![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 October 2009 ![]() |
Witam, pierwszy post na forum
![]() Zastanawiam się, jaka jest najlepsza pozycja za kierownicą - taka, dzięki której mamy największą kontrolę na pojazdem? Z tego co znalazłem trzy szkoły: - noga przyciskając sprzęgło normalnie ma lekko zgięte kolano, kierownica w odległości pozwalającej ją chwycić chwytem zamkniętym u jej szczytu ("Szybka Jazda Samochodem") - noga przyciskając sprzęgło piętą ma lekko zgięte kolano, nadgarstki swobodnie dotykają szczytu kierownicy (zgięte łokcie) - jak komu wygodnie - czyli najpopularniejsza technika ![]() I teraz pytanie która jest najwydajniejsza? Od dwóch tygodni szukam odpowiedniej pozycji, a że jestem wysoki jest to utrudnione - bo chcę żeby było wygodnie (jak jadę w trasy) jak i praktycznie (czyli kontroluję w pełni samochód). Temat, z relacji szukajki, nie poruszany, a szkoda - bo od podstaw się wszystko zaczyna. Bardzo chętnie widziałbym też sugestie dotyczące techniki zmiany biegów, ustawienia nóg na pedałach (w SJS jest pokazany bardzo praktyczny sposób operowania stopami podczas jazdy, z którego sam korzystam i jestem zadowolony). Jeżeli jednak owe tematy były poruszane - proszę nie bić i nie pluć ![]() Pozdrawiam, K |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
Witaj na racingforum.pl.
![]() Daleko mi do wzrostu koszykarza (170cm ![]() P.S. Szukasz odpowiedniej pozycji w konkretnym samochodzie czy tak ogólnie? Pytam, bo znam parę takich aut, w których fizycznie nie da się ustawić dobrej pozycji za kierownicą... |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 October 2009 ![]() |
Ja mam wzrost 'prawie' koszykarski, bo 189 cm
![]() Chodzi mi o ogólne rady dla mnie jak i dla innych, by każdy mógł skorzystać z zawartych tutaj informacji - nie tylko ja. A pozycji szukam w Celice VII gen. Aktualnie mam pozycję, która jest całkiem wygodna, ale jak mam ręce w chwycie zamkniętym u góry kierownicy, to mam ledwo zgięte łokcie ('za piętnaście trzecia' mam troszkę bardziej), a zwyczajnie zauważyłem, że Ci wszyscy dobrzy kierowcy jeżdżą tak że mają dość zgięte łokcie dając nadgarstki na szczyt kierownicy. Oczywiście, oni mają inne samochody dlatego jeżdżę tak, jak mi jest najkorzystniej operować autem - jak dotąd to w mieście sobie radzę całkiem sprawnie bez odrywania pleców od (całkiem wygodnych) fotela. Ostatnio kombinując z wysokością kierownicy doszedłem do wniosku, że to służy do zapewnienia odpowiedniej odległości kierownicy od nóg, żeby można było bez przeszkód szybko ją obracać - niby mało odkrywcze, ale poczytać o tym to już nie wszędzie ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 31 October 2005 Skąd: Białystok ![]() |
Fotel przysuwam tak, żeby przy pełnym wciśnięciu sprzęgła mieć lekko ugiętą nogę i broń boże nie wbijać uda w fotel, następnie pochylenie oparcia tak żeby kładąc nadgarstek na szczycie kierownicy/wbijając piątkę nie musieć nawet w minimalnym stopniu odrywać pleców od oparcia. Chociaż szczerze mówiąc, nie wiem czy ustawiam fotel prawidłowo (tak nauczył mnie kiedyś kumpel) i też chętnie bym się czegoś w temacie dowiedział, bo możliwe że popełniam jakieś błędy.
