Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Montaż pasów szelkowych..?? można tak..??
g-zone
post Sun, 27 Jan 2008 - 21:43
Post #1


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 October 2007





Chciałbym zamontować pasy Sparco 4pktowe, nie ma za bardzo gdzie więc wpadłem na pomysł zamocowania ich w tych miejscach na szynach :




.......prosze by wypowiedziały się osoby co znają ten temat doskonale, bo nie chciałbym się zabić smile.gif


Pozdrawiam Wszystkich
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 27 Jan 2008 - 21:43
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Gumis2000
post Sun, 27 Jan 2008 - 22:19
Post #2


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 January 2004
Skąd: warszawa





może napisz jaki to samochód, prosimy. Jeśli to są części fotela to nie można


--------------------
GUMIS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PieciaS
post Sun, 27 Jan 2008 - 22:29
Post #3


Super User
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: z krainy 1000 jezior





Nie. Pomysl fatalny. Porzadnie zamontowane pasy montuje sie w miejsce mocowan pasow seryjnych. Albo w naspawane wzmocnione miejsca do nadwozia. No chyba ze masz na mysli biodrowe, ale to do szyn jesli juz i trzeba zrobic to naprawde dobrze.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
g-zone
post Sun, 27 Jan 2008 - 22:59
Post #4


Frequent User
Dołączył: Wed, 10 October 2007





Dzięki za szybką odp, tak więc chce to zrobić w domowych dupowozach Golfie 3 i Ibizie, jak to połączyć żeby było dobrze?? np: do tylniego miejsca po napinaczu pasów można zamontować?? i jakie bardziej mi polecacie 3pktowe czy 4pktowe pasy??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PieciaS
post Sun, 27 Jan 2008 - 23:36
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: z krainy 1000 jezior





CYTAT(g-zone @ Sun, 27 Jan 2008 - 22:59) *
Dzięki za szybką odp, tak więc chce to zrobić w domowych dupowozach Golfie 3 i Ibizie, jak to połączyć żeby było dobrze?? np: do tylniego miejsca po napinaczu pasów można zamontować?? i jakie bardziej mi polecacie 3pktowe czy 4pktowe pasy??


Naprawde dobrze? W rajdowkach wykorzystuje sie seryjne miejsca montazowe, albo naspawuje plytki na bude. Przez jakis czas mialem szelki 3pkt, wywalilem napinacz i zapiecie (przy tunelu) przymocowane do szyn. Tam poszly biodrowe. A czesc tylnia w mocowania pasow tylniej kanapy. Sa tez jakies pasy ktore mozna wpiac w napinacze pasow tylnich, ale tuning nie lezy w kregu moich zainteresowan.

Jedna uwaga: nie wiem jak do pasow takich ustosunkowuje sie PoRD.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VTEC
post Mon, 28 Jan 2008 - 00:15
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Winowrocław





Montaz pasów do fotela ? Chłopie wyobrax sobie co by się stało podczas wypadku z fotelem i Tobą w takej sytuacji ! Szelki montujesz pod odpowidnim katem ( było o tym na forum już, nawet były specialne załączniki ), częśc biodrową w naspawane nakrętki do budy mniej więcej za szynami fotela.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 28 Jan 2008 - 00:15
Post #7


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





CYTAT(PieciaS @ Sun, 27 Jan 2008 - 23:36) *
nie wiem jak do pasow takich ustosunkowuje sie PoRD.
ustosunkuje sie tak, jakby ich nie bylo (a przynajmniej mnie jak pare razy zatrzymala policja i bylem w szelkach - kazali zapiac pasy laugh.gif ). powinny zostac tez seryjne, na wszelki wypadek.

co do 4pkt pasow sparco - moga one byc troche za dlugie, zeby je zamocowac na szynie fotela. u mnie przynajmniej tak bylo, ze jak przykrecilem oczko do miejsca mocowania seryjnej zapinki, to po max sciagnieciu pasa nadal bylo luzno. schroth jest np. na tyle krotki, ze daje sie go zamontowac na szynie.

u siebie zrobilem tak, ze w tunelu wywiercilem otwor i od spodu mam plytke z nakretka, a po zewnetrznej stronie wykorzystalem dolne mocowanie seryjnych pasow. z tylu oczka poszly w dolne miejsca mocowania tylnych seryjnych pasow. szelki skrzyzowane za fotelem.

