![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2007 Skąd: Polska ![]() |
poniewaz nie znalazlem swiezego tematu i informacji na temat strokera tutaj na forum wiec pisze...
posiadam a4 b6 1.8t na turbinie rs3 2.5 , legitymowalo sie moca na 1.8t 362KM 480NM - przymierzam sie do zrobienia strokera i zbieram informacje gdzie co i jak... planowana moc ok 380-400KM ma byc pewnie i bezpiecznie i bezawaryjnie bez worka pieniedzy -wal tfsi czy 2.0 alt ? rozumiem ze zebatke od napedu pompy oleju trzeba bedzie zmienic na wale + panewki kolbenschmidt ? -tloki z korbowodem axx/bwa czy dac cos swiezszego na korbie 21/23mm cdn cdl - podobno te cdn i cdl sa masywniejsze i wiecej znosza -pierscienie ori aso ? Turbo dmuchalo ok 2 barow, jak ze spasowaniem pierscieni? czy w wielkopolsce, okolicach Łodzi czy Wroclawia jest jakis konkretny godny polecenia zaklad ktory ogarnie rozwiert bloku do 2.0 , honowanie, wywazenie i osiowanie ? z gory dziekuje za wszelkie pomocne informacje. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2007 Skąd: Polska ![]() |
sie porobilo na tych forach, kiedys szlo sie wszystkiego dowiedziec i kazdy chetnie pomagal, w dzisiejszych czasach nikt sie wiedza i doswiadczeniem chetnie sie nie dzieli widze :/
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Czasem wystarczy poszukać:-)
Wał TFSI, zdecydowanie mocniejszy i lżejszy bez dodatkowej obróbki. Korby i tłoki dedykowane pod strokera, nie ma co wyważać otwartych drzwi; chyba, że za darmo ktoś porobi Ci kieszonki w tłokach pod zawory ssące, to jak najbardziej takie tłoki tfsi wystarczą. Blok, jak ma być trwale, to też najlepiej tfsi; jak będziesz dmuchał dalej po 2b, to szybko porobią się beczki z cylindrów po rozwiercie 81->82.5mm. Wniosek: kupić zdrowy dół tfsi i posadzić na to czapkę 1.8t z drobnymi modyfikacjami tłoków. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2007 Skąd: Polska ![]() |
wierz mi ze szukalem sporo i co czlowiek to opinia
![]() z blokiem to co mowisz to pierwszy raz sie spotykam aby ktos pisal ze po strokerze lepiej uwazac na jajka na cylindrach... tloki obojetnie jakie? czy sa jakies lepsze ? gorsze? AXX wystarczy z frezem pod piaty zawor? wal wiem ze trzeba zebatke nabic do pompy oleju jesli wsadzamy z 1.8t czy da sie upchnac kuta korbe na swozen 19mm pod tlok z tfsi? sruby arp do korbowodow sa jednorazowe? panewki kolbenschmidt wystarcza? czy isc w oryginale, pierscienie ori aso czy jakie? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 09 December 2007 ![]() |
sruby arp do korbowodow sa jednorazowe? panewki kolbenschmidt wystarcza? czy isc w oryginale, pierscienie ori aso czy jakie? Śruby "wielorazowe", kolbenschmidt to dobra panewka, na korby opcja sputter i nie musisz szukać nic lepszego. -------------------- Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2007 Skąd: Polska ![]() |
okej rozumiem, a jak jest z korbami kutymi od 1.8t o tlokow 2.0tfsi ? wiem ze sa inne swoznie - ale to raczej nie problem
w sensie mam kuta korbe w swoim 1.8t z racji strokera tez bym chcial kuta korbe przy tloku 2.0 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
wierz mi ze szukalem sporo i co czlowiek to opinia ![]() z blokiem to co mowisz to pierwszy raz sie spotykam aby ktos pisal ze po strokerze lepiej uwazac na jajka na cylindrach... tloki obojetnie jakie? czy sa jakies lepsze ? gorsze? AXX wystarczy z frezem pod piaty zawor? wal wiem ze trzeba zebatke nabic do pompy oleju jesli wsadzamy z 1.8t czy da sie upchnac kuta korbe na swozen 19mm pod tlok z tfsi? sruby arp do korbowodow sa jednorazowe? panewki kolbenschmidt wystarcza? czy isc w oryginale, pierscienie ori aso czy jakie? ARP można używać, dopóki nie przekroczysz dopuszczalnego wydłużenia. Przed pierwszym montażem warto sobie pomierzyć i spisać długości nominalne śrub. Jeśli budujesz strokera, który sporadycznie wykorzystuje swój potencjał, to osłabienie 0.75 mm na stronę nie będzie zauważalne w ciągu 100kkm. Ale jeśli to 1.8/2.0 będzie notorycznie eksploatowane na maxa, to beczkowatość wymiarów cylindra zmierzysz przy pierwszej rewizji silnika. Niewielu użytkownikom przeszkadzają też słabe podpory w 06A/06F:) : ![]() ![]() Tłoki i korbowody najlepiej BHZ, BWJ, BYD, CDL odpowiednio przerobione pod piąty zawór i potrzebny stopień sprężania. Zębatka odpowiednia dla użytej pompy oleju/zespołu olejowego z wałkami balansowymi. Panewki albo faktycznie sputtery albo tradycyjnie ACL Race. Pierścienie Mahle, Goetze, Kolbenschmidt. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2007 Skąd: Polska ![]() |
tloki bede wkladal axx podfrezowane pod piaty zawor,
zagadka jest czy wejdzie korbowod z 1.8t jrspec na swozniu 19mm pod tlok z AXX i wal z tfsi... o zebatce slyszalem, oczywiscie bedzie przelozona pompa oleju oryginalna ktora byla zakladana przy zakuciu silnika 1.8t 3 lata temu.. kolbenschmidt chyba tez robi panewki sputter ? wystarcza? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
tloki bede wkladal axx podfrezowane pod piaty zawor, zagadka jest czy wejdzie korbowod z 1.8t jrspec na swozniu 19mm pod tlok z AXX i wal z tfsi... o zebatce slyszalem, oczywiscie bedzie przelozona pompa oleju oryginalna ktora byla zakladana przy zakuciu silnika 1.8t 3 lata temu.. kolbenschmidt chyba tez robi panewki sputter ? wystarcza? Korbowód nie wejdzie, trzeba zwęzić korbowód, jeśli już chcesz koniecznie cerować. Poza tym tłoki 2.0tfsi mają sworzeń 20mm, więc i otwór pod sworzeń do przeróbki. W AXX występowały dwa rodzaje tłoków: te bardziej płaskie(oznaczenie od spodu 82Lxx, najczęściej 82L43) szybciej się przerabia, te z większym "garbem"(oznaczenie od spodu 82Pxx, najczęściej 82P41) są mocniejsze(przynajmniej przed przeróbką ![]() Glyco, KS, a nawet King mają w ofercie "sputtery". ACL Race wyjdą taniej, a "sputtery" dzięki temu będziesz miał nie tylko w połowie;). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 13:30 |