-------------------- MX-5 NB 1.8
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Tue, 03 March 2009 ![]() |
CYTAT Aktualnie mam pozycję, która jest całkiem wygodna, ale jak mam ręce w chwycie zamkniętym u góry kierownicy, to mam ledwo zgięte łokcie radzilbym przysunac troche fotel ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 October 2009 ![]() |
radzilbym przysunac troche fotel ![]() ![]() Właśnie jak się przysuwam do kierownicy czuję się za bardzo przytulony do niej - nogi mam dobre ustawione (tak sądzę), ale jak oparcie trochę presunę do przodu to się czuję jak przy biurku. A przeca widać jak siedzą np. Ci z Top Gear. Ich pozycja jest wygodna i pozwala im na kontrolę. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
tylko ze goscie z TG to po prostu dziennikarze i juz dawno zauwazylem ze rece maja za daleko...
co do ustawiania kata oparcia to musisz miec na prawde przyklejone plecy do fotela kiedy sprawdzasz czy jestes w stanie zgiac nadgarstek na szczycie kierownicy i nie odruwac barkow... co do nog to w dupowozach skok sprzegla jest z reguly bardzo dlugi i o ile mamy prawie wyprostowana noge przy wcisnietym sprzegle to pozostale 2 pedaly biora znacznie nizej i tutaj juz robi sie nie zawygodnie... ale zawsze mozna dac podkladke na sprzeglo -------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
ja dopoki nie wlozylem dystansu 50mm pod kierownice to nijak nie moglem znalezc dobrej pozycji do jazdy...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() FotoPstryk Dołączył: Wed, 02 March 2005 Skąd: Olsztyn ![]() |
ja mam nawet 70
-------------------- www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 October 2009 ![]() |
tylko ze goscie z TG to po prostu dziennikarze i juz dawno zauwazylem ze rece maja za daleko... co do ustawiania kata oparcia to musisz miec na prawde przyklejone plecy do fotela kiedy sprawdzasz czy jestes w stanie zgiac nadgarstek na szczycie kierownicy i nie odruwac barkow... co do nog to w dupowozach skok sprzegla jest z reguly bardzo dlugi i o ile mamy prawie wyprostowana noge przy wcisnietym sprzegle to pozostale 2 pedaly biora znacznie nizej i tutaj juz robi sie nie zawygodnie... ale zawsze mozna dac podkladke na sprzeglo Z dwóch ostatnich wypowiedzi wynikałoby, że dziennikarze TG mają daleko ręce, bo inaczej się ustawić tam nie da. Jest to trochę dziwne jak na samochody, które powinny niemalże prać i gotować, a usiąść nie ma jak specjalnie. Bez dystansów nie da rady? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
u mnie nijak sie nie dalo. jak mialem dobra odleglosc do pedalow, dobry kat oparcia i wlasciwa odleglosc od dzwigni zmiany biegow - to kierownica byla za daleko. jak kierownica byla dobrze, to oparcie musialo byc prawie w pionie, a dzwignia zmiany biegow byla za blisko. dystans rozwiazal problem.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 October 2009 ![]() |
u mnie nijak sie nie dalo. jak mialem dobra odleglosc do pedalow, dobry kat oparcia i wlasciwa odleglosc od dzwigni zmiany biegow - to kierownica byla za daleko. jak kierownica byla dobrze, to oparcie musialo byc prawie w pionie, a dzwignia zmiany biegow byla za blisko. dystans rozwiazal problem. Czyli się dobrze rozumiemy. Mi się udało na razie osiągnąć kompromis, mając dobrą pozycję (na granicy z pionową, ale nadal wygodą, by czuć, że nie jadę trabantem) i lekkie ukłony w łokciach. Ale myślę nad dystansami. Na forum szukajka nic nie znalazła, więc zadam pytania tutaj: - czy zastosowanie dystansów może jakoś źle wpłynąć na układ kierowniczy? - czy to jakoś widać specjalnie? ![]() - i czy ktoś nie oszalał z cenami http://motorsport.istore.pl/pl/product/view?id=183346 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
oszalal. wytoczony z klocka aluminium kosztuje 1/5 tego co tutaj.
