![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 January 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie, takie pytanie. Kończa mi się powoli tarcze na przód do E60 M5. Klocki już mam, Hawk HPS, cały czas biję się z myślami w temacie tarcz. Opcje są dwie:
1. OEM 2. Zimmermann Formula Z - o takie https://hamulcesklep.pl/o/150.3474.70?fbcli...-uFAduimvQUTeQY Różnica w cenie jest, ale powiedzmy, że jest do przeżycia (na komplecie na przód niecałe 1000 PLN na korzyść Zimmermanna). O tym konkretnym modelu Zimmermanna czytałem sporo dobrego, warto dopłacac do OEM? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Zimmermann to słaby pomysł do szybkiego auta. Mam to w B6 360mm i nawet jak były nowe to szybko się grzały, otwory trzeba przewiercać co parę tys km, a po większym zużyciu (grubość jeszcze w normie) po rozgrzaniu biją okrutnie.
Nie brałbym tego do M5. Wyglądają ciekawie, to ich zaleta. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 January 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzieki za opinię. A to co miałeś u siebie to ta Formula Z czy jakiś inny model? Kojarzysz może?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sat, 12 January 2013 ![]() |
A nie myślałeś o jakimś BBK? Hamulce w Mkach to porażka, a z WRK na pewno dobiorą Ci jakiś fajny zestaw
![]() Jak nie to może ewentualnie DBA? Minusem jest to, że są trochę cięższe od seryjnych, ale więcej znoszą. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
Nie mam E60 M5 ale mam E60
Tarcza 380x36 pasuje na piaste p&p a do zacisków nam projekt adapterów w cadzie. Hamuje bezbłędnie, klocek tez męski, nie to co w M5 Wyglada to tak: ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 January 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Hmm, ciekawe. A od czego ta tarcza? I zacisk?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 16 July 2012 ![]() |
Buniooo możesz wykonać takie adaptery do e60 535d? też jestem ciekaw z czego tarcza i zacisk, koło 18 cali pasuje czy musi być 19?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
Niestety, tylko 19".
A Zapasu i tak nie ma wiele bo zacisk do felgi ma ok 4-5mm |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
Przez czytanie takich pochwał też poszedłem w bbk, bardzo podobny zacisk, trochę mniejsza tarcza, auto poprzedniej generacji i szału nie ma względem połowę mniejszego bardzo dobrego klocka , a balans się zaburzył. Testy na RL to potwierdziły, więc radzę też sprawdzić Twój zestaw vs M5, bo ten w serii hamuje już bardzo przyzwoicie. Największa zaleta to... wygląd i "fejm"
![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
Przez czytanie takich pochwał też poszedłem w bbk, bardzo podobny zacisk, trochę mniejsza tarcza, auto poprzedniej generacji i szału nie ma względem połowę mniejszego bardzo dobrego klocka , a balans się zaburzył. Testy na RL to potwierdziły, więc radzę też sprawdzić Twój zestaw vs M5, bo ten w serii hamuje już bardzo przyzwoicie. Największa zaleta to... wygląd i "fejm" ![]() Masz rację, dobry klocek w seryjnym zestawie z M5 i hamulec jest gotowy na duże baty i jest mega skuteczny /wyczuwalny. Duża i ciężka (380x36) tarcza to duża masa nie resorowana, co pogarsza tez prowadzenie po wybojach Ja założyłem ten zestaw bo miałem dość bijacych seryjnych tarcz, i chciałem żeby coś za ta felga było a nie talerzyk deserowy. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 January 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Z drugiej strony ta tarcza wcale nie jest jakoś znacznie większa od tej z M5, która w końcu ma te 374x36. A co polecacie jeśli chodzi o bardzo dobry klocek? Ja myślałem nad Hawk HPS, mam je z tyłu razem z OEM tarczą...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
Hawk HPS jak dla mnie to świetny klocek. Nie wiem czy ma to związek ale tarcze też na nich nie biją a hamują super.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Duży hamulec nie zawsze musi skrócić hamowanie. Może być też odwrotnie. Natomiast zawsze będzie stabilniejszy cieplne, nie przegrzeje się tak szybko.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
Z drugiej strony ta tarcza wcale nie jest jakoś znacznie większa od tej z M5, która w końcu ma te 374x36. A co polecacie jeśli chodzi o bardzo dobry klocek? Ja myślałem nad Hawk HPS, mam je z tyłu razem z OEM tarczą... Moje tarcze to 15,5 Kg/szt, z M5 13.5 kg/szt a te co miałem ważyły nie całe 11 Kg i to już czuć. Klocek na jakim jeździłem/jeżdżę i mogę polecić to DS3000. kilka zwyczajnych hamowań i klocek już robi rozpier**l . A na zimno i tak jest duzo lepiej niz seria |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 22:00 |