![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2008 ![]() |
Witam. Planuje zrobić swap w swojej e30 w której mam obecnie M40B16 na M42B18 z e30 lub M50B25 z e34/e36. W każdym z tych silników będzie montowana turbina. Z M42 chciałbym uzyskać 300+ KM. I teraz takie pytanie czy dzięki podwyższeniu pojemności do 2 litrów, modyfikacji głowicy, ostrzejszych wałków, programu, turbiny itp. Mógłbym wycisnąć 300+? Jeśli tak to czy będzie potrzeba kupna kutych tłoków i czy będzie to w miarę bezpieczne 300KM? Jeśli nie to wybór pada na M50 i koniec tematu.
Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
Ja tam specjalistą od turbo nie jestem, ale chcesz mu 3 razy zwiększyć moc i pytasz czy to będzie bezpieczne? Może teoretycznie się da, ale chyba tańszym i pewniejszym rozwiązaniem będzie wstawienie po prostu mocniejszego silnika.
-------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2008 ![]() |
Pytam się bo słyszałem że M42 ma kuty wał na 8 przeciwwagach i do tego włożyć np tłoki/korby od innego silnika który w serii jest mocniejszy. W tedy zyskamy przy dobraniu odpowiednich tłoków/korb większą pojemność oraz wytrzymałość. Uparłem się tego M42 bo chciałem mieć mocną i dobrze kierującą się e30
![]() <edit> Co myślicie o takim strokerze w M42? Blok z M44+wał z M47 90mm+tłoki z S50B32+korby z M50B25. Będzie wszystko pasować? Wał w M47 jest kuty, korby wytrzymują 400KM, tłoki również wytrzymają. Nie wiem co z blokiem. Czy wytrzyma 300KM? Zna ktoś wzór lub mógł by mi policzyć jaki wyjdzie stopień sprężania? Chciałbym żeby było tak ok 8.5:1 pod turbo. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 29 January 2010 ![]() |
http://www.m42club.com/forums/showthread.php?t=6866 tu masz fajnie opisane podobne kombinacje tłoków, wałów itd.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2008 ![]() |
Dzieki ale czytałem już ten temat. Wie ktoś jak policzyć CR?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 10 March 2006 Skąd: Małopolska ![]() |
Stopien sprezania (CR) jest to stosunek pojemnosci całkowitej do pojemnosci komory spalania.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
CYTAT W każdym z tych silników będzie montowana turbina. Z M42 chciałbym uzyskać 300+ KM. I teraz takie pytanie czy dzięki podwyższeniu pojemności do 2 litrów, modyfikacji głowicy, ostrzejszych wałków, programu, turbiny itp. Mógłbym wycisnąć 300+? Jeśli tak to czy będzie potrzeba kupna kutych tłoków i czy będzie to w miarę bezpieczne 300KM? BMW zrobiło z M42 315 KM bez turbo ![]() ![]() Jest to silnik zbudowany wyłącznie do sportu, za bazę do budowy posłużył M42, pojemność zwiększona do 1999 ccm. moc 315km :] Link z opisem budowy repliki S42B20 http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=433471 -------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
wow, genialne. Małe OT. Która buda lepsza do zakrętów z M42 na pokładzie: e30 czy e36?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 18 May 2005 Skąd: znienacka ![]() |
s42b20 KOZA !!
tu jeszcze kilka innych godnych uwagi ![]() http://www.racingforum.pl/index.php?showto...5494&st=100 -------------------- BMW 135i
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
CYTAT wow, genialne. Małe OT. Która buda lepsza do zakrętów z M42 na pokładzie: e30 czy e36? E36 Coupe z silnikiem M42 ma idealny rozkład masy 50/50 + dożo lepsze tylne zawieszenie... do tego upchać turbo, żeby "zniwelować" różnice w wadze... i jest malina ![]() -------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
User Dołączył: Sun, 10 August 2008 ![]() |
E36 Coupe z silnikiem M42 ma idealny rozkład masy 50/50 + dożo lepsze tylne zawieszenie... do tego upchać turbo, żeby "zniwelować" różnice w wadze... i jest malina ![]() Ale za to M42 z e36 jest zbudowany z gorszego materiału. M42 e30 ma kuty wał i na 8 przeciwwagach. Jeśli się pomyliłem to proszę poprawić. Foinix Taffarel dzięki za linki. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
CYTAT Ale za to M42 z e36 jest zbudowany z gorszego materiału. M42 e30 ma kuty wał i na 8 przeciwwagach. Jeśli się pomyliłem to proszę poprawić. tak pomyliłeś się... M42 w E36 różni się tylko komputerem i kolektorem dolotowym, który został zmieniony w 1992 roku, dzięki czemu moc 140 km, a nie 136 km jak w E30, natomiast następca M42, czyli M44 który pojawił się przełom roku 95/96 jest z gorszych materiałów, odlewane korby i 4 przeciwwagi na wale... -------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() User Dołączył: Sat, 05 March 2005 Skąd: zza węgła ![]() |
Pytam się bo słyszałem że M42 ma kuty wał na 8 przeciwwagach i do tego włożyć np tłoki/korby od innego silnika który w serii jest mocniejszy. W tedy zyskamy przy dobraniu odpowiednich tłoków/korb większą pojemność oraz wytrzymałość. Jesli srednica tloka i wal pozostana takie same, to pojemnosc sie nie zwiekszy. Zeby uzyskac wieksza pojemnosc, trzeba albo rozwiercic pod wieksze tloki, albo dac wal o innym wykorbieniu.. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 23 November 2006 Skąd: Kraków ![]() |
m42 w e30 rozni sie dosc znacznie od tego z e36 ( wiem bo sam rozebralem po kilka takich silnikow). w e36 wal(4 przeciwwagi),korby i tloki sa delikatniejsze, glowica ma szersze kanaly, zawory 6mm a nie 7 jak w e30.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
-------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 07 March 2009 Skąd: Czechy ![]() |
M42 w e30 i e36 rożni sie tym że do 1989 roku m42 miał natrysk na denka. Pomijam już kompa i inne kolektor.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 23 November 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Pewny jestes z tym natryskiem? bo nawet m43b16 ma natrysk na denko
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
M42 w e30 i e36 rożni sie tym że do 1989 roku m42 miał natrysk na denka. Pomijam już kompa i inne kolektor. powiedz mi w jakim to samochodzie przed '89 byl montowany m42??? -------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 09 November 2009 Skąd: Osby, Szwecja ![]() |
CYTAT m42 w e30 rozni sie dosc znacznie od tego z e36 ( wiem bo sam rozebralem po kilka takich silnikow). w e36 wal(4 przeciwwagi),korby i tloki sa delikatniejsze, glowica ma szersze kanaly, zawory 6mm a nie 7 jak w e30. na pewno ? a nie jest tak jak k11 wcześniej spytał... czy to nie był M44 ? z tego co ja wiem to M42 w e30 i e36 różni się kolektorem dolotowym i komputerem... a inne korby i wał pojawiły się w M44 -------------------- Po co mieć samochód, który hamuje kiedy naciskam pedał hamulca ? To zabija całą radość prowadzenia !
|
|
|
gość_M-Technic_* |
![]()
Post
#20
|
![]() |
ETK BMW mówi jasno Czapka ta sama uklad korbowo tłokowy tez ten sam
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:11 |