![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 June 2008 ![]() |
witam
Mam problem ze swoim autem. Bmw e39 2001r - silnik m54b25. Problemem są falujące obroty w momencie, jak temperatura przeskoczy niebieskie pole i trwa tak aż temp nie osiągnie pionu. Później w czasie jazdy również minimalnie falują przy dojeżdzaniu do skrzyżowania. Błędów na kompie brak. Sondy lambda przed katalizatorem pracowały powoli i nie w pełnym zakresie, ale wymieniłem je na nowe bosche dedykowane do tego auta i pracują OK. Przepustnica i silnik krokowy przeczyszczone, umyte wypolerowane ze oglądać się można. Odma wymieniona na nowa, przewody od odmy sprawdzone, bez pęknięć, przetarć. Świece nowe BERU, fajki na cewkach nowe BOSCH. Dziś odłączyłem czujnik położenia wałka ssącego - duże trudności z odpaleniem auta, dopiero po 3-5sek kręcenia rozrusznikiem silnik odpala. tu kilka screenow z INPy ![]() ![]() ![]() Co jeszcze obejrzeć? Czemu się przyjrzeć ? Na co zwrócić uwage ? Podejrzewam czujnik położenia wału - ale jak go sprawdzić ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 June 2008 ![]() |
Odłączyłem dziś czujnik położenia wału i sytuacja wygląda tak, ze ciężko odpalić auto ale jak odpali to pokazuje błąd czujnika.
Czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
vanos do naprawy
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 June 2008 ![]() |
zapomnialem napisac - uszczelniacze na vanosach wymienione niedawno, luzy na tloczkach skasowane.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
przepustnica czysta?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
pompa powietrza się wyłącza ?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 05 September 2006 Skąd: Kutno ![]() |
U mnie w IS falowanie obrotów zniknęło po zmianie przepływki. Moze spróbuj podmienić i sprawdź wtedy.
-------------------- E36 318is coupe
E30 335i sedan |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 June 2008 ![]() |
przepustnica czysta, pompy powietrza dodatkowego nie mam i nie mialem
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
O ile pamiętam, to jednym z powodów falowania obrotów był również zanieczyszczony/padnięty czujnik położenia przepustnicy ... jeśli to nie jego miałeś na myśli pisząc o czyszczeniu przepustnicy.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
A to falowanie to w jakim zakresie ?
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 June 2008 ![]() |
w m54 nie ma czujnik polozenia przepustnicy, bo przepustnica jest elektryczna.
falowanie jest minimalnie, tzn dojezdzajac w korku auto za autem, przy postoju faluja tak ok 850-900 - 500-950-400 wystarczy lekko depnac na gaz, przegazowac do 1100-1200 obrotow i sie stabilizuja i nie faluja. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Wed, 09 December 2009 ![]() |
nigdzie nie ma żadnej nieszczelności w dolocie? Pierwsze czego bmki nie lubia to lewe powietrze za przeplywką, nawet pod bagnetem czy korkiem oleju..u mnie ostatnio przesunęła się sparciała uszczelka na korku olejowym i świrowały obroty. ps-czyszczenie krokowego to nie vademecum na jego naprawę
![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Wed, 07 November 2007 Skąd: Krk ![]() |
a dlaczego masz taką wysoką temp. powietrza zasysanego? może pierdoła ale 62C to bardzo dużo na obecne warunki i temp. coolanta <90
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 June 2008 ![]() |
najpierw sie przejechalem autem, potem odstawilem, poszedlem na obiad i znow do auta. Dlatego sa takie wartosci. Wystarczy sie kawalek przejechac i temp wody rosnie, a temp powietrza spada do normalnych warunkow.
Juz tez na to zwracalem uwage, podmienialem czujnik itp. Doszedlem ze rozjezdza sie adaptacja krotko i dlugoterminowa - a to przez LPG i na 100% to jest wina tych obrotow. BRC P&D sobie chyba nie radzi z tym silnikiem za dobrze. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Ojej trzebabylo napisać, że masz LPG.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
ale czad
![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 June 2008 ![]() |
no bardzo śmieszne...
a moze powiecie jak to ogarnac ?? Korekcje od wolnych mam na -0,06 oba banki ustawione Korekcje pod obciążeniem mam na -0,4 i -0,8. Czy to oznacza ze mieszanka jest za bogata czy za uboga ? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Za bogato. Lambdy przechodzą przez BRC?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
no bardzo śmieszne... a moze powiecie jak to ogarnac ?? Korekcje od wolnych mam na -0,06 oba banki ustawione Korekcje pod obciążeniem mam na -0,4 i -0,8. Czy to oznacza ze mieszanka jest za bogata czy za uboga ? śmieszne jest to że zapomniałeś dodać że jest gaz bo to wszystko zmienia nie to że jest , kapisz? |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 17 June 2008 ![]() |
jaa kapisz juz...
Ale to teraz inaczej... od 2 dni jezdze ze skasowana adaptacja benzyny, LPG nie wlaczam wogole a falowanie jak bylo tak jest... Dzis podmieniam czujnik walu, nastepnie walka ssacego i na koniec przeplywomierz. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Bo juz innych pomysłow nie mam. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 27 June 2025 - 16:29 |