Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: M54b25 e39 - falowanie obrotow
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
ac_schnitzer
witam

Mam problem ze swoim autem. Bmw e39 2001r - silnik m54b25.
Problemem są falujące obroty w momencie, jak temperatura przeskoczy niebieskie pole i trwa tak aż temp nie osiągnie pionu. Później w czasie jazdy również minimalnie falują przy dojeżdzaniu do skrzyżowania.

Błędów na kompie brak.

Sondy lambda przed katalizatorem pracowały powoli i nie w pełnym zakresie, ale wymieniłem je na nowe bosche dedykowane do tego auta i pracują OK.
Przepustnica i silnik krokowy przeczyszczone, umyte wypolerowane ze oglądać się można.
Odma wymieniona na nowa, przewody od odmy sprawdzone, bez pęknięć, przetarć.
Świece nowe BERU, fajki na cewkach nowe BOSCH.

Dziś odłączyłem czujnik położenia wałka ssącego - duże trudności z odpaleniem auta, dopiero po 3-5sek kręcenia rozrusznikiem silnik odpala.

tu kilka screenow z INPy






Co jeszcze obejrzeć? Czemu się przyjrzeć ? Na co zwrócić uwage ?

Podejrzewam czujnik położenia wału - ale jak go sprawdzić ?
ac_schnitzer
Odłączyłem dziś czujnik położenia wału i sytuacja wygląda tak, ze ciężko odpalić auto ale jak odpali to pokazuje błąd czujnika.

Czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić ?
hz10
vanos do naprawy
ac_schnitzer
zapomnialem napisac - uszczelniacze na vanosach wymienione niedawno, luzy na tloczkach skasowane.
hz10
przepustnica czysta?
ryczko100
pompa powietrza się wyłącza ?
Bambus
U mnie w IS falowanie obrotów zniknęło po zmianie przepływki. Moze spróbuj podmienić i sprawdź wtedy.
ac_schnitzer
przepustnica czysta, pompy powietrza dodatkowego nie mam i nie mialem
PioterW
O ile pamiętam, to jednym z powodów falowania obrotów był również zanieczyszczony/padnięty czujnik położenia przepustnicy ... jeśli to nie jego miałeś na myśli pisząc o czyszczeniu przepustnicy.
ryczko100
A to falowanie to w jakim zakresie ?
ac_schnitzer
w m54 nie ma czujnik polozenia przepustnicy, bo przepustnica jest elektryczna.

falowanie jest minimalnie, tzn dojezdzajac w korku auto za autem, przy postoju faluja tak ok 850-900 - 500-950-400 wystarczy lekko depnac na gaz, przegazowac do 1100-1200 obrotow i sie stabilizuja i nie faluja.
canar
nigdzie nie ma żadnej nieszczelności w dolocie? Pierwsze czego bmki nie lubia to lewe powietrze za przeplywką, nawet pod bagnetem czy korkiem oleju..u mnie ostatnio przesunęła się sparciała uszczelka na korku olejowym i świrowały obroty. ps-czyszczenie krokowego to nie vademecum na jego naprawęwink.gif ps2. Jest jakaś reakcja na odłączenie przepływki czy krokowca na pracującym silniku?
lato01
a dlaczego masz taką wysoką temp. powietrza zasysanego? może pierdoła ale 62C to bardzo dużo na obecne warunki i temp. coolanta <90
ac_schnitzer
najpierw sie przejechalem autem, potem odstawilem, poszedlem na obiad i znow do auta. Dlatego sa takie wartosci. Wystarczy sie kawalek przejechac i temp wody rosnie, a temp powietrza spada do normalnych warunkow.
Juz tez na to zwracalem uwage, podmienialem czujnik itp.

Doszedlem ze rozjezdza sie adaptacja krotko i dlugoterminowa - a to przez LPG i na 100% to jest wina tych obrotow.
BRC P&D sobie chyba nie radzi z tym silnikiem za dobrze.
ryczko100
Ojej trzebabylo napisać, że masz LPG.
hz10
ale czad laugh.gif laugh.gif
ac_schnitzer
no bardzo śmieszne...

a moze powiecie jak to ogarnac ??

Korekcje od wolnych mam na -0,06 oba banki ustawione
Korekcje pod obciążeniem mam na -0,4 i -0,8.

Czy to oznacza ze mieszanka jest za bogata czy za uboga ?
ryczko100
Za bogato. Lambdy przechodzą przez BRC?
hz10
CYTAT(ac_schnitzer @ Tue, 25 Jan 2011 - 20:37) *
no bardzo śmieszne...

a moze powiecie jak to ogarnac ??

Korekcje od wolnych mam na -0,06 oba banki ustawione
Korekcje pod obciążeniem mam na -0,4 i -0,8.

Czy to oznacza ze mieszanka jest za bogata czy za uboga ?

śmieszne jest to że zapomniałeś dodać że jest gaz bo to wszystko zmienia nie to że jest , kapisz?
ac_schnitzer
jaa kapisz juz...
Ale to teraz inaczej...

od 2 dni jezdze ze skasowana adaptacja benzyny, LPG nie wlaczam wogole a falowanie jak bylo tak jest...

Dzis podmieniam czujnik walu, nastepnie walka ssacego i na koniec przeplywomierz. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Bo juz innych pomysłow nie mam.
lato01
zrób z 500km w tempie jak na bmw przystało a wszystko się ładnie ustawi i będzie malina. przy okazji odnajdziesz kilka KM i zobaczysz że auto będzie zrywniejsze smile.gif
ryczko100
A po co robić 500 km ?
killme
Ja obstawiam gdzieś lewe powietrze. Kiedyś grzebałem e46 z M54b22, też w gazie, siedziałem nad tym naprawde długo i wyszło że, wwierty z wtryskiwaczy gazowych do kolektora ssącego już nie były szczelne – po zrobieniu tego była poprawa, ale to jeszcze nie było to. Sprawcą okazał się przetarty w niewidocznym miejscu przewód z filtra węglowego, bo auto jak to w naszym pięknym kraju bywa było „igiełką” z 3 kawałków.



M52 i M54 musza być niestety super, hiper szczelne w każdym miejscu. Odkręcając korek wlewu oleju na jałowych można obserwowac w inpie jak już po kilkunastu sekundach zaczyna się adaptacja rozjeżdżać.

ac_schnitzer
no i doszedlem co bylo nie tak.

zmierzylem kompresje i wyszlo ze 3 i 4 cylinder maja po ok 8,5 kg/cm2 a reszta po 10,5

Przy tescie z patentem olejowym, te 2 cylindry pokazaly 10,5 czyli tyle co reszta. Test z olejem wykazal ze cos jest nie tak z pierscieniami, albo pekniete albo zastojale.


Zastosowalem patent z nafta, i po dlugim moczeniu pierscieni w nafcie cos sie ruszylo. Wymienilem olej, przejechalem sie i jeszcze raz zmierzylem kompresje. Wyszlo wszedzie po 10,5 - 10,7 czyli bardzo rowno. Z tego co zauwazylem, falowanie sie oslabilo i jest niezauwazalne, czyli jest ok.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.