![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 April 2020 ![]() |
Witam,
Po 3 latach zabawy M3 e92, chcę ją zmienić na coś innego. Jeździłem M2 i M4, fajnie się prowadzą, lecz byłem rozczarowany brzmieniem tych aut. Obecnie najbliżej mi do Corvetty C7 lub Nissana GTR. O GTR jest już napisane tu bardzo dużo, lecz jestem ciekaw opinii o Corvette C7. Ewentualnie co jeszcze polecicie w budżecie <250tys.? Nie będzie to moje daily, praktyczność nie ma znaczenia. Ma się dobrze prowadzić (wystarczy lepiej od mustanga), fajnie brzmieć, lecz nie być tak radykalne jak chociażby Alfa 4C. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Będziesz tym chciał polatać na jakiś ttackdayach czy w ogóle po torze? Bo jeśli tak to moim zdaniem Corvettea odpada. Za ciężkie.
-------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Prowadzących - tak.
Ale do czystej zabawy za ciężki. Prawie 1600kg to już jest dużo jak na auto stricte sportowe, jako daily ok. -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Fri, 03 February 2006 ![]() |
Aha
![]() Ale jeździłeś taka Corvettą, prawda (nie Gran Turismo)? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 10 January 2012 ![]() |
Miałem okazję pośmigać takim wozem, co prawda nie mam wielkiego doświadczenia w jeździe autami sportowymi i jeździłem tylko po ulicy, ale na mnie auto zrobiło pozytywne wrażenie. Jest taka trochę "zeuropeizowana" Fajnie się prowadzi, nie jest już toporny jak starsze amerykany, po prostu dawał frajdę w moich subiektywnych odczuciach, ale jak mówię niewieloma autami tej klasy jeździłem, także mój komentarz traktuj raczej jako podbicie tematu
![]() |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 April 2020 ![]() |
Będziesz tym chciał polatać na jakiś ttackdayach czy w ogóle po torze? Bo jeśli tak to moim zdaniem Corvettea odpada. Za ciężkie. Tor nie jest priorytetem. Słyszałem opinię, że C7 prowadzi się zdecydowanie lepiej od poprzednich generacji. Ciekaw jestem czy znajdę tu jakiegoś użytkownika C7, który potwierdzi tą opinię? GTR jest jeszcze cięższy, a czasy robi zadowalające, na torze TopGear objechał Ferarri 458 ![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
Pakiet Callawaya GT3 zredukuje masę do 1240 kg, więc można uznać, że auto rokujące
![]() -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 April 2020 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: Kępno ![]() |
Te pakiety XD
Konrad Zet Jeśli tor nie jest priorytetem, to spokojnie możesz brać Corvette. Jako mocny daily sprawdzi się wyśmienicie. -------------------- -BMW E30 fakeM3 GMengine - LS376/525, 535Hp/660nm-
BMW X1 35i Xdrive, 380hp/560nm, JB4 custom map BMW E60, 530D, 380hp/800nm - SOLD Subaru WRX, Toyota TS Compressor, Mercedes W124 Coupe - SOLD |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Jeśli Corvette C7 z silnikiem 6.2 V8 jest ciężkie, to znaczy, że BMW M2 Competion jest przy niej Titaniciem.
C7 waży 1614 kg, M2 Competition 1625 kg. A koledzy to myślą, że Porsche 911 Turbo to jakoś szczególnie lekkie jest? ![]() Corvette świetnie się prowadzi, jest rewelacyjna. Ale nie oczekujmy, że będzie rywalizować masą z Elise. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Miałem podobną zagwozdkę...oglądałem takie C7, auto z zewnątrz wygląda świetnie, nowocześnie, jak taki skur@*@*@, trochę dziwnie wyglądają tylko te 4 wydechy na środku ale reszta tylko na plus, środek ok, jak to ameryka, silnik pięknie brzmi, auto fajnie jezdzi (jezdziłem tą wersją podstawową jakoś 450km czy jakoś tak), oczywiscie trakcje zrywa cały czas jak to V8 z duzym momentem, jednak dla mnie czegoś brakowało...przy takiej cenie za auto musi być coś więcej...idąc dalej tym tropem oglądalem 2 Gtry, auta w serie szybkie ale też bez jakiejś mega rewelacji, bardzo techniczne, z zewnątrz mi się mega podobały, w środku też ok, jakoś jednak nie było czegoś takiego że przejechałem się tym autem i się w nim zakochałem i pomyślałem że musze je mieć...w końcu oglądałem 3 auto które miałem w głowie..stare jak cholera bo 997 Turbo, mocno starsze od poprzedników...i? wystarczyło 15 minut i już wiedziałem co chce kupić