CYTAT(VTEC @ Mon, 28 Jan 2008 - 00:15) *
Montaz pasów do fotela ? Chłopie wyobrax sobie co by się stało podczas wypadku z fotelem i Tobą w takej sytuacji !
pewnie to samo, co przy seryjnych pasach, czyli nic specjalnie niebezpiecznego. bo seryjne tez sa mocowane do fotela, u know?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ictus
post Mon, 28 Jan 2008 - 12:10
Post #8


FotoPstryk
Dołączył: Wed, 02 March 2005
Skąd: Olsztyn





CYTAT
pewnie to samo, co przy seryjnych pasach, czyli nic specjalnie niebezpiecznego. bo seryjne tez sa mocowane do fotela, u know?

na pewno nie wszystkie


--------------------
www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 28 Jan 2008 - 12:33
Post #9


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





pokaz mi samochod, w ktorym razem z fotelem nie przesuwa sie zapinka pasow...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ictus
post Mon, 28 Jan 2008 - 13:27
Post #10


FotoPstryk
Dołączył: Wed, 02 March 2005
Skąd: Olsztyn





ztcp to tico :-)
a znajdzie sie tez sporo gdzie tylko zapinka jest z fotelem a mocowanie od drzwi oddzielnie
ale to generalnie nie istotne


--------------------
www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
!markos
post Mon, 28 Jan 2008 - 16:05
Post #11


prawie jak integra
Dołączył: Mon, 29 December 2003
Skąd: waw





mocowanie od strony drzwi zawsze jest przy slupku b, albo troche przed nim, mowilem o tym mocowaniu od wewnatrz, ktore z kolei zawsze jest na szynach fotela. i nie mowilem o tico tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
chedder
post Mon, 28 Jan 2008 - 17:09
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 March 2005
Skąd: Zgierz





tico to nie auto biggrin.gif ja rowniez zawsze wiedzialem o tym ze mocowanie jest tak jak markos mowi blink.gif


--------------------
"JDM is not longer determined by a "Made in Japan" sticker,
it has evolved into something far bigger."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przem
post Mon, 28 Jan 2008 - 18:54
Post #13


Frequent User
Dołączył: Wed, 14 May 2003
Skąd: wpr/wgm





markos takie uogólnianie nie jest najlepsze wink.gif tak np:
w bmw e30 mocowanie pasa bardzo często jest w oryginalnych fotelach przykręcone do fotela, zapinka również.
natomiast jak dobrze kojaze chociażby w konstrukcjach typu 126p czy lada 2107 zapinki było przykręcane do tunelu środkowego smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PieciaS
post Mon, 28 Jan 2008 - 19:05
Post #14


Super User
Dołączył: Thu, 03 July 2003
Skąd: z krainy 1000 jezior





CYTAT(chedder @ Mon, 28 Jan 2008 - 17:09) *
tico to nie auto biggrin.gif ja rowniez zawsze wiedzialem o tym ze mocowanie jest tak jak markos mowi blink.gif


Wyjatek potwierdza regule wink.gif .

Sprawa wyglada tak jak wspomnial markos. Jesli masz oryginalne fotele to wykorzystujesz wspomniane miejsca montazowe. Jesli masz kubelki naspawujesz plytki z nakretkami na bude. W astrze 3D zapinka przy tunelu byla przykrecona do szyn, podobnie jak fotel... Ja bym raczej kombinowal z seryjnymi miejscami montazowymi albo spawal do budy. Jedyne bezpieczne rozwiazanie.

A co do katow... Trzeba bylo uzyc szukajki:

http://www.streetracing.pl/forum/index.php...=46528&st=0

To ten watek.