nie moze wplynac na uklad. widac. i nie daje sie oczywiscie zastosowac do seryjnej kierownicy, wylacznie jakis aftermarket z naba. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 October 2009 ![]() |
i nie daje sie oczywiscie zastosowac do seryjnej kierownicy, wylacznie jakis aftermarket z naba. Czyli jestem skazany na aktualny stan. Seryjnej kierownicy nie chcę zmieniać, bo jeżdżę na codzień - sportowo rzadko, choć zdarzają się szybsze manewry (np. w mieście). Rozumiem, że nikt mi tego w ASO nie zrobi ![]() Teraz powstaje pytanie dlaczego większość aut jest robiona w ten sposób? |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
zeby kowalski mogl sie wygodnie roz*ebac w fotelu i trzymac kierownice na dole... bo do gory nie dosiega. tzn. dosiega jak wstanie juz z fotelu, na ktorym lezy i w bok patrzy przez szybe w tylnych drzwiach...
a tak na powaznie to daje sie to jakos ustawic w wiekszosci samochodow, ktore maja kolumne regulowana gora/dol i przod/tyl. jesli nie masz takiej regulacji, to faktycznie jest sporo samochodow, w ktorych osobom o tym wzroscie ciezko jest znalezc dobra pozycje. ja mam 187cm i tez czasem mam ten problem. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
User Dołączył: Wed, 30 July 2008 Skąd: Wawa ![]() |
Z tego co mi wiadomo (i jak juz ktos wczesniej wspomnial), fotel ma byc tak przysuniety aby po nacisnieciu sprzegla noga byla lekko ugieta i udo nie wbijalo sie w siedzisko. Kierownica/oparcie powinny byc tak wyregulowane zeby bez odrywania lopatek mozna bylo "przewiesic" cale dlonie przez najwyzszy punkt kierownicy - rece nie moga sie blokowac w lokciach w zadnym momencie podczas krecenia kierownica.
Taki uklad chroni nas przed obrazeniami podczas wypadku (uderzenie w wyprostowana i zablokowana w stawie reke lub noge do przyjemnych nie nalezy). Ponadto ugiete w lokciach rece pomagaja w szybszej reakcji, jako ze do skrecania uzywane sa inne (silniejsze/szybsze) partie miesci. Wystarczy sobie w wolnej chwili zrobic test na wyprostowanych i ugietych (w prawo ciagniemy kierownice prawym bicepsem i vice versa) rekach - roznica jest znaczaca. Niestety takie ustawienie jest srednio wygodne do jazdy po miescie, a w zasadzie do wsiadania i wysiadania z auta, szczegolnie teraz kiedy nadchodza miesiace grubych kurtek. Ponadto moze wydawac sie nienaturalne z powodu malej odleglosci oparcia fotela od kierownicy, ale popatrzcie jak wyglada miejsce pracy kierowcow rajdowych. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
popatrz lepiej jak maja odsadzone kierownice.....
imo nie ma nic niewygodnego w takim ustawieniu. nie trzeba stawiac fotela w pion i lamac sie niewiadomo jak mocno w pasie. wystarczy przysunac do siebie kierownice ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 02 October 2009 ![]() |
Regulację przód/tył to już chyba mają auta, które tego nie potrzebują (czy. drogie)
![]() |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
User Dołączył: Wed, 30 July 2008 Skąd: Wawa ![]() |
popatrz lepiej jak maja odsadzone kierownice..... imo nie ma nic niewygodnego w takim ustawieniu. nie trzeba stawiac fotela w pion i lamac sie niewiadomo jak mocno w pasie. wystarczy przysunac do siebie kierownice ![]() Racja, ale trzeba miec odpowiednio dlugie nogi ew. auto z przesuwanymi pedalami ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! ![]() |
Regulację przód/tył to już chyba mają auta, które tego nie potrzebują (czy. drogie) ![]() Np. Szkoda Fabia w trochę lepszym pakiecie wyposażeniowym niż golas? ![]() r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 13:14 |