Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Swap zacisków z jedno na cztero-tłoczkowe
Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > racingforum.pl > Racingforum - Forum Główne
gieteer
cześć, pacjent to celica vii i przymierzam się do większych tarcz i zacisków, fabrycznie mam tarcze 255mm z zaciskiem jednotłoczkowym ale chciałbym coś większego, myślę że cztery tłoczki i tarcze w okoliach 300-320mm mi w zupełności wystarczą (a i powinny się zmieścić na felgę 17-tke), obawiam się tylko że to nie jest plug and play

auto ma abs i jedną pompę dwusekcyjną jak w każdym normalnym samochodzie, czy przy czterech tłoczkach może to się okazać problemem? głównie mam na myśli pompę, nie trzeba będzie jej zmieniać albo co gorsze zakładać układu z dwoma pompami? w tym temacie http://www.racingforum.pl/index.php?showto...t=0&start=0 wyczytałem też że jest ważny stosunek rozmiaru tłoczka w zacisku do tłoczka w samej pompie, jak dobrze rozumiem to gdybym znalazł zaciski z tłoczkami o odpowiednim rozmiarze to może by nic nie trzeba było zmieniać?

alternatywnie założę zaciski dwutłoczkowe z avensisa (prosty swap, sprawdzony temat), ale z racji że auto ma na przyszły sezon służyć do niedzielnych trackdayów wolałbym cztery tłoczki, druga sprawa to prostsza wymiana samych klocków w takim aucie

pozdro!
_adams_
Jaka moc napędza tą Toyotę i z jakich prędkości będziesz hamował? Jakie klocki i tarcze planujesz?
gieteer
Docelowo bedzie od 260 do 300 koni, komprecha z lotusa albo turbo, prędkość hmm, na niektórych torach trudno rozbujac się do 150, na innych hebel idzie w podłogę przy ponad dwustu, czasami też człowiek pojedzie na autostradę i nie będzie zamulac przecież

Tarcze i klocki jeszcze nie wiem, rozmiar tarczy około 300-320, zależy jaki zacisk mi wejdzie na felge, klocki zapewne dwa komplety - jedne na tor, drugie na daily, sporo osób tak chyba robi? Co do konkretnych firm to też jeszcze nie wiem, póki co dopiero myślę i przymierzam się do tych hebli i nie skupiam się na konkretach
farmer91
320mm wchodzi w 16" felgę
nomad66
wydaje mi się, że ilość tłoczków nie wpływa głównie na siłe hamowania. Jak pasuje coś większego P&P to bym się nie bawił, przewody w oplocie, dobra tarcza i klocek i będzie ok. A z tyłem co będziesz robił? Żeby balans nie zrobił się kiepski
TofikGST
W Eclipse przechodziłem z 256 i jednotłoczkowy zacisk na 320 i 4tłoczkowy. Nie było z tym żadnego problemu jeśli chodzi o hamowanie i pompa ABS i hamulcowa dawały radę spokojnie. Zresztą często w Eclipse zakładają zastawy z Evo i wszystko działa.
_adams_
CYTAT(nomad66 @ Thu, 05 Sep 2019 - 09:50) *
Jak pasuje coś większego P&P to bym się nie bawił, przewody w oplocie, dobra tarcza i klocek i będzie ok.


Dokładnie tak należy postąpić w tym przypadku - zestaw 2 tłoczki + dobre nacinane tarcze i porządny klocek (żadnych przekładek tor/droga) zrobi ogromną różnicę i wystarczy na to auto.
vegetagt
CYTAT(TofikGST @ Thu, 05 Sep 2019 - 13:41) *
(...) pompa ABS i hamulcowa dawały radę spokojnie. Zresztą często w Eclipse zakładają zastawy z Evo i wszystko działa.


Racja, przeważnie wszyustko działa, chociaż warto mieć na uwadzę np to:
CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 21 May 2019 - 12:19) *
(...)Zresztą zmiana zacisków na 'większe' przy seryjnej pompie też powoduje, że uszkodzony jeden obwód zgarnia ze sobą drugi.

z http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=149225&hl= wink.gif
gieteer
CYTAT(nomad66 @ Thu, 05 Sep 2019 - 09:50) *
wydaje mi się, że ilość tłoczków nie wpływa głównie na siłe hamowania. Jak pasuje coś większego P&P to bym się nie bawił, przewody w oplocie, dobra tarcza i klocek i będzie ok. A z tyłem co będziesz robił? Żeby balans nie zrobił się kiepski


na pewno? zawsze mi się zdawało że zacisk stały + po dwa tłoczki po obu stronach lepiej dociskają klocek do tarczy co zwiększa efektywność hamowania, przy jednym tłoku to jednak zawsze więcej siły idzie na wewnętrzny klocek co też widać po zużyciu... z tyłem niestety za dużo nie idzie porobić jeżeli chciałbym sobie zostawić ręczny, czytałem na forum celicii i trudno coś dopasować, choć zaś tam tarcza jest większa niż z przodu (275mm jak dobrze pamiętam), no ale tarczobęben zabiera swoje miejsce i powierzchnia dla klocka jest mała

CYTAT(_adams_ @ Thu, 05 Sep 2019 - 13:42) *
Dokładnie tak należy postąpić w tym przypadku - zestaw 2 tłoczki + dobre nacinane tarcze i porządny klocek (żadnych przekładek tor/droga) zrobi ogromną różnicę i wystarczy na to auto.


poprawka, zestaw z avensisa to jednak jeden tłok, moje niedopatrzenie...

to w takim razie jakie brać klocki i tarcze? przewody w oplocie z byle jakiej firmy czy coś konkretnego? myślałem też żeby zrobić jakiś kanał chłodzenia na hamulce przez zderzak i nadkole, warto się w to bawić czy olać?
vegetagt
który avensis? t22 ma obydwa rozwiązania - jedno i dwutłoczkowe na przodzie.
gieteer
p&p pasują tylko z t25
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.