![]() ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Przez prawie rok miałem Corvette C7 (zresztą przed zakupem był tu też mój temat). Ja miałem 'zwykłą' C7 462km z pakietem Z51 (must have, lepsza szpera, chłodzenie, zawias, hamulce, krótsze przełożenia etc) i wyposażeniem 3lt (najwyższe), manual 7 biegowy, bo się mniej grzeje od automatu. Moja ważyła ~1560kg, nie tak dużo... ale też nie lotus. Nie wiem jakie masz do końca oczekiwania co do auta to napiszę dla kogo/do czego C7 jest dobra. Corvette to fantastyczny funcar, daję kupę frajdy z jazdy, brzmi super, wygląda super i ma wszystkie gwizdki i bajery jakich potrzebujesz. To jest samochód w który wsiadałem po pracy i jechałem gdzieś bez celu, żeby poczuć wiatr we włosach (bo targa) i posłuchać V8, jechałem po prostej i zmieniałem biegi 3-4-3-4-3-4, żeby posłuchać redukcji. Nawet w dużych miastach przyciąga dużo uwagi, ludzie się patrzą, zagadują, to było moje pierwsze auto, które podobało się wszystkim dziewczynom jakie poznałem w tym okresie. Na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach, bardzo niska, ostre krawędzie, oświetlenie led... Już w serii brzmi naprawdę super, ma wydech na klapach, więc możesz sobie ustawić na cicho, żeby nie wkur* sąsiadów albo cały czas głośno, nie męczy w trasach... wydech można oczywiście wymienić jak za cicho. Do około 90-100km/h bez dachu szum wiatru nie przeszkadza w rozmowie, powyżej 100 robi się coraz to głośniej, przy szybkiej jeździe nawet z dachem jest głośno - samochód jest bardzo słabo wyciszony, ma cienkie szyby. Jest android audio i iphone coś tam, audio gra ładnie, ale słucha się głównie V8, grzane i wentylowane fotele, kamery szmery bajery - mi niczego nie brakowało. Jako samochód do miasta sprawdza się raczej średnio, spalanie na poziomie 17l-20l (normalna jazda czyli czasem korek, czasem gaz w podłogę, szkoda takiego auta na ekodrajwing, za to w trasie jak Ci się nie śpieszy 10l/100 osiąga się bez wysiłku), auto jest niskie i nie podjeżdża pod duże krawężniki, nie lubi progów zwalniających, jest szerokie, więc ciasne uliczki są problemem, widoczność średnia, koła duże, jak wracasz do zaparkowanego auta to można znaleźć ślady macanka, czasem ktoś złośliwy porysuje czy złoży lusterka. Fajnie jeśli masz garaż i dojeżdżasz do pracy gdzie masz bezpieczny parking, w innych przypadkach takiego auta używałbym sporadycznie. W trasy auto fajne, spalanie niskie, bagażnik pojemny, dłuższa jazda bez dachu jest męcząca (to można jeździć z
![]() ![]() -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 June 2019 ![]() |
M2 i M4 na seryjnym wydechu byly? w serii faktycznie nie ma rewelacji ale wystarczy zalozyc militeka by doznac zupelnie innych wrazen
-------------------- Funcar Seat Leon 2 Cupra R 2.0 TSI CDLA 277km / 413Nm seria -> 310km / 450Nm program
Daily Audi A3 8PA 1.6 MPI BSE |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Maserati GranTurismo.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Tue, 08 May 2007 Skąd: Mielec ![]() |
M2 IMO na serii brzmi fajnie, też fajnie brzmi M4 na równoodległościowym midpipe
chociaż po s65 oczywiście może to być za mało ![]() |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 20 April 2020 ![]() |
