![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 August 2016 ![]() |
cześć, pacjent to celica vii i przymierzam się do większych tarcz i zacisków, fabrycznie mam tarcze 255mm z zaciskiem jednotłoczkowym ale chciałbym coś większego, myślę że cztery tłoczki i tarcze w okoliach 300-320mm mi w zupełności wystarczą (a i powinny się zmieścić na felgę 17-tke), obawiam się tylko że to nie jest plug and play
auto ma abs i jedną pompę dwusekcyjną jak w każdym normalnym samochodzie, czy przy czterech tłoczkach może to się okazać problemem? głównie mam na myśli pompę, nie trzeba będzie jej zmieniać albo co gorsze zakładać układu z dwoma pompami? w tym temacie http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0 wyczytałem też że jest ważny stosunek rozmiaru tłoczka w zacisku do tłoczka w samej pompie, jak dobrze rozumiem to gdybym znalazł zaciski z tłoczkami o odpowiednim rozmiarze to może by nic nie trzeba było zmieniać? alternatywnie założę zaciski dwutłoczkowe z avensisa (prosty swap, sprawdzony temat), ale z racji że auto ma na przyszły sezon służyć do niedzielnych trackdayów wolałbym cztery tłoczki, druga sprawa to prostsza wymiana samych klocków w takim aucie pozdro! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Jaka moc napędza tą Toyotę i z jakich prędkości będziesz hamował? Jakie klocki i tarcze planujesz?
-------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 August 2016 ![]() |
Docelowo bedzie od 260 do 300 koni, komprecha z lotusa albo turbo, prędkość hmm, na niektórych torach trudno rozbujac się do 150, na innych hebel idzie w podłogę przy ponad dwustu, czasami też człowiek pojedzie na autostradę i nie będzie zamulac przecież
Tarcze i klocki jeszcze nie wiem, rozmiar tarczy około 300-320, zależy jaki zacisk mi wejdzie na felge, klocki zapewne dwa komplety - jedne na tor, drugie na daily, sporo osób tak chyba robi? Co do konkretnych firm to też jeszcze nie wiem, póki co dopiero myślę i przymierzam się do tych hebli i nie skupiam się na konkretach |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 24 April 2011 Skąd: wlkp ![]() |
320mm wchodzi w 16" felgę
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 March 2015 ![]() |
wydaje mi się, że ilość tłoczków nie wpływa głównie na siłe hamowania. Jak pasuje coś większego P&P to bym się nie bawił, przewody w oplocie, dobra tarcza i klocek i będzie ok. A z tyłem co będziesz robił? Żeby balans nie zrobił się kiepski
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: KIELCE ![]() |
W Eclipse przechodziłem z 256 i jednotłoczkowy zacisk na 320 i 4tłoczkowy. Nie było z tym żadnego problemu jeśli chodzi o hamowanie i pompa ABS i hamulcowa dawały radę spokojnie. Zresztą często w Eclipse zakładają zastawy z Evo i wszystko działa.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Jak pasuje coś większego P&P to bym się nie bawił, przewody w oplocie, dobra tarcza i klocek i będzie ok. Dokładnie tak należy postąpić w tym przypadku - zestaw 2 tłoczki + dobre nacinane tarcze i porządny klocek (żadnych przekładek tor/droga) zrobi ogromną różnicę i wystarczy na to auto. -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
(...) pompa ABS i hamulcowa dawały radę spokojnie. Zresztą często w Eclipse zakładają zastawy z Evo i wszystko działa. Racja, przeważnie wszyustko działa, chociaż warto mieć na uwadzę np to: (...)Zresztą zmiana zacisków na 'większe' przy seryjnej pompie też powoduje, że uszkodzony jeden obwód zgarnia ze sobą drugi. z http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=149225&hl= ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 August 2016 ![]() |
wydaje mi się, że ilość tłoczków nie wpływa głównie na siłe hamowania. Jak pasuje coś większego P&P to bym się nie bawił, przewody w oplocie, dobra tarcza i klocek i będzie ok. A z tyłem co będziesz robił? Żeby balans nie zrobił się kiepski na pewno? zawsze mi się zdawało że zacisk stały + po dwa tłoczki po obu stronach lepiej dociskają klocek do tarczy co zwiększa efektywność hamowania, przy jednym tłoku to jednak zawsze więcej siły idzie na wewnętrzny klocek co też widać po zużyciu... z tyłem niestety za dużo nie idzie porobić jeżeli chciałbym sobie zostawić ręczny, czytałem na forum celicii i trudno coś dopasować, choć zaś tam tarcza jest większa niż z przodu (275mm jak dobrze pamiętam), no ale tarczobęben zabiera swoje miejsce i powierzchnia dla klocka jest mała Dokładnie tak należy postąpić w tym przypadku - zestaw 2 tłoczki + dobre nacinane tarcze i porządny klocek (żadnych przekładek tor/droga) zrobi ogromną różnicę i wystarczy na to auto. poprawka, zestaw z avensisa to jednak jeden tłok, moje niedopatrzenie... to w takim razie jakie brać klocki i tarcze? przewody w oplocie z byle jakiej firmy czy coś konkretnego? myślałem też żeby zrobić jakiś kanał chłodzenia na hamulce przez zderzak i nadkole, warto się w to bawić czy olać? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 31 October 2010 ![]() |
który avensis? t22 ma obydwa rozwiązania - jedno i dwutłoczkowe na przodzie.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 29 August 2016 ![]() |
p&p pasują tylko z t25
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 19:22 |