![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
Szykuje powoli nowe autko (E39 540 '97), glownie do latania bokiem, po drobnych testach od razu wykrylem pewien problem z ukladem kierowniczym.
Juz samo w sobie wspomaganie nawet na postoju nie jest tak intensywne, jak chocby w mojej omedze, ale to jestem w stanie przezyc, ponoc w roczniku '97 nie ma jeszcze servotronica, a sprawdzalem u znajomego w takim samym aucie z tym samym silnikiem, kierownica chodzi podobnie, takze pewnie ten typ tak ma ![]() Natomiast inny problem jest taki, ze owe wspomaganie potrafi sie momentami przyciąć, zauwazam to akurat glownie podczas przerzucania kontry w momencie przelamania auta z jednego poslizgu w drugi - objawia sie to tak, jakby na ulamek sekundy slablo lub przestawalo dzialac wspomaganie kierownicy. A wiec w pewnym momencie obracania kierownica, na ulamek sekundy zaczyna ona chodzic ciezej. Niestety, nie jest to powtarzalne, probowalem dzis jakos sprecyzowac wystepowanie tej przypadlosci m.in. latając "ósemkę" na placu, i faktycznie problem wystepowal, ale nie za kazdym razem, jednak na tym placu zdazalo sie to tylko przy zakladaniu kontry w prawo w momencie jeszcze zalozonej kontry w lewo. Z kolei na prostej podczas manji (przeczucanie poslizgu) wspomaganie zawiodlo chwilowo podczas zakladania kontry w druga strone, czyli w lewo. Podczas krecenia kierownica w miejscu raczej nie wyczuwalne sa zmiany w nasileniu wspomagania. Przygotowuje sie na sprawdzenie pompy wspomagania i przekladni, znajomy jeszcze podpowiadal, aby sprawdzic naciag paska. Pompa wspomagania wydaje sie pracowac prawidlowo, nie wyje, plyn czysty. 1. Chcialbym zapytac Was o sugestie, moze macie jakies sposoby na sprawdzenie tych elementow, zanim zaczne rozbierac? ![]() 2. Chetnie wzmocnilbym nieco w ogole sile wspomagania, czy jest to wykonalne w jakis niezbyt inwazyjny sposob? -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
A może jak masz przeciążenie na kołach jak lecisz bokiem, to kiera chodzi ciężej i masz takie wrażenie, że wspomaganie słabnie ? Ogólnie z BMW słabo jest ze wspomaganiem... Ja w e36 compact też borykam się z ciężko odbijającą kierownicą i mułowatym ogólnie wspomaganiem, wymieniałem kilkakrotnie pompe i magiel, założyłem większą chłodnice i nic nie dało, przedewszystkim sprawdź czy jest szczelne wspomaganie, czy sie nie poci nigdzie przewód, pompy w bmw są dość słabe i szybko sie wycierają przez co dają małe ciśnienie, warto byłoby sprawdzić ile barów jeszcze pompuje Twoja pompa, chociaż to przycinanie, to bardziej na magiel by się pisało z tego względu że maglem jak kręcisz to może się coś dziać, pompa pompuje ciągle, zauważ też, że pod maską masz ciężkie V8 co daje mocne obciążenie na oś przednią więc wspoma lekko nie ma
![]() -------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
A może jak masz przeciążenie na kołach jak lecisz bokiem, to kiera chodzi ciężej i masz takie wrażenie, że wspomaganie słabnie ? Ogólnie z BMW słabo jest ze wspomaganiem... Nie nie, zdecydowanie jest konkretny, bardzo krotki moment w ktorym wspomaganie wydaje sie zanikac... Jestem przekonany, ze jest cos nie tak, bo dotychczas latam jeszcze omegą, i poki co musze przyznac, ze omega w porownaniu do e39 prowadzi sie w poslizgu genialnie, pewnie, a wpomaganie pracuje bardzo stabilnie... choc fakt, ze bez dlubania skret w e39 jest nieco lepszy (pozwala lapac wychylenia, na ktorych omega juz by wyspinowala) Ja w e36 compact też borykam się z ciężko odbijającą kierownicą i mułowatym ogólnie wspomaganiem, wymieniałem kilkakrotnie pompe i magiel, założyłem większą chłodnice i nic nie dało, przedewszystkim sprawdź czy jest szczelne wspomaganie, czy sie nie poci nigdzie