A co do rysunku z katami:



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cfaniak
post Mon, 28 Jan 2008 - 19:16
Post #15


Super User
Dołączył: Fri, 26 November 2004
Skąd: Warsaw





Markos w CRX np. jest do tunelu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ictus
post Tue, 29 Jan 2008 - 11:32
Post #16


FotoPstryk
Dołączył: Wed, 02 March 2005
Skąd: Olsztyn





co do kata pasow tylnych to zaleca sie zeby nie byl mniejszy niz 45 (miedzy linia oparcia fotela a linia pasow)
mowie tu o cywilu a nie o zal J


--------------------
www.slubfotki.pl - Najszybszy fotograf ślubny
www.ictus.cba.pl - fajne fotki motoryzacyjne
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_toivias_*
post Sun, 19 Dec 2010 - 17:16
Post #17









Żeby nie zakładać nowego tematu, to "trochę" odgrzeje.
Opel astra gsi - 3pkt pasy schroth z elektrycznym napinaczem, strona pasażera.
Napinacz chcę zamontować w seryjne mocowania, ale nie wiem które rozwiązanie jest lepsze:
- mocowania w podłodze pod tylną kanapą.
- mocowania na tylnych słupkach.
Bardziej skłaniam się do tej drugiej opcji.
z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrew01
post Sun, 19 Dec 2010 - 23:44
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 May 2009





Oba rozwiązania są poprawne (mocowanie w miejsce mocowania seryjnych pasów - więc ok), każde ma swoje plusy i minusy:

do słupka:
+mniejszy kąt między oparciem fotela a pasami
-pasy idą w bok na ukos
-przy dzwonie zawsze wg mnie łatwiej o uszkodzenie tylnego słupka (i przemieszczenia mocowania pasów) niż o uszkodzenie mocowania w podłodze

do podłogi pod kanapą:
+pasy idą w miarę równo w linii za fotelem
+wg mnie bezpieczniejsze miejsce niż słupek
-trochę większy kąt "w dół", ale jak najbardziej akceptowalny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
markko_m
post Mon, 20 Dec 2010 - 21:58
Post #19


User
Dołączył: Mon, 20 December 2010





Pierwsze co zrób to przeczytaj od deski do deski ten poradnik Schroth'a. Znajdziesz tam wszystkie potrzebne informacje dotyczące montażu i użytkowania takich pasów.

Ogólnie rzecz biorąc, żeby zrobić to profesjonalnie i bezpiecznie musisz minimum: zamontować pasy zgodnie z zaleceniami i wstawić do tyłu rollbar z poprzeczką do montażu pasów. Jeśli zamontujesz szelki bez pełnej klatki lub rollbar'a ryzykujesz życiem przy ewentualnym dachowaniu. W szelkach siedzisz wyprostowany, bez możliwości odchylenia się na bok jaką masz z klasycznymi 3-punktowymi pasami. Jeśli wydachujesz i dojdzie do naruszenia kabiny twoja głowa będzie pierwszą rzeczą, w którą grzmotnie dach. Tak samo od razu zapomnij o mocowaniu pasów do punktów tylnej kanapy, ponieważ kąt montażowy będzie za ostry. Dużo ludzi tak robi ale to poważny błąd, który może skończyć się kompresyjnym uszkodzeniem kręgosłupa lub jakimś dzikim uszkodzeniem fotela, które będzie równie niebezpieczne. W mojej opinii kąt pasów barkowych powinien wynosić zero i tego się trzymaj. Sam fotel dobrze żeby posiadał w oparciu otwory na pasy. Nie montowałbym szelek bez co najmniej półkubłów z otworami.

Najważniejsze żebyś podszedł do sprawy rygorystycznie i nie stosował półśrodków, w końcu to żadna sztuka zabić się lub zostać kaleką, a jeśli nie możesz spełnić jakiegoś warunku to najlepiej zrezygnuj z tego pomysłu. Źle zamontowane szelki mogą być równie niebezpieczne co jazda bez jakichkolwiek pasów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gorliś
post Wed, 22 Dec 2010 - 05:56
Post #20


Rookie
Dołączył: Fri, 12 June 2009





Wedlug stronki schrotha, do Astry F nalezy napinacz montowac do miejsca przy kanapie, a nie nalezy do slupka c.
http://english.schroth.com/tuning/vrlue.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 21:38