sam Silnik + nitro - metanolu nie było) : ![]() dla porównania Inercja (wykres Wyżej - jak i wszystkie poprzednie wykresy z hamowni drogowej) ![]() Dysza +100KM : ![]() Już pod koniec sezonu udało sie założyć Szpere Helikalną (+ nową pompe metanolu): ![]() ![]() Zdjęcia może samego samochodu : Prawie na początku : Ledwo po modach w CTR : ![]() ![]() ![]() ![]() Po zmianie Zderzaka i Felg (+ spreżyny obniżające Vogtland): ![]() ![]() ![]() ![]() Samochód oczywiście w różnych konfiguracja zwiedził w zasadzie wszystkie możliwe imprezy 1/4 mili (taki miałem zamysł przy budowania tego samochod + oczywiscie to żeby nadawał sie do codziennej jazdy nie zabijając portfela na stacji) Zaczynał od 14,2 na bemowie kończąc na 13,00 w wilczych laskach na koniec sezonu(jeżeli chodzi o szanowane Zawody to w ełku 13.23 na dyszach +50KM bez metanolu). Udawało się w zasadzie na każdych Zawodach poprawiać czas także samochód cały czas robić jakiś tam progres. Co do tego Sezonu to oczywiście nie zatrzymuje sie w miejscu - Zostanie zmieniona Skrzynia z FSM na JNC (którą już używałem w Ułężu na seat Racing lecz uległa uszkodzeniu obudowa od nowego sprzegła wiec nie była potem używana - aktualnie już czeka na montaż ). Zawieszenie Gwintowane z regulacją twardości (jeszcze nie zdecydowałem co kupie) Jest zrobiona Głowica(która czeka na montaż) - Obrobione kanały Ssące + Wydechowe + Zawory Wydechowe Wieksze o 4mm , do tego zostanie wyjęty silnik i zrobiona Rewizja jak seryjny silnik zniósł ten sezon - po czym jak nie bedzie nic zarżnięte to wymiana panewek + oczywiście przerobiona głowica wraz ze wszystkim nowym (szklanki , wałek , śruby itp) . Dodatkowo zmiana na map sensor 4barowy który leży w pokoju od 4miesięcy ale nie miałem jakoś kiedy go wstawić. No i oczywiście zakup nowych Opon bo R888 niestety znikają w oczach(najprawdopodbniej padnie wybór na Markgumy - chyba że R888 bedą w lepszej cenie) , Planuje również Zakup Pełnych Slicków ale to już jest zależne od dostępności bo niestety z takimi oponami jest bardzo ciężko w PL. Ibiza w pełni opisywana na jednym z trójmieskich Forach oraz na Seat Ibiza Forum - tutaj troche okrojona wersja ale myśle że nie ma co męczyć oczu dla czytania tylu głupot. Możliwe że pare osób kojarzy mnie z różnej maści zawodów także z góry przepraszam za to że mało gadam i tylko czasem siedze w samochodzie i nakurwiam. -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]() |
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
Bardzo fajne, kompleksowe mody, czekam na wykres z przyszłego sezonu!
Dla reszty hint: porównajcie wyniki z inercji z obciążeniówkami. Moment trochę wolniej narasta i pierwsyz peak jest odrobinę wyższy, czyli coś co można przewidziec. Poza tym jest naprawdę niezła zgodność! EDIT: Dopiero zauważyłem, że Gdynia. Na Polskiej to chyba każdy upalał, świetne tereny i często brak żywej duszy ![]() -------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 November 2011 ![]() |
fajne autko musi dawać duzo frajdy z jazdy i osiągów
![]() jak byś mógł opisać więcej zakres modyfikacji głowicy przygotowanej do założenia gdzie kupiłeś zawory i jakie zdjęcia ?? widziałem ze ktoś zakładał większe o 2,5mm ale o 4mm <szok> |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
fajne autko musi dawać duzo frajdy z jazdy i osiągów ![]() jak byś mógł opisać więcej zakres modyfikacji głowicy przygotowanej do założenia gdzie kupiłeś zawory i jakie zdjęcia ?? widziałem ze ktoś zakładał większe o 2,5mm ale o 4mm <szok> - Zawory wydechowe wieksze +4mm - Kanały ssące i wydechowe powiększone tyle ile sie dało - Zawory na 3 kąty - wszystkie nowe uszczelniacze - wszystkie nowe prowadnice - Splanowana i sprawdzona ciśnieniowo Moja : ![]() ![]() i dla porównania Standardowa : ![]() Głowice miałem robioną przez znajomego z DieselSoft w płocku(któremu bardzo za to dziękuje ![]() Co do samochodu to powiedzmy że sie przyzwyczaiłem i już na mnie moc nie robi wrażenia ale poprzednio jeździłem golfem 2 1.8T 310KM także dopiero po strzale z nitro tak naprawde Ibiza jest szybsza (ale za to nadaje sie do jazdy na codzień bo ani nie męczy uszu ani portfela) Bardzo fajne, kompleksowe mody, czekam na wykres z przyszłego sezonu! Dla reszty hint: porównajcie wyniki z inercji z obciążeniówkami. Moment trochę wolniej narasta i pierwsyz peak jest odrobinę wyższy, czyli coś co można przewidziec. Poza tym jest naprawdę niezła zgodność! Dokładnie tak jak piszesz same Wartości na inercji Są bardzo podobne (mam też inne pomiary które to potwierdzają) ale przebieg NM/KM zupełnie inny przez co ktoś może myśleć po wykresie z inercji że samochód wstaje mega późno i zakres użyteczny obrotów to max 1000obrotów ![]() -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, świetny projekt i w dodatku diesel.
Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 08 November 2011 ![]() |
a czy takie mody głowicy nie maja żadnych minusów ?? nie pogorszy sie wstawanie turbiny "kultura pracy" czy cokolwiek ??
i nie wiesz z z jakie źródła są zawory ? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
a czy takie mody głowicy nie maja żadnych minusów ?? nie pogorszy sie wstawanie turbiny "kultura pracy" czy cokolwiek ?? i nie wiesz z z jakie źródła są zawory ? Z gorszym wstawaniem Turbiny sie licze co mi nie przeszkadza osobiście - zresztą późniejsze Strojenie myśle troche poprawi to właśnie. Co do kultury pracy Okaże sie po zamontowaniu , Z tego co wiem nikt tak głowicy przerobionej nie ma także nie mam żadnego Odnośnika. -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
możesz wrzucić jakieś wideo z dzwiękiem wydechu skoro jest bez tłumików żadnych, byłbym wdzięczny
![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
możesz wrzucić jakieś wideo z dzwiękiem wydechu skoro jest bez tłumików żadnych, byłbym wdzięczny ![]() http://www.youtube.com/watch?v=HYslQTThWz0...eature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=2GT6qfD358M...eature=youtu.be Jeżeli chodzi o w miare czysty dźwiek z zewnątrz to tylko takie coś mam - wiadomo że na żywo to troche inaczej brzmi. -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Fri, 25 September 2009 Skąd: Poznań ![]() |
Ile pali?
![]() Mamy w polsce mocniejszego 1.9 TDI? -------------------- Fiesta ST MK8
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Ile pali? ![]() Mamy w polsce mocniejszego 1.9 TDI? W lato palił około 8,5l , Aktualnie 9-9,5l (brak EGR = problem z dogrzaniem) Są mocniejsze ![]() ![]() ![]() -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Fri, 25 September 2009 Skąd: Poznań ![]() |
To spalanie znikome jak na takie osiągi
![]() Ważyłeś go? Jakieś plany odnośnie odchudzania? -------------------- Fiesta ST MK8
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
To spalanie znikome jak na takie osiągi ![]() Ważyłeś go? Jakieś plany odnośnie odchudzania? Chmurka z metanolu ![]() Waga z pełnym wyposażeniem i felgami 16' to 1220kg , Bez fotela pasażera i kanapy z tyłu oraz "moim" Kubłem to około 1130kg - teraz z 15kg wiecej z racji Nitro. -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
Zawory pewnie od nich http://www.paradowscy.pl/menu,11,produkty
Duzy zawory to fajnie ale czy kanaly tak samo duze? brakuje teraz kolektora z nierdzewki na wydech no i dolotowy tez mozna bylob zmienic. -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 14 October 2010 Skąd: PŁOCK ![]() |
tą głowice robił kolega GADGET
![]() ![]() -------------------- astra GSI c20xe
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
tą głowice robił kolega GADGET ![]() ![]() Taką też informacje dostałęm , jak bedzie już głowica na warsztacie to zostaną rozpięte zawory i porobie zdjęcia razem z porównaniem jak to wygląda w seryjnej głowicy ![]() -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Mon, 17 September 2012 ![]() |
A nie naruszysz prawa autorskie?
![]() -------------------- ibiza ALH 305/544
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Podziwiam Bartek tą Ibizę od prawie samego początku powstawania - a na Zlocie A3-Clubu to już mnie zabiła robiącym przeciągiem
![]() ![]() -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 23 February 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Podziwiam Bartek tą Ibizę od prawie samego początku powstawania - a na Zlocie A3-Clubu to już mnie zabiła robiącym przeciągiem ![]() ![]() Na zlocie A3 był słaby przeciąg bo nie było metanolu i pustawa butla z nitro ![]() I nie jestem Bartek tylko Łukasz ale to sie już przyzwyczaiłem wzgledem Nicka ![]() -------------------- Seat Ibiza 6L 1.9TDI ASZ 404KM/705NM +Metanol+NX - ET@12,19
Golf 4 1.9TDI 250KM/450NM www.facebook.com/Hamownia-Drogowa-Dynomet-Tr%C3%B3jmiasto-235835676754774/timeline?ref=page_internal |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 23 March 2003 Skąd: B-B, KRAK ![]() |
jak zejdziesz z gwintem to od razu sobie zrob okienko w prawej podluznicy zeby ci nie stukala on nia polos. moim zdaniem w ibizie gwint nie sprawdza sie mialem b14 weiteca koni sport. najlepiej mi sie jezdzilo na b6 + ori springu z cupry. nie wiem co jest z ibi ale jazda na nisko skteconym gwincie w aro h&r to byla przepasc jak woz tlumil dziury w stos do ibi a gwint kupilem uzywany
-------------------- Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:26 |