przewód, pompy w bmw są dość słabe i szybko sie wycierają przez co dają małe ciśnienie, warto byłoby sprawdzić ile barów jeszcze pompuje Twoja pompa, porownywalem wspomaganie krecac w miejscu u kolegi w takim samym aucie z takim samym silnikiem, i opor kierownicy wydawal sie taki sam chociaż to przycinanie, to bardziej na magiel by się pisało z tego względu że maglem jak kręcisz to może się coś dziać, pompa pompuje ciągle, pogadam jeszcze ze specami co regeneruja magle, dobry tez wydaje sie pomysl, ze zmierzeniem cisnienia z pompy (tylko jak lub kto najprosciej to zrobi?) zauważ też, że pod maską masz ciężkie V8 co daje mocne obciążenie na oś przednią więc wspoma lekko nie ma ![]() dlatego do tego silnika daja pompe 130bar, a do mniejszych afair 120bar i tu przy okazji zapytam, czy jest jakis sposob podkrecania pomp wspomagania? jakis regulator cisnienia, moze cos da sie rozwiercic i zmniejszyc kółko pasowe dla zapewnienia wyzszego cisnienia (ofcoz pewnie wiazaloby sie to ze zmniejszeniem zywotnosci pompy, ale te na szczescie majatku nie kosztują ![]() -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Mon, 31 August 2009 Skąd: Wisła ![]() |
no majątku pompy nie kosztują, ale trafić dobrą, nie zarżniętą ciężko, sprawdzić da się pompę tylko w zakładzie regeneracyjnym pompy, tzn może jeszcze jakoś się da, ale ja znam tylko ten sposób, jeżeli chodzi o zwiększenie ciśnienia, to w Twoim przypadku, bo masz akurat tą najmocniejszą chyba o ile mi wiadomo 140ke to jedynie mniejsze koło pasowe
-------------------- Audi 80 B4 Competition Vr5T
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 15 January 2010 Skąd: Łowicz ![]() |
Nie wiem jaką masz wersję pompy bo w niektórych jest zawór elektryczny.Ale jeśli jest zwykła "starego typu" to w pompie powinien być zawór regulujący ciśnienie.Musisz się z nim pobawić
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
A to nie jest tak, że zanim przestawią się zaworki w maglu podczas zmiany kierunku w którym kręcimy to jest taki efekt blokowanej kierownicy jakby brakowało wspomagania? Może tu efekt się bardziej uwidocznia czasami bo się właśnie przycinają... Płyn masz świeży bo często od syfu w układzie potrafię się takie rzeczy dziać. A jeżeli chcesz stabilne ciśnienie to najlepiej wpierdzielić pompę elektryczną. W US lubią wrzucać pompy do takich konwersji z MR2 bo mają od razu na sobie regulację siły z jaką ma wspomagać...
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
Nie wiem jaką masz wersję pompy bo w niektórych jest zawór elektryczny.Ale jeśli jest zwykła "starego typu" to w pompie powinien być zawór regulujący ciśnienie.Musisz się z nim pobawić ![]() Hm, bardzo chetnie pogrzebie, tylko chcialbym sie najpierw upewnic, ze to jest wlasnie taka pompa, w ktorej sie da podregulowac, jak to sprawdzic? ![]() A to nie jest tak, że zanim przestawią się zaworki w maglu podczas zmiany kierunku w którym kręcimy to jest taki efekt blokowanej kierownicy jakby brakowało wspomagania? Może tu efekt się bardziej uwidocznia czasami bo się właśnie przycinają... Pewnie i tak final bedzie taki, ze dam przekladnie do regeneracji i wymienie pompe, ale mam obawy, ze to nie pomoze, i sie wtedy straszecznie rozczaruje... ![]() Płyn masz świeży bo często od syfu w układzie potrafię się takie rzeczy dziać. Plyn sprawdzalem, klarowny, jak nowy... A jeżeli chcesz stabilne ciśnienie to najlepiej wpierdzielić pompę elektryczną. W US lubią wrzucać pompy do takich konwersji z MR2 bo mają od razu na sobie regulację siły z jaką ma wspomagać... hmmm, ale czy pompa el. od mr2 jest w stanie wygenerowac chocby 130bar, czyli standard do mojej e39? ![]() -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 24 June 2025 - 13:57 |