Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: E60 M5 tarcze
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > BMW Performance
waw
Panowie, takie pytanie. Kończa mi się powoli tarcze na przód do E60 M5. Klocki już mam, Hawk HPS, cały czas biję się z myślami w temacie tarcz. Opcje są dwie:

1. OEM
2. Zimmermann Formula Z - o takie https://hamulcesklep.pl/o/150.3474.70?fbcli...-uFAduimvQUTeQY

Różnica w cenie jest, ale powiedzmy, że jest do przeżycia (na komplecie na przód niecałe 1000 PLN na korzyść Zimmermanna). O tym konkretnym modelu Zimmermanna czytałem sporo dobrego, warto dopłacac do OEM?
_adams_
Zimmermann to słaby pomysł do szybkiego auta. Mam to w B6 360mm i nawet jak były nowe to szybko się grzały, otwory trzeba przewiercać co parę tys km, a po większym zużyciu (grubość jeszcze w normie) po rozgrzaniu biją okrutnie.

Nie brałbym tego do M5. Wyglądają ciekawie, to ich zaleta.
waw
Dzieki za opinię. A to co miałeś u siebie to ta Formula Z czy jakiś inny model? Kojarzysz może?
JM63
A nie myślałeś o jakimś BBK? Hamulce w Mkach to porażka, a z WRK na pewno dobiorą Ci jakiś fajny zestaw smile.gif
Jak nie to może ewentualnie DBA? Minusem jest to, że są trochę cięższe od seryjnych, ale więcej znoszą.
buniooo
Nie mam E60 M5 ale mam E60
Tarcza 380x36 pasuje na piaste p&p a do zacisków nam projekt adapterów w cadzie.
Hamuje bezbłędnie, klocek tez męski, nie to co w M5
Wyglada to tak:



waw
Hmm, ciekawe. A od czego ta tarcza? I zacisk?
maRRcin_PL
Buniooo możesz wykonać takie adaptery do e60 535d? też jestem ciekaw z czego tarcza i zacisk, koło 18 cali pasuje czy musi być 19?
buniooo
Niestety, tylko 19".
A Zapasu i tak nie ma wiele bo zacisk do felgi ma ok 4-5mm
Lincoln e30ix
Przez czytanie takich pochwał też poszedłem w bbk, bardzo podobny zacisk, trochę mniejsza tarcza, auto poprzedniej generacji i szału nie ma względem połowę mniejszego bardzo dobrego klocka , a balans się zaburzył. Testy na RL to potwierdziły, więc radzę też sprawdzić Twój zestaw vs M5, bo ten w serii hamuje już bardzo przyzwoicie. Największa zaleta to... wygląd i "fejm" wink.gif
buniooo
CYTAT(Lincoln e30ix @ Sat, 21 Dec 2019 - 12:34) *
Przez czytanie takich pochwał też poszedłem w bbk, bardzo podobny zacisk, trochę mniejsza tarcza, auto poprzedniej generacji i szału nie ma względem połowę mniejszego bardzo dobrego klocka , a balans się zaburzył. Testy na RL to potwierdziły, więc radzę też sprawdzić Twój zestaw vs M5, bo ten w serii hamuje już bardzo przyzwoicie. Największa zaleta to... wygląd i "fejm" wink.gif


Masz rację, dobry klocek w seryjnym zestawie z M5 i hamulec jest gotowy na duże baty i jest mega skuteczny /wyczuwalny.
Duża i ciężka (380x36) tarcza to duża masa nie resorowana, co pogarsza tez prowadzenie po wybojach
Ja założyłem ten zestaw bo miałem dość bijacych seryjnych tarcz, i chciałem żeby coś za ta felga było a nie talerzyk deserowy.
waw
Z drugiej strony ta tarcza wcale nie jest jakoś znacznie większa od tej z M5, która w końcu ma te 374x36. A co polecacie jeśli chodzi o bardzo dobry klocek? Ja myślałem nad Hawk HPS, mam je z tyłu razem z OEM tarczą...
volski1
Hawk HPS jak dla mnie to świetny klocek. Nie wiem czy ma to związek ale tarcze też na nich nie biją a hamują super.
Tommo
Duży hamulec nie zawsze musi skrócić hamowanie. Może być też odwrotnie. Natomiast zawsze będzie stabilniejszy cieplne, nie przegrzeje się tak szybko.
buniooo
CYTAT(waw @ Sun, 22 Dec 2019 - 09:58) *
Z drugiej strony ta tarcza wcale nie jest jakoś znacznie większa od tej z M5, która w końcu ma te 374x36. A co polecacie jeśli chodzi o bardzo dobry klocek? Ja myślałem nad Hawk HPS, mam je z tyłu razem z OEM tarczą...


Moje tarcze to 15,5 Kg/szt, z M5 13.5 kg/szt a te co miałem ważyły nie całe 11 Kg i to już czuć.
Klocek na jakim jeździłem/jeżdżę i mogę polecić to DS3000. kilka zwyczajnych hamowań i klocek już robi rozpier**l . A na zimno i tak jest duzo lepiej niz seria
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.