Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> [E46] Zmiana silnika z 328ci na 330i ,z czym to sie je?, PLUS proźba o rozkodowanie wyposażenia fabrycznego
JariNC
post Thu, 17 Sep 2009 - 10:23
Post #1


Rookie
Dołączył: Thu, 17 September 2009





witam,
jesten nowym uzytkownikiem ale niech moje niedoswiadczenie Was nie zwiedzie.
Postaram sie dokladnie opisac o co mi chodzi.

Mam dwie sprawy:

1. Padł mi silnik w mojej e46 328i m52 na podwojnym vanosie. Poprostu go zblokowało. Nie rozbierałem ale podejzewam panewke. ale nie to jest istota sprawy.
Otóz zastanawiam sie nad włoazeniem na to miejsce silnika 3.0 bivanos. Wiadomo zyskuje głownie moc i moment.Oczywiscie rozmawiamy tylko o benzynie.
i teraz pytanie - na czym nalezy sie skupic. Wiem ze w teorii zawieszenia pasują ze skrzynią(manual) nie ma problemu tak jak i z mostem.
zastania mnie sprawa wtyczek , co trzeba przerabiac. Wiem napewno ze komputer i EWS musi byc tez z 330i. Jak to wyglada z kolektorem ,czy mozna do gołego słupka zamontowac ten z 2,8? czy wszystko musi byc jednak z 330? Jak sie ma kwestia licznika?
Jesli ktos cos wie na ten temat to bede wdzieczny:D

2. Czy jest ktos w stanie rozkodowac wyposazenie z mojego bmw?
Vin : WBABM52050JM10095

z góry dziekuje - moze byc na priva lub GG:D

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 17 Sep 2009 - 10:23
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Taffarel
post Thu, 17 Sep 2009 - 16:00
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





CYTAT(JariNC @ Thu, 17 Sep 2009 - 10:23) *
Jak sie ma kwestia licznika?


ta sama ilosc cylindrow, wiec nie powinno byc problemu


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 17 Sep 2009 - 19:02
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





ja u siebie robiłem taki manewr tak więc moge coś napisać
wszystko mechanicznie pasuje p&p są to te same silniki natomiast problem jest z przepustnicą 2.8 ma linke 3.0 nie. ja u siebie przy okazji założyłem kolektor ssący od m50 i przepustnica do niego pasuje jakby stamtąd była więc elektroniki nie zmieniałem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JariNC
post Fri, 18 Sep 2009 - 01:22
Post #4


Rookie
Dołączył: Thu, 17 September 2009





chcesz powiedziec ze nie rusząłes EWS i komputerów ?

z tego co widze to u mnie gaz jest na potencjometr wiec w teorii mogloby to pasowac.
a czy przepływke zakladałes z 2,8 czy z 3,0 ? puszka filtra jw?


Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 18 Sep 2009 - 09:16
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





wszystko pozostało po staremu a przepustnice masz na linke wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JariNC
post Fri, 18 Sep 2009 - 09:47
Post #6


Rookie
Dołączył: Thu, 17 September 2009





Komuter i kolektor tez zostal , to napisz co w sumie wymieniles dokladnie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 18 Sep 2009 - 19:09
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





wymieniony silnik, przy okazji docisk od diesla, kolektror od m50b25 . wymiana tego ostatniego wiąże sie przeróbką
1. zasilania w powietrze dowolnych obrotów
2. rzeźba kanałów w głowicy
3. przedłużenie linki od gazu
tyle
jeżeli chcesz założyć ori od 3.0 nie pasuje rozstaw śrub pod przepustnice od 2.8 , moim zdaniem nie warto zakładać ori bo to okrtutny tłumik na wysokich obrotach
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 23:20