Miałem podobną zagwozdkę...oglądałem takie C7, auto z zewnątrz wygląda świetnie, nowocześnie, jak taki skur@*@*@, trochę dziwnie wyglądają tylko te 4 wydechy na środku ale reszta tylko na plus, środek ok, jak to ameryka, silnik pięknie brzmi, auto fajnie jezdzi (jezdziłem tą wersją podstawową jakoś 450km czy jakoś tak), oczywiscie trakcje zrywa cały czas jak to V8 z duzym momentem, jednak dla mnie czegoś brakowało...przy takiej cenie za auto musi być coś więcej...idąc dalej tym tropem oglądalem 2 Gtry, auta w serie szybkie ale też bez jakiejś mega rewelacji, bardzo techniczne, z zewnątrz mi się mega podobały, w środku też ok, jakoś jednak nie było czegoś takiego że przejechałem się tym autem i się w nim zakochałem i pomyślałem że musze je mieć...w końcu oglądałem 3 auto które miałem w głowie..stare jak cholera bo 997 Turbo, mocno starsze od poprzedników...i? wystarczyło 15 minut i już wiedziałem co chce kupić ![]() ![]() 911 turbo świetne auto, lecz w budżecie do 250tys. zastają modele ponad 10 letnie z ponad 100.000km przebiegu :/ Jak wygląda ich serwisowanie? Mają jakieś typowe bolączki jak M3 s65 panewki, czy GTR R35 skrzynie? Przez prawie rok miałem Corvette C7 (zresztą przed zakupem był tu też mój temat). Ja miałem 'zwykłą' C7 462km z pakietem Z51 (must have, lepsza szpera, chłodzenie, zawias, hamulce, krótsze przełożenia etc) i wyposażeniem 3lt (najwyższe), manual 7 biegowy, bo się mniej grzeje od automatu. Moja ważyła ~1560kg, nie tak dużo... ale też nie lotus. Nie wiem jakie masz do końca oczekiwania co do auta to napiszę dla kogo/do czego C7 jest dobra. Corvette to fantastyczny funcar, daję kupę frajdy z jazdy, brzmi super, wygląda super i ma wszystkie gwizdki i bajery jakich potrzebujesz. To jest samochód w który wsiadałem po pracy i jechałem gdzieś bez celu, żeby poczuć wiatr we włosach (bo targa) i posłuchać V8, jechałem po prostej i zmieniałem biegi 3-4-3-4-3-4, żeby posłuchać redukcji. Nawet w dużych miastach przyciąga dużo uwagi, ludzie się patrzą, zagadują, to było moje pierwsze auto, które podobało się wszystkim dziewczynom jakie poznałem w tym okresie. Na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach, bardzo niska, ostre krawędzie, oświetlenie led... Już w serii brzmi naprawdę super, ma wydech na klapach, więc możesz sobie ustawić na cicho, żeby nie wkur* sąsiadów albo cały czas głośno, nie męczy w trasach... wydech można oczywiście wymienić jak za cicho. Do około 90-100km/h bez dachu szum wiatru nie przeszkadza w rozmowie, powyżej 100 robi się coraz to głośniej, przy szybkiej jeździe nawet z dachem jest głośno - samochód jest bardzo słabo wyciszony, ma cienkie szyby. Jest android audio i iphone coś tam, audio gra ładnie, ale słucha się głównie V8, grzane i wentylowane fotele, kamery szmery bajery - mi niczego nie brakowało. Jako samochód do miasta sprawdza się raczej średnio, spalanie na poziomie 17l-20l (normalna jazda czyli czasem korek, czasem gaz w podłogę, szkoda takiego auta na ekodrajwing, za to w trasie jak Ci się nie śpieszy 10l/100 osiąga się bez wysiłku), auto jest niskie i nie podjeżdża pod duże krawężniki, nie lubi progów zwalniających, jest szerokie, więc ciasne uliczki są problemem, widoczność średnia, koła duże, jak wracasz do zaparkowanego auta to można znaleźć ślady macanka, czasem ktoś złośliwy porysuje czy złoży lusterka. Fajnie jeśli masz garaż i dojeżdżasz do pracy gdzie masz bezpieczny parking, w innych przypadkach takiego auta używałbym sporadycznie. W trasy auto fajne, spalanie niskie, bagażnik pojemny, dłuższa jazda bez dachu jest męcząca (to można jeździć z ![]() ![]() wow, bardzo Ci dziękuję za tą opinię! Spin pomimo włączonej kontroli trakcji? Nie świadczy to o niej najlepiej, no ale jest ![]() M2 i M4 na seryjnym wydechu byly? w serii faktycznie nie ma rewelacji ale wystarczy zalozyc militeka by doznac zupelnie innych wrazen M4 jakiś porobiony, ale nie pamiętam jaki, strzelał jak poje*&ny, M2 na serii i chyba już wolałem M2 ![]() Maserati GranTurismo. Nie jeździłem. Kiedyś mi się bardzo podobał, pięknie brzmi, ale trochę już się zestarzał i jak patrzę, jak Maserati tracą na wartości, to wolę go podziwiać na zlotach niż posiadać ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Super User Dołączył: Fri, 12 February 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
wow, bardzo Ci dziękuję za tą opinię! Spin pomimo włączonej kontroli trakcji? Nie świadczy to o niej najlepiej, no ale jest ![]() Amortyzatory niestety drogie, 3tyś za sztukę, ale to jest jedyna rzecz która mi się 'popsuła' (nie zauważyłem przy zakupie tak naprawdę) i w porównaniu do BMW M, Porsche czy Maserati to Corvetta będzie tanim autem w utrzymaniu. Teoretycznie silnik ma wadliwe sprężynki, ale nie słyszałem o tym, żeby komuś wybuchł w serii, pod warunkiem, że go nie przekręcisz/przegrzejesz/etc... mechanicznie wóz raczej jest odporny. Automaty lubią się grzać. Części w większości ściąga się samemu ze Stanów, więc czasem trzeba poczekać na coś klika dni, chyba, że wolisz zapłacić sporą marżę komuś na miejscu. Ogólnie to systemy nie działają cudów, tego dnia był duży deszcz, ja byłem na cup2, pędziłem, żeby zdążyć skręcić w lewo na zielonym ![]() ![]() Magnetic ride control to kolejna opcja którą miałem, osobiście wolałby zwykłe amortyzatory (tańsze do wymiany) i ewentualnie wrzucić gwint, ale fakt, że auto jeździło inaczej w zależności od trybu, co śmieszne tryb torowy był za twardy nawet na tor. ![]() Żeby Ci dać pogląd jak się tym autem jeździ to: https://www.youtube.com/watch?v=I344iiAK4IY Tylko to jest Grand Sport z oponami po 5cm szerszymi, gość testuje wszystkie auta dla tego magazynu, jest profesjonalistą... widać ile skillu trzeba, żeby pojechać tym autem szybko, może i jest szybsza od 458, ale naprawdę trzeba dużo umieć. -------------------- mała rzecz, a cieszy
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 16 December 2014 ![]() |
3k za amorka to duzo? Wymienisz je pewnie max 1x w zyciu;)
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
997 Turbo z pierwszej wersji czyli przedliftowej to o dziwo dość pancerne autka, ogólnie w 997 były duże problemy z silnikami i tyczy się to wszystkich wersji 997 oprócz właśnie 997.1 turbo. Silnik 3.6 był zaprojektowany przez Hansa Mezgera i jest pancerny, kuty, bardzo wytrzymały...ten Mazger to gosciu który projektował do porsche silniki wyścigowe i nie oszczędzał na materiałach...dodatkowo wersja 997.2 czyli już po lifcie nie ma tego silnika tylko mniej wytrzymały 3.8..te silniki Mazgera potrafią zrobić nawet 1mln km, nie wiem jak to możliwe ale były takie przypadki...one były montowane w 996 turbo i 997.1, przyjmuja też bez ich otwierania 700 a nawet mówią że 800koni...druga sprawa to skrzynie, niestety i stety na rynku jest najwięcej tiptronicow bo pkd weszły dopiero po lifcie..i teraz plusy i minusy..minusy są takie że skrzynia jest wolna, na obrotach 2-3 tys. i buczy silnik jakby sie jechało toyotą hybrydową z cvt..to na tyle z minusów...z plusów skrzynia znosi bardzo dużo bo jest to tiptronic merca który był montowany w sl65 amg która znosiła tam 1000nM. Jest też launch control który jednak tą skrzynie potrafi rozwalić ale przy normalnej jezdzie nie ma takiej opcji. Co do plusów to jednak porsche to porsche i jest to pancerne auto a z serwisem jesli hamulce nie są ceramiczne też nie ma dramatu..najdroższ problemy to amorki ale one starczają na 100K+ i ogólnie zawieszenie nie jest tanie. Auto jako że to turbo ma nieskonczoną opcje tuningu, na początek wydech, IC i kolektory i program i się robi pod 600KM. Co do tego jak to auto jezdzi nie ma co patrzeć na cyferki...ja mam serie na razie a ostatnio spotkałem najnowsze R8 V10 cabrio podobno 610KM i audi dostało długość...jednak trakcja w 911 turbo jest masakryczna i jak to mówią cyferki jakoś w 911 inaczej się liczą bo te auta strasznie zapindalają...to samo powiem odnosnie tego tiptonica który przy jezdzie normalniej jest beznadziejny ale jak kliknie się opcje sport i da się mocno do pieca to skrzynia bije biegi jak trzeba i nie ma wstydu. Czy polecam to auto? no jest wiele nowszych aut, trzeba też pamietać ze 997 wygląda już starawo w środku (chociaż mozna to łatwo poprawić wymieniając kierownice i multimedia i auto wygląda 10lat młodziej)...a najważniejsze to jest to że taka corvetta za 5 lat będzie kosztować może połowe tego co dzisiaj...takie 911 turbo będzie kosztować tyle samo co dzisiaj
![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 10:30 |