Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: stroker 1.8t na bloku 06a avj/bfb/bex
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Audi Sport
gelus
poniewaz nie znalazlem swiezego tematu i informacji na temat strokera tutaj na forum wiec pisze...
posiadam a4 b6 1.8t na turbinie rs3 2.5 , legitymowalo sie moca na 1.8t 362KM 480NM - przymierzam sie do zrobienia strokera i zbieram informacje gdzie co i jak... planowana moc ok 380-400KM ma byc pewnie i bezpiecznie i bezawaryjnie bez worka pieniedzy

-wal tfsi czy 2.0 alt ? rozumiem ze zebatke od napedu pompy oleju trzeba bedzie zmienic na wale + panewki kolbenschmidt ?
-tloki z korbowodem axx/bwa czy dac cos swiezszego na korbie 21/23mm cdn cdl - podobno te cdn i cdl sa masywniejsze i wiecej znosza
-pierscienie ori aso ?


Turbo dmuchalo ok 2 barow, jak ze spasowaniem pierscieni? czy w wielkopolsce, okolicach Łodzi czy Wroclawia jest jakis konkretny godny polecenia zaklad ktory ogarnie rozwiert bloku do 2.0 , honowanie, wywazenie i osiowanie ?

z gory dziekuje za wszelkie pomocne informacje.
gelus
sie porobilo na tych forach, kiedys szlo sie wszystkiego dowiedziec i kazdy chetnie pomagal, w dzisiejszych czasach nikt sie wiedza i doswiadczeniem chetnie sie nie dzieli widze :/
Ziuzio
Czasem wystarczy poszukać:-)
Wał TFSI, zdecydowanie mocniejszy i lżejszy bez dodatkowej obróbki.
Korby i tłoki dedykowane pod strokera, nie ma co wyważać otwartych drzwi; chyba, że za darmo ktoś porobi Ci kieszonki w tłokach pod zawory ssące, to jak najbardziej takie tłoki tfsi wystarczą.
Blok, jak ma być trwale, to też najlepiej tfsi; jak będziesz dmuchał dalej po 2b, to szybko porobią się beczki z cylindrów po rozwiercie 81->82.5mm.
Wniosek: kupić zdrowy dół tfsi i posadzić na to czapkę 1.8t z drobnymi modyfikacjami tłoków.
gelus
wierz mi ze szukalem sporo i co czlowiek to opinia wink.gif
z blokiem to co mowisz to pierwszy raz sie spotykam aby ktos pisal ze po strokerze lepiej uwazac na jajka na cylindrach...

tloki obojetnie jakie? czy sa jakies lepsze ? gorsze? AXX wystarczy z frezem pod piaty zawor?
wal wiem ze trzeba zebatke nabic do pompy oleju jesli wsadzamy z 1.8t

czy da sie upchnac kuta korbe na swozen 19mm pod tlok z tfsi?

sruby arp do korbowodow sa jednorazowe? panewki kolbenschmidt wystarcza? czy isc w oryginale, pierscienie ori aso czy jakie?
GrzesiekK.
CYTAT(gelus @ Wed, 02 Dec 2020 - 21:24) *
sruby arp do korbowodow sa jednorazowe? panewki kolbenschmidt wystarcza? czy isc w oryginale, pierscienie ori aso czy jakie?


Śruby "wielorazowe", kolbenschmidt to dobra panewka, na korby opcja sputter i nie musisz szukać nic lepszego.
gelus
okej rozumiem, a jak jest z korbami kutymi od 1.8t o tlokow 2.0tfsi ? wiem ze sa inne swoznie - ale to raczej nie problem
w sensie mam kuta korbe w swoim 1.8t z racji strokera tez bym chcial kuta korbe przy tloku 2.0
Ziuzio
CYTAT(gelus @ Wed, 02 Dec 2020 - 22:24) *
wierz mi ze szukalem sporo i co czlowiek to opinia wink.gif
z blokiem to co mowisz to pierwszy raz sie spotykam aby ktos pisal ze po strokerze lepiej uwazac na jajka na cylindrach...

tloki obojetnie jakie? czy sa jakies lepsze ? gorsze? AXX wystarczy z frezem pod piaty zawor?
wal wiem ze trzeba zebatke nabic do pompy oleju jesli wsadzamy z 1.8t

czy da sie upchnac kuta korbe na swozen 19mm pod tlok z tfsi?

sruby arp do korbowodow sa jednorazowe? panewki kolbenschmidt wystarcza? czy isc w oryginale, pierscienie ori aso czy jakie?


ARP można używać, dopóki nie przekroczysz dopuszczalnego wydłużenia. Przed pierwszym montażem warto sobie pomierzyć i spisać długości nominalne śrub.

Jeśli budujesz strokera, który sporadycznie wykorzystuje swój potencjał, to osłabienie 0.75 mm na stronę nie będzie zauważalne w ciągu 100kkm. Ale jeśli to 1.8/2.0 będzie notorycznie eksploatowane na maxa, to beczkowatość wymiarów cylindra zmierzysz przy pierwszej rewizji silnika. Niewielu użytkownikom przeszkadzają też słabe podpory w 06A/06F:) :



Tłoki i korbowody najlepiej BHZ, BWJ, BYD, CDL odpowiednio przerobione pod piąty zawór i potrzebny stopień sprężania.
Zębatka odpowiednia dla użytej pompy oleju/zespołu olejowego z wałkami balansowymi.
Panewki albo faktycznie sputtery albo tradycyjnie ACL Race.
Pierścienie Mahle, Goetze, Kolbenschmidt.
gelus
tloki bede wkladal axx podfrezowane pod piaty zawor,
zagadka jest czy wejdzie korbowod z 1.8t jrspec na swozniu 19mm pod tlok z AXX i wal z tfsi...
o zebatce slyszalem, oczywiscie bedzie przelozona pompa oleju oryginalna ktora byla zakladana przy zakuciu silnika 1.8t 3 lata temu..

kolbenschmidt chyba tez robi panewki sputter ? wystarcza?
Ziuzio
CYTAT(gelus @ Sun, 06 Dec 2020 - 22:16) *
tloki bede wkladal axx podfrezowane pod piaty zawor,
zagadka jest czy wejdzie korbowod z 1.8t jrspec na swozniu 19mm pod tlok z AXX i wal z tfsi...
o zebatce slyszalem, oczywiscie bedzie przelozona pompa oleju oryginalna ktora byla zakladana przy zakuciu silnika 1.8t 3 lata temu..

kolbenschmidt chyba tez robi panewki sputter ? wystarcza?


Korbowód nie wejdzie, trzeba zwęzić korbowód, jeśli już chcesz koniecznie cerować. Poza tym tłoki 2.0tfsi mają sworzeń 20mm, więc i otwór pod sworzeń do przeróbki.
W AXX występowały dwa rodzaje tłoków: te bardziej płaskie(oznaczenie od spodu 82Lxx, najczęściej 82L43) szybciej się przerabia, te z większym "garbem"(oznaczenie od spodu 82Pxx, najczęściej 82P41) są mocniejsze(przynajmniej przed przeróbkąsmile.gif)

Glyco, KS, a nawet King mają w ofercie "sputtery".
ACL Race wyjdą taniej, a "sputtery" dzięki temu będziesz miał nie tylko w połowie